whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بهترین زمان ترید در بازار فارکس

1402/04/28 ساعت 11:17


بازار ارز 24 ساعته و پنج روز هفته باز است. از آنجایی که بازار فارکس بر اساس ساعات کاری معمول چهار کشور اصلی در سراسر جهان و مناطق زمانی مرتبط با آنها عمل می کند، معاملات در شب و روز انجام می شود.

اگرچه معامله‌گران می‌توانند در هر زمان به پلتفرم‌های معاملاتی دسترسی داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که باید دائماً معامله کنند. زمان های بهینه برای معامله زمانی است که بازار ارز در  فعال ترین حالت خود است.

اکثر معامله گران همپوشانی صرافی های نیویورک و لندن از ساعت 8 صبح تا ظهر را بهترین زمان معاملات فارکس می دانند. صرافی های نیویورک و لندن بیش از 50 درصد از معاملات فارکس را تشکیل می‌دهند.

شما می‌توانید در سایت پرشین الیت به راحتی با خرید اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی، سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز ترید کرده و سودهای فوق‌العاده‌ای کسب کنید. همچنین می توانید از طریق سایت ما به راحتی احراز هویت بایننس را انجام دهید.

ساعات کاری بازار فارکس

بازارهای فارکس در سرتاسر جهان در ساعات مختلف معاملاتی کار می کنند. روز معاملاتی به طور رسمی در استرالیا آغاز می شود، زمانی که بازارهای سیدنی و نیوزلند تقریباً در ساعت 9 صبح (GMT+10) باز می شوند، که نشان دهنده آغاز جلسه معاملاتی آسیا و اقیانوسیه است. توکیو، جایی که بیشترین معاملات ارز آسیایی در آن انجام می شود، در دو ساعت آینده به آنها می پیوندد و پس از مدت کوتاهی هنگ کنگ و سنگاپور به آنها می پیوندند.

در زیر چهار جلسه اصلی معاملات فارکس آورده شده است:

1. توکیو 7 بعد از ظهر. تا ساعت 4 صبح

جلسه توکیو بخشی از جلسه معاملات فارکس آسیا است. این جلسه ساعت 00:00 GMT شروع می شود. این جلسه همچنین مصادف با ساعات معاملات سیدنی است که دو ساعت قبل از ساعت معاملاتی توکیو آغاز می شود. جلسه لندن یک ساعت پس از پایان جلسه توکیو آغاز می شود.

برخلاف دو جلسه دیگر، جلسه توکیو در پایان حجم قابل توجهی دارد. علیرغم حجم بالای معاملات، نقدینگی در طول جلسه گاهی اوقات می تواند پایین باشد، به خصوص در مقایسه با جلسات لندن و نیویورک.

جفت ارزهای اصلی برای معامله در جلسه توکیو:

  • USD/JPY
  • EUR/JPY
  • AUD/JPY
  • NZD/JPY

2. نیویورک از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر

جلسه نیویورک که به عنوان جلسه آمریکای شمالی نیز شناخته می شود، 16 درصد از حجم فارکس جهانی را تولید می کند. در کنار کمک های کانادا، مکزیک، و چند کشور آمریکای جنوبی، ایالات متحده منبع اصلی نفوذ جلسه است. نقدینگی و نوسانات اغلب در ساعات اولیه به بالاترین حد خود می رسد و هر دو به محض توقف معامله گران اروپایی در بعدازظهر، تمایل به کاهش دارند.

جفت ارز برای معامله در جلسه نیویورک:

  • EUR/JPY
  • GBP/USD
  • GBP/JPY
  • USD/CHF

3. لندن از 3 صبح تا 12 بعد از ظهر

لندن بخش اصلی بریتانیا (بریتانیا) است که بر بازار ارز جهانی حاکم است. یک گزارش BIS بیان می کند که لندن، یکی از قطب های اقتصادی کلیدی جهان، مسئول 43 درصد کل تجارت بین المللی است. بانک انگلستان سیستم پولی GBP را تنظیم می کند و نرخ های بهره را کنترل می کند و دفتر مرکزی آن در لندن است. در نتیجه، این شهر نیز بر نوسانات ارزی تأثیر زیادی می گذارد.
جفت ارزهای برتر برای معامله در جلسه لندن:

  • EUR/USD
  • GBP/USD
  • EUR/JPY
  • EUR/GBP

4. سیدنی ساعت 5 بعد از ظهر تا ساعت 2 بامداد

با وجود اینکه کوچکترین در میان بازارهای بزرگ است، اما با بازگشایی بازارها در بعدازظهر یکشنبه، شاهد فعالیت اولیه زیادی است. فروشندگان فارکس و مؤسسات مالی در آن زمان در تلاش بودند تا پس از وقفه طولانی از بعد از ظهر جمعه، دوباره جمع شوند. شما می توانید چندین جفت ارز فارکس را در طول جلسه سیدنی با کارگزاران معتبر فارکس در استرالیا معامله کنید.
محبوب ترین جفت ارزها در جلسات تجاری سیدنی عبارتند از:

  • AUD/NZD
  • AUD/JPY
  • USD/CHF
  • EUR/USD
  • GBP/USD
  • USD/JPY

بهترین زمان برای تجارت

بسته به جفت ارزی که به آن نگاه می کنید، می توانید فارکس را در زمان بهینه معامله کنید. اگر هر دو صرافی به طور همزمان باز باشند، جلسات هر جفت ارز فارکس اغلب بیشترین نقدینگی را در صورت همپوشانی خواهند داشت. در ادامه مروری کوتاه از بهترین زمان برای تجارت فارکس آورده شده است: فعالیت از یکشنبه شب تا دوشنبه به طور پیوسته افزایش می یابد. سپس صعود شتاب می گیرد و در روز سه شنبه به اوج خود می رسد.

در روز چهارشنبه، قبل از اینکه روز بعد شاهد افزایش باشد، نوسانات تجاری کمی کاهش یافته است. پنج شنبه و جمعه دو روز هفته با بیشترین امتیاز نوسان هستند. روز جمعه، تمام فعالیت ها در ساعت 17:00 به وقت گرینویچ متوقف می شود و بازار برای آخر هفته تعطیل می شود.

8:00 صبح تا 11:00 صبح: همپوشانی اروپا و آمریکای شمالی

هنگامی که هر دو مرکز اصلی معاملات فارکس در لندن و نیویورک برای تجارت باز هستند، این همپوشانی بحرانی ترین دوره معاملات فارکس را نشان می دهد. در این مدت، معاملات با تمام ارزهای اروپایی در شلوغ ترین حالت خود قرار دارد و جفت ارزها از جمله یورو، پوند استرلینگ و فرانک سوئیس بیشترین نقدینگی را دارند.

چنین ساعات همپوشانی بسیار سیال شامل دوره بحرانی زمانی است که مراکز تجاری اصلی فعالیت می کنند. علاوه بر این، بازار جفت ارزهای EUR/USD، USD/CHF، یا GBP/USD، جفت‌های ارز اصلی که شامل ایالات متحده و کشورهای اروپایی می‌شود، احتمالاً فعال‌ترین بازار در آن زمان خواهد بود.

2:00 صبح تا 4:00 صبح: همپوشانی سیدنی-توکیو

در حالی که همپوشانی سیدنی و توکیو به اندازه لندن و نیویورک قابل توجه نیست، هنوز زمان خوبی برای تجارت بین ساعت 12:00 و 07:00 GMT است.

بعد از ظهر دوشنبه

هنگام معامله از صبح های دوشنبه خودداری کنید. به جای آن باید بعدازظهرهای دوشنبه معامله کنید. با افزایش حجم معاملات، بازار شروع به گرم شدن می کند. توجه داشته باشید که در این مدت نباید انتظار نقدینگی بالایی در بازار فارکس داشته باشید، اما همچنان ارزش دارد که بعدازظهر دوشنبه بازار را بررسی کنید.

زمانی که نقدینگی بالا باشد (سه شنبه تا پنج شنبه)

بازار ارز بیشترین شلوغی را در اواسط هفته دارد، به ویژه صبح های سه شنبه تا بعد از ظهر پنجشنبه. در روز سه‌شنبه، با افزایش سرعت معاملات، بازار اولین افزایش قابل توجه خود را در فعالیت مشاهده کرد.

به همین دلیل است که سه شنبه روز خوبی برای تجارت فارکس است. در روز چهارشنبه، نوسانات کمی کاهش یافته است. فعالیت معاملاتی بیشتر بین روزهای دوشنبه و سه شنبه متمرکز است. وقتی نوبت به معاملات میرسد، اواسط هفته زمانی است که فعالیت در اوج خود است، بنابراین اگر نقدینگی چیزی است که به دنبال آن هستید، سعی کنید بیشتر معاملات خود را به آن زمان محدود کنید.

چه روزی نباید معامله کرد؟

جمعه ها، معامله در روز جمعه پتانسیل دریافت یک پاداش بزرگ را دارد، اما ریسک قابل توجهی نیز به همراه دارد. دلایل متعددی وجود دارد که چرا تجارت در روز جمعه توصیه نمی شود:

  1. شکاف های قابل توجه باز شدن
  2. گسترش گسترده‌تر
  3. شرایط بد بازار

همپوشانی فزاینده ای بین جفت ارزهای اصلی معامله شده در جلسات اروپایی و آسیایی وجود دارد. آنها هنوز هم تقریباً به اندازه روز پنجشنبه غیرقابل پیش بینی هستند. بنابراین، بازار جمعه ها کاملاً بی نظم می شود، معمولاً فعالیت معاملاتی بسیار کمی وجود دارد و قیمت ها دوباره شروع به نوسان می کنند. بهتر است از معاملات در روزهای جمعه خودداری کنید.

بهترین ماه برای تجارت فارکس کدام است؟

بهترین ماه‌ها برای تجارت فارکس، ماه‌های ژانویه تا مه هستند. اگرچه کاهش مشخصی در فعالیت بازار در پایان دسامبر وجود دارد، اما هنوز هم به طور کلی ماه خوبی برای معاملات است. تعطیلات دلیل اصلی این تغییر نوسان است.

 هر فصل تعطیلات به ناچار منجر به کاهش فعالیت تجاری می شود. پس از فصل تعطیلات، فعالیت بازار افزایش می یابد. این ایده خوبی است که در طول فصل تعطیلات از معاملات خودداری کنید و پس از اینکه همه از بی حسی و تنبلی بعد از تعطیلات خود بهبود یافتند، آن را از سر بگیرید.

چرا زمان بندی بازار دشوار است؟

کلید معاملات فارکس سودآور زمان بندی است. اما گفتن آن بسیار ساده‌تر از انجام دادن آن است. اگر تا به حال در یک بازار سهام عادی معامله کرده اید، می دانید که تلاش برای برنامه ریزی معاملات برای استفاده از تخفیف ها و رکودها تقریباً همیشه برای شما در دراز مدت هزینه دارد. اگرچه این تغییرات و اصلاحات قیمت اجتناب ناپذیر است، اما زمان آنها همیشه قابل پیش بینی نیست.

هیچ روش معاملاتی کامل نیست اما می‌تواند به شما در تخمین زمان بندی این معاملات با درجه ای از دقت کمک کند. عوامل زیادی می توانند بر حرکت قیمت و زمان چنین نوساناتی تاثیر بگذارند. الگوهای نمودار قابل اعتماد و گزارش های اقتصادی صادر شده توسط دولت - ممکن است نظارت و تجارت در اطراف آن ساده تر باشد.

سایر موارد، از جمله انتشار اخبار مالی یا اقتصادی یا تغییرات ناگهانی در احساسات تجاری، ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد. ایجاد یک استراتژی معاملاتی که تا حد امکان فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد، می تواند به شما در یافتن فرصت هایی برای پیش بینی زمان وقوع حرکت قیمت به طور معقول کمک کند.

سوالات متداول 

بهترین زمان از روز برای تجارت فارکس چه زمانی است؟

بازار فارکس در ساعات کاری معمولی در چهار نقطه مختلف دنیا و مناطق زمانی مربوط به آن ها اجرا می شود. در تایمی که بازارهای ایالات متحده و لندن همپوشانی دارند (8 صبح تا ظهر EST) سنگین ترین حجم معاملات را اتفاق می افتد و برای فرصت های معاملاتی بهترین هستند.

بهترین زمان برای تجارت فارکس در هفته چه زمانی است؟

در مجموع سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل نوسانات بالاتر بهترین روزها برای معاملات فارکس هستند. در اواسط هفته، بازار ارز بیشترین معاملات را به خود اختصاص می دهد. در مورد بقیه روزهای هفته، دوشنبه ها ثابت هستند و جمعه ها می توانند غیرقابل پیش بینی باشند.

چه ساعتی برای معامله در فارکس مناسب هستند؟

بازار فارکس در 24 ساعت شبانه روز به جز تعطیلات آخر هفته برای انجام  معاملات در دسترس است. بازار فارکس یک بازار غیرمتمرکز بوده و به وسیله جلسات محلی هدایت می شود، و به طور خاص چهار جلسه - سیدنی، توکیو، لندن و نیویورک.

کلام آخر

نقدینگی بخشی جدایی ناپذیر از ساخت یک استراتژی است، به همین دلیل است که دانستن زمان بالاترین نقدینگی در جفت ارزهای خاص بسیار مهم است. همچنین توجه به نوسانات جفت ارز و همچنین در نظر گرفتن بسیاری از عوامل دیگر مهم است. تجربه نشان می دهد که برخی از معامله گران مبتدی استراتژی معاملاتی خود را تنها با تکیه بر شاخص های نقدینگی و نوسان ایجاد می کنند و سایر شاخص های بازار را نادیده می گیرند که منجر به زیان می شود. 

برای موفقیت آمیز بودن معاملات، مهم است که بدانیم چه چیزی بر شاخص های کلیدی بازار، از جمله نوسانات و نقدینگی، تاثیر می گذارد. مهم است که عوامل مهمی را در استراتژی معاملاتی خود به عنوان تقویمی از انتشار داده های مهم آماری در نظر بگیرید. و داده‌های مبتنی بر نتایج نشست‌های بانک‌های مرکزی جهانی و سایر شاخص‌های مهم اقتصادی کشورهای مختلف که بر روند معاملات فارکس تأثیر می‌گذارند. 

در این صورت، استراتژی معاملاتی شما صرف نظر از زمان روز یا روز هفته سودآور خواهد بود. پیشنهاد ویژه ما به شما کاربر عزیز این است که به کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت بپیوندید و درآمد دلاری داشته باشید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.