whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

اهمیت آشنایی با نقشه راه ارز دیجیتال

1402/04/13 ساعت 18:16


یکی از تکنیک‌های برنامه‌ریزی کسب و کار، نقشه‌های راه است که اهداف بلند مدت و کوتاه مدت یک پروژه خاص را در یک جدول زمانی تخمینی انعطاف‌پذیر ترسیم می‌کند. نقشه راه اهداف و چشم انداز پروژه‌ها را بیان می‌کند. آن‌ها دستیابی به نقاط عطف توسعه را با تخمین زمان تقریبی مشخص می‌کنند. یکی از زمینه‌هایی که از نقشه راه برای نشان دادن اهداف پروژه‌های خود استفاده می‌کنند، حوزه ارزهای دیجیتال است و قصد داریم در این مقاله به بررسی اهمیت نقشه راه ارزهای دیجیتال بپردازیم.

در پرشین الیت می‌توانید با احراز هویت بایننس وارد پلتفرم‌های معاملاتی و بین‌المللی شوید. با دریافت انواع سیگنال فارکس، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز در مبادلات خود موفق عمل کنید. همچنین، با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال موفقیت خود را بیش از پیش تضمین کنید.

نقشه راه چیست؟

نقشه راه به عنوان یک چشم انداز استراتژیک برای ارائه اهداف و نقاط عطف واضح و تمرکز تیم توسعه برای ارائه یک محصول کامل استفاده می‌شود. به علاوه، بر اساس ساختار مطلوب محصول نهایی، حس اولویت را به وظایف خاصی می‌دهد. نقشه راه برای سرمایه‌گذاران بینشی از چشم انداز و جهت پروژه است. 

همچنین به عنوان معیاری برای سرعت و موفقیت محصول در حال تکامل عمل می‌کند. یک نقشه راه اغلب ساده شده و به عنوان نمودار جریان با اهداف توسعه در بخش‌هایی با زمان‌های تکمیل تقریبی ارائه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت نقشه راه مراحل مختلف توسعه نقاط عطف محصولات را نشان می‌دهد.

نقشه راه ارز دیجیتال چیست؟

نقشه راه ارز دیجیتال به عنوان یک چشم انداز استراتژیک برای ارائه گام‌های مشخص برای راه اندازی توکن یا ارز دیجیتال و تمرکز تیم توسعه آن در نظر گرفته می‌شود. نقشه راه را می‌توان به عنوان یک منبع عالی برای اعتبارسنجی پروژه‌های در حال راه اندازی در نظر گرفت. همچنین ابزاری مفید برای بررسی جزئیات پروژه‌ها و جلوگیری از هرج و مرج محسوب می‌شود. نقشه راه به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا در مورد جهت‌های مختلف پروژه نگرش داشته باشند. در نتیجه به آن‌ها کمک می‌کند تا در مورد خرید ارز دیجیتال تصمیم بگیرند.

اطلاعات استراتژی‌ها و نقشه راه در ارز دیجیتال

  • تعیین اهداف و استراتژی مورد نیاز

این پارامتر نشان دهنده این موضوع است که پروژه برای پیشرفت و توسعه خود برای رسیدن به اهدافش از چه استراتژی استفاده می‌کند.

  • منابع مورد نیاز

نحوه دستیابی یک تیم به اهداف خود و همچنین منابع مورد نیاز برای دستیابی به آن‌ها توسط پارامتر منابع مورد نیاز تعیین می‌شود.

  • تخمین بازه زمانی

تعیین بازه زمانی و برآورد دقیقتر تاریخ تحویل پروژه توسط نقشه راه انجام می‌شود.

  • همکاری و وابستگی با سایر تیم‌ها

در این پارامتر مشخص می‌شود که یک تیم تصمیم می‌گیرد با تعیین این که چه اهدافی با سایر تیم‌ها همکاری کند.

دلایل اهمیت نقشه راه ارزهای دیجیتال

  • رضایت و توافق عمومی

نقشه راه می‌تواند منبع روشن مورد نیاز برای هدایت تصمیم گیری استراتژیک، از جمله وظایف روزانه یا اهداف بلند مدت را فراهم کند.

  • ارتباط بهتر

نقشه راه می‌تواند ارتباط بین افراد و تیم‌ها را با ایجاد گفتگوی مداوم در مورد استراتژی و اهداف بهبود بخشد. بسیاری از مردم مشتاق سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها هستند.

  • آینده پروژه را روشن کنید.

جنبه بصری نقشه‌ها ارتباط با خروجی‌ها، ابتکارات و برنامه‌ها را در یک سازمان آسان می‌کند. بنابراین سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند آینده یک پروژه را پیش‌بینی کنند.

  • به روز رسانی‌ها و تغییرات

افراد باید هنگام تجزیه و تحلیل ویژگی‌های یک توکن یا ارز دیجیتال جدید از هرگونه تغییر یا به‌روزرسانی که از زمان انتشار اولیه نقشه راه در حال انجام است یا ایجاد شده است، آگاه باشند. زیرا این اطلاعات بر سرمایه‌گذاری افراد تاثیر می‌گذارد.

آیا همه پروژه‌های ارز دیجیتال نقشه راه دارند؟

جواب این سؤال خیر است، ولی باید بدانید که آن دسته از پروژه‌های ارز دیجیتالی که از نقشه راه استفاده نمی‌کنند در میان افراد محبوبت نخواهند داشت و از بازار کنار خواهند رفت.

مقایسه نقشه راه چند ارز دیجیتال

با توجه به اطلاعات موجود در وبسایت Coin Market Cap، نقشه راه چند ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، تتر و غیره را بررسی کرده‌ایم که به شرح زیر است:

  • نقشه راه ارز دیجیتال بیت کوین: 6.7
  • نقشه راه ارز دیجیتال اتریوم: 6.5
  • نقشه راه ارز دیجیتال تتر: 7.5
  • نقشه راه ارز دیجیتال ریپل: 6.5
  • نقشه راه ارز دیجیتال کاردانو: 4.0
  • نقشه راه ارز دیجیتال دوج کوین: 3.0
  • نقشه راه ارز دیجیتال پولکادات: 6.0

نقشه راه ارز دیجیتال و وایت پیپر

کاغذ وایت پیپر در زمینه ارزهای دیجیتال است که توضیحات جامعی در مورد یک پروژه غیرمتمرکز و معمولاً در قالب یک فایل PDF ارائه می‌کند. کاغذهای سفید توسط بنیانگذاران هر پروژه ایجاد می‌شود تا در مورد ویژگی‌های محصول یا خدماتی که قرار است، ارائه کنند به کاربران توضیحاتی ارائه کنند تا بتوانند تصمیم بهتری در مورد سرمایه‌گذاری در پروژه ارز دیجیتال بگیرند.

هر وایت پیپر از چندین بخش تشکیل شده است از جمله: مقدمه، سلب مسئولیت، فهرست مطالب، شرح بازار و مشکل، توضیحات محصول و نحوه حل این مشکل، نشانه‌ها: تعداد، چرا، چگونه، چه زمانی و ...، نحوه استفاده از Collected بودجه، تیم، نقشه راه.

انواع نقشه راه

هیچ استراتژی واحد و مشخصی برای ورود محصول یا خدمات به بازار وجود ندارد. طرح توسعه هر پروژه متفاوت است و پروژه نیاز به یک برنامه توسعه منحصر به فرد برای دریافت ورودی از تیم‌های دیگر دارد.

این موضوع باعث شده تا نقشه راه متفاوتی داشته باشیم. در این قسمت انواع نقشه راه را برای شما آورده‌ایم:

نقشه راه استراتژی بازاریابی

نقشه راه استراتژی بازاریابی، بازارهایی را که در آن محصول خود را ارائه و تبلیغ خواهید کرد، تعریف می‌کند. این نقشه راه همچنین توسعه محصول را در یک دوره زمانی توصیف می‌کند تا نشان دهد این محصول چگونه نیازهای مشتریان را در این دوره برآورده می‌کند.

توجه: ارتباط با مشتریان در حین استفاده از محصول می‌تواند در این قسمت مفید باشد.

نقشه راه تکنولوژی

یک نقشه راه فناوری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ابتکارات آتی را در مورد زیر ساخت‌های فنی خود برنامه ریزی کنند. این نقشه راه می‌تواند به برنامه ریزی اهداف فناوری بلند مدت کمک کند. این مورد برای فناوری‌های جدید اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند.

نقشه راه پلتفرم

نقشه راه پلت فرم مشخصات فنی مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز محصول یا خدمات شما را تعریف می‌کند. اکثر نقشه‌های ارزهای دیجیتال از این نوع هستند. فردی که نقشه راه یک ارز دیجیتال را می‌خواند باید بتواند کل مسیر این پلتفرم را تجسم کند.

نقشه راه محصول

نقشه راه محصول مراحل ساخت یک محصول را از ابتدا تا تکمیل محصول نشان می‌دهد. این نوع نقشه راه تمام مراحل لازم برای توسعه محصول را در یک صفحه نمایش می‌دهد. از طرفی ویژگی‌ها، مزایا، کاربردها و ... محصول را بدون مشخص و نامفهوم به مشتریان نشان می‌دهد.

چگونه نقشه راه ارز دیجیتال بنویسیم؟

  1. نوع نقشه راه را انتخاب کنید.
  2. دلیل ایجاد و توسعه توکن جدید شما
  3. نقشه راه باید متناسب با مخاطبان شما باشد.
  4. اولویت بندی عناصر پروژه
  5. انعطاف پذیر باشید.
  6. از ابزار مناسب برای نوشتن نقشه راه ارز دیجیتال خود استفاده کنید.
  7. نقشه راه نشانه شما باید واضح و قانع کننده باشد.
  8. بازه‌های زمانی گسترده‌ای را برای نقاط عطف پروژه خود تنظیم کنید.
  9. بازخورد جمع‌آوری کنید و از آن استفاده کنید.

1. نوع نقشه راه را انتخاب کنید.

در این قسمت باید نوع نقشه راه ارز دیجیتال یا توکنی را که می‌خواهید ارائه کنید انتخاب کنید. معمولا اکثر نقشه‌های راه نوشته شده برای ارز دیجیتال از نوع پلتفرم هستند.

2. دلیل برای ایجاد و توسعه توکن جدید خود

در نقشه راه، باید دلیل ایجاد و توسعه توکن جدید خود را به وضوح بیان کنید. این قسمت بسیار مهم است و اهمیت و ضرورت ایجاد توکن جدید را نشان می‌دهد. قبل از انجام هر کاری و نوشتن نقشه راه ارزهای دیجیتال، باید با تیم خود در مورد اینکه چرا باید یک توکن جدید ایجاد شود صحبت کنید. در این بخش، باید به وضوح بیان کنید که چرا سرمایه‌گذاری در توکن شما می‌تواند ارزشمند باشد. این قسمت قدرت پروژه شما را نشان می‌دهد.

3. تنظیم نقشه راه با توجه به مخاطب 

مشتریان یک ارز دیجیتال متفاوت هستند و انتظارات افراد مختلف از ارز دیجیتالی که قرار است ارائه شود، متفاوت است. با این حال، شما قرار نیست نقشه راه را آنقدر پیچیده کنید که بتواند به تمام سوالات مشتریان پاسخ دهد. بلکه باید واضح نوشته شود.

علاوه بر نحوه ایجاد نقشه راه ارز دیجیتال باید نشان دهد که این پلتفرم جدی چه تاثیری بر مشکلات موجود دارد و چگونه می‌توان آن را حل کرد و شرایط را بهبود بخشید و سود خوبی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورد.

4. اولویت بندی عناصر پروژه 

هنگام نوشتن نقشه راه ارزهای دیجیتال چیزهای زیادی برای نوشتن و بودجه وجود دارد. در ضمن باید عناصر پروژه را اولویت بندی کنید و موارد مهم و ضروری را در نقشه راه بیان کنید. قرار نیست بودجه‌های غیر ضروری و جزئی در نقشه راه نوشته شود.

5. انعطاف پذیری 

نقشه راه می‌تواند در طول زمان و بر اساس عوامل بسیاری تغییر کند. به عنوان مثال، فرض کنید در میانه راه، تیم رقیب توکن مشابهی را ارائه می‌دهد. در چنین شرایطی باید پروژه را انعطاف‌پذیر نگه دارید تا بتوانید در میانه راه با این تغییرات احتمالی رو به رو شوید.

6. استفاده از نرم افزارهای کاربردی برای نوشتن نقشه راه ارزهای دیجیتال

نرم افزارهایی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای نوشتن نقشه راه ارز دیجیتال استفاده کرد.

7. وضوح و قانع کننده بودن نقشه راه ارز دیجیتال 

هدف اصلی نقشه راه ارائه اطلاعات کافی در مورد ارز دیجیتال جدید و اقدامات لازم برای ادامه کار است. باید بدانید که وقتی نقشه راه ارز دیجیتال شما واضح و قانع کننده باشد، مردم در پروژه شما سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

8. استفاده از بازه‌های زمانی وسیع 

هنگام نوشتن نقشه راه برای پروژه ارز دیجیتال خود، اگر تیم خود را به بازه‌های زمانی سخت و فشرده محدود کنید، فرصتی برای نوآوری‌های تیم خود باقی نمی‌گذارید.

در این صورت ممکن است در حین اجرای پروژه با خطاهای پرهزینه‌ای مواجه شوید که در حین اجرای پروژه زمان کافی برای تست آن‌ها صرف نکرده اید. اگر به نقشه راه سایر ارزهای دیجیتال موفق نگاه کنید، خواهید دید که اکثر آن‌ها بازه‌های زمانی سالانه را برای پروژه در نظر می‌گیرند. در این صورت تیم می‌تواند با سرعت مناسب و تمرکز بالا روی پروژه ارز دیجیتال خود تمرکز کند.

9. جمع آوری بازخورد

کار شما پس از عرضه اولیه ارز دیجیتال به پایان نمی‌رسد. بلکه باید با مشتریان خود تعامل داشته باشید و پروژه خود را کامل‌تر کنید.

کلام آخر 

همانطور که می‌بینید، نقشه راه ارز دیجیتال یکی از بخش‌های کاغذ سفید است که هر چه واقعی‌تر ترسیم شود، مدیریت انتظارات ذی‌نفعان آسان‌تر است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.