whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

پرایس اکشن وودز چیست؟

1402/04/16 ساعت 14:36


معاملات پرایس اکشن فرآیند مشاهده حرکت قیمت در بازار برای پیش بینی حرکت قیمت در آینده است. هدف انجام معاملات در بازار برای کسب سود است. دوره وودز مخصوصاً برای معامله گرانی که تازه وارد معاملات پرایس اکشن شده اند مفید است. مقدمه ای بر پرایس اکشن، الگوهای متداول قیمت و ابزارهای اساسی معاملاتی از مهمترین موضوعات این مقاله می باشد.

در میان استراتژی‌ها، گالن وودز از محبوب‌ترین راه‌اندازی‌های معاملاتی پرایس اکشن را انتخاب کرده است که در بررسی تنظیمات معاملاتی بررسی شده‌اند. این استراتژی ها از الگوهای پرایس اکشن و شاخص های حداقلی استفاده می کنند. آخرین راه‌اندازی بر استفاده از حجم برای تکمیل عملکرد قیمت متمرکز است. این روش تجزیه و تحلیل عمیق ابزارهای معاملاتی و مفاهیم معاملاتی را پوشش می دهند که برای معاملات پرایس اکشن قابل استفاده هستند.

شما در سایت پرشین الیت می توانید از برجسته ترین تحلیل ها استفاده کرده و با فعال کردن اشتراک سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس از بهترین سیگنال ها متناسب با بازاری که در آن فعالیت دارید، استفاده کرده و سود کسب کنید.

معاملات متوالی بالا/پایین با ریسک کمتر

وقتی یک بازار برای روزهای متوالی بسته می شود، معامله گران هیجان زده می شوند. آنها شروع به گمانه زنی می کنند که بازار نمی تواند به روند صعودی خود ادامه دهد. به نوعی، ما به این فکر می کنیم که آنچه بالا می رود باید پایین بیاید و بالعکس. 

به همین دلیل است که روزهای بالا/پایین متوالی اساس بسیاری از اسکن‌های سهام و تحقیقات استراتژی بازار را تشکیل می‌دهند. معامله گران می خواهند بدانند که آیا مزیتی در خرید پس از روزهای نزولی متوالی وجود دارد یا فروش پس از روزهای صعودی متوالی.

  • خرید پس از روزهای متوالی بالا/پایین و فروش پس از یک هفته.
  • تست چهار روز پایین و بالا.
  • ایجاد یک نقشه حرارتی از QQQ پس از روزهای بالا/پایین متوالی برمی گردد.

در این مطالعات، آنها به عنوان معامله‌گران سیستم کمی به ایده معاملاتی نزدیک شدند. نتایج دلگرم کننده به نظر می رسند، اما در مورد لبه معاملاتی قطعی نیستند. این امر به ویژه برای معامله گران قیمت اختیاری صادق است.

الگوی معکوس سه میله برای معاملات روزانه

آلتون هیل از TradingSim، یک شبیه‌ساز معاملات روزانه، در مورد الگوی بهبود سه نوار برای معاملات روزانه نوشت. به گفته آلتون هیل، معکوس‌های سه میله در تایم فریم‌های روزانه بسیار رایج هستند. برای انتخاب بهترین الگوهای معکوس سه میله ای برای معاملات روزانه، او می خواهد که سومین نوار در الگو بالاتر از اوج دو میله اول بسته شود. نمودار زیر تفاوت بین الگوی معکوس معمول سه نواری و نسخه معاملاتی روز آلتون هیل را نشان می دهد.

استراتژی معاملاتی NR7

دوره آرام قبل از حرکت انفجاری بعدی بازار مانند آرامش قبل از طوفان است. NR7 به ما کمک می کند تا آرامش را پیدا کنیم تا بتوانیم از طوفان قریب الوقوع آماده شویم و از آن سود ببریم. NR7 به معنی میله باریک 7 است.

میله ای است که نسبت به شش میله قبل از خود برد کمتری دارد. این یک انقباض دامنه است که قبل از گسترش دامنه است. در استراتژی معاملاتی خود، یک قانون روند ساده را برای یافتن معاملات با روند کم ریسک اضافه می کنیم.

راه اندازی ساده و موثر پرایس اکشن توسط روند

مشاهده پرایس اکشن ساده ترین راه برای معامله است. با این حال، بسیاری از تنظیمات معاملاتی قیمت به هیچ وجه ساده نیستند و نیاز به تفسیر شکل‌های نمودار پیچیده و ذهنی دارند. بدترین بخش این است که معامله گران اغلب تنظیمات معاملاتی پرایس اکشن را بدون درک مفهوم آن به خاطر می سپارند. 

در معاملات پرایس اکشن، اوج ها و کف های بالاتر روند صعودی را نشان می دهند. اوج های و کف های پایین تر روند نزولی را نشان می دهند. در مثال های ما، برای سادگی، از شیب EMA 20 دوره ای به عنوان فیلتر روند خود استفاده می کنیم.

شما آزاد هستید که از روش ها و اختیار خود برای یافتن روند استفاده کنید. برخی از محبوب‌ترین ابزارهای روند، میانگین متحرک و نشانگر ADX هستند. یک نکته برای شناسایی روندها: روندها واضح هستند. وقتی شک وجود دارد که آیا بازار روندی دارد یا خیر، روندی ندارد.

نوار روند نواری است که روندی را در یک بازه زمانی کوچکتر نشان می دهد. در انتهای مخالف میله باز و بسته می شود. یک نوار روند صعودی نزدیک به پایین باز می شود و نزدیک به اوج بسته می شود. یک نوار روند خرسی نزدیک به اوج باز می شود و نزدیک به پایین بسته می شود.

نوار روند به چه معناست؟

یعنی معامله گران به یک جهت متعهد شده اند. به یاد داشته باشید که در هر بار، تعداد قراردادهای فروخته شده و خرید شده یکسان است. تنها دلیلی که یک نوار به قیمت بالاتری ختم می شود این است که خریداران نسبت به فروشندگان تهاجمی تر بودند. برعکس برای نوار روند خرسی صادق است.

نوار روند چگونه به نظر می رسد؟

در حالی که بسته به بافت بازار می توانیم نوارهای روند را به صورت ذهنی شناسایی کنیم، من معیار عینی تری را ترجیح می دهم. یک نوار روند دارای بدنه ای است که بیش از 50٪ از کل محدوده نوار است.

قیاس پرایس اکشن وودز با سایر پرایس اکشن ها

به طور کلی این روش نسبت به سایر روش های پرایس اکشن از جمله پرایس اکشن لنس کمی پیچیده است. همین دلیل باعث می شود که طرفداران کمتری داشته باشد. این روش در قیاس با سبک RTM برابر و حتی آسان تر می باشد. مراحل سبک پرایس اکشن وودز به 6 دسته تقسیم می شود و برای بررسی روند قیمت ها استفاده می شود. به طور کلی پرایس اکشن سبک البروکس طرفدارن زیادی نسبت به بقیه سایر سبک ها دارد و دلیل آن متدهای ساده این سبک است.

سوالات متداول

برخی از متداول ترین سوالات پیرامون پرایس اکشن وودز

آیا اکشن قیمت در تمام تایم فریم ها کار می کند؟

پرایس اکشن به‌عنوان یک «مهارت» می‌تواند در هر ابزار، چارچوب زمانی یا محیطی استفاده شود. اگر چیزی که یاد می‌گیرید فقط در بازه‌های زمانی خاص کار می‌کند، پس این یک مهارت واقعی برای معامله قیمت نیست.

آیا استراتژی پرایس اکشن سودآور است؟

مانند هر استراتژی یا ابزار معاملاتی، سودآوری به نحوه به کارگیری آن بستگی دارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران موفق همگی نشان داده‌اند که معاملات با این سبک می‌تواند سودآور باشد.

آیا پرایس اکشن حمایت و مقاومت است؟

سطوح حمایت و مقاومت «بهترین دوست» معامله‌گران قیمت هستند. زمانی که سطح حمایت و مقاومت به شما نقطه ورود می دهد،، یک سناریو با درصد موفقیت بیشتر است.

کلام آخر

در این مقاله سبک پرایس اکشن وودز را به شما معرفی کرده ایم. این سبک طرفداران خواست خود را دارد ولی از طرفی پیچیدگی های زیادی دارد. یادگیری این سبک خالی از لطف نبوده و به شما در تحلیل دقیق تر کمک می کند. کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت نیز از همین تحلیل ها استفاده کرده و شما را در مسیر سودآوری قرار می دهد. از طرفی با احراز هویت بایننس، امنیت معاملات شما را بالا می برد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.