whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

NFT چیست و چه تفاوتی با سایر توکن ها دارد؟

1401/02/31 ساعت 20:25


توکن‌ غیرقابل تعویض که از آن به اختصار با عنوان NFT یاد می شود، نوعی دارایی دیجیتالی می باشد که امکان اثبات مالکیت یک اثر با ارزش را فراهم می کند. این اثر می تواند مجازی یا حقیقی باشد. کاربران می توانند با ایجاد یا خرید و فروش این آثار توکن شده به کسب درآمد بپردازند. ارزش گذاری برخی از این NFT ها گاهی به مبلغ چند میلیون دلار می رسد. از این رو در این مقاله به بررسی این توکن ها و تفاوت آنها با توکن های معمولی خواهیم پرداخت. شما می‌توانید با مطالعه مقالات سیگنال ارز دیجیتال در پرشین الیت اطلاعات مفیدی به دست آورید.

 

توکن های غیر قابل تعویض

تعریف NFT

NFT مخفف non-fungible token می باشد. این توکن ها دارایی های رمزنگاری شده ای هستند که به صورت دیجیتالی به نمایش در می آیند. این توکن ها از آن جهت که بر پایه فناوری بلاک چین عمل می کنند، با سایر توکن های ارز دیجیتال مشابه هستند. با استفاده از فناوری بلاک چین، توکن های غیر قابل تعویض می توانند به سادگی از یک کیف پول دیجیتال به کیف پول دیگر منتقل شود. به این ترتیب انتقال این توکن ها سریع، ایمن و کم هزینه بوده و همچنین صحت معاملات آنها قابل تایید است. با این حال برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، هر کدام از توکن های غیر قابل تعویض منحصر به فرد بوده و در ارزش نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

افراد می توانند تمام آثار و دارایی های دیجیتالی و فیزیکی خود را به NFT  تبدیل کنند. به این ترتیب سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون این که نیاز داشته باشند به صورت فیزیکی کالایی را مبادله و نگهداری کنند، روی آن سرمایه‌گذاری کنند. این ویژگی، خرید و فروش این توکن ها را بسیار راحت کرده است.

تفاوت های اساسی بین NFT و Cryptocurrency چیست؟

در سراسر جهان، NFT به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض شناخته می شود. فرآیند ساخت آن شامل استفاده از همان نوع برنامه نویسی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم است. این تنها شباهت مشترک آنهاست.

ارزهای دیجیتال و پول فیزیکی دارایی های قابل تعویض هستند. این بدان معناست که آنها می توانند با یکدیگر مبادله شوند. ارزش آنها برابر است. این بدان معناست که ارزش یک دلار با ارزش دلار دیگر برابر است. قابلیت تعویض کریپتو آن را به یک منبع قابل اعتماد برای انجام تراکنش های روی بلاک چین تبدیل می کند.

NFTها با پول فیزیکی یا ارزهای دیجیتال متفاوت هستند. آنها غیرقابل تعویض هستند زیرا هر یک دارای امضای دیجیتال است و به همین دلیل است که NFT ها را نمی توان با یکدیگر مبادله یا برابر کرد.
 

 

معامله توکن های غیر قابل تعویض در شبکه بایننس

NFT ها چگونه کار می کنند؟ توکن های قابل تعویض و غیر قابل تعویض

پیش از این به صورت خلاصه تفاوت بین توکن های قابل تعویض و NFT ها را بیان نمودیم. برای درک بهتر این مسئله یک سکه بیت کوین را در نظر بگیرید. اگر این سکه را با یک سکه دیگر بیت کوین مبادله کنید، تغییری در ارزش دارایی شما به وجود نخواهد آمد. این به این دلیل است که بیت کوین یک دارایی و توکن قابل تعویض است.

در طرف دیگر در صورتی که شما یک NFT را با توکن غیر قابل تعویض دیگری مبادله کنید، ارزش سبد سرمایه گذاری خود را تغییر داده اید. زیرا هر کدام از این دارایی ها دارای ارزش های متفاوتی بوده و با یکدیگر مشابه نیستند.  

فرض کنید یک موسیقیدان قطعه ای از آثار خود را به NFT تبدیل کرده است. در این صورت این توکن تنها نماینده همین اثر بوده و افراد دیگر نمی توانند از آن تقلید کرده یا یک کپی برای آن تهیه کنند.

با کمک یک فرآیند منحصر به فرد، اشیاء دیجیتالی موجود در اینترنت، مانند ویدئوها، تصاویر، متن، موسیقی و حتی توییت ها را می توان به NFT تبدیل کرد.

اکنون این امکان برای همه سازندگان وجود دارد که آثار هنری و سایر دارایی های خود را به صورت دیجیتالی توکن کنند. این کار با ایجاد یک گواهی دیجیتال منحصر به فرد و امضای مالکیت انجام می شود و از این رو NFT ایجاد می شود و بعداً او می تواند NFT را به صورت دیجیتالی بفروشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک تابلوی نقاشی منحصر به فرد دارید و می خواهید آن را برای کسب درآمد بفروشید، طبق روال معمول، این تابلو به شخصی که بالاترین قیمت را برای این تابلو پیشنهاد داده است، داده می شود و در ازای آن، هنرمند اصلی دریافت می کند. 

عملکرد توکن غیر قابل تعویض نیز مشابه است. تنها تفاوت این است که به صورت دیجیتال انجام می شود، به این معنی که مناقصه آنلاین بر روی پلتفرم NFTs برای هدایای دیجیتال، نقاشی ها و فیلم ها برای اهداف خرید و فروش انجام می شود، جایی که بالاترین قیمت پیشنهادی برنده مسابقه می شود.

پروتکل بلاک چین

تمام NFT ها روی یک پروتکل بلاک چین میزبانی می شوند. تاکنون اغلب سازندگان این توکن ها، برای ساخت توکن غیر قابل تعویض خود بلاک چین اتریوم را ترجیح داده‌اند. یکی از دلایل این ارجحیت پشتیبانی استاندارد ERC-721 از این توکن هاست. ERC-721 یک استاندارد ایده آل برای تو کن ها به شمار می رود، زیرا هر توکن ساخته شده با این استاندارد نسبت به توکن های دیگر یکتا و بی مانند است. 

 

ساخت توکن غیر قابل تعویض با استاندارد ERC-721 اتریوم

با این حال بلاکچین های بسیار دیگری نیز از NFT ها پشتیبانی می کنند. یکی از این بلاک چین ها، زنجیره هوشمند Binance است که به عقیده بسیاری از کاربران برای معامله این توکن ها مناسب تر است. دلیلی که این دسته از کاربران برای ارجحیت این بلاک چین بیان می کنند پایین بودن کارمزد تراکنش های آن به ویژه در برابر بلاک چین اتریوم است. 

ساخت توکن های NFT

یکی از بیشترین اصطلاحاتی که کاربران در زمان انتخاب یک NFT مناسب برای معامله، با آن مواجه می شوند، «minting» است. Minting شامل فرآیند ایجاد یک توکن غیر قابل تعویض جدید است. هر کاربری که مالک یک دارایی ارزشمند است و قصد حفاظت از مالکیت آن را داشته باشد، می‌تواند به سادگی با ایجاد NFT آن دارایی در یک شبکه بلاک چین مانند اتریوم یا زنجیره هوشمند بایننس، این کار را انجام دهد. تمام پروسه ایجاد این توکن ها معمولا تنها در عرض چند دقیقه انجام میشود.

بلافاصله بعد از ایجاد این NFT کاربر می تواند برای معامله آن در بازار آزاد اقدام نماید. شما حتی می توانید برای به دست آوردن حق امتیاز معاملاتی که توسط شخص ثالث انجام می شود نیز از این توکن ها استفاده کنید.

تقسیم NFT ها

NFT ها نیز مانند سکه های معمولی کریپتو قابلیت تقسیم شدن به واحدهای کوچکتر را دارند. سکه هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم را می‌توان به واحدهای کوچکتر تقسیم کرد. دلیل این تقسیم، بالا بودن هزینه خرید یک سکه کامل از این ارز های دیجیتال است. با توجه به در نظر گرفتن قدرت خرید کاربران، بسیاری از صرافی ها امکان خرید درصدی از یک سکه دیجیتالی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کردند. این ویژگی ارزهای دیجیتال شامل حال توکن های غیر قابل تعویض نیز می شود.

به این ترتیب سرمایه‌گذارانی که تمایل به خرید یک NFT را دارند اما سرمایه آنها برای تمام آن کافی نیست، می توانند به نسبت هزینه ای که پرداخت می کنند، مالک بخشی از آن شوند. علاوه بر این مالک یک توکن غیر قابل تعویض که به بخشی از سرمایه خود نیاز دارد میتواند درصدی از سهام آن را برای خود نگه داشته، و بقیه آن را به فروش بگذارد.

 

تبدیل آثار هنری به توکن غیر قابل تعویض

انواع NFT

NFT ها را می توان به شکل های مختلفی در بازار معامله کرد. در سال های اخیر برخی از آنها به شکل اموال فیزیکی و برخی دیگر به صورت اموال مجازی در دنیای متاورس معامله شده اند. به علاوه برخی از آنها در قالب پانک های رمزنگاری شده و مجموعه ها و کلکسیون هایی از آنها خرید و فروش شده اند. توکن های غیر قابل تعویض دیگری نیز از روی تصاویر لحظه های خاص، به ویژه لحظه های ورزشی و برخی دیگر برای استفاده در بازی های کریپتویی ساخته شده اند. در ادامه اموال فیزیکی و مجازی این توکن ها را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

اموال فیزیکی

یکی از جذاب ترین دارایی هایی که در بازار به صورت NFT درآمده‌اند، اموال فیزیکی و املاک و مستغلات هستند. این توکن ها، هم مالکیت فیزیکی این اموال و هم مالکیت مجازی آنها را شامل می شوند. این ویژگی نشان دهنده نمونه کاملی از دارایی‌هایی است که می‌توانند توسط توکن های غیر قابل تعویض تعریف شوند. در این حالت نیز ویژگی منحصر به فرد بودن برای این اموال رعایت شده و هر خانه یا واحد مسکونی توکن شده دارای ارزش و ویژگی های یکتایی می باشد.

در این حالت مالکان می توانند تمام یا بخشی از دارایی فیزیکی خود را به صورت یک NFT در بلاک چین معامله کرده و از طریق یک تراکنش، مبلغ آن را به صورت ارز دیجیتال در کیف پول خود دریافت کنند.

به علاوه شرکت های ساختمان سازی که قصد ایجاد مجتمع های عظیم تجاری یا هتل های لوکس را دارند، می توانند برای جذب سرمایه پروژه خود را به صورت یک NFT  معرفی کرده و سهام آن را به فروش بگذارند. در این روش مالکیت اموال، از طریق درصد سهم سهامداران از یک توکن غیر قابل تعویض مشخص می شود. مالکان این سهام می توانند این درصدها را در بازار آزاد معامله کنند. 

 

 ساخت توکن های غیر قابل تعویض در بازی Decentraland

املاک مجازی در متاورس

NFT و Metaverse دو اصطلاحی هستند که به دفعات در کنار یکدیگر دیده شده اند. متاورس در اصل یک نمایش دیجیتالی از دنیای واقعی است. بازی های زیادی در فضای متاورس ایجاد شده اند. یکی از این بازی ها Decentraland است. دسنترالند یک محیط بازی سه بعدی است که به بازیکنان اجازه می دهد زمین های مجازی بازی را خریداری کنند و املاک و ساختمان های خود را در آن بسازند. در این بازی هر قطعه زمین به وسیله توکن غیر قابل تعویض منحصر به فردی نشان داده می شود. بازیکنان می توانند برای کسب درآمد، زمین ها و املاک مجازی خود را حتی به قیمت چند میلیون دلار در بازار آزاد به فروش برسانند.

در برخی از این بازی ها نیز، بازیکنان پیش از انجام بازی لازم است NFT های مخصوص آن را تهیه کرده و برای انجام وظایف روزانه و شرکت در مسابقات بازی از این توکن ها استفاده کنند.

 

سرمایه گذاری روی توکن های غیر قابل تعویض 

چه چیزی NFT را خاص می کند؟

هنگامی که شما هر نوع گیف، نقاشی، کلیپ ویدیویی و غیره، NFT آنلاین می‌خرید، این موارد را به شکل فیزیکی دریافت نمی‌کنید. به جای آنها یک نوع توکن دیجیتال منحصر به فرد به شما داده می شود که به آن توکن NFT نیز می گویند. این توکن مالکیت دیجیتالی شما را بر آن مورد تأیید می کند.

برای هر کسی که کالایی را می فروشد که در این دسته قرار می گیرد، به همراه سند مالکیت، کلیه حقوق مربوط به آن کالا به صاحب جدید آن منتقل می شود. مدتی است که از این توکن برای بازی های آنلاین، هنر رمزنگاری و ... استفاده می شود.

در پلتفرم NFT، فناوری بلاک چین برای خرید و فروش اقلام استفاده می شود. بلاک چین اتریوم فناوری اصلی است که برای تجارت اقلام تحت NFT استفاده می شود. ویژگی این فناوری این است که وقتی هر نوع ورودی دیجیتالی انجام شود، هیچ کس نمی تواند آن را حذف کند.

مزایای NFT چیست و چگونه نقش مهمی در پیشرفت سازندگان و هنرمندان دارد؟

NFT ها، همراه با یک اختراع جدید هیجان انگیز برای کلکسیونرها و دلالان، مزایای امیدوارکننده ای را نیز برای سازندگان دیجیتال فراهم می کند.

بسیاری از مزایای جدید زیر برای سازندگان دیجیتال در حال حاضر در نوشتن، موسیقی، فیلم، بازی و موارد دیگر وجود دارد. با این حال، با معرفی NFT ها، همه این مزایا در فضای هنر و کلکسیون در دسترس قرار می گیرند

1. ورود آسان و محدودیت های کمتر 

رسانه دیجیتال به طور قابل توجهی موانع ورود پدیدآورندگان آثار هنری و کلکسیونی را کاهش می‌دهد، همانطور که برای نوازندگان و نویسندگان این کار را انجام داد. این یک محیط بدون دردسر فراهم می کند و از سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز برای راه اندازی ساخت و توزیع مجموعه ای از چندین هزار مجموعه فیزیکی جلوگیری می کند. از این منظر می توان گفت NFT ها راه جدیدی را به همتایان آنالوگ خود نشان داده اند. پلتفرم NFT فرصت های جدیدی را در اختیار بسیاری از سازندگان و هنرمندان قرار می دهد تا کارهای خلاقانه خود را در مقیاسی که قبلاً نداشتند به فروش برسانند. بر خلاف دنیای سنتی هنر و کلکسیونی که توسط ناشران، گالری‌های هنری، زنجیره‌های خرده‌فروشی و سایر دروازه بانان محافظت می‌شود، خالقان می‌توانند مستقیماً به یک بازار بزرگ دسترسی داشته باشند.

2. بازار جهانی به راحتی قابل دسترسی است 

NFT مسیری را برای سازندگان و هنرمندان نشان می دهد تا به بازار جهانی برسند. آنها را قادر می سازد تا کار خود را به تمام حوزه های قضایی در جهان عرضه کنند. کاملاً واضح است که همه به راحتی به کنوانسیون ها، نمایشگاه ها و گالری ها دسترسی ندارند تا آثار خود را به جامعه بزرگ نشان دهند. با این حال، پلتفرم NFT فرصتی را برای سازندگان و هنرمندان فراهم می کند تا این کار را انجام دهند.

3. حق امتیاز سیستم به خوبی تعریف شده  

هنگامی که هنرمندان قطعه جدید خود را می فروشند، مبلغی را برای آن دریافت می کنند اما سود حاصل از معامله آن را بعداً در بازار ثانویه از دست می دهند. از آنجایی که ارزش هنر پس از ایجاد آن روز به روز افزایش می‌یابد، فقدان حق‌الامتیاز از نظر تاریخی باعث شده هنرمندان تنها کسری از ارزش کار خود را داشته باشند، در حالی که مجموعه‌داران و دلالان ثروتمند می‌شوند. این یک حقیقت تلخ است که بسیاری از هنرمندان شناخته شده تنها به دلیل عدم برخورداری از حق امتیاز در حرفه خود درآمد کمی داشته اند.

 سازندگان و هنرمندان به طور خودکار شروع به دریافت 10٪ و 20٪ حق امتیاز در تمام فروش های آینده آثار خود کنند. این امر به راحتی با برنامه‌ریزی چنین حق امتیازی مستقیماً در NFT از ابتدا قابل دستیابی است و شرایط بسیار بهتری را برای سازندگان و هنرمندان ایجاد می‌کند.

4. اهمیت کلکسیونرها 

یک نکته مهم این است که دنیای دیجیتال راحت‌تر از دنیای آنالوگ است و عملاً بارها ثابت شده است. برای سازندگان، تولید انبوه، فروش و توزیع فایل های دیجیتال ایجاد شده بسیار راحت است. به همین ترتیب، به دست آوردن، مبادله، ذخیره و به اشتراک گذاری این فایل های دیجیتال برای جمع آوری کنندگان راحت است. با این کار، کلکسیونرها به طور مستقیم به سازندگان منتفع می شوند. مزیت بزرگ این است که نیازی به فضای ذخیره سازی فیزیکی و سایر تجهیزات مناسب برای ذخیره سازی کلکسیون های دیجیتال و آثار هنری نیست. شما می توانید دارایی های خود را همیشه در تلفن یا لپ تاپ خود داشته باشید. شما می توانید یک دارایی را به صورت آنلاین حتی از خانه خود بخرید یا بفروشید و هم معامله و هم انتقال بدون زحمت انجام می شود.

معایب NFT ها

NFT ها معایب خاصی دارند. در زیر توضیح داده شده اند:

1. بازار ریسک بالایی دارد 

اینکه آیا NFT ها ارزش واقعی دارند یا خیر. آیا می توانیم به سرمایه گذاری بلندمدت در NFT فکر کنیم؟  واقعاً پاسخ دادن به این سؤال ها بسیار دشوار است. به نظر می رسد در حال حاضر تنها کیفیت احساسی نقش مهمی در ارزش گذاری NFT دارد.

2.کپی از دارایی های دیجیتال امکان پذیر است.

این بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که NFT ها فقط مالکیت شما را بر هر اثر هنری یا خلاقیتی که به صورت آنلاین با یک پلت فرم NFT خریداری کرده اید، تأیید می کنند. شما نمی توانید امکان کپی از کالای خریداری شده خود را رد کنید. شما هیچ گونه کنترل فنی یا انواع دیگری بر این فعالیت آنلاین غیرقانونی ندارید. بارها اتفاق افتاده است، و همچنین در آینده، هنر را می توان کپی کرد، GIF ها را می توان بارها به اشتراک گذاشت، و ویدیوها را می توان با افراد زیادی به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت. شما چنین قدرتی ندارید که بتوانید تمام این فعالیت ها را کنترل کنید. شما سند مالکیت دارید.

3. هزینه برای محیط زیست

تأثیر زیست‌محیطی ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین، مانند اتر و بیت‌کوین، نگرانی‌های جهانی را برانگیخته و توجه زیادی را به خود جلب کرده است. مشخص شده است که ورود ورودی‌ها به بلاک چین به هزاران قدرت محاسباتی نیاز دارد. بنابراین، دوام طولانی مدت دارایی های مبتنی بر بلاک چین باید به درستی مورد توجه قرار گیرد تا اثرات بد آن بر محیط زیست تأثیر نگذارد.

طبق برآورد، هر تراکنش بیت کوین تقریباً 2100 کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) مصرف می کند. وقتی این انرژی عظیم از منابع انرژی تجدید ناپذیر تامین می شود، می تواند انتشار گازهای گلخانه ای گزافی را توسط ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین ایجاد کند.

4. آنها در برابر سرقت آسیب پذیر هستند.

حتی با وجود اینکه ادعا می شود فناوری پشت NFT بسیار ایمن است، بسیاری از صرافی ها و پلتفرم ها هنوز ایمن نیستند و باید فوراً به مسائل ایمنی توجه کنند. موارد موارد زیادی از سرقت NFT ها به دلیل نقض امنیت سایبری وجود داشته است.

5. NFT ها روان و فرار هستند.

 این بدان معنی است که تجارت NFT می تواند بسیار دشوار باشد، قیمت NFT نیز می تواند بسیار نوسانی باشد.

6. NFT ها درآمد ایجاد نمی کنند.

قبل از سرمایه گذاری در NFT ها، همیشه به خاطر داشته باشید که این سرمایه گذاری هیچ پتانسیل درآمدی مانند سهام پرداخت کننده سود سهام، اوراق قرضه با بهره و املاک و مستغلات به صاحبان آنها ارائه نمی دهد. 

7. از NFT ها می توان برای اعمال  متقلبانه استفاده کرد.

در حالی که هیچ شکی در مورد یکپارچگی یک بلاک چین وجود ندارد، NFT ها می توانند برای اهداف کلاهبرداری استفاده شوند. بسیاری از هنرمندان اخیراً دریافته‌اند که آثارشان به‌عنوان NFT در بازار آنلاین بدون رضایت آنها به فروش می‌رسد. آنها این موضوع را به مراجع ذیربط گزارش داده اند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

  این نوع حادثه هدف استفاده از NFT ها برای تسهیل فروش آثار هنری را نقض می کند. NFT ارزش یک اثر فیزیکی یا اثر هنری را با یک توکن منحصر به فرد به همان اندازه با ارزش تأیید می کند. این به صاحب نشانه اطمینان می دهد که داشتن نشانه به معنای داشتن مالکیت اثر اصلی خلقت یا هنری است.

8. بدون مکان دائمی برای ذخیره

نگرانی اصلی امنیتی که معمولاً سرمایه گذاران NFT با آن مواجه هستند این است که هیچ ماده خاصی برای ذخیره سازی اقلام وجود ندارد. هیچ راه حل دائمی برای ذخیره سازی NFT ها وجود ندارد، و این یک انتخاب متزلزل برای سرمایه گذاران است. نکته مهم این است که NFT های شما در کیف پول بلاک چین ذخیره نمی شوند. اینها روی یک سرور ذخیره می‌شوند و اگر از دارایی ارزشمند خود محافظت نکنید، ممکن است حذف، از بین برود و خراب شود. این بدان معنی است که تمام کارهای ارزشمند شما، مانند تصویر، آثار هنری، موسیقی و ویدئویی که نشان دهنده NFT شما هستند، در یک نقطه ناپدید می شوند.   

به همین دلیل است که جمع کردن دلارهای زیادی به عنوان سرمایه گذاری برای NFT ها برای هیچ سرمایه گذار در شرایطی که احتمال فساد یا حذف زیادی وجود دارد، به سادگی یک حرکت هوشمندانه نیست. هر خریدار حق دارد بداند کالای خریداری شده او در کجا ذخیره می شود و باید مطمئن شود که نهاد میزبان NFT آن را به درستی نگهداری می کند.

بهترین NFT ها برای خرید و سرمایه گذاری در سال 2023

سال 2021 شاهد اوج رشد بازار NFT بوده است، جایی که سرمایه‌گذاران بیشتری از هر زمان دیگری روی روند مالکیت هنر دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. این روند در سال 2022 ادامه خواهد داشت و ارزش بسیاری از NFT های هیجان انگیز در حال رشد است و تبدیل به دارایی های جذاب برای سرمایه گذاران می شود. 

بنابراین، تصمیم خود را بگیرید. ما قصد داریم در مورد برخی از بهترین NFT ها برای خرید به تفصیل بحث کنیم. این شامل بررسی برترین دارایی‌های دیجیتال موجود در بازار و نحوه سرمایه‌گذاری امروزی در بازار NFT است.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به بهترین توکن‌های NFT برای خرید در سال 2022 داشته باشیم. بنابراین بیایید هر یک از این NFTها را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

1. Lucky Block

ممکن است بدانید که Lucky Block به دلیل استفاده نوآورانه و منحصر به فرد خود، یکی از بهترین آلتکوین‌ها برای سرمایه‌گذاری در سال جاری در نظر گرفته می‌شود. 

تیم توسعه مجموعه ای از 10000 NFT منحصر به فرد را قبل از راه اندازی برنامه قرعه کشی رمزنگاری Lucky Block منتشر می کند. هر NFT مزایای ارزشمندی را برای دارنده فراهم می کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های پایه کاربر و حجم بلیط لاکی بلاک، این جک‌پات NFT به طور متوسط حدود 100000 دلار تخمین زده می‌شود.

2.  Bored Ape Yacht Club

این یکی از پرتقاضاترین NFT است که سرمایه‌گذاران مطمئن شدند در تقویم NFT آنها Bored Ape Yacht Club است. این مجموعه ای از 10000 NFT منحصر به فرد است.

این باشگاه به طور کلی به اعضا مزایای چشمگیری اعطا می کند، از جمله مهمترین آنها یک سرور انحصاری Discord است که توسط کارآفرینان، افراد موفق و حتی افراد مشهور پر شده است.

3.  CryptoPunks

CryptoPunks از نظر جذابیت انبوه دقیقاً پس از Bored Ape Yacht Club قرار دارد. این یکی از قدیمی ترین پروژه های NFT است که در سال 2017 راه اندازی شد.

اگرچه کریپتوپانک ها در ابتدا چندان مورد علاقه نبودند، اما قیمت آن ها در سال 2021 به اوج خود رسید، زیرا بازار NFT گسترده تر شد.

مجموعه CryptoPunks NFT از تصاویر 10000 پیکسلی تشکیل شده است که عمدتاً روی بلاک چین اتریوم میزبانی می شوند.

 NFT CryptoPunk در سال گذشته به قیمت 11.75 میلیون دلار فروخته شد، جایی که قیمت کف برای یکی از این دارایی ها بیش از 200000 دلار بود.

4. Pudgy Penguins NFT

 مجموعه ای از 8888 NFT دارد که هر کدام یک پنگوئن کارتونی سرگرم کننده با ویژگی های مختلف را نشان می دهد. 

مشابه Bored Ape Yacht Club و CryptoPunks، این مجموعه NFT تصویر NFT فوق‌العاده محبوب با سرمایه‌گذاران با ارزش خالص بالا را به دست آورده است و بر جذابیت آن‌ها افزوده است.

آخرین قیمت کف برای پنگوئن های پودگی حدود 4000 دلار یا بیشتر است که باعث می شود سرمایه گذاران کمی بیشتر از پنگوئن های قبلی در لیست ما در دسترس باشند. 

5. دسنترالند

Decentraland را می توان بهترین NFT برای خرید در "metaverse" در نظر گرفت. به عبارت ساده، Decentraland یک بازی جهان باز مبتنی بر بلاک چین برای به دست آوردن یک بازی رمزنگاری است که در آن کاربران می توانند آواتارهای درون بازی ایجاد کنند و قطعه زمین بخرند. نکته جالب این است که این قطعات زمین به صورت NFT چیده شده اند، به این معنی که می توان آنها را با سایر کاربران معامله کرد و درآمدزایی کرد.

 کلام آخر

قبل از اقدام به سرمایه گذاری روی NFT ها، مزایا و معایب آنها را در نظر بگیرید. بازار جهانی این توکن ها در حال حاضر نقدینگی بالایی دارد. به علاوه با هر بودجه ای می توانید برای خرید آنها اقدام کنید. با این حال این توکن ها نیز به اندازه سایر ارزهای دیجیتال غیر قابل پیش بینی بوده و هر لحظه امکان کاهش ارزش توکن شما وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم تا برای کسب سود بیشتر در زمانی کوتاه‌تر در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو شوید و از مزایای عضویت vip لذت ببرید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.