whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش نحوه افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو، سایپا و بورس کالا

1402/04/19 ساعت 01:40


به گزارش اطلاعات موثق، بر اساس توافقات صورت گرفته، قرار است متقاضیان شرکت در طرح های فروش ایران خودرو و سایپا قبل از ثبت نام، حساب نمایندگی داشته باشند و مبلغ خودروها را به حساب خود واریز کنند تا بتوانند ثبت نام کنند. ابتدا، حساب وکالتی راه حلی برای برداشت پول مورد نیاز برای خرید به طور مستقیم از حساب بانکی شما است.

برخی تصور می کنند که حساب وکالتی بورس کالا با حساب وکالتی که برای بورس استفاده می شود متفاوت است. لازم به ذکر است که این دو مورد یکسان هستند. به عبارت دیگر شما می توانید برای معاملات خود هم در بورس و هم در بورس کالا از یک حساب وکالتی استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این به معنای استفاده از یک حساب معاملاتی برای معاملات در بازار سهام و بازار کالا است، زیرا هر حساب وکالتی تنها به یک حساب معاملاتی مرتبط است.

در persianElite می‌توانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی و یا داخلی از انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال برخوردار شوید. حتی اگر نیازمند احراز هویت بایننس و یا کوکوین هستید، می‌توانید به پرشین الیت اعتماد کنید.

چگونه یک حساب وکالتی باز کنیم؟

1. متقاضیان ابتدا به یکی از بانک های معرفی شده توسط سایپا و ایران خودرو مراجعه کنند. در حال حاضر شرکت سایپا بانک های تجارت، ملی، صادرات، ملت، رفاه و اقتصاد نوین را معرفی کرده است. اگر شماره حساب کوتاه مدت در یکی از بانک های معرفی شده دارید، شما می توانید همان حساب را به وکالت نامه یا حساب وکالتی تبدیل کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این حساب وکالتی همان حساب کوتاه مدت شما می باشد. اگر سودی به سپرده کوتاه مدت شما تعلق بگیرد، به این حساب شما نیز واریز می شود.

بر اساس اعلام توسط شرکت سایپا، مشتریان باید به صورت حضوری به یکی از شعب بانک تجارت، ملت، ملی، صادرات و اختصاص نوین و رفاه مراجعه کرده و در صورت داشتن حساب بانک تجارت یا بانک ملی می توانند به بانک تجارت مراجعه کنند. وب سایت بانک یا وب سایت بانک. در سطح ملی در این زمینه به صورت آنلاین اقدام کنید.

2. اگر در این بانک های معرفی شده توسط شرکت ها، شما حساب بانکی ندارید باید به بانک به صورت حضوری مراجعه و حساب سپرده کوتاه مدت خود را افتتاح کنید.

البته لازم به ذکر است که آگاه باشید برای حساب کسانی که فقط برنده هستند و قرار است پول خودرو از حساب آنها برداشت بشود، مسدود کنند و این پول تا زمانی که پول خودرو مورد نظر قطع نشود مسدود می ماند. توسط بانک به شرکت خودروسازی واریز شده است. اما از حساب مشتریانی که برنده نشده اند مبلغی برداشت نمی شود و می توانند مبلغ موجود حساب خود را واریز کنند.

نحوه افتتاح حساب وکالتی بورس کالا

افرادی که قصد خرید محصولات را در بورس کالا دارند و یا می خواهند در این بازار سرمایه گذاری کنند، باید نسبت به افتتاح حساب وکالتی بورس کالا خود حتما اقدام کنند. برای افتتاح این حساب وکالتی اول از همه باید کد معاملاتی بورس کالای شخصی خود را از طریق کارگزاری مجاز برای فعالیت در بورس کالا دریافت کرده و سپس از کارگزاری خود معرفی نامه را دریافت کنید. این معرفی نامه را باید به یکی از بانک های ارائه دهنده خدمات حساب وکالتی ببرید و پس از افتتاح حساب وکالتی خود، آن را به کارگزار معرفی نیز کنید.

اگر شخصی در بورس کالا برنده اعلام شود و مابقی وجه را در سررسید واریز نکند یا به هر دلیلی برداشت کند، به پرداخت جریمه ای که خود به خود از حساب وکالتی وی کسر می شود، محکوم می شود. یعنی باید پنج درصد از ارزش کل معامله را به عنوان کارمزد ابطال بعلاوه نیم درصد کارمزد هر دو طرف معامله که در مجموع 5/5 درصد ارزش کل معامله است، پرداخت کند. برنده سه روز کاری فرصت دارد تا مابقی مبلغ خرید را به حساب وکالتی واریز کند.

چند حساب وکالتی می توان باز کرد؟

هیچ محدودیتی برای افتتاح حساب نمایندگی ندارید و می توانید در تعداد کارگزاری ها و بانک هایی که این خدمات را ارائه می دهند، حساب نمایندگی باز کنید. اما در نظر داشته باشید که برای هر بروکر فقط یک حساب وکالتی می توانید معرفی کنید. بهتر است به این نکته اشاره کنیم که افرادی که چک های برگشتی دارند نه می توانند حساب نمایندگی بورس باز کنند و نه امکان افتتاح حساب نمایندگی مشترک وجود دارد

در حال حاضر وکالت در بانک های پاسارگاد، تجارت، سامان، اقتصاد نوین، کشاورزی، ملت، توسعه صادرات، رفاه کارگران، صنعت و معدن، شهر و ملی امکان پذیر است. پس از افتتاح حساب نمایندگی در یکی از این بانک ها، باید اطلاعات حساب را به کارگزاری خود اطلاع دهید.

عرضه محصولات سایپا

بورس اعلام کرده است که در پی عرضه محصولات گروه بهمن از پنجم مردادماه، شرکت سایپا آمادگی خود را برای فروش محصولات خود در بورس اوراق بهادار در همین مدت اعلام کرده و قرار است در گام نخست خودروی شاهین در بورس عرضه شود.

شاهین محصولی از سایپا می باشد که در 3 اسفندماه در بازار اصلی بورس کالای ایران پذیرفته شده و اطلاعات تکمیلی در خصوص میزان و شرایط عرضه را به عموم اعلاک کردند. در پی اعلام آمادگی سایپا برای فروش محصولات خود در بورس کالا، پیش بینی می شود طی روزهای آینده ایران خودرو نیز به جمع عرضه کنندگان خودرو در بورس کالا بپیوندد.

بر اساس گفته های اعلام شده توسط وزارت صنعت، خودروهایی که عرضه آنها بیشتر از تقاضای آن ها باشد، امکان عرضه در بورس را نیز خواهند داشت. بر این اساس پیش بینی می شود پس از شاهین محصولاتی مانند کوئیک متعلق به سایپا و همچنین تارا اتوماتیک، تارا دستی، دنا پلاس توربوشارژ و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک متعلق به ایران خودرو نیز در بورس عرضه شود.

چگونه از بورس خودرو خرید کنیم؟

متقاضیان خرید خودرو در بورس، ابتدا حتما باید کد معاملاتی بورس برای آن ها صادر شود. نحوه دریافت کد معاملاتی بورس کالا نیز به این صورت است که متقاضیان به یکی از کارگزاران مجاز مراجعه کرده و کد بورس کالا را به صورت آنلاین یا حضوری دریافت می کنند. البته باید قبلا در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت کرده باشند.

متقاضیان پس از دریافت کد بورس کالا نسبت به افتتاح حساب پروکسی اقدام نمایند. حساب نمایندگی به حسابی گفته می شود که پس از خرید شرکت و کالا توسط خریدار در فرآیند رقابت، بورس از آن حساب خارج می شود و از این طریق می توان فرآیند تسویه را انجام داد.

نکته ای که باید به آن توجه شود این است که برای خرید خودرو حتما 30 درصد قیمت پایه خودرو در حساب وکالتی خریدار باید موجود شود. به این ترتیب که هنگام ثبت سفارش، این مبلغ در حساب پروکسی تا تکمیل مراحل حراج مسدود می شود.

رئیس اداره نظارت و امور بورس در مورد اینکه هر متقاضی چه تعداد درخواست می تواند ثبت کند، گفت: در حال حاضر هر کد ملی فقط مجاز به ثبت سفارش در یکی از کدهای ارائه شده است و خرید فقط یک کد امکان پذیر است. وسیله نقلیه. همچنین صدور سند و شماره گذاری فقط به نام خریدار خواهد بود.

به گفته حمیدرضا رحمانی، پس از انجام مراحل حراج و نهایی شدن خریدار، یکسری عوارض، شماره گذاری و هوشمندسازی کارت خودرو ذکر شده در آگهی درج می شود.

وی درباره روند حراج نیز گفت: پس از نهایی شدن ثبت سفارش خریداران در روزی که مراحل عرضه و حراج انجام می شود، خریداران بر اساس قیمت پایه و در صورت افزایش تقاضا در روند حراج شرکت خواهند کرد. عرضه، در مسابقه شرکت خواهند کرد و همچنین مالیات ارزش افزوده ای که پرداخت می شود بر اساس قیمت نهایی است که خریدار خرید خود را در سامانه ثبت و نهایی کرده است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.