whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

خدمات ابری آمازون (AWS) در ایالات متحده دچار خرابی شدند، اما اتریوم Ethereum به طور مداوم فعالیت خود را ادامه داد.

1402/03/25 ساعت 19:53


اتریوم (Ethereum) در طی آخرین خرابی سرویس‌های AWS به طور مداوم فعالیت خود را ادامه داد، اما نقادان می‌گویند وابستگی آن به لیدو Lido  برای نگهداری مالکیت در آینده ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

در یک خرابی کوچک، سرویس‌های ابری آمازون (AWS) دچار اختلال شدند، اما تأثیر قابل توجهی بر روی گره‌های شبکه اتریوم وجود نداشت، با اینکه به طور گسترده از میزبانی آمازون استفاده می‌کنند.

در تاریخ ۱۳ ژوئن، این سرویس ابری به طور موقت به مدت سه ساعت تعطیل شد. ساعت ۱۲:۰۸ بعد از ظهر به وقت استاندارد غرب ایالات متحده، این شرکت ابتدا اعلام کرد که "نرخ خطاها و تاخیرها در بخش‌هایی از ایالات متحده در حال افزایش است و در حال بررسی آن است".

بسیاری از سازمان‌های خبری معتبر مانند Associated Press تحت تأثیر قرار گرفتند و قادر به انتشار مقالات نبودند. اوان ون نس، یک طرفدار اتریوم، در حین این خرابی توجه کرد که شبکه اتریوم تحت تأثیر قرار نگرفته است.

با توجه به Ethernodes، ۶۴.۵٪ از شبکه اتریوم وابستگی زیادی به ارائه دهندگان خدمات میزبانی آمازون دارد و تنها یک قسمت کوچکی ممکن است به دلیل محدودیت منطقه‌ای خرابی تحت تأثیر قرار گرفته باشد. این وابستگی زیاد به آمازون نشانگر نگران‌کننده‌ای برای مسئله تمرکزی شبکه است و در صورت بروز اختلال گسترده‌تر، شبکه اتریوم با شوک مواجه خواهد شد.

ون نس افزود که اگر خرابی در اروپا رخ می‌داد، تأثیر آن ممکن بود بیشتر باشد به دلیل مقداری از اتر (ETH) که در لیدو قرار دارد. در حال حاضر حدود ۷.۱ میلیون یا ۳۵٪ از کل اتر توسط لیدو نگهداری می‌شود.

"تصور می‌کنم که در صورتی که AWS (خدمات ابری امارون) در اروپا خراب شود و به دلیل حجم گسترده ای از لیدو که در ابر قرار دارد، تأثیری خواهد داشت."

پیشتر، اتریوم به خاطر وابستگی خود به ارائه دهنده زیرساخت Infura که گره‌های شبکه را به شرکت‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌دهد، مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از این شرکت‌ها و پلتفرم استیکینگ مایع لیدو، به طور قابل توجهی بر روی AWS برای ارائه خدمات میزبانی ابری وابسته هستند.

حدود ۲۰ دقیقه پس از کشف مشکل، آمازون اعلام کرد که علت اصلی این مشکل به سرویسی به نام AWS Lambda مرتبط بود که به مشتریان امکان اجرای کد برای انواع مختلف برنامه‌ها را می‌دهد.

بیش از سه ساعت پس از اختلال در AWS، در ساعت ۳:۳۷ بعد از ظهر به وقت استاندارد غرب ایالات متحده. شرکت اعلام کرد که "مشکل برطرف شده است و همه سرویس‌های AWS به طور عادی عمل می‌کنند" طبق پلتفرم میزبانی Kinsta ،AWS با سهم بازار غالب در میان ارائه دهندگان خدمات میزبانی ابری، حدود ۳۴٪ از بازار را در اختیار دارد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.