whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چگونه با استفاده از اندیکاتور سوپرترند در بازار رمزارز معامله روزانه کنیم؟

1402/07/04 ساعت 18:29


آیا در انتظار فرصت مناسب برای معامله در بازار رمزارز هستید، هنگامی که این بازار دیگر حرکت افقی نداشته باشد؟ هنگامی که رانندگی گاو به ادامه یابد یا یک رالی تسهیل کوتاه مدت رخ دهد، داشتن اندیکاتور سوپرترند برای کمک به معامله شما همیشه خردمندانه است.

اندیکاتور‌های دنباله‌روی روند برای معامله‌گران روزانه‌ای که می‌خواهند حتی کوچک‌ترین موج‌ها را نیز سوار شوند، بسیار حیاتی هستند. در دنیای تحلیل فنی، اندیکاتور سوپرترند شاید ساده‌ترین مورد برای استفاده باشد، به ویژه برای معامله رمزارز. در اینجا هر چیزی که نیاز دارید تا بدانید در مورد استفاده از اندیکاتور سوپرترند به نفع خود، به ویژه هنگام معامله روزانه، آمده است.

پرشین الیت، با ارائه کانال سیگنال ارز دیجیتال خود، دسترسی مستقیم به دنیای سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس را ممکن می‌سازد. خدمات ما شامل مشاوره بازارهای مالی، ارائه  سبد ارز دیجیتال متفاوت و احراز هویت بایننس است.

اندیکاتور سوپرترند چیست؟

اندیکاتور سوپرترند یک ابزار تحلیل فنی پیگیر ترند محبوب است. با استفاده از آن می‌توانید جهت احتمالی یک دارایی رمزارز را تعیین کنید. توجه داشته باشید که اندیکاتور سوپرترند برای چندین بازه زمانی معامله رمزارز کار می‌کند اما بهترین استفاده از آن در معاملات روزانه است.

 

چگونه اندیکاتور سوپرترند برای معامله رمزارز کار می‌کند؟

این اندیکاتور توسط یک خط تک نمایش داده می‌شود که رنگ آن تغییر می‌کند و مستقیماً بر روی نمودار قیمت رسم می‌شود.


آیا می‌دانستید؟ اولیویه سبان - یک معامله‌گر فرانسوی - مغز متفکر اندیکاتور سوپرترند است.

عناصر اندیکاتور سوپرترند

بر خلاف سایر اندیکاتور‌های پیگیر ترند مبتنی مانند متوسط متحرک ساده (SMA) که بر میانگین قیمت استناد می‌کند، اندیکاتور سوپرترند عناصر اضافی را در مخلوط می‌آورد. آن جنبه‌های نوسان دارایی را ردیابی می‌کند و نتیجه بهتری نسبت به متوسط متحرک ساده (SMA) ارائه می‌دهد که نتایج تاخیری دارد.

جنبه نوسان توسط محدوده واقعی متوسط (ATR) معین می‌شود. این عنصر اندیکاتور سوپرترند، حرکت مربوط به قیمت یک دارایی در یک بازه زمانی معین را نمایش می‌دهد. ATR بالا نوسان بالا را نشان می‌دهد و برعکس.

به جز محدوده واقعی متوسط (ATR)، اندیکاتور سوپرترند چیزی دارد که ما آن را ضریب می‌نامیم. این یک عدد است که شما آن را با ATR ضرب می‌کنید تا آن را نسبت به تغییرات جزئی قیمت حساس یا غیرحساس کنید. ضریب همان چیزی است که اندیکاتور سوپرترند را مناسب برای انواع مختلف معامله رمزارز می‌کند - معامله روزانه، معامله پوسته، معامله تابشی و غیره. شما همچنین می‌توانید آن را یک معیار تنظیم در نظر بگیرید.

یک ضریب بالا برای معامله رمزارز بلند مدت منطقی است، در حالی که یک مقدار ضریب پایین اندیکاتور سوپرترند را مناسب برای معاملات روزانه می‌کند. با دو عنصر درگیر، اندیکاتور سوپرترند در ارائه سیگنال‌های معامله دقیق‌تر نسبت به سایر اندیکاتور‌ها بهتر است.

 

اندیکاتور سوپرترند برای SOL: TradingView

 

در برخی موارد، ATR به جای دوره (period) استفاده می‌شود. دوره زمانی است که در آن ATR محاسبه می‌شود. هر دوی دوره و ضریب اساس استراتژی سوپرترند را تشکیل می‌دهند.

خط قرمز، خط سبز

نگاهی به اندیکاتور سوپرترند دو رنگ قرمز و سبز را نشان می‌دهد. تغییر اندیکاتور به سبز، نشان‌دهنده‌ی گاوندگی در بازار رمزارز است و همین تغییر به قرمز، نشان‌دهنده‌ی خرسندگی است. خطوط قرمز و سبز نیز می‌توانند به عنوان سطح توقف زیان برای معاملات کوتاه و بلند عمل کنند.

 

اندیکاتور سوپرترند و عناصر آن، خط سبز و قرمز: TradingView

در مورد تنظیم نمودار، خط قرمز بالاترین خط و خط سبز پایین‌ترین خط نسبت به حرکت قیمت در نظر گرفته می‌شود.
توییت زیر که اثربخشی اندیکاتور سوپرترند برای معامله بیت‌کوین را ردیابی می‌کند:

#بیت‌کوین اندیکاتور سوپرترند بهترین اندیکاتور برای تعیین زمان وارونگی ترند است.
هنگامی که سیگنال فروش ظاهر شود، همه دنبال‌کنندگانم را مطلع می‌کنم!

Crypto Rover (@rovercrc) August 26, 2023

چگونه اندیکاتور سوپرترند کار می‌کند؟

کارکرد اندیکاتور سوپرترند بسیار شبیه به Parabolic SAR است. به جای نقطه‌ها، در اینجا ما خطوط قرمز و سبز داریم - نمایش‌های رنگی یک خط افست. وقتی نمودار قیمت خط قرمز را شکسته و افزایش می‌یابد، ما می‌توانیم آن را یک تغییر ترند در نظر بگیریم که پس از آن یک خط سبز یا یک فاز گاونده ظاهر می‌شود.

وقتی این اتفاق می‌افتد، خط سبز به عنوان یک پشتیبان دینامیک عمل می‌کند، نقض کردن آن می‌تواند نشانه‌ای برای خروج یا حتی ورود به یک موقعیت کوتاه باشد. هرچند، اگر قیمت پس از تماس با خط سبز ارتداد کند، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ترند ادامه یابد.

یک رمزارز دیگر، یک نمایش دیگر از اندیکاتور سوپرترند:

هنگام بررسی توکن SUI جدید، در حالی که نمودار هنوز تازه است، چند نکته وجود دارد.
اولین بار که اندیکاتور سوپرترند در مقیاس روزانه گاونده شد.
در یک ترند صعودی واضح با ایجاد کمترین قیمت‌های بالا.
در حال حاضر در حدود 56-57 سنت به پشتیبانی کوتاه مدت می‌رسد (تغییر خوب خواهد بود)

 Superfly (@cryptosuperfly) August 24, 2023

برعکس این نیز صحیح است. وقتی قیمت خط سبز را شکسته و کاهش می‌یابد، ما می‌توانیم یک تغییر ترند خرسنده در نظر بگیریم. در آن صورت، خط قرمز ظاهر می‌شود که قیمت رمزارز در زیر آن معامله می‌شود. سپس خط قرمز به عنوان یک خط مقاومت دینامیک عمل می‌کند، که بالاتر از آن می‌توانیم خریدهای تازه را آغاز یا از یک موقعیت کوتاه خارج شویم.

یک نکته مهم دیگر در مورد اندیکاتور سوپرترند، در ارتباط با معامله رمزارز، این است که فقط قیمت بسته‌شدن یک دارایی را در نظر می‌گیرد. مفهوم قیمت بسته‌شدن به خوبی توافق روزانه را ضبط می‌کند و با بهترین مقدار ATR کمک می‌کند. این پایه اندیکاتور سوپرترند را تشکیل می‌دهد و در پس‌زمینه کار می‌کند.

چقدر اندیکاتور سوپرترند برای معامله رمزارز مهم است؟

بازار رمزارز به دلیل نوسان‌پذیری‌اش شناخته شده است، و با ATR در بازی، اندیکاتور سوپرترند این موضوع را در نظر می‌گیرد. هرچند، اگر قصد داشته باشید از سوپرترند به عنوان یک اندیکاتور مستقل برای یافتن سیگنال‌های خرید و فروش استفاده کنید، می‌توانید بر اساس تغییر رنگ این کار را انجام دهید. در حالی که ما از قبل به اصول ابتدایی پرداخته‌ایم، در اینجا یک نگاه تجزیه و تحلیل بیشتر بر روی تفسیر اندیکاتور سوپرترند برای معامله رمزارز داریم.

شناسایی تغییرات برای سیگنال‌های خرید و فروش

ایده ساده است. اگر خط سوپرترند از سبز به قرمز تغییر کند، یک سیگنال فروش قوی ارائه می‌دهد. این حرکت نشان‌دهنده‌ی یک تغییر ترند کوتاه مدت یا بلند مدت از گاونده به خرسنده است. معامله‌گرانی که از قبل موقعیت‌هایی دارند می‌توانند هنگامی که قیمت خط سبز را نقض کند و قرمز ظاهر شود، خارج شوند.

برعکس، اگر خط از قرمز به سبز تغییر کند، یک سیگنال خرید قوی وجود دارد، که نشان‌دهنده‌ی یک تغییر ترند از خرسنده به گاونده است. معامله‌گرانی که قصد خرید دارند می‌توانند موقعیت بگیرند.

تنظیم استاپ لاس یا توقف زیان با استفاده از خط سوپرترند

شما می‌توانید از خط قرمز یا سبز اندیکاتور سوپرترند برای تنظیم توقف زیان استفاده کنید، چه برای یک سفارش کوتاه یا یک سفارش بلند. این اندیکاتور یک ابزار موثر برای یافتن سطوح توقف زیان است، حتی کمک به راه‌اندازی سفارش‌های توقف محدودیت می‌کند. اگر دارایی در یک ترند صعودی است، باید سفارش توقف زیان را فوراً زیر خط سبز قرار دهید. این برای یک سفارش بلند است.

 

اندیکاتور سوپرترند برای رمزارز و تنظیم توقف زیان: TradingView

توقف زیان باید فوراً بالاتر از خط قرمز برای یک موقعیت کوتاه باشد. ما باید با بازارهای دارای ترند کار کنیم تا بهترین استفاده از اندیکاتور سوپرترند برای معامله رمزارز را داشته باشیم. بازارهای بی‌ترند که افقی حرکت می‌کنند می‌توانند سیگنال‌های کم اعتمادتری باز گردانند. و آن زمان است که شما باید اندیکاتور‌های اضافی را با سوپرترند جفت کنید.

ریاضیات پشت اندیکاتور سوپرترند

شاید کنجکاو باشید که بدانید چگونه اندیکاتور سوپرترند رسم می‌شود. بیایید حالا ریاضیات پشت آن را بررسی کنیم. همانطور که گفته شد، اندیکاتور سوپرترند برای معامله رمزارز شامل خطوط بالا و پایین است. آنها به شکل زیر نمایش داده می‌شوند، که در آن ضریب یک عدد تولید شده توسط کاربر است.

خط بالا = (بالاترین + پایین‌ترین) / 2 + (ضریب × ATR)
خط پایین = (بالاترین + پایین‌ترین) / 2 – (ضریب × ATR)

همچنین، مقادیر بالا و پایین مرتبط با مقادیر بالاترین و پایین‌ترین دوره یا طول می‌شوند که در آن ATR محاسبه می‌شود.
قابل توجه است که ATR فقط از قیمت بسته‌شدن استفاده می‌کند و نوسان نشان داده شده در یک بازه زمانی معین را نشان می‌دهد. فرمول ATR به شرح زیر است:

[(ATR قبلی × 13) + TR فعلی] / 14

که در آن 13 و 14 دوره‌های تصادفی هستند - بازه‌های زمانی که در آن قیمت‌ها و معیارهای نوسان محاسبه می‌شوند.

یک دوره طولانی به دنبال یک طول ATR طولانی مناسب‌تر برای سیگنال‌های معاملاتی بلند مدت است. همچنین، برای معامله‌گران بلند مدت، می‌توانید یک مقدار ضریب بالاتر را برای دریافت سیگنال‌های معاملاتی بهتر انتخاب کنید.

اندیکاتور سوپرترند و تنظیمات بهترین رمزارز

اگر روی آیکون «تنظیمات» کنار اندیکاتور سوپرترند کلیک کنید، بخشی باز می‌شود که می‌توانید در آن با طول ATR و ضریب بازی کنید. در حالی که به صورت پیش‌فرض تنظیم سوپرترند 10/3 را دریافت می‌کنید، بسته به نوع سیگنال‌های معاملاتی که جستجو می‌کنید، می‌توانید آن را تغییر دهید.

 

تنظیمات اندیکاتور سوپرترند: TradingView

طول ATR بیشتر نشان‌دهنده معاملات بلند مدت است، در حالی که یک ضریب بیشتر به منظور هموار کردن داده‌های نوسان است تا همان چیز را در یک بازه زمانی بزرگتر جا دهد. ضریب است که حساسیت قیمت دارایی را مشخص می‌کند. برای رمزارز، که افزایش قیمت کوچک متداول است، گاهی یک عدد ضریب کوچک می‌تواند مفید باشد.

تنظیمات برای معاملات بلند مدت، از جمله معاملات سوینگ

به عنوان یک معامله‌گر بلند مدت، ممکن است تنظیم 20 دوره (طول ATR) و «ضریب دو» را بهترین یابید. داشتن 20 به عنوان طول ATR به شما امکان می‌دهد تا قیمت بسته‌شدن 20 دوره قبلی را ببینید. این می‌تواند برای یک نمودار روزانه، 20 روز باشد، 20 قسمت 4 ساعته برای یک نمودار 4 ساعته، و به همین ترتیب.

 

اندیکاتور سوپرترند برای معاملات سوینگ ارز دیجیتال : TradingView

همچنین، تنظیم ضریب دو حساسیت قیمت را کاهش می‌دهد اما نه به شکل قابل توجهی، این اجازه می‌دهد به معامله‌گران که بتوانند تغییرات کوچک قیمت در یک بازار رمزارز در حال تغییر را ضبط کنند.

تنظیمات برای معاملات روزانه

اگر شما علاقمند به معاملات روزانه هستید، ده دوره و یک ضریب 1.5 مقادیر مناسبی به نظر می‌رسند. در حالی که ده دوره اندیکاتور سوپرترند را برای تغییرات قیمت اخیر رمزارز آماده می‌کند، ضریب 1.5 حساسیت به تغییرات کوچکتر قیمت را افزایش می‌دهد، به معامله‌گران اجازه می‌دهد که هر فرصت موفقیت آمیز معامله را ضبط کنند.

 

اندیکاتور سوپرترند برای معاملات روزانه رمزارز: TradingView

تنظیمات برای معاملات تطبیقی

در صورتی که می‌خواهید تنظیمات سوپرترند مطابق با نیازهای متنوع معامله‌تان باشد، ورودی 14-2.5 می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. ATR 14 دوره یک دید متوسط ارائه می‌دهد، جایی بین بلند مدت و کوتاه مدت. ضریب 2.5 بالاتر از مقدار پیش‌فرض دو است ولی نویز بازار را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

تنظیمات برای اسکالپینگ و درون روزی

اسکالپینگ درباره‌ی معامله کوتاه‌ترین افزایش‌ها و کاهش‌های قیمت است. این نوع معامله معمولاً در بازه زمانی پنج تا پانزده دقیقه اتفاق می‌افتد. بهترین تنظیم اندیکاتور سوپرترند برای معامله اسکالپ رمزارز باید 5-1.2 باشد، که در آن ATR 5 دوره به تغییرات سریعترین قیمت پاسخ می‌دهد و ضریب 1.2 کل تنظیمات را بسیار حساس می‌کند.

 

اندیکاتور سوپرترند برای معاملات اسکالپ رمزارز: TradingView

تنظیمات برای جفت‌های نوسان‌پذیر

معامله با جفت‌های رمزارز نوسان‌پذیر با اندیکاتور سوپرترند ممکن است. شما فقط نیاز دارید که طول ATR را در هفت قرار دهید تا سیگنال‌های معاملاتی کوتاه مدت را ضبط کنید، در حالی که ضریب را در سه قرار می‌دهید. این حساسیت را نسبت به پرتوهای بسیار کوتاه کاهش می‌دهد، کل تنظیمات را متمرکز بر کوتاه مدت می‌کند اما با توجه به مدیریت ریسک.

در اینجا یک توئیت وجود دارد که بر نوسان بیت‌کوین نور می‌افکند، نشان‌دهنده اطمینان افزایشی در مورد BTC به عنوان یک دارایی است:

#Bitcoin نوسان تاریخی 30 روزه به زیر 20 رفت برای اولین بار از ژانویه امسال…

در اینجا 5 نمودار رمزارز برتری هستند که @BittelJulien و من در GMI این هفته نگاه می‌کنیم.

 Raoul Pal (@RaoulGMI) August 27, 2023

هر استراتژی ذکر شده از اندیکاتور سوپرترند به عنوان یک ابزار تحلیل فنی تنها برای معامله رمزارز استفاده می‌کند. تکیه فقط بر آن می‌تواند سیگنال‌های غلط باز گرداند. بنابراین، شما بهتر است که آن را با سایر اندیکاتور‌ها یا نوع‌های مختلف خط سوپرترند ترکیب کنید.

بیایید این بخش را با یک پست سرگرم‌کننده درباره اندیکاتور به پایان برسانیم:

قدرت اندیکاتور "سوپرترند"

در این ترد، من قصد دارم داستان واقعی یک معامله‌گر را بگویم که "همه شرایط" خود را در اندیکاتور سوپرترند پیدا کرد.
در پادکست اخیر خود با @VijayThk، آقای Vijay Khant @mystock_myview مسیر معامله خود را شرح می‌دهد.
prabhakar (@tradewithprabhu) August 29, 2023

بهترین استراتژی‌های معاملاتی روزانه رمزارز با استفاده از اندیکاتور سوپرترند

اگر می‌خواهید از اندیکاتور سوپرترند به بهترین شکل ممکن، به خصوص برای معاملات رمزارز استفاده کنید، بهتر است که ابتکار عمل کنید. و با ابتکار عمل منظور ما ترکیب سایر اندیکاتور‌ها یا بیشتر همان اندیکاتور با سوپرترند است. در اینجا است که چگونه این استراتژی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا از نوسانات نزولی و صعودی بهره‌مند شوید و حتی اگر نیاز باشد از موج جانبی نیز استفاده کنید.

استراتژی دوگانه سوپرترند

این استراتژی معاملاتی دو خط سوپرترند را ترکیب می‌کند، هرکدام با تنظیمات متفاوت. اگر قصد دارید یک معامله تطبیقی راه بیندازید، یک استراتژی 20-3 و 10-2 ممکن است منطقی باشد. برای اسکالپینگ یا حتی معاملات روزانه، یک استراتژی 10-2 و 5-1.2 بهتر به نظر می‌رسد، به خصوص اگر می‌خواهید تغییرات قیمت کوتاه مدت را ضبط کنید.

 

استراتژی اندیکاتور دوگانه سوپرترند برای معاملات رمزارز: TradingView

یک موقعیت معاملاتی بهتر زمانی است که هر دو خط اندیکاتور سبز هستند، که نشان‌دهنده یک فاز گاوی تقویت شده است. ولی اگر بازار در حال نوسان جانبی باشد، این استراتژی هم ممکن است سیگنال‌های غلط برگرداند. ما باید در برخی از استراتژی‌های بعدی در نظر بگیریم که چگونه سیگنال‌های معاملاتی غلط را جبران کنیم.

استراتژی یک دقیقه‌ای سوپرترند

استراتژی معاملاتی یک دقیقه‌ای سوپرترند دقیقاً برای شناسایی معاملات اسکالپینگ قرار گرفته است. ایده در اینجا استفاده از تنظیمات 5 دوره و 1.2 ضریب است ولی در یک بازه زمانی یک دقیقه‌ای. وقتی که سوپرترند در بازه زمانی یک دقیقه از قرمز به سبز تغییر می‌کند، شما می‌توانید سریع یک معامله انجام دهید. خط سبز هم می‌تواند به عنوان یک استاپ لاس کشویی عمل کند.

 

استراتژی اندیکاتور یک دقیقه‌ای سوپرترند برای معاملات رمزارز: TradingView

شما حتی می‌توانید اندیکاتور VWAP را برای تأیید اضافی اضافه کنید. اگر قیمت در بازه زمانی یک دقیقه بالای VWAP باقی می‌ماند، به ویژه زمانی که اندیکاتور سوپرترند از قرمز به سبز تغییر می‌کند، شاید بخواهید وارد معامله شوید. خروج از معامله یا گرفتن یک موقعیت کوتاه ممکن است منطقی باشد اگر خط سوپرترند از سبز به قرمز تغییر کند و قیمت زیر VWAP معامله شود.

استراتژی سوپرترند سه گانه

این استراتژی مشابه استراتژی سوپرترند دوگانه است ولی به جای دو، سه خط سوپرترند دارد. انتخاب ایده‌آل شما می‌تواند 10-2، 20-3، و 30-4 باشد — هر دو فرآیند بلندمدت و کوتاه مدت را در فرآیند پوشش می‌دهد. خط سوپرترند سوم به عنوان یک تأیید عمل می‌کند و به فیلتر کردن دیگر سیگنال‌های غلط مرتبط با استراتژی سوپرترند دوگانه کمک می‌کند.

 

استراتژی اندیکاتور سوپرترند سه‌گانه برای معاملات رمزارز: TradingView

برای خروج، می‌توانید زمانی را در نظر بگیرید که هر یک از سه خط از سبز به قرمز تغییر کند.

استراتژی سوپرترند MACD

ممکن است یک اندیکاتور دیگر پیگیری ترند را با خطوط سوپرترند جفت کنید. یک راه خوب برای نگاه به این موضوع این است که بررسی کنید آیا خط MACD همواره زمانی که خط سوپرترند سبز می‌شود، فراتر از خط سیگنال می‌رود یا خیر. این استراتژی بهترین وقتی است که با بازه‌های زمانی 15 دقیقه‌ای تا حتی 4 ساعته کار می‌کنید. قابل توجه است که بازه‌های زمانی بالاتر، نتایج دقیق‌تری باز می‌گردانند، بدون توجه به ترجیحات خرید یا فروش شما.

 

MACD و اندیکاتور سوپرترند: TradingView

استراتژی سوپرترند + EMA

میانگین‌های متحرک نمایی (EMAs) می‌توانند ترندها را خوب نشان دهند و برای تأیید جهت‌های ترند عالی هستند. یک راه خوب برای جفت زدن آن‌ها با اندیکاتور سوپرترند در معاملات رمزارز این است که EMA 50 دوره را روی نمودار قیمت قرار دهید و منتظر مانید تا قیمت فراتر از آن حرکت کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد و خط سوپرترند سبز می‌شود، شاید بخواهید یک موقعیت طولانی وارد کنید.

 

EMAs و اندیکاتور سوپرترند: TradingView

یک راه دیگر نگاه کردن به آن این است که رویدادهایی مشابه گلدن کراس‌اوور را ردیابی کنید، جایی که EMA بازه زمانی کوتاه‌تر فراتر از EMA بازه زمانی بلندتر می‌رود و یک سیگنال گاوی می‌دهد. اگر در این زمان اندیکاتور سوپرترند به سبز تغییر کند، شما می‌توانید این را یک فرصت خرید در نظر بگیرید. برعکس این، حتی برای رویدادها مانند دث کراس‌اوور یا زمانی که قیمت زیر خط EMA 50 دوره می‌افتد صادق است، در حالی که سوپرترند قرمز می‌شود.

در اینجا یک ترد وجود دارد که این استراتژی برنده را به خوبی نشان می‌دهد:

ترکیب برنده سوپرترند و گذشت EMA!!
آیا شما از اندیکاتور سوپرترند استفاده می‌کنید؟ pic.twitter.com/AcuDcbRXlL
— Kritesh Abhishek (@kritesh_rocks) August 23, 2023

این نشان می‌دهد که اندیکاتور سوپرترند می‌تواند سیگنال‌های معاملاتی قابل اعتمادی بدهد اگر می‌خواهید رمزارز را بخرید یا بفروشید. فقط تفسیر تغییر می‌کند. مفهوم همان است.

استراتژی سوپرترند با پشتیبانی از بولینگر

باندهای بولینژر (BB) یک اندیکاتور قابل اعتماد از نوسانات است. از آنجا که اندیکاتور سوپرترند نوسانات را در نظر می‌گیرد، انتظار می‌رود که با BB واقعاً خوب کار کند. برای شروع، بررسی کنید اگر قیمت به پایین‌ترین بخش باندهای بولینگر برسد — بخش فروش بیش از حد — و اندیکاتور سوپرترند سبز شود؛ ممکن است این یک فرصت خرید را نشان دهد.

 

باندهای بولینگر و اندیکاتور سوپرترند برای رمزارز: TradingView

در موارد فشرده سازی بولینگر، رنگ خط سوپرترند به شما جهت شکست را نشان می‌دهد. اگر خط سبز شود، می‌توانید یک افزایش قیمت را انتظار داشته باشید؛ اگر خط قرمز شود، می‌توانید یک اصلاح قابل توجه متناسب با یک الگوی چاقوی سقوط کننده را انتظار داشته باشید. همچنین، برای استفاده از باندهای بولینژر، شاید بخواهید بازه‌های زمانی 30 دقیقه‌ای تا 1 روز را در نظر بگیرید.

استراتژی سوپرترند با الهام از حجم معاملات

حجم معاملات می‌تواند همپیمان خوبی باشد هنگامی که می‌خواهید هر استراتژی را تأیید کنید. اگر می‌خواهید از اندیکاتور سوپرترند برای معاملات رمزارز استفاده کنید، به جز نگاه کردن به تغییر رنگ خط از قرمز به سبز، ممکن است همچنین بخواهید به یک افزایش در حجم‌های معاملات نگاه کنید. قابل توجه است که استراتژی مبتنی بر حجم در بازه‌های زمانی طولانی‌تر بهتر کار می‌کند تا بتوانیم افزایش‌های تلاشی در فعالیت معاملاتی را فیلتر کنیم.

 

اندیکاتور سوپرترند با الهام از حجم برای رمزارز: TradingView

یک حجم بالاتر اغلب نشان‌دهنده تجمع است، به شرطی که با خط سبز سوپرترند هم‌خط باشد.

استراتژی شکست

اگر شما در الگوهای معاملاتی رمزارز مانند پرچم و ستون، مثلث‌ها و بیشتر، ماهر هستید، می‌توانید از اندیکاتور سوپرترند به خوبی استفاده کنید. برای رفتن به طولانی، بررسی کنید هر زمان که یک شکست الگو رخ می‌دهد در حالی که خط سوپرترند از قرمز به سبز تغییر می‌کند.

 

شکست قیمت‌اندیکاتور سوپرترند برای رمزارز و شکست قیمت: TradingView

معکوس این نیز کار می‌کند. به علاوه، مفهوم یافتن یک شکست حتی با خطوط استاندارد حمایت و مقاومت نیز کار می‌کند.

سر و شانه چنین الگویی مضحک در معاملات است. بیشتر مواقع کار نمی‌کند، اما مردم را از اشاره دوباره به آن‌ها باز نمی‌دارد.

به یاد داشته باشید در اوایل تابستان همه داشتند فریاد می‌زدند H&S!!!

سر و شانه‌ها باید به شرکت‌های شامپو سپرده شوند.

بنجامین کاون، موسس و مدیر عامل ITC کریپتو: توییتر

استراتژی چند بازه زمانی

این استراتژی نیاز دارد که شما با چندین بازه زمانی کار کنید. اگر شما از ریسک‌ها فراری هستید، استفاده از این استراتژی منطقی است. برای استفاده از این، شما نیاز دارید که با چندین نمودار با چندین بازه زمانی جداگانه کار کنید.

می‌توانید همان تنظیمات سوپرترند را برای هر بازه زمانی استفاده کنید و ببینید آیا یک تنظیم وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، اگر قصد دارید بیت‌کوین را معامله کنید، می‌توانید از نمودارهای یک روزه و 4 ساعته برای جستجوی مومنتوم مثبت قوی استفاده کنید.

 

اندیکاتور سوپرترند چند بازه زمانی برای رمزارز: TradingView

ورود به یک معامله منطقی است اگر هر دو نمودار 4 ساعته و روزانه سیگنال‌های معاملاتی گاوی قوی برگردانند.

سوپرترند و Parabolic SAR

اندیکاتور Parabolic SAR شامل نقطه‌هایی است که یک دسته نقطه گاوی زیر عمل قیمت برای یک روند گاوی قرار دارد. این موضوع را با یک خط سوپرترند سبز ترکیب کنید، و ممکن است دقیقاً در حال نگاه کردن به یک فرصت خرید مناسب باشید. برای بیشترین استفاده از اندیکاتور‌های Parabolic SAR و سوپرترند در معاملات رمزارز، بهتر است آن‌ها را در نمودارهای 30 دقیقه تا 4 ساعته استفاده کنید.

 

اندیکاتور سوپرترند برای رمزارز و Parabolic SAR: TradingView

علاوه بر این استراتژی‌ها، اندیکاتور سوپرترند نیز خوب با سطوح بازگشت فیبوناچی کار می‌کند، که بهترین منطقه معاملاتی ممکن است پس از بازگشت‌های سطح فیبوناچی به همراه یک خط سوپرترند سبز نشان داده شود. همچنین، برای هر یک از استراتژی‌های ذکر شده بالا، می‌توانیم اندیکاتور نسبی قدرت (RSI) را به عنوان یک خط تأیید اضافی ترکیب کنیم.

چگونه از سوپرترند به عنوان یک توقف زیان استفاده می‌کنید؟

ما قبلاً بحران کردیم که چگونه خط سوپرترند می‌تواند به عنوان یک سطح توقف زیان برای معاملات طولانی و کوتاه استفاده شود. برای یک معامله طولانی، می‌توانید یک توقف زیان استاتیکی فوراً زیر خط سبز قرار دهید، و برای یک معامله کوتاه، همین موضوع می‌تواند فوراً بالای خط قرمز به وجود آید. با این حال، این تمام کارهایی نیست که می‌توانید با این اندیکاتور انجام دهید.

 

مدیریت توقف زیان با استفاده از سوپرترند: TradingView

وقتی قیمت در یک جهت خاص حرکت می‌کند — به بالا برای یک معامله طولانی — خط سوپرترند همچنان با آن حرکت می‌کند. بنابراین، می‌توانید توقف زیان خود را متناسباً تنظیم کنید با استفاده از خط سوپرترند در حال حرکت به عنوان یک ابزار توقف زیان متغیر. این رویکرد به شما امکان می‌دهد تا سودهای سریع را قفل کنید و شما را در برابر برگشت‌های احتمالی محافظت کند.

در اینجا یک ترد سریع در مورد اهمیت مدیریت ریسک و چیزهای دیگر وجود دارد:

مسیر به یک کارآفرینی معاملاتی موفق

یادگیری تجزیه و تحلیل فنی

درک و تجزیه و تحلیل نمودارهای قیمت و اندیکاتور‌ها برای شناسایی روندها، الگوها، و فرصت‌های معاملاتی احتمالی.

یادگیری مدیریت ریسک

توسعه یک برنامه مدیریت ریسک جامع که شامل…

آقای اندرسون (@TrueCrypto28) 23 اوت 2023

اندیکاتور سوپرترند به شما امکان می‌دهد تا با دوره و ضریب بازی کنید که یک عدد کمتر منجر به سطوح توقف زیان تنگتر می‌شود. بنابراین، با تنظیمات بازی کردن برای تعادل حساسیت نیز ممکن است اگر فقط برای سودهای سریع معامله می‌کنید یا تحمل ریسک کمتری دارید.

توانایی تنظیم سطوح توقف زیان انعطاف‌پذیر آن را برای معاملات گرید، یافتن و معامله فرصت‌های اربیتراژ و بیشتر، مفید می‌کند.

آیا اندیکاتور سوپرترند برای سبک‌های مختلف معامله‌گری کریپتو مناسب است؟

هرچند که اندیکاتور سوپرترند برای معامله‌گری روزانه مفید است، همچنین می‌تواند برای معاملات درون روز، اسکالپینگ، یا حتی معاملات سوینگ بلند مدت نیز کارآمد باشد. تغییر تنظیمات راه خوبی برای انجام همین کار است. یک ویژگی دیگر قابل ستایش از اندیکاتور سوپرترند، توانایی پشتیبانی از ویژگی‌های معاملاتی زیر است که آن را به نوعی اندیکاتور همه‌کاره‌ای تبدیل می‌کند:

  1. تعیین اندازه موقعیت بر اساس تحمل ریسک
  2. توانایی کار کردن با چند اندیکاتور
  3. پشتیبانی از بازآزمایش
  4. آسان برای فهمیدن بدون تنظیمات پیچیده

آیا اندیکاتور سوپرترند سودآور است؟

سودآوری اندیکاتور سوپرترند در معاملات کریپتو وابسته به اندیکاتور‌ها و تجزیه و تحلیل فنی است که شما با آن استفاده می‌کنید. هرچند که خواندن آن آسان است و برای بازه‌های زمانی کوتاه‌تر طراحی شده‌است، مانند هر اندیکاتور دیگر، سوپرترند نیز قابل شکستن است.

سیگنال‌های معاملاتی پیش‌بینی شده باید چندین بار آزمایش شوند و با یک دانه نمک گرفته شوند. همچنین، مانند هر اندیکاتور دیگری که از روند پیروی می‌کند، سوپرترند در بازارهای روندها بهترین عملکرد را دارد.

سوالات متداول

کدام اندیکاتور سوپرترند بهترین است؟

بهترین اندیکاتور سوپرترند کسی است که با اهداف و سبک‌های معامله‌گری شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در معاملات روزانه فعالیت کنید، اندیکاتور سوپرترند 10-2، که 10 دوره و 2 برابر است، منطقی است. بهترین اندیکاتور سوپرترند برای اسکالپینگ، 5-1.2 است که 5 دوره و 1.2 برابر است.

آیا سوپرترند یک اندیکاتور خوب است؟

سوپرترند یک اندیکاتور قابل اعتماد است، به ویژه اگر در معاملات کریپتو فعال هستید. این به خوبی عمل می‌کند زیرا تحولات قیمت و تجزیه و تحلیل فنی را در نظر می‌گیرد. این اندیکاتور همچنین به شما کمک می‌کند تا موقعیت‌های خود را با یافتن سطوح توقف خسارت انعطاف‌پذیر، مشخص کنید. با این حال، مانند هر ابزار دیگر تجزیه و تحلیل فنی، باید آن را با سایر اندیکاتور‌ها ترکیب کنید.

سوپرترند 7 3 چیست؟

سوپرترند 7 3 تنظیمات خاصی از اندیکاتور است که در آن 7 نمایانگر دوره و 3 نمایانگر ضریب است. با توجه به اینکه دوره کوتاه‌تر و ضریب در سمت بالاتر است، می‌توان گفت که این تنظیمات برای معاملات کوتاه مدت با حساسیت کمتر نسبت به قیمت مناسب است.

میزان موفقیت سوپرترند چقدر است؟

میزان موفقیت اندیکاتور سوپرترند زیر مجموعه‌ای از بازه‌های زمانی، شرایط بازار و مهارت‌های معاملاتی است. در حالی که قدرت دقیق موفقیت آن سخت است تعیین کنیم، این اندیکاتور با گرفتن تحولات قیمت و تجزیه و تحلیل فنی به عنوان یکی از بهترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل فنی شناخته می‌شود.

استراتژی سوپرترند 1 دقیقه‌ای چیست؟

استراتژی سوپرترند 1 دقیقه‌ای این است که معامله‌گران با تجربه برای اسکالپینگ از آن استفاده می‌کنند. ایده این است که این اندیکاتور را در نمودار 1 دقیقه‌ای استفاده کنید.

آیا سوپرترند افتراقی یا تأخیری است؟

بر اساس نحوه محاسبه آن، سوپرترند یک اندیکاتور تأخیری است. این اندیکاتور قیمت‌های بسته شدن شمع‌ها را بر اساس بازه زمانی داده شده می‌گیرد.

استراتژی دوگانه سوپرترند چیست؟

استراتژی دوگانه سوپرترند به استفاده از دو اندیکاتور سوپرترند با تنظیمات مختلف مربوط می‌شود. ایده این است که هر اندیکاتور را برای نشانه‌های خرسی و گاوی دنبال کنید.

"🚀 به جامعه پیشروی پرشین الیت بپیوندید! 🌟 اکنون فرصتی طلایی برای شماست تا با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال ما، در جهان متنوع سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس قدم بگذارید!

💰 بازارهای مالی، ارزهای دیجیتال و خدمات احراز هویت بایننس را از نزدیک بشناسید و از مشاوره‌های حرفه‌ای بهره‌مند شوید! 📈 راهی نو به دنیای دانش و فرصت‌ها با ما طی کنید! 🌐 همین الان عضو شوید و به جمع ما افزوده شوید! 🎉"


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.