whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تحلیل اسمارت مانی

1402/03/12 ساعت 08:52


در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که اسمارت مانی چیست و چه کاربردی دارد. اسمارت مانی به پولی گفته می‌شود که توسط سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و بازارسازان، بانک‌ها و موسسات مالی و غیره هدایت می‌شود.

توجه داشته باشید در پرشین الیت قادرید با دریافت سیگنال فیوچرز و انواع سیگنال ارز دیجیتال به سود خوبی برسید. همچنین عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی به شما کمک می‌کند بتوانید با کمک سیگنال فارکس در تجارت بین‌المللی عملکردی فوق‌العاده داشته باشید. بهترین گروه ارز دیجیتال آماده همراهی شما عزیزان است.

امروزه اسمارت مانی متعلق به موسسات و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است که شناخت کاملی از بازار دارند و از باهوش‌ترین بازیگران محسوب می‌شوند. اسمارت مانی یک نیروی قوی و پول کلان است که بازار را به سمتی که دوست دارد سوق می‌دهد. بنابراین، به نظر می‌رسد که اسمارت مانی احتمال موفقیت بیش‌تری در معامله دارد. زیرا سرمایه‌گذاران در موسسات بزرگ و موفق به راحتی می‌توانند بازار را به حرکت درآورند.

تجربه نشان داده است که پیروی از صاحبان اسمارت مانی نتایج بهتری به همراه دارد. در نتیجه، زمانی که الگوهای معاملاتی سرمایه‌گذاران نهادی یا کلان با سرمایه سرمایه‌گذاران این مسائل به این معنا نیست که هنگام استفاده از استراتژی اسمارت مانی هرگز شکست نخواهید خورد. بلکه این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کند و شما را برای برنده شدن آماده می‌کند. وقتی از این استراتژی‌های معاملاتی استفاده می‌کنید، استراتژی شما با بازیکنان بزرگ هم‌خوانی دارد، بنابراین شانس موفقیت و سود شما افزایش می‌یابد.

تشخیص روند در اسمارت مانی

در این بخش قصد داریم در مورد تشخیص روند در اسمارت مانی صحبت کنیم. باید گفت که آقای چارلز اچ داو که شاخص داو جونز او نیز به نام ایشان نامگذاری شده است. او یکی از افراد برجسته در تحلیل تکنیکال است. با این که سال‌ها از نظریه‌های او می‌گذرد; می‌توان گفت که او امروز شالوده بسیاری از تحلیل‌ها را ایجاد کرد. او را پدر علم فنی نیز می‌نامند.

تئوری داو بازار را به سه دسته تقسیم می‌کند. او معتقد است که این سه بخش همیشه در بازار تکرار می‌شود. این سه بخش عبارتند از:

  1. جمع‌آوری
  2. حرکت عمومی
  3. توزیع

مرحله انباشت معمولاً پس از فروش سنگین رخ می‌دهد. فروش شدید در بازار بسیاری از فعالان بازار و سرمایه‌گذاران را ناامید کرده است و امید به روند صعودی را از بین برده است. قیمت به شدت کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

اما خریداران هنوز در مورد خرید معاملات تردید دارند زیرا ترس از فروش و سقوط مجدد همیشه وجود دارد. در این زمان اسمارت مانی وارد بازار می‌شود. در نتیجه، بازار پس از یک محدوده قیمتی طولانی و ناامیدی شدید سرمایه‌گذاران وارد فاز صعودی می‌شود. در عکس زیر سه فاز ذکر شده را به صورت جداگانه مشاهده می‌کنید.

در مرحله حرکت عمومی به سمت بالا، قیمت به سرعت و به شدت فاز صعودی را به خود می‌گیرد. بسیاری از مردم در مرحله انباشت از بازار خارج شده اند و سرمایه‌گذاران هیجان زده شده اند و مردم مسحور بازدهی بازار هستند و همه از تحلیلگران گرفته تا مردم سطوح بالاتری را پیش رو می‌بینند.

فاز بعدی فاز توزیع است که بسیار شبیه فاز انباشتگی است. اما در اوج قیمت رخ می‌دهد. در مرحله توزیع، هر زمان که قیمت تلاش می‌کند بالاتر برود، اسمارت مانی آن را متوقف می‌کند و در یک بازه زمانی این اتفاق چندین بار رخ می‌دهد و سطح مقاومت قوی ایجاد می‌کند.

چگونه اسمارت مانی را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص اسمارت مانی، نشانه‌هایی وجود دارد که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم.

1. حجم معاملات 

اسمارت مانی ممکن است در شرایطی باشد که حجم معاملات به طور غیرمعمولی در سهام وجود داشته باشد. اما هیچ خبر یا حمایت موجهی برای ایجاد این حجم از معاملات وجود ندارد.

2. گزینه‌های قیمت‌گذاری و شاخص 

اطلاعات مربوط به اسمارت مانی را می‌توان با بررسی قیمت شاخص و پیشرفت آن به دست آورد. همچنین سرمایه‌گذاران باتجربه‌تر اطلاعات مفیدی در مورد حرکت اسمارت مانی به مخاطب می‌دهند. همچنین می‌توان با مشاهده بازار و آموزش صحیح حرکت این نوع پول را تشخیص داد.

3. منابع روش‌های داده

روش‌هایی نیز بر اساس تحلیل داده‌ها وجود دارد که برخی از گروه‌های معامله‌گران می‌توانند با بررسی این اطلاعات، تحرکات سرمایه‌گذاران بزرگ، موسسات مالی را شناسایی کنند. در نهایت منجر به شناسایی اسمارت مانی می‌شود.

اسمارت مانی در کدام بازارها فعالیت دارد؟

در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که اسمارت مانی در کدام بازارها کار می‌کند ، می‌توان گفت در بازاری که سرمایه‌گذاران بزرگ، مؤسسات، افراد با تجربه و ماهر زیادی قصد سرمایه‌گذاری دارند، اسمارت مانی نیز وجود دارد. این بازارها شامل بازار ارزهای دیجیتال، بازار فارکس، بورس ایران و هزاران بازار دیگر است.

تغییر ساختار در اسمارت مانی به چه صورت است؟

در این بخش قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تغییر ساختار در اسمارت مانی چیست؟ صحبت. الگوی CHOCO که مخفف تغییر شخصیت است به معنای تغییر ساختار است. یعنی الگو روندی ثابت و صعودی دارد و پس از مدتی الگو تغییر می‌کند و روند خود را معکوس می‌کند. این الگو به دلیل ورود اسمارت مانی به بازار شکل می‌گیرد و باعث تغییر شرایط می‌شود.

الگوی دیگری به نام BOS وجود دارد. در این الگو می‌توانید نشانه‌هایی از ورود اسمارت مانی را نیز مشاهده کنید. BOS مخفف Break Of Structure است. این الگو به این معنی است که در یک روند صعودی سقفی شکسته می‌شود و یا در روند نزولی مقاومت‌هایی که در کف وجود دارد شکسته می‌شود.

این دو الگو الگوهای مهمی برای ورود به اسمارت مانی هستند. اما تفاوت این الگو با الگوی CHoCH این است که در این الگو روند صعودی نزولی می‌شود و ماهیت صعودی بازار تغییر می‌کند. اما در BOS، همزمان با بالا و پایین رفتن بازار، سقف یا کف جدید شکسته می‌شود. اسمارت مانی باعث شکسته شدن سقف‌ها یا تغییر ماهیت و روند بازار می‌شود.

نقطه عطف (POI)

یکی از نکاتی که در تغییر روند بسیار تاثیرگذار است نقاط عطف یا POI است. کلمه POI از Point Of Interest ساخته شده و به معنای نقطه عطف است. این نقاط، نقاط انگیزشی هستند که سطح عرضه و تقاضا هستند. به عبارت دیگر، این نقاط نقاطی هستند که روند قبلاً تغییر کرده یا بازار بازگشته است. از آنجایی که این نقاط آغازگر تحرکات قوی در بازار بوده اند. آن‌ها بسیار مهم هستند.

تارگت در اسمارت مانی

در این مقاله در مورد فرآیند و نحوه ورود اسمارت مانی به بازار صحبت کردیم. از اندیکاتور Smart Money استفاده می‌شود تا معامله‌گر درک بهتری از ساختار بازار داشته باشد.

باید در نظر داشت که این اندیکاتور به معامله‌گران کمک می‌کند تا تغییر روند در بازار را شناسایی کنند. آن‌ها همچنین باید درک کنند که بازار قرار است روند خود را از صعودی به نزولی یا برعکس تغییر دهد. برای یافتن نکات مهم در اسمارت مانی بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

  • تشخیص روند در بازه‌های زمانی بالا را در نظر داشته باشید. زیرا معامله‌گران بزرگ روندهای بلند مدت را مشاهده می‌کنند.
  • سطوح حمایت و مقاومت را شناسایی کنید و کانال‌ها و روندها را بیابید. تعیین نقاط حساس حمایت و مقاومت؛ زیرا این نکات برای معامله‌گران حرفه‌ای بسیار مهم است و نقطه ورود اسمارت مانی است.
  • درک سمت نقدینگی بازار و نحوه عملکرد بازار.

آموزش تجارت بر اساس اسمارت مانی

تا اینجا در مقاله متوجه شدیم که اسمارت مانی و نحوه تشخیص ورود آن به سرمایه‌گذاران کوچک و با تجربه‌تر کمک زیادی می‌کند تا در بازارهای مالی سود کنند. اما در این مرحله قصد داریم در مورد آموزش معاملات مبتنی بر اسمارت مانی صحبت کنیم. شما می‌توانید از این استراتژی در بازارهای مالی مختلف مانند ارز دیجیتال، فارکس و یا حتی بورس ایران استفاده کنید.

اولین قدم برای یافتن نکات استراتژیک و مهم برای شناسایی اسمارت مانی، شناخت روند و ساختار بازار است. برای این کار باید دانش فنی داشته باشید و بتوانید خطوط مقاومت و پشتیبانی را تشخیص دهید. همچنین لازم است بدانید که چگونه خطوط روند و روند بازار را تشخیص دهید. همانطور که می‌دانید بازار می‌تواند خنثی، صعودی و نزولی باشد.

هنگامی که فرآیند معاملات را شناسایی کردید، اکنون باید منتظر نکات مهم باشید. نکات مهم نقاطی هستند که می‌توان اولین نشانه‌های تغییر روند را در آن‌ها مشاهده کرد. به عنوان مثال در روند نزولی بازار در صورت شکسته شدن سقف تشکیل شده می‌توان علائم تغییر روند را مشاهده کرد و با مشاهده عقب نشینی به سطح مقاومت می‌توان خرید کرد. به طور کلی، استراتژی اسمارت مانی را می‌توان به سادگی در یک جمله خلاصه کرد. استراتژی اسمارت مانی توانایی تشخیص تغییر در روند بازار است. که در این فرآیند تغییر باعث سود می‌شود.

مراحل معامله با اسمارت مانی

در قسمت قبل به طور مفصل نحوه معامله با استفاده از استراتژی اسمارت مانی را توضیح دادیم. در این قسمت قصد داریم مراحل تراکنش به سبک اسمارت مانی را به اختصار بیان کنیم. قبل از یادگیری این استراتژی، داشتن دانش فنی ضروری است. تجارت در سبک اسمارت مانی مستلزم شناسایی روندهای بازار است.

به طور کلی، اولین قدم در معاملات به سبک اسمارت مانی، شناخت روند بازار است. پس از آن، باید نقاط استراتژیک را شناسایی کنید و در مورد تشخیص روند حدس بزنید. این نکات معمولا نقاط جذابی برای ورود اسمارت مانی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

1. نقدینگی (لیکویدیتی)

یکی از مهمترین نکات در مورد اسمارت مانی نقدینگی است. از آنجایی که معامله‌گران بزرگ مانند موسسات، بانک‌ها و غیره تحرکات بزرگی در بازار ایجاد می‌کنند. نقدینگی زیادی در بازار ایجاد می‌کنند. بنابراین نقدینگی برای شناسایی اسمارت مانی ارزشمند تلقی می‌شود. نقاطی که نقدینگی بالایی دارند، نقاط حساسی هستند که قیمت در اغلب موارد هنگام برخورد با آن‌ها تغییر جهت می‌دهد. نقدینگی معمولاً در نقاط توقف فروش و خرید stopplus موجود است.

در این بخش به بررسی برخی از الگوهای استراتژیک می‌پردازیم که باعث برگشت قیمت می‌شوند.

2. نقدینگی در کف دو قلو

الگوی ته دوقلو الگوی معروف و مهمی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران به آن توجه دارند. الگوی سقف دوقلو پس از یک روند صعودی شکل می‌گیرد. در واقع پس از یک روند صعودی، یک روند نزولی شکل می‌گیرد و پس از روند نزولی، یک دو کفی تشکیل می‌دهد. سرمایه‌گذاران در این شرایط خرید می‌کنند و حد ضرر خود را زیر کف دوقلو قرار می‌دهند.

اینجاست که اسمارت مانی وارد می‌شود و قیمت را اندکی پایین‌تر از کف دوقلو می‌گیرد تا قیمت به حد ضرر بسیاری از سرمایه‌گذاران خرده‌فروش برسد. پس از آن قیمت را بالا می‌برد. در واقع، زمانی که قیمت به سطح زیان برای سرمایه‌گذاران خرد رسید. سرمایه‌گذاران بزرگ آن را از سرمایه‌گذاران کوچک می‌خرند.

3. نقدینگی در سقف دو قلو

الگوی کف دوقلو برعکس الگوی سقف دوقلو است. پس از یک فرود، یک صعود رخ می‌دهد و یک سقف دوقلو تشکیل می‌شود. در چنین نقطه‌ای، سرمایه‌گذاران انتظار کاهش و باز شدن موقعیت فروش را دارند. اما اینجاست که اسمارت مانی وارد می‌شود. برخلاف انتظار سرمایه‌گذاران، قیمت دوباره افزایش یافته است و بسیاری از سرمایه‌گذاران با توقف ضرر مواجه می‌شوند. در نهایت مسیر حرکت قیمت دوباره نزولی خواهد بود.

4. خط روند صعودی یا نزولی 

خطوط روند نشان دهنده نقدینگی در بازار است. سرمایه‌گذاران خرد در پایین‌ترین نقطه خط روند خرید می‌کنند و حد ضرر خود را زیر خط روند قرار می‌دهند. اما سرمایه‌گذاران بزرگ به دنبال آن هستند که سرمایه‌گذاران خرد را تا مرز زیان خود سوق دهند که منجر به جذب نقدینگی می‌شود.

کلام آخر

در قدیم این اصطلاح برای افرادی که از الگوریتم‌های مختلف در قمار استفاده می‌کردند استفاده می‌شد. نسبت دادند؛ زیرا آن‌ها اسمارت مانی برای بردن بازی در بیش‌تر مواقع داشتند. در این مقاله درباره این اصلاح در بازارهای مالی و زمان ورود این صندوق‌ها صحبت کردیم. برای دانستن این موضوعات باید دانش کافی در مورد تحلیل بازار مالی داشته باشید، پس بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری دانش کافی را کسب کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.