whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

محکوم شدن PlugwalkJoe به دلیل اتک هک SIM swap

1402/04/04 ساعت 19:09


هکر SIM swap PlugwalkJoe به مدت پنج سال زندان و پرداخت بیلغی به ارزش 794 هزار دلار محکوم شد. این هکر توانست با استفاده از حمله SIM swap بر روی یک مدیر، مبلغ 794 هزار دلار ارز دیجیتال را از یک صرافی بدزدد، اما در نهایت نتوانست پیگیری‌های آن را به خوبی پوشش دهد.

هکر بریتانیایی جوزف اوکانر که همچنین به نام پلاگ‌واک‌جو شناخته می‌شود، به خاطر نقشش در دزدیدن 794 هزار دلار ارز دیجیتال از طریق حمله SIM swap بر روی یک صرافی ارز دیجیتال در آوریل 2019، به حبس پنج سال زندان در آمریکا محکوم شده است.

اوکانر در ابتدا در ماه ژوئیه 2021 در اسپانیا دستگیر شد و در تاریخ 26 آوریل 2023 به آمریکا تبعید شد. در ماه مه، او به تعدادی از اتهامات مربوط به توطئه برای نفوذ به رایانه‌ها، توطئه برای جعل سیم کارت و توطئه برای پول‌شویی، گوشزد شد.
رسانه آیرونیک افزود: "پلاگ‌واک‌جو در ۵ روز آینده محکومیت خود را دریافت خواهد کرد، و به واسطه این اتفاق، حتما هزینه خسارات، بازگشت داده می‌شود."

در بیانیه‌ای که در تاریخ ۲۳ ژوئن توسط دفتر وکلای دادگستری منطقه جنوبی نیویورک صادر شده، محکومیت به زندان پلاگ‌واک‌جو برجسته شده است.

"علاوه بر حکم 5 سال زندان، اوکانر به سه سال نظارت پس از آزادی مشروط محکوم شده. همچنین اوکانر موظف است 794،012.64 دلار ارزش ارز دیجیتال را به عنوان خسارت پرداخت کند"

مدیر عامل ارز دیجیتالی که مورد حمله قرار گرفته بود، نام خود را فاش نکرده است. با انجام حمله SIM swap، اوکانر به حساب‌ها و سیستم‌های رایانشی صرافی که مدیر عامل در آن کار می‌کرد، به صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کرد.

بعد از دزدیدن ارز دیجیتال، اوکانر و همدستانش آن را از طریق ده‌ها انتقال و معامله پولشویی کردند و برخی از آن را با استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال به بیت کوین تبدیل کردند. به طور نهایی، بخشی از ارز دیجیتال دزدیده شده در یک حساب صرافی ارز دیجیتالی که توسط اوکانر کنترل می‌شد، واریز شد.

محکومیت اوکانر همچنین شامل جرایم مربوط به پروژه هک بزرگ توییتر در ماه ژوئیه 2020 است که در نهایت حدود 120،000 دلار از سودهای غیرقانونی ارز دیجیتال به همراه اعضای گروهش را به دست آورد.

باید به داستانی بپردازیم که عجیب و غریب بودن ارز دیجیتال، خطرات هک و پیامدهای اقدامات مشکوک را با هم ترکیب می‌کند. آماده شوید چون قصه جوزف جیمز اُکانر، معروف به پلاگ‌واک‌جو، مغز متفکر پشت هک بزرگ توییتر در ماه جولای 2020 را بررسی می‌کنیم.

این هکرها با استفاده از یک سری "تکنیک‌های مهندسی اجتماعی" و حملات  SIM-swapping، توانستند حدود 130 حساب برجسته در توییتر، به همراه دو حساب بزرگ در تیک‌تاک و اسنپ‌چت را دزدیده و نابود کنند.

در برخی موارد، همدستان خودشان کنترل را بر عهده گرفتند و از آن استفاده کردند تا یک طرح برای فریب کاربران دیگر توییتر راه‌اندازی کنند. در برخی موارد دیگر، همدستان‌، دسترسی به حساب‌های توییتر را به دیگران فروختند.

به عنوان بخشی از این طرح، اوکانر سعی در شانتاژ قربانی اسنپ‌چت را داشت و با تهدید به انتشار پیام‌های خصوصی قربانی، او را به انتشار پست‌هایی برای تبلیغ شخصیت آنلاین اوکانر واداشت.

علاوه بر این، اوکانر یکی از قربانیان را تهدید کرده و با گزارش دروغ برای مقامات امدادی، یک سری حملات swatting انجام داده است.

حملات SIM swap هنوز هم یک مشکل بزرگ هستند.

حمله SIM swap شامل گرفتن کنترل شماره تلفن قربانی توسط یک فرد بدجنس است که آن را با سیم کارت دیگری که توسط او کنترل می‌شود، مرتبط می‌کند.

بنابراین، این افراد بدجنس می‌توانند تماس ها و پیام های قربانی را به دستگاهی که توسط آن ها کنترل می‌شود، بازاریابی کنند و به حساب هایی که قربانی در آن ها از تأیید دو عاملی (SMS) استفاده می‌کند، دسترسی پیدا کنند.

به طور کلی، این طرح برای فریب دنبال کنندگان حساب‌های برجسته استفاده می‌شود تا در نهایت با کلیک کردن بر روی لینک های پیشنهادی، دارایی های رمزارز خود را از دست ندهند.

با وجود اینکه حواشی اوکانر حدود سه سال پیش رخ داد، حملات SIM swapping همچنان یک مسئله بزرگ در بخش ارز دیجیتال هستند.

به تازگی، جاسوس بلافاصله زاک‌XBT گروهی از کلاهبردارانی را شناسایی کرد که حداقل هشت حساب مربوط به شخصیت‌های معروف ارز دیجیتال از جمله بنیانگذار  Pudgy Penguins، Cole Villemain، دی‌جِی و جمع‌آوری‌کننده  NFT، استیو آوکی و ویراستار Bitcoin Magazine، پیت ریزو را با حملات SIM swap دزدیدند. به گفته زاک‌ XBT، این گروه با ترویج لینک‌های پیشنهادی از حساب‌های هک شده، تقریباً 1 میلیون دلار را سرقت کردند.

آیا به دنبال یک راه حل مطمئن و کارآمد برای خرید و فروش ارز دیجیتال و فارکس هستید؟ پلن‌های پرشین الیت با بیش از 180 کانال سیگنال ارز دیجیتال، به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی و در زمان مناسب، سیگنال‌ فارکس و سیگنال ارز دیجیتال را دریافت کنید. با استفاده از این سیگنال‌ها و پلن‌های پرشین الیت، شما می‌توانید به سرعت و با ریسک کمتر، سود خود را افزایش دهید.

اگر می‌خواهید همیشه یک قدم جلوتر از رقبا باشید، پلن‌های پرشین الیت را از دست ندهید. با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه و از طریق تماس با تیم پشتیبانی ، قادر خواهید بود به آسانی اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب نمایید. بهترین راه حل برای شما انتخاب پلن های این مجموعه است. با پرشین الیت به راحتی و با اطمینان، به موفقیت برسید!


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.