whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

 اسلو فود: کنی شاختر گذشته، حال و آینده هنر بلاک چین را پردازش می کند.

1402/03/30 ساعت 19:34


NFTها ممکن است هرگز در همان سطحی که قبلاً رونق داشتند، رشد نکنند. کنی شاختر با اولین نمایش انفرادی خود در 25 سال اخیر به دنبال نشان‌دادن این بود که چگونه این یک کار خوب است.

در شرایطی که کریپتو در وضعیت آشفته‌ای قرار دارد، جمعیتی از مخالفان توکن غیرقابل‌تعویض (NFT) در دنیای هنرهای زیبا ممکن است احساس خوشحالی کنند تا در نهایت، صنعت را برای شمارش کاهش‌یافته اعلام کنند.

در همین حال، کنی شاختر، هنرمند، منتقد، فروشنده، مربی و حامی صریح NFT در حال جشن‌گرفتن اختتامیه اسلو فود (اولین نمایشگاه هنری او در شهر نیویورک در ۲۵ سال اخیر) در گالری NFT در Lower East Side منهتن است، که جزو تازه‌ترین سرفصل‌های خبری است. (روز هنر NFT ZRH در زوریخ، سوئیس، هم‌زمان با نمایشگاه نمادین هنر سالانه Art Basel در فاصله کمتر از 50 مایلی)

در ژوئن 2022، Schachter به‌تازگی اولین دیوار غرفه NFT را در هنر بازل با Galerie Nagle Draxler ارائه کرده بود، و پذیرش NFTها را درست قبل از اینکه تصاویر نمایه به چهره نابودی آنها تبدیل شود، گسترش داد. بلافاصله پس از آن، شاختر در میان نخبگان دنیای هنر در هیدرا، یونان، دیده شد، و اولین نمایش نمادین مجسمه‌ساز جف کون را با گالری پیس جشن گرفت.

شاختر به کوین تلگراف گفت که اگرچه تعهد او به تلاقی بلاک‌چین و هنر از آن زمان تاکنون تزلزل نکرده است، اما «سخت شده است». این جنجال‌برانگیز در دنیای هنر از خانواده‌ای از طبقه کارگر لانگ آیلند در نیویورک است. او فلسفه و سپس حقوق خواند، در مد و در بازار سهام کارکرد. همه اینها قبل از اینکه پا به اولین گالری هنری خود در اواخر دهه 20 سالگی بگذارد یا نام خود را به‌عنوان یک گزارشگر بازار هنری مطرح کند اتفاق افتاده است. شاختر قبل از فرارسیدن هزاره هنرمند شد و اولین انیمیشن کامپیوتری خود را در سال 1993 به نمایش گذاشت و در دهه بعد به تولید چاپ دیجیتال پرداخت.

شاختر گفت: تا جایی که به من مربوط می‌شود، من درگیر هنر هستم. این تنها چیزی است که من به آن اهمیت می‌دهم، تقریباً از همه چیز، شاید به جز بچه‌هایم. اسلو فود که در 17 ژوئن بسته شد، به‌جای محصور کردن آثار کامل شاختر، بر جدیدترین تلاش‌های این هنرمند در زمینه بلاک‌چین تمرکز کرد: یک نشخوار فکری و در حال تکامل با عنوان کتاب‌باز، بازی جدید او مبتنی بر بلاک‌چین Pop Principle، و مجسمه‌ای درباره روند موذیانه استخوان‌های دایناسور که از طریق خانه‌های حراج هنری به فروش می‌رسد. یک NFT هر اثر هنری را همراهی می‌کرد (زیربنای همه آنها).

سوارشدن از رونق و رکود

هنگامی که Schachter در سال 2020 متوجه NFTها شد، آنها را به‌عنوان شکل دیگری از پول، قبل از تشخیص راه‌حل‌هایی برای مشکلات انجام تمرین خود (پیچیده در یک کمان بلاک‌چین) کنار زد.

البته، هنر دیجیتال مدت‌هاست که در غیاب وسیله‌ای عملی برای فروش و تجارت آن ضعیف شده بود. تعدادی از گالری‌هایی که آثار هنری دیجیتالی را در غرفه‌های خود در Art Basel از سال 2022 عرضه می‌کنند، همچنان قطعات را پس از خرید به‌عنوان فایل روی فلش مموری تحویل می‌دهند که بر اساس اندازه فایل احراز هویت شده است.

حتی قبل از NFT ها، هنر دیجیتال به شیوه رسانه‌های دیگر مانند عملکرد پرفورمنس کبوتر شده بود. اگرچه NFTها فقط هنگامی به معروفیت دست یافتند که هنرمندان کسب درآمدهای کلان را شروع کردند، شاختر شانس بالاتری جهت گسترش مخاطبان خود فراتر از دنیای هنر تنگ‌نظرانه دید.

چندین اثر هنری مستقل پروژه‌های بزرگ‌تر Schachter را در سرتاسر اسلو فود تکمیل کردند، مانند «تفک‌های NFT»، قطعه‌ای دوقسمتی شامل یک چاپ هنری زیبا که توییتی را که Schacter در پاسخ به اعلامیه ماه آوریل Dot Pigeon مبنی بر اینکه این هنرمند NFT ‌ها را به دلیل فراگیر بودن کنار می‌گذارد، جاودانه کرد. حدس و گمان در کنار بالک لوای واقعی شاختر در پست دیده می‌شود.

آثار هنری "NFT Gimmicks" در Slow Food قابل‌مشاهده است. منبع: ویتوریا بنزین

شاختر درباره حرکت تیتر ساز Pigeon به کوین تلگراف گفت: اول‌ازهمه، او احتمالاً میلیون‌ها دلار از NFT ‌هایش درآمد داشته است. اگر من یک NFT را بفروشم، خواه 5 دلار یا 25000 دلار باشد، این بین من و کلکسیونر یک قرارداد اجتماعی محسوب می‌شود. من موظفم از کاری که انجام داده‌ام حمایت کنم. او خاطرنشان کرد که Crypto Mutts، مجموعه عکس پروفایل Schachter که برای تمسخر Bored Ape Yacht Club تأسیس شده است، احتمالاً به وصیت او پایان خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که پروژه پس از اینکه او برای نگهداری از آن نیست، بقای خود را حفظ خواهد کرد.

پول خوب است، اما شاختر قسم می‌خورد که پول او را وادار نمی‌کند (او اخیراً تصمیم گرفت از حق امتیاز فروش مجدد چشم‌پوشی کند). در عوض، این هنرمند تأکید کرد که ایمان او به جامعه‌ای که NFTها حول تمرین او و ارتباطاتی که فضا به آنها می‌دهد متکی است.

این هنرمند در تلاش‌های خود برای مشارکت باید به‌سرعت در مورد بلاک‌چین یاد می‌گرفت. او مربیگری مجازی را با یک گردآورنده مشتاق NFT و مدیر گوگل مستقر در سنگاپور آغاز کرد. شاختر از جلسات آن‌ها بیان می‌کند: هر دو یا سه هفته یک‌بار، من مثل یک بچه با یک خودکار و کاغذ آنجا می‌نشستم. در نهایت از او یک هنرمند ساختم و او را در یک نمایش NFT که من در Nagle Draxler در کلن در سال 2021 سرپرستی می‌کردم، قرار دادم.

به طور مشابه، پروژه‌های گسترده‌تر Schachter در سراسر "اسلو فود" از مردم می‌خواهند که آنها را به کار بگیرند.Open Book تابستان گذشته در حالی شروع شد که او در حال نوشتن کتاب NFT بود. شاختر با الهام‌گرفتن از جواب‌های رسانه‌های اجتماعی که در زمان کمک به نگارش کتاب دریافت کرد، 20 هنرمند مختلف را سرپرستی نمود تا در موضع‌گیری درباره NFTها (برخی مثبت، بعضی انتقادی) برای Open Book مشارکت کنند. این نقل‌قول‌ها بر روی صفحه‌نمایش در سراسر اسلو فود، با برخی از رفتارهای شاختر، نوسان داشتند. این نمایش اتاقی را اختصاص داد که مهمانان بتوانند قبل از پخش مستقیم آن در بازار Async بازار NFT در این ماه مشارکت کنند.

شاختر این پروژه را کتابی می‌داند که نه پایانی دارد و نه میانی. اما یک شروع وجود دارد داستان میدانی را روایت می‌کند که در زمان واقعی به‌شدت تغییر می‌کند.

در حال گسترش

بازی بلاک‌چین او، Pop Principle، بر روی سرویس پخش هنر دیجیتال پیشرفته و جمع‌آوری منبع Daata اجرا می‌شود. این بازی در اوایل سال 2022 شکل گرفت. با نام اصلی Digital Duel: Crypto vs Canvas، نسخه جدید بازی تیم‌هایی از حامیان NFT و مخالفان دنیای هنرهای زیبا (هنرمندان، نویسندگان، متصدیان، فروشندگان و تأثیرگذاران) همه را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد.

هر دور از Pop Principle تیم‌های جدیدی را با شخصیت‌های جدید در دو طرف معرفی می‌کند که همگی در نسخه‌های باز قابل‌استفاده هستند. کلکسیونرها برای حمایت از آن شخصیت و تیمشان، تا جایی که می‌توانند شخصیت‌های موردعلاقه خود را به تصویر بکشند. هر گروهی که بیشترین ضراب‌خانه را دارا باشد برنده می‌شود، ولی تاج واقعی به طرف مجموعه‌ای می‌رود که زیادترین نسخه از شخصیت برنده را شامل شود. آن کلکسیونر یک مجسمه منحصربه‌فرد شاختر را در زندگی واقعی دریافت می‌کند. برای جشن‌گرفتن دور افتتاحیه پاپ پرینسپل که در 17 ژوئن بسته شد، 50 دارنده برتر همگی یک NFT ایردراپ دریافت کردند.

Schachter گفت: این مفهوم از یک نبرد به بازتابی از این واقعیت تغییر کرد که زندگی (در هنر و فراتر از آن) به یک مسابقه محبوبیت کاهش‌یافته است که با لایک، فالوور و پول اندازه‌گیری می‌شود. درصورتی‌که هیچ‌گونه نقش‌آفرینی یا مبارزه تن به تنی وجود ندارد، تماشای لری گاگوسیان فروشنده آثار هنری که بعضی‌ها گالری او را امپراتوری شیطانی دنیای هنر می‌نامند، در مونتاژی در اسلو فود صورت‌حساب‌ها به مخالفانی مانند هنرمندان مشهوری مثل رفیک آناندول و بیپل نمایش داده می‌شود. مجسمه‌های قهرمانان این دورنمایش را نقطه‌گذاری می‌کردند. بیپل به بازدیدکنندگان خوش آمد گفت، درحالی‌که هم‌تیمی‌های آناندول و هنرمند نیجریه‌ای اوسیناچی با تنها حزب بی‌طرف دور، کیوریتور هانس اولریش اوبریست، در نزدیکی پشت‌نمایش صحبت کردند.

مجسمه‌های اوسیناچی، اوبریست و آناندول در پشت اسلو فود. منبع: ویتوریا بنزین

کلیه چهره‌ها چشمانی درشت، توجه به جزئیات و حس واقعی زندگی را منتقل می‌کردند. آن‌ها احساس می‌کردند که شاختر از سبک امضای هنرمند بدنام KAWS استفاده می‌کند، اگرچه هنرمندان در مقایسه با یکدیگر بسیار بدبین هستند. سازنده پیشرو Schachter در چین، طرح‌های دیجیتال خود را به شکل مستقل و سه‌بعدی درآورده است.

شاید تعجب‌آور باشد که دیوید هاکنی هنوز به اصل پاپ توجه نکرده است. در سال 2021، هاکنی، گران‌بهاترین نقاش زنده، NFT ‌ها را «چیزهای کوچک احمقانه» به‌منظور «کلاهبرداری» نامید.

بااین‌حال، سری اخیر طراحی‌های آی‌پد هاکنی (موضوع یک نمایشگاه پرهیجان گالری پیس در چلسی، منهتن، در زمستان 2022) احتمالاً از عناصر بلاک‌چین سود خواهد برد.

شاختر پرسید: آیا ترجیح می‌دهید یک عکس 100000 دلاری داشته باشید، یا ترجیح می‌دهید فایلی با وضوح‌بالا که از آن ساخته شده است داشته باشید. درصورتی‌که بتوانید یک ملیله بسازید، خواهید توانست یک نقاشی در چین با قیمت 100 دلار داشته باشید. آیا می‌توانید یک عکس یا یک لایت باکس یا پروژکتور بسازید یا آن را در تلفن خود نگه دارید، هر کاری که می‌خواهید انجام دهید؟

دقیقاً این‌گونه بود که «موقعیت میسیونری»، ملیله‌ای که در اسلو فود نمایش داده می‌شود و مادر ترزا را در لباسی مزین به نشان‌های اتریوم به تصویر می‌کشد، به وجود آمد Schachter.از طریق شبکه خود با یک صنعتگر آلبانیایی ارتباط برقرار کرد که طراحی دیجیتال خود را به یک شیء هنری تبدیل کرد.

"موقعیت میسیونری: اتریوم (نسخه ملیله‌ای)" از اسلو فود. منبع: Kenny Schachter

پس‌زدن هنرهای زیبا حتی از کاربردهای عملی

هنر NFT ممکن است هرگز در همان سطحی که قبلاً رونق داشت، رونق نگیرد. شاختر می‌گوید این چیز خوبی است. این می‌تواند با برداشتن تمرکز بر روی رفتارهای سنتی هنر و حوزه‌های مالی که طرف‌داران NFT ادعا می‌کنند در تلاش برای جبران آن هستند (تمرکز مجدد بر روی احتمالات برای فضا) مفید باشد. بلاک‌چین کاربردهای عملی زیادی را در زمینه هنرهای زیبا فراتر از تبلیغات، درآمد، مخاطبان جدید و درک جدید از هنر به‌عنوان یک ایده و نه یک شی ارائه می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، می‌تواند یک سابقه غیرقابل‌برگشت از منشأ ایجاد کند که می‌تواند شفافیت بیشتری را در مورد اینکه یک اثر هنری از چند دست و شاید چه کسی عبور کرده است، ارائه دهد.

پس چرا برخی از چهره‌های صنعت هنر به‌ندرت روی قبر بلاک‌چین می‌رقصند؟

شاختر گفت: دنیای هنر مانند سگی است که بر روی درخت می‌چرخد. وقتی سگ دیگری را می‌بینند که از راه می‌رسد، اولین کاری که می‌خواهند انجام دهند این است که روی شاشی که سگ دیگر انجام داد، شاش کنند. وقتی دنیای هنر یک ابزار جدید، یک فناوری جدید را می‌بیند، آنها پلتفرم‌هایی را می‌بینند که بدون کمک آنها کاملاً کار می‌کنند، آنها بسیار دفاعی و بسیار سرزمینی می‌شوند.

هنر یک بازی با مجموع صفر است، به‌طورکلی، جایی که در آن یک شخص یا نهاد به هزینه دیگری موفق می‌شود. پول بیشتر برای Nifty Gateway برابر پول کمتر برای گالری‌ها است غیر از اینکه مخاطبان جدیدی به وجود بیاورند. اما هنر زودگذر رابطه‌ای است. قیمت‌ها بر اساس قیمت‌های قبلی است و تحسین از نزدیکی به سوپراستارها می‌آید. این حیله در خطر لباس پوشیدن امپراتورهاست.

او گفت: وقتی متوجه دنیای هنر شدم، اولین برداشتی که داشتم این بود که مردم از روی لوستر تاب می‌خوردند، آبسنت می‌نوشیدند و به عیاشی می‌رفتند. "پسر، آیا من در معرض سیلی به صورتم بودم."

اگر عاشق اخبار کانال ارز دیجیتال و دنیای فارکس هستید می‌توانید با عضویت در تیم پرشین الیت هم جدیدترین اخبار را دنبال نمایید و هم با استفاده از سیگنال فارکس، سیگنال فیوچرز و سیگنال ارز دیجیتال درآمدی ثابت را به خود هدیه دهید. تنها کافی است احراز هویت بایننس خود را تکمیل نمایید تا بتوانید از این سیگنال‌ها بهره‌مند شوید. شما می‌توانید با مبلغ ناچیزی عضویت کانال‌ سیگنال ارز دیجیتال و فارکس را در تیم پرشین الیت دریافت نمایید.

به نقل از کوینتلگراف


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.