whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال BTT

1400/10/22 ساعت 10:46


امروز قصد داریم به معرفی یکی از بزرگترین پروتکل های ارتباطی غیرمتمرکز و همتا به همتا، یعنی پروتکل بیت تورنت بپردازیم که ماهانه بیش از 170 میلیون کاربر فعال دارد و همین رقم بالا نشان دهنده بزرگی این بستر ارتباطی است. ارز دیجیتال بومی این اکوسیستم، رمزارز BTT نام دارد که به عنوان یک سیگنال ارز دیجیتال مطلوب می توانید آن را زیر نظر داشته باشید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیت تورنت (BitTorrent) چیست؟

 

image

پروتکل بیت تورنت

 

سیستم فایل بیت تورنت که به اختصار BTFS نامیده میشود، یک پروتکل P2P جهت اشتراک گذاری و ذخیره محتواهای دیجیتالی در یک بستر ارتباطی غیرمتمرکز است. این فرآیند به کمک میلیون ها کاربر بیت تورنت که بر روی شبکه بلاکچین هستند، انجام میشود و از مکانیزم DPoS (Delegated Proof of Stake) که یک نوع روش اجماع است، برای تایید و پردازش تراکنشات خود استفاده می کند. توکن کاربردی این سیستم، رمزارز BTT نام دارد.

طرح اولیه بیت تورنت، زاییده فکر برام کوهن بود. او این پلتفرم اشتراک گذاریِ غیرمتمرکز و همتا به همتای فایل را در سال 2001 با هدف ایجاد بستری برای آپلود، دانلود و اشتراک گذاریِ راحت و آزادانه انواع فایل ها توسط کاربران توسعه داد و در واقع، هدف او جایگزین شدنِ این پلتفرم به جای دنیای سرگرمی قدیمی بود که فرایند دریافت فایل ها را طولانی و پرهزینه می کرد. بیت تورنت، هدف های بلندپروازانه ای در سر داشت و میخواست سیستم های ذخیره سازی سنتی و ناکارآمدِ فایل را که همگی متمرکز و گران بودند و دست دولت ها را در زمینه سانسور بسیار باز می گذاشتند، همچنین سطح تحمل خطاهای سیستمی آنها هم بسیار پایین بود را از میدان بدر کند.  

پلتفرم ترون در جولای 2018 بیت تورنت را خرید و نقطه عطف بزرگی در پرونده بیت تورنت شد. ترون توانست بیت تورنت را از سراشیبی تندی که در آن افتاده بود، نجات دهد و دوباره موجب شکوفایی این پلتفرم شود. بیت تورنت، بخش عظیمی از کاربران خود را مدیون شبکه ترون است و علاوه بر آن توانست با استفاده از امکانات و قابلیت های شبکه ترون، ابزارهای متنوع جدیدی را جمع آوری و توسعه دهد. رمزارز BTT نیز یک توکن TRC-10 محسوب میشود که مبتنی بر همین شبکه ترون است.  

هرچند بیت تورنت در ابتدا فقط به هدف اختلال در صنعت سرگرمی سنتی و تغییر در نحوه مصرف محتوا توسط کاربران ایجاد شده بود، اما به مرور کارایی های خود را توسعه داد و امروز یه یکی از پلتفرم های کاربردی و مهم برای ساخت برنامه های غیرمتمرکز DApps نیز مبدل شده است.

رمز ارز BTT چیست؟

 

image

رمزارز BTT

 

رمزارز BTT، یک توکن استاندارد TRC-10 بر روی شبکه ترون است که امکان فعال سازی آن روی تمامی سرویس های بیت تورنت وجود دارد تا کاربر بتواند از سرعت دانلودِ به مراتب بالاتر و سریعتری بهره مند شود. نرم افزار تورنت، در هر دفعه دانلود یا ارتقای جدید با کیف پول دیجیتال و موجودی رمزارز BTT فعال می گردد و بعد از پایان دانلودِ فایل تورنت، کاربر میتواند به طور خودکار رمزارز BTT بدست آورد. مجموع عرضه این توکن، بالغ بر 990 میلیارد BTT بوده است که همه آنها در گردش می باشند.

این توکن را میتوانید از تمامی صرافی های معتبری که از این توکن پشتیبانی می کنند، از جمله بایننس تهیه کنید و نهایتاً آن را در کیف پول های سازگار با توکن های TRC-10 از جمله تراست والت یا سایر کیف پول های ترون نگهداری کنید.

آینده ای نزدیک

 

image

DLive، توسط بیت تورنت در سال 2019 خریداری شد.

 

بیت تورنت با شرکت های بسیاری از جمله DCM، Accel Partners، Opera Software و غیره ... پیمان همکاری و مشارکت بسته است که این امر نویدبخش توسعه ای بیش از پیش در آینده ای نزدیک است. همچنین DLive، یک پلتفرم پخش بازی های ویدئویی بر پایه بلاکچین است که بیت تورنت در سال 2019 خریداری کرد. هرچند در حال حاضر، رمزارز BTT از لحاظ عملکردِ فنی ضعیف است، اما انتظار میرود با افزایش دامنه همکاری ها و توسعه ابزارهایی که در بستر DeFi و DApps میتوانند به عملکرد این توکن کمک کنند، سیر صعودی این رمزارز هم شدت بگیرد.

آیا بیت تورنت قانونی است؟

حال که میدانید آپلود، دانلود و اشتراک گذاری هر نوع فایلی در پلتفرم غیرمتمرکز بیت تورنت ممکن است، شاید برایتان سوال پیش آید که آیا استفاده از این پلتفرم قانونی است یا خیر. جواب بسیار ساده است. بله، این پلتفرم یک پلتفرم مجاز و قانونی است و کاملاً به نوع استفاده شما مربوط است. تا زمانی که شما اقدامی غیر قانونی در این پلتفرم انجام ندهید، پیگرد قانونی در انتظار شما نیست. یکی از فعالیت های غیرمجاز در این بستر، زیر پا گذاشتن حقوق کپی رایت است که جزو فعالیت های غیرمجاز محسوب شده و امکان پیگیری های قانونی آن به روش های مختلف وجود دارد.

کلام آخر

بیت تورنت، پلتفرمی غیرمتمرکزی برای انتشار و ذخیره سازی داده ها است و رمزارز BTT، توکن بومی آن محسوب میشود که بخش عظیمی از عملیات این پلتفرم با استفاده از آن صورت می گیرد. بیت تورنت، امکانات متنوع دیگری از جمله قابلیت مرور بدون آگهی و قابلیت VPN را نیز به کاربران خود ارائه میدهد. این پلتفرم، یکی از مهمترین، بزرگترین و کاربردی ترین پلتفرم های بلاکچین است که آینده خوبی را برای آن متصور هستند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.