whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آشنایی با ارز دیجیتال Fetch.AI و توکن (FET)

1401/10/22 ساعت 04:01


در این مقاله در مورد ارز دیجیتال Fetch.AI صحبت می‌کنیم. Fetch.ai بلاکچین و هوش مصنوعی را برای ایجاد شبکه‌ای از عوامل اقتصادی مستقل، ترکیب می‌کند. این کار می‌توانند وظایف مختلفی را برای کاربران خود انجام دهند و در عین حال انحصار کسب داده را در بین بازیگران بزرگ بازار کاهش دهند.

در پرشین الیت می‌توانید قیمت ارز دیجیتال هوش مصنوعی فچ و دیگر رمزارزها را ببینید. سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال دریافت کنید. به خرید تتر بپردازید و یا اگر حتی نیاز به احراز هویت بایننس دارید، بدون هیچ مشکلی این کار را به ما بسپارید.

Fetch.AI چیست؟

Fetch.AI که در فوریه 2019 به عنوان پروژه‌ای در لانچ پد بایننس راه اندازی شد و یک پوستر به جهت همگرایی فناوری در طلیعه چهارمین انقلاب صنعتی است. این پروژه به‌عنوان تلفیقی از دو فناوری مصنوعی (AI) و بلاک چین ظاهر شد. این ایده از تمایل به تمرکززدایی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که اکنون به طور افزاینده‌ای در قالب دستیارهای دیجیتالی مانند هوم هاب گوگل استفاده می‌شوند، زاده شد. تیم Fetch.AI معتقد است نیازی نیست تا برای عرضه خدمات مختلف، داده‌های متمرکز بر کاربر را مجانی در اختیار شرکت‌های تشنه به اطلاعاتی که می‌خواهند این فرآیند را در انحصار خود درآورند، گذاشت.

داستان Fetch با تأسیس یک استارتاپ بریتانیایی شروع می‌شود که در اوایل سال 2017 پس از تصمیم شرکت‌های Itzme AI و uVue برای پیوستن به نیروها ظاهر شد. این پروژه توسط پلتفرم بایننس لانچ پد انتخاب شد که به سازماندهی فروش توکن کمک کرد و در مدت 10 ثانیه 6 میلیون دلار جمع آوری کرد. توکن FET توکن بومی و کاربردی این پلتفرم است که در اتریوم صادر شده است.

Fetch.AI در حال تلاش برای دستیابی به چه چیزی است؟

Fetch.AI به شکل بلوک ساختمانی در بازارهای غیرمتمرکز داده‌های دیجیتال آینده تبلیغ می‌شود. بر اساس این مفهوم، اکثر وظایف واقعی که بر روی کاربران Fetch.AI سنگینی می‌کنند، در واقع توسط نرم‌افزارهای مستقل هوش مصنوعی انجام می‌شوند. علاوه بر این، عامل‌ها (agents) قرار است استفاده از داده‌های تولید شده توسط کاربر را ساده کنند.

هدف Fetch.AI جایگزینی سیستم‌های متمرکزی است که وظیفه مراقبت از وظایف مختلف، از تحویل داده تا ارائه خدمات روزمره مانند رزرو اتاق هتل را دارند. توسعه‌دهندگان Fetch یک سیستم غیرمتمرکز اپن سورس مانند سیستم خود را برای همکاری در اقتصاد مبتنی بر ماشین، در حال ظهور می‌بینند.

Agents یا عامل‌های مبتنی بر نرم‌افزار پروژه به‌عنوان نهادهای دیجیتالی عمل می‌کنند که قادر به انجام تراکنش‌های مستقل و نمایندگی از خود، دستگاه‌ها، خدماتی که انجام می‌دهند یا کاربران منحصر به فرد هستند. عامل‌های دیجیتال می‌توانند از هوش مصنوعی برای مشارکت در فرآیندهای تصمیم‌گیری هم برای خودشان و هم از طرف کاربران Fetch.AI استفاده کنند. این کاربران در میان افراد، شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی استخدام خواهند شد، در حالی که طیف وظایفی که عامل‌ها می‌توانند انجام دهند از بررسی در دسترس بودن بلیط‌های پرواز تا توسعه مدل‌های آب‌وهوا یا بهینه‌سازی زنجیره تامین تقریباً نامحدود است.

Fetch.AI می‌خواهد یک چارچوب اقتصادی باز یا به اختصار OEF به عنوان یک اکوسیستم ایجاد کند که در آن عوامل و داده‌های دیجیتال با هم تعامل داشته باشند و در عین حال عملکردی عالی را با هزینه‌ای کمتر ارائه دهند. استفاده کافی از داده‌های تولید شده توسط کاربر یکی از وظایف اولویت‌دار در مدل اقتصاد دیجیتال Fetch است. 

چارچوب اقتصادی باز این پروژه، باید اجازه دهد تا داده‌های ایجاد شده توسط دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) به کالاهایی تبدیل شوند که می‎تواند بر اساس این واقعیت که عامل‌ها در هر یک از این دستگاه‌ها وجود دارند، فروخته شود. برای مثال یک عامل Fetch می‌تواند با اتصال به برف پاک کن خودرو، شرایط آب و هوایی را تشخیص دهد و این اطلاعات را با هدف تسهیل در ارائه خدمات مناسب و مرتبط با به اکوسیستم دیجیتال ارسال کند.

بنابراین، عوامل مستقل Fetch برای کسانی که به داده‌های اکوسیستم نیاز دارند، بی آن‌که لزوماً از آن آگاه باشند، ارزشمند می‌شوند. از آنجایی که عامل‌ها همچون نمایندگان داده‌ها، دستگاه‌ها و خدمات متنوع هستند، به ابزارهای مفیدی برای بسیاری از تحلیلگران داده و کارشناسان بازار تبدیل می‌شوند که مشتاقانه منتظر بهبود ارائه خدمات متنوع هستند. 

Fetch.AI و توکن FET نیاز داشتن به واسطه‌های انسانی یا شرکتی را کاهش می‌دهد. واسطه‌هایی  که دسترسی به مرکز دانش ایجاد شده توسط حوزه داده دیجیتال را کنترل می‌کنند. با کمک فناوری یادگیری ماشین (ML) که دفتر کل را با عامل‌های زمینه مرتبط می‌کند، داده‌هایی که قبلاً فاقد ارزش اقتصادی در نظر گرفته می‌شدند، اکنون می‌توانند پایه و اساس صنایع نوظهور باشند. 

اینک، داده‌ها و دستگاه‌هایی که در پلتفرم Fetch.AI وجود دارند، می‌توانند بدون دخالت واسطه‌ها، به‌طور مستقل خود را به فروش برسانند و این امر توسط توکن‌های Fetch (FET) پشتیبانی می‌شود. این توکن ها به عنوان یک ارز دیجیتال برای عملیات تراکنش و ارتباطی که روی آن انجام می‌شود عمل می‌کنند. عامل‌ها و نودهایی که می‌خواهند وظایف مربوط به عملیات شبکه (مانند امنیت) را انجام دهند، می‌توانند از توکن‌های FET همچون منابع سپرده‌های قابل استرداد استفاده کنند.

برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال، بهترین گروه ارز دیجیتال، سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس می‌توانید در کانال سیگنال ارز دیجیتال عضو شوید. برای تحلیل تکنیکال با خرید اندیکاتور vip از پرشین الیت بهره‌مند شوید. 

معماری Fetch.AI چگونه عمل می‌کند؟

ایجاد ارزش مبتنی بر داده و اطمینان از ارسال آن به آدرس‌های مناسب، تیم Fetch.AI را بر آن داشت تا معماری لایه‌ای را برای پلتفرم خود توسعه دهند. این امر، منجر به ایجاد سه لایه شده است که تا حد زیادی با اهداف کلی پلتفرم در هم تنیده شده است. 

  • لایه اول از عامل‌های اقتصادی مستقل (AEA) تشکیل شده است. آنها در محیطی وجود دارند که در آن اطلاعات مربوط به اعتماد و شهرت در گردش است تا ریسک انجام معاملات را به حداقل برساند.
  • لایه دوم چارچوب اقتصادی باز (OEF) است. زیربنای آن دفتر کل اساسی است که خانه‌ای برای پلتفرم ارز دیجیتال FET و یک سیستم تراکنش های غیرمتمرکز است.
  • لایه سوم دفتر کل هوشمند Fetch است که شهرت، اعتماد و هوش را به منظور اطمینان از یکپارچگی سیستم مدیریت می‌کند. برای ارزش کلیدی پیشنهادی Fetch است. زیرا اطلاعات بازاری را مدیریت می‌کند که عامل‌ها باید به کارآمدترین روش به آن دسترسی داشته باشند. این فرآیند شامل کاربرد یادگیری ماشین برای کشف این مسئله می‌شود ‌که کدام بازارها با دیگران و به چه روشی تعامل دارند.

چگونه Fetch.AI به مقیاس پذیری امیدوار است؟

دفتر کل هوشمند Fetch برای پشتیبانی از میلیون‌ها تراکنش نظری در ثانیه مقیاس‌بندی شده است و می‌تواند خود را برای اتصال OEF با عامل‌های Fetch بازسازی کند. مقیاس پذیری با ترکیب زنجیره‌های تراکنش و برخی از ویژگی‌های گراف غیر چرخه‌ای جهت دار (DAG) به دست می‌آید.

Fetch.AI عناصر فرآیند اشتراک گذاری را در قالب رویکرد خط منبع خود پیاده سازی می‌کند. در حالی که ظاهراً شبیه فرآیند کلاسیک به اشتراک گذاری موجود در برخی راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین است، پلتفرم Fetch از تخصیص همزمان یک تراکنش به چندین خط منبع مختلف پشتیبانی می‌کند. سپس خطوط با کمک ماژول پیش ارزیابی بهینه می‌شوند که مشخص می‌کند کدام یک از آنها به یک تراکنش خاص مرتبط هستند. در نهایت، تراکنش ها از طریق هش شناسه منبع، با ظرفیت سیستم متناسب و با تعداد خطوط موجود، گروه بندی می‌شوند.

توزیع AEA در بستر Fetch.AI

عامل‌های مستقل Fetch از پلتفرم بومی خود برای برقراری ارتباط با کسانی که ممکن است به داده‌هایی که آنها جمع آوری می‌کنند نیاز داشته باشند، استفاده می‌کنند. این بدان معناست که تحویل داده‌ها و ارائه خدمات نیازمند فیلتر کردن در میان عامل‌ها است. دست کم به معنای جغرافیایی، زیرا برای مثال، اطلاعات مربوط به آب‌وهوا و ترافیک فقط به کاربران در مناطق آسیب‌دیده مربوط می‌شود. بنابراین، عامل‌ها بر اساس چندین معیار تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • موقعیت‌های جغرافیایی. همه AEAها در یک فضای مکانی خاص وجود دارند، با این حال آنها آزاد هستند تا بر اساس گره‌هایی که با آنها مرتبط هستند، بدون هزینه اضافی، در هر مکان دیگری مستقر شوند. شبکه Fetch.AI نه عامل‌ها و نه نودها را به یک منطقه خاص محدود نمی‌کند.
  • نکته مهمتر ممکن است موقعیت اقتصادی یک عامل باشد، برای مثال نزدیکی بازارهای مربوطه برای داده‌های آنها. عامل‌های مرتب‌سازی بر اساس این معیارها ممکن است برای استفاده از ظرفیت کامل مفید باشند.
  • شبکه Fetch به توزیع زیرساخت‌ها در منطقه تحت پوشش عامل‌ها مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و غیره توجه خواهد داشت.
  • علیرغم فیلتر فضایی، همه عامل‌ها باید دارای یک شناسه منحصر به فرد باشند که از کیف پول آنها مشتق شده است و قرار است این امکان را به آنها بدهد که توکن‌های Fetch را دریافت و یا ارسال کنند. همچنین، همه عامل‌ها ملزم به حفظ لیست نودهایی می‌باشند که با آنها مرتبط هستند.

انواع AEA ها

با وجود معیارهای جغرافیایی یا بازاری برای توزیع عامل‌های مستقل Fetch.AI، موارد استفاده پیش‌بینی‌شده برای آنها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا نقش‌های خاصی را در حمایت از اکوسیستم داده‌های دیجیتال به آنها اختصاص دهند:

  • ساکنان: این عامل‌ها با سخت افزاری مرتبط هستند که در دنیای واقعی عملیاتی هستند و می‌تواند شامل دستگاه‌هایی مانند دوربین‌ها، حسگرها یا تلفن‌ها باشد که پشتیبانی برای پلتفرم‌هایی چون وسایل نقلیه یا هواپیماهای بدون سرنشین ارائه می‌دهند. عامل‌ها ممکن است به عنوان جایگزینی برای اپراتورهای انسانی این وسایل عمل کنند، مانند زمانی که وسایل نقلیه خودران، بدون کنترل مستقیم راهنمایی می‌کند.
  • رابط‌ها: این عامل‌ها به عنوان رابطهای مبتنی بر API مابین بخش‌های اقتصاد استاندارد و دنیای دیجیتال عمل می‌کنند. این موضوع می‌تواند توسط سنسورها یا داده‌ها و به منظور انجام کارهای اقتصادی مانند رزرو بلیط انجام شود.
  • عامل‌های نرم‌افزاری که فقط در حوزه دیجیتال وجود دارند و سعی می‌کنند بهترین راه‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای کاربران خود بیابند.
  • عامل‌های فروش داده‌های دیجیتال که به منابع داده در بازارهای داده متصل هستند و سعی می‌کنند از داده‌های مربوطه ارزش استخراج کنند.
  • عامل‌های نمایندگی برای تک تک کاربران تکیه‌گاه هستند و به‌عنوان پیش‌خدمت دیجیتال آن‌ها (طبق وایت پیپر) در اکوسیستم Fetch عمل می‌کنند.

اثبات کار مفید (UPOW) چیست؟

مکانیسم اجماع استفاده شده توسط Fetch.AI، اثبات کار مفید (UPoW) نامیده می‌شود. با آن، بلوک‌های جدید به روشی مشابه آنچه در پروتکل‌های اثبات سهام معمولی یافت می‌شود، ایجاد می‌شوند. در حالی که ترتیب تراکنش‌ها بر اساس کار انجام شده بین تولید دو بلوک ایجاد می‌شود.

مسائل محاسباتی خاص بر اساس سختی مرتب شده و در بسته‌های اثبات کار بسته‌بندی می‌شوند و حتی به نودهای قدرتمندتر اجازه می‌دهند تا پاداش بلوک خود را کسب کنند. مسائل سخت‌تر، مانند مسائل مربوط به هوش مصنوعی یا زمان‌بندی، باید توسط پلتفرم بر اساس محاسبات توزیع‌شده‌ای که به این روش مرتب شده‌اند، برطرف شود.

در دسترس بودن توکن FET و تیم Fetch

دفتر مرکزی تیم Fetch.AI در کمبریج، انگلستان است و توسط سه بنیانگذار آن آقایان همایون شیخ (مدیر عامل)، توبی سیمپسون (مدیر ارشد فناوری) و توماس هاین (مسئول ارشد علمی) رهبری می‌شود. در ژوئن 2019، ارزش بازار توکن FET نوزده میلیون دلار بود. 

تعداد توکن هایی که باید تولید شوند 1.1 میلیارد FET است که 81 میلیون توکن FET در حال حاضر در گردش است. این توکن‌ها برای تجارت در صرافی‌های مشهور ارز دیجیتال مانند بایننس و کوکوین در دسترس هستند.

کلام آخر

در این مقاله درباره ارز دیجیتال Fetch.AI صحبت شد. Fetch.ai بلاکچین و هوش مصنوعی را برای ایجاد شبکه‌ای از عوامل اقتصادی مستقل، ترکیب می‌کند. توکن FET توکن بومی و کاربردی این پلتفرم است که در اتریوم صادر شده است. پلتفرم ارز دیجیتال Fetch می‌تواند وظایف مختلفی را برای کاربران این پلتفرم انجام دهند و در عین حال انحصار کسب داده را در بین بازیگران بزرگ بازار کاهش دهد.

به نظر می‌رسد این پلتفرم نوظهور یک راه حل بدیع و موفق ارائه داده است. منطقی است که فناوری‌های نوین به پایداری بلاکچین و فرآیند هوشمند اتوماسیون کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت بر روی این نوع فناوری‌ها یک برد موفقیت‌آمیز است. پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال کریپتو در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت عضو شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.