whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چگونه ترید ارز دیجیتال انجام دهم؟ راهنمای گام به گام مبتدیان

1402/07/18 ساعت 16:30


ظهور ارزهای دیجیتال باعث ایجاد یک بازار دارایی ارز دیجیتال پویا شده است. هم تریدرهای حرفه‌ای و هم مبتدیان سعی دارند از نوسانات بازار بهره‌برداری کنند. اما از کجا شروع کنیم؟ "ترید" واقعا به چه معناست؟ و چگونه مطمئن شوید که به صورت دقیق، امن و مطمئن معامله می‌کنید؟ در این راهنما چگونگی ترید ارز دیجیتال برای معامله‌گران جدید کریپتو یاد بگیرید.

به جامعه ترید پرشین الیت در تلگرام بپیوندید و فرصت‌های منحصر به فرد برای معامله‌گران دریافت کنید! ما سیگنال‌های معتبر معامله، تحلیل بازار و ارتباط با متخصصان را ارائه می‌دهیم.

همین امروز مهارت‌های معامله‌ی خود را بهبود بخشید! کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت به شما فرصت می‌دهد تا در دنیای ارزهای دیجیتال گام بردارید. با انواع سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس، فرصت‌های مالی جدید را تجربه کنید. همراه ما، از خدمات احراز هویت بایننس، سبد ارز دیجیتال و مشاوره تخصصی بازارهای مالی اقدام کنید.

ترید ارز دیجیتال  چیست؟

ترید ارز دیجیتال فرآیند خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال بر روی یک بورس یا پلتفرم واسطه‌گری ارز دیجیتال  با هدف کسب سود است.

 

 

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال متعلق به خود را معامله کنید یا به قراردادهای آتی، گزینه‌ها یا قراردادهای متفاوت (CFDs) وارد شوید. آخری در واقع همان ترید  با حاشیه است. این مشتقات مالی به یک معامله‌گر ارز دیجیتال  اجازه می‌دهد که بر روی حرکات قیمت یک ارز دیجیتال  پیش‌بینی کند بدون اینکه آن را داشته باشد.

اگر فکر می‌کنید ارزش یک ارز دیجیتال  افزایش می‌یابد، می‌توانید خرید کنید (طولانی شوید). برعکس، اگر فکر می‌کنید ارزش یک سکه کاهش می‌یابد، می‌توانید بفروشید (کوتاه شوید). این به این معناست که شما می‌توانید پولی کسب کنید اگر قیمت به هر دو جهت حرکت کند، تا زمانی که پیش‌بینی شما دقیق باشد.

این مقاله چگونگی ترید با ارزهای دیجیتال متعلق به شما را به جای مشتقات بررسی خواهد کرد، چرا که انجام آن آسان‌تر است. این به این معنا نیست که حتماً مشتقات مالی برای مبتدیان مناسب نیستند.

چگونه ترید ارز دیجیتال  کنیم: قبل از اولین تریدتان

ترید  ارز دیجیتال  به اندازه‌ای که به نظر می‌رسد ترسناک نیست. شما می‌توانید به سرعت با دنبال کردن مراحل زیر شروع کنید:
یک صرافی ارز دیجیتال  پیدا کنید.

پس از آنکه یک استراتژی ترید  که برای شما کار می‌کند پیدا کرده‌اید، شروع به جستجو برای یک صرافی برای معامله کنید. فاکتورهایی مانند سهولت استفاده، گزینه‌های ورود و خروج، هزینه‌ها، شهرت، وضعیت مالی و تیم را هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال در نظر بگیرید. بسیاری از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال آموزش‌های داخلی ارائه می‌دهند و به کاربران اجازه می‌دهند حساب‌های نمایشی ایجاد کنند تا بدون خطر کردن پول واقعی معامله تمرین کنند.

  • ثبت نام در KRAKEN
  • ثبت نام در BYBIT
  • ثبت نام در BINANCE

یک حساب ترید  ایجاد کنید

حساب خود را در بورس ارز دیجیتال  انتخابی ثبت کرده و هویت خود را تأیید کنید. تأیید هویت ممکن است شامل ارائه اطلاعات شناسه، گرفتن یک سلفی و ارسال مدرک آدرس باشد. ممکن است صرافی چند دقیقه، چند ساعت یا چند روز طول بکشد تا هویت شما را تأیید کند. مدت زمان انتظار از پلتفرم به پلتفرم متفاوت است.

حساب خود را شارژ کنید

پس از تایید هویت، پول ملی (fiat) را به حساب خود واریز کنید یا حساب بانکی خود را وصل کنید (اگر این گزینه وجود داشته باشد) تا ارز دیجیتالی که می‌خواهید معامله کنید را خریداری کنید. به طور جایگزین، اگر قبلاً ارز دیجیتال  دارید، می‌توانید آن را به صرافی منتقل کنید.

به دلیل ثبات قیمت آن، ممکن است بخواهید یک ارز دیجیتال  ثابت مانند USDT یا USDC را خریداری کنید. بنابراین، در یک زوج BTC/USDT، شما از USDT برای خرید BTC استفاده می‌کنید. پس، قبل از انجام خرید، باید زوج‌های معاملاتی موجود در صرافی را بررسی کنید تا زوجی که حاوی ارز دیجیتال  انتخابی شما است را شناسایی کنید.

استراتژی‌ های ترید مناسب برای مبتدیان را بررسی کنید

قبل از شروع به معامله، باید در مورد این موضوع تا جای ممکن آموزش ببینید. استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و معامله باید در بالای لیست تحقیقات شما باشند. همچنین، به دنبال نکاتی بگردید تا کمک کند خطر ترید  شما کاهش یابد.

بسته به نوع تریدری که می‌خواهید باشید، می‌توانید به دنبال استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بگردید که به دسته‌بندی انتخابی شما بخورد. به عنوان مثال، استراتژی‌های غیرفعال شامل خرید و نگه‌داشت یا متوسط‌گذاری هزینه‌ها است. خرید و نگه‌داشت به سادگی به معنی خرید ارز دیجیتال  و نگه داشتن آن برای یک دوره خاص است با امید فروش آن برای کسب سود در آینده.

در مقابل، متوسط‌گذاری هزینه‌ها استراتژی‌ای است که در آن یک معامله‌گر به طور منظم مقادیر مساوی از ارز دیجیتال را برای یک مبلغ دلاری ثابت، در طول یک مدت مشخص، بدون توجه به قیمت می‌خرد.

آربیتراژ و اسکالپینگ استراتژی‌هایی هستند که مبتدیان می‌توانند در ترید فعال اعمال کنند. اسکالپینگ به معنی خرید یک ارز دیجیتال  است، آن را در طول روز نظارت می‌کند و سپس آن را می‌فروشد وقتی قیمت بالاتر از قیمت خرید اولیه می‌رود. در مقابل، آربیتراژ از تفاوت‌های کوچک قیمت در بین صرافی‌ها بهره می‌برد. به عنوان مثال، می‌توانید بیت کوین را در یک صرافی با قیمت پایینتر خریداری کنید و فوراً سعی کنید آن را در یک پلتفرم با قیمت بیت کوین بالاتر بفروشید.

علاوه بر این، مزایا و معایب ترید  دستی و خودکار را بررسی کنید تا تصمیم بگیرید کدام نوع معامله برای شما بهتر است. ترید  خودکار از یک ربات استفاده می‌کند که ارز دیجیتال را برای شما می‌خرد و می‌فروشد تا احتمالاً سود کسب کند. در ترید دستی، خودتان معاملات را انجام می‌دهید.

ارز دیجیتال مناسب برای معامله را انتخاب کنید

برای شناسایی بهترین سکه‌های معاملاتی، تحلیل بازار انجام دهید. شما می‌توانید با تحلیل حرکات قیمت، معامله‌های دیگران، خطرات احتمالی و زوج‌های معامله‌ای محبوب این کار را انجام دهید. علاوه بر این، پروژه‌ها و تیم‌های موجود در پشت سکه‌هایی که در دسترس شما هستند را بررسی کنید.

شما می‌توانید از سکه‌های بزرگ و بزرگ‌تر مانند BTC و ETH یا سکه‌های altcoin با خطر بیشتر یا کوچکتر انتخاب کنید. تصمیم به انتخاب نوع سکه وابسته به تفوق خطر شما است. در حالی که altcoins متوسط‌تر از سکه‌های با بازار بزرگ‌تر خطرناک‌تر هستند، آنها ممکن است بازده بالاتری داشته باشند زیرا تغییرات قیمت بزرگ‌تری را تجربه می‌کنند.

 

 

شروع به ترید کنید

با استفاده از استراتژی معاملاتی انتخابی خود، شروع به معامله ارز دیجیتال  انتخابی خود کنید. شما می‌توانید این کار را به صورت دستی یا با استفاده از یک ربات معاملاتی مناسب برای مبتدیان انجام دهید. ممکن است بخواهید با یک مقدار کوچک شروع کنید تا حس کنید چگونه کار می‌کند قبل از این که تمام وجوه خود را وارد کنید. به طور جایگزین، اگر بورس این ویژگی را ارائه دهد، می‌توانید با استفاده از یک حساب نمایشی شروع به معامله کنید.

ارز دیجیتال  خود را به طور امن ذخیره کنید

وقتی از معاملات خود سود می‌برید، ممکن است بخواهید بخشی از آن را از کیف پول مبادله (exchange) به یک کیف پول غیرمتصل (non-custodial) منتقل کنید. این گزینه وقتی مناسب است که نخواهید تمام سود خود را به یک معامله برگردانید و خطر از دست دادن آن را به جان بخرید. همچنین این رویکرد برای معامله‌دارانی است که می‌خواهند کریپتوی خود را برای مدت متوسط یا بلند نگه دارند.

کیف پول‌های غیرمتصل از نظر امنیتی بهتر از کیف پول‌های مبادله‌ای هستند چرا که شما کاملًا بر وجوه خود مسلط هستید. با این حال، کریپتوهایی که برای معامله فعال در نظر گرفته شده‌اند می‌توانند در کیف پول مبادله بمانند.

آموزش ترید ارز دیجیتال : خرید

روند گام ‌به ‌گام زیر برای معامله کریپتو، با استفاده از Kraken به عنوان مثال، آموزش داده شده است. این مبادله با هزینه‌های کم معامله و پشتیبانی از طیف وسیعی از روش‌های پرداخت، مانند کارت‌های بانکی، Apple یا Google Pay و انتقال‌های بانکی، هزینه می‌برد. با این حال، Kraken به برخی کشورها یا مشتریان آمریکایی از ایالات خاصی خدمات نمی‌دهد.

برای خرید ارز دیجیتال:

 

  • در Kraken حساب ایجاد کنید.

 

  • حساب خود را تأیید کنید.

 

  • از گوشه بالا سمت چپ صفحه، شما مواردی مانند "سفارش جدید"، "سفارش‌ها"، "موقعیت‌ها" و "معاملات" را مشاهده خواهید کرد.

  • در زبانه "سفارش جدید"، شما "ساده" و "پیشرفته" را مشاهده خواهید کرد، سپس همه گزینه‌هایی که برای ایجاد یک سفارش سفارشی نیاز دارید.

  • روی زبانه "معامله" کلیک کرده و "سفارش جدید" را انتخاب کنید.

آموزش ترید ارز دیجیتال: فروش

پس از خرید یک دارایی، باید آن را با قیمت بالاتر از قیمت خرید فروش کنید تا سود کسب کنید.

چگونه خطر ترید  ارز دیجیتال را کاهش دهیم؟

تجارت نمایشی (demo trading) انجام دهید:

انجام تجارت نمایشی قبل از معامله واقعی همیشه ایده خوبی است. این گزینه بدون هیچ ریسکی است و به مبتدیان کمک می‌کند تا بدون استفاده از پول واقعی معامله کنند. با این وجود، ذیل شرایط بازار زنده و به طور همزمان ترید خواهید کرد. این فرصتی برای مشاهده چگونگی کار کردن سفارش‌های محدود و بازار به شما می‌دهد. همچنین متوجه می‌شوید وقتی یک قیمت محدود کننده تنظیم می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد. معامله‌گران می‌توانند معامله لحظه‌ای را در OKX با رفتن به صفحه "تجارت نمایشی" تمرین کنند.

پس از تسلط بر معامله لحظه‌ای، می‌توانید به CFDs مراجعه کنید. eToro مکان عالی برای تمرین معامله CFD است.

ثبت نام در eToro.

  • به سایت eToro بروید.
  • روی "join now" کلیک کنید. حساب تمرینی شما 100,000 دلار پول مجازی رایگان دریافت می‌کند (واقعی نیست).
  • 74% از حساب‌های سرمایه‌گذاری خرده فروشی هنگام معامله با CFDها در این ارائه دهنده پول از دست می‌دهند. شما باید بررسی کنید که آیا می‌توانید خطر بالای از دست دادن پولتان را تحمل کنید.
  • eToro USA LLC CFDها را ارائه نمی‌دهد، فقط دارایی‌های کریپتوی واقعی موجود است.
  • روی "start investing" کلیک کنید.
  • کد فعالسازی حساب که به ایمیل شما ارسال شده است را وارد کنید.
  • روی "switch to virtual" در زیر سمت چپ پلتفرم کلیک کنید.
  • به صفحه "discover" بروید.
  • برگه "crypto" را باز کنید.
  • دارایی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

  • روی "invest" کلیک کنید.

 

  • از منوی کشویی در سمت راست "order" را انتخاب کنید.
  • تمرین ایجاد سفارش‌های خرید و فروش و افزودن توقف‌های زیان‌بر را انجام دهید.
  • نتایج مختلف را مقایسه کنید تا ببینید کدام بهتر است.

جزئیات و بازار کریپتو را بشناسید:

وقت خود را صرف کرده و با مطالعه داده‌های عملکرد، پروژه‌ها و اخبار، بازار کریپتو را بررسی کنید. این کمک می‌کند تا برخی از بهترین سکه‌ها در بازار را شناسایی کنید. همچنین به شما ایده‌ای در مورد قیمت‌های فعلی می‌دهد تا بتوانید سفارش‌های مبتنی بر داده ایجاد کنید.

همه پول خود را در یک معامله نگذارید:

پس از انجام تجارت نمایشی و حس کمی اطمینان به مهارت‌های خود، با یک مقدار کم پول معامله واقعی انجام دهید. این کمترین خطر را در از دست دادن تمام پول خود دارد، به ویژه با توجه به اینکه شما مبتدی هستید و مهارت‌های شما آزمایش نشده است. اگر زیان ببرید، به تجارت نمایشی برگردید. همچنین برای متوجه شدن به اشتباهات خود، بیشتر تحقیق کنید.

قیمت‌های محدود کننده تنظیم کنید:

یک قیمت محدود کننده می‌تواند زیان‌های شما را به حداقل برساند یا سود شما را به حداکثر برساند. بنابراین، هر زمان که سفارشی ایجاد می‌کنید، می‌توانید با تنظیم آن موقعیت خود را محکم کنید. این همچنین به این معناست که نیازی به نظارت بر معامله خود به طور مداوم ندارید.

معامله کریپتو لزوماً پیچیده نیست، اما تحقیق ضروری است.

یادگیری چگونگی معامله ارز دیجیتال  نسبتاً ساده است. فقط کافیست مراحل فوق را دنبال کنید. ولی شما نیز به انگیزه، تعهد و درک خوبی از بازار ارز دیجیتال ، معامله و استراتژی‌ها نیاز دارید.

 

 

در حالی که معامله لحظه‌ای ساده‌ترین شکل معامله فعال است، دقیقاً آسان نیست. با این حال، شما می‌توانید با معامله نمایشی مهارت‌های خود را تیز کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. اما شما نباید نگران باشید اگر نتوانید معامله لحظه‌ای را فهمیده و مسلط شوید. زیرا همیشه می‌توانید به معامله پسیوی ارز دیجیتال  مراجعه کنید، که بسیار آسان‌تر و کم‌تقاضاتر است.

سوالات متداول

در ادامه به برخی از مهم‌ترین سوالات مربوط به ترید ارز دیجیتال پاسخ می‌دهیم.

کدام ارز دیجیتال بهترین انتخاب برای مبتدیان است؟

 ارزهای دیجیتال کم‌خطر ممکن است مناسب‌تر از ارزهای دیجیتال با خطر بالا برای مبتدیان باشند. این‌ها معمولاً دارایی‌های بیشتر مانند بیت‌کوین و اتر هستند، که دارای سرمایه‌بازار زیادی هستند. با این حال، با وضعیت برتر خود، هنوز هم خطری وجود دارد. بنابراین، معامله‌گران باید قبل از خرید هر ارز دیجیتال ، تحقیقات دقیقی انجام دهند و از خرج کردن آنچه نمی‌توانند از دست بدهند پرهیز کنند.

بهترین روش برای یادگیری ترید ارز دیجیتال  چیست؟

معامله نمایشی روش عالی برای یادگیری معامله ارز دیجیتال  با صفر خطر است. استفاده از پول مجازی (نه ارز دیجیتال  واقعی) استرس از دست دادن وجوه را حذف می‌کند و به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خود را پرورش دهند و سناریوهای مختلف را آزمایش کنند.

معامله‌گران تازه‌کار باید همچنین در مورد معامله مطالعه کنند تا معنی اصطلاحاتی مانند توقف زیان و سفارش بازار را فهمایند. تماشای ویدیوهای معامله کریپتو نیز برای کشف ترفندها و استراتژی‌هایی که معامله‌گران پیشرفته استفاده می‌کنند، ضرری ندارد.

آیا یادگیری ترید ارز دیجیتال سخت است؟

معامله ارز دیجیتال  یک سرگرمی ساده نیست. این به وقت گذاشتن برای یادگیری نحوه کار بازارهای کریپتو و چگونگی معامله مالی نیاز دارد. با این حال، هر کسی که انگیزه کافی داشته باشد، می‌تواند یاد بگیرد چگونه با موفقیت در بازارهای کریپتو معامله کند.

چقدر پول باید به عنوان یک مبتدی سرمایه‌گذاری کنم؟

مقدار به وضعیت شخصی شما، یعنی توان مالی شما بستگی دارد. به هر حال، قاعده کلی این است که نباید پولی را سرمایه‌گذاری کنید که نتوانید تحمل زیان آن را کنید. بنابراین، به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری پولی که برای پرداخت وام مسکنتان در نظر گرفته‌اید، ایده‌ای بد است، زیرا ممکن است همه‌ی آن را از دست دهید.

آیا آماده‌اید به ستارگان دیجیتال نزدیک شوید؟ 🌠 پرشین الیت با کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی شما را به افق‌های نامحدود بازار مالی معرفی می‌کند! 💫 با ما، سیگنال‌های دقیق و هوشمندانه در دسترس شما است و شما را به سوی فردایی روشن می‌برد!


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.