whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

سرمایه گزاری بر روی طلای آب شده یا مذاب

1402/01/20 ساعت 05:32


طلا یکی از قدیمی ترین اشکال ارزی است که بشر شناخته است. داد و ستد با مهره ها و صدف های دریایی اکنون بدوی به نظر می رسد و سرمایه گذار مدرن ممکن است با بدبینی به طلا، کالایی قدیمی نگاه کند. مطمئناً راه های جدید و امروزی تری در کانال سیگنال ارز دیجیتال برای تضمین ثروت شما وجود دارد؟ البته امروزه گزینه‌های بیشتری وجود دارد، اما نمی‌توان واقعیت‌ها را انکار کرد: سرمایه‌گذاری در طلا همچنان برای سرمایه‌گذاران مدرن به همان اندازه ارزشمند است که برای انسان ماقبل تاریخ بود.

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پولدار پدر فقیر» و استاد مالی به تنهایی گفت: «کالاهایی مانند طلا و نقره بازاری جهانی دارند که از مرزهای ملی، سیاست، مذاهب و نژاد فراتر می‌رود.» قبل از اینکه به سمت ارز دیجیتال یا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) فشار بیاید، طلا ارزی بود که از مرزهای مالی فراتر رفت.

درگیری کنونی روسیه و اوکراین جهان و بازارهای مالی سیگنال فارکس را تکان داده است. نه تنها برای کریپتو، روبل روسیه (پول ملی روسیه) به پایین ترین سطح خود رسیده است. حتی سرمایه گذاران باتجربه نیز مراقب اخبار هستند. اگر یک جنگ جدید و فراگیر کافی نبود، تورم در سراسر جهان افزایش یافته است. تورم قاتل خاموش ثروت است که ممکن است خطری بزرگتر از جنگ در دراز مدت برای سرمایه گذاری های شما ایجاد کند. ممکن است این زمان‌ها غیرقابل پیش‌بینی باشد، اما راهی برای محافظت از خود وجود دارد و آن از طریق طلا و سایر دارایی‌های امن است.

 

molten-gold

سرمایه‌گذاری در طلا

 

چگونه طلا می تواند به محافظت از ثروت شما کمک کند؟

به زبان ساده، طلا از نظر تاریخی از نظر سرمایه‌گذاران به عنوان «مناسب» از نظر دارایی‌های امن تلقی شده است. پناهگاه های امن، سرمایه گذاری هایی هستند که در زمان عدم اطمینان بازار ارزش خود را حفظ یا افزایش می دهند. حتی در زمان‌های پرتلاطم دنیا، این دارایی‌ها قوی هستند و امنیت مورد نیاز مجموعه شما را برای مقابله با طوفان فراهم می‌کنند. طلا به دلیل اعتبار اثبات شده آن به عنوان یک محافظ ثروت در طول قرن ها استفاده از آن، یکی از محبوب ترین انتخاب ها است.

حتی اگر در حال حاضر بدترین سناریو است، جنگ مفهوم جدیدی برای سرمایه گذاری طلا نیست. با توجه به جنگ‌های فراوانی که از آن جان سالم به در برده است و این واقعیت که هنوز به عنوان یک کالای برتر باقی مانده است، ثابت می‌کند که طلا یک انتخاب محکم است. 

اما جنگ‌ها و همه‌گیری‌ها تنها چیزهایی نیستند که طلا از آنها محافظت طلایی به شما می‌دهد. یک تهدید بزرگ برای ثروت شما وجود دارد که هر سال بی سر و صدا افزایش می یابد - تورم. و جنگ ممکن است فقط وضعیت را بدتر کند. به راحتی در طلا سرمایه گذاری کنید

چگونه تورم بر شما و ثروت شما تأثیر می گذارد.

شما به احتمال زیاد داستان مشابهی را از یکی از اعضای خانواده شنیده‌اید: «وقتی جوان‌تر بودم، می‌توانستم یک کیسه چیپس، سه قرص نان و یک جعبه نوشیدنی به قیمت 50 سنت بخرم. بعلاوه من هنوز هم تغییر می کنم.»

اگرچه ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما حقیقتی در این داستان بلند وجود دارد. هزینه تقریباً همه چیز امروزه به دلیل تورم بالاتر است. بیشتر مردم توجه زیادی به تورم نمی کنند و آن را به عنوان پیامد زندگی می پذیرند. اما پول هوشمند می داند که اگر از تورم جلوتر نباشید، پتانسیل رشد ثروت خود را متوقف می کنید.

در آفریقای جنوبی، پول شما در حال حاضر 5.7٪ کمتر از یک سال قبل شما را می خرد. این بدان معناست که هر سال که تصمیم می گیرید پول نقد را برای سرمایه گذاری نگه دارید، ثروت شما در حال فرسایش است.

من می دانم که تورم 5.7- درصد زیاد به نظر نمی رسد، اما اگر این نرخ برای 10 سال ادامه یابد، مردم تقریباً -44 درصد از قدرت خرید خود را از دست خواهند داد. با نگاهی به این عدد، به راحتی می توان فهمید که چرا محافظت از ثروت مردم در زمان تورم روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. کریس بیمیش، تحلیلگر سرمایه گذاری در پلتفرم سرمایه گذاری کریپتو، Revix می گوید: آنها می توانند این کار را با انتخاب سرمایه گذاری های مناسب انجام دهند.

در طول تاریخ، سرمایه گذاران سیگنال فیوچرز به دنبال محافظت از ثروت خود در زمان تورم با خرید تتر و دارایی هایی بوده اند که یا با تورم سازگاری دارند یا آن را شکست می دهند. برخی از دارایی‌ها مانند سهام و مسکن به عنوان «حفاظ تورمی» شناخته می‌شوند و در برابر موج افزایشی محافظت می‌کنند. اما این طلا است که طولانی ترین و موفق ترین سابقه را در غلبه بر تورم دارد.

عملکرد طلا در برابر تورم چگونه بوده است؟

همانطور که در بالا می بینید، سرمایه گذاری در طلا یک راه عالی برای اطمینان از حفظ یا افزایش قدرت خرید پول شما در طول زمان بوده است. طلا در 5 سال گذشته 47 درصد از تورم پیشی گرفته است - این بدان معناست که به جای اینکه زندگی به ظاهر گران تر شود، زندگی در واقع +47 درصد برای شما ارزان تر شده است.

چرا "پول " در طلا سرمایه گذاری می شود؟

سرمایه گذاران نهادی حداقل 1 تا 5 درصد به طلا و سایر فلزات گرانبها اختصاص دارند. اینها باهوش ترین ذهن ها در دنیای سرمایه گذاری هستند، بنابراین باید از خود بپرسید چرا؟ دلیل ساده است: هیچ کس، حتی رابرت کیوساکی، نمی داند فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. شما باید برای تمام نتایج ممکن آماده باشید. یکی از راه‌های انجام این کار، نگهداری مجموعه‌ای متنوع از دارایی‌ها است که نتایج متعددی را در بر می‌گیرد. این کاری است که بهترین های دنیا انجام می دهند و کار می کند.

چگونه می توان در طلای آب شده سرمایه گذاری کرد؟

در حالی که طلا ممکن است یک گروه ارز دیجیتال چند صد ساله باشد، مزایایی که ارائه می دهد تاریخ انقضا ندارند. در واقع، زمانی که سرمایه گذاری در طلا توسط Paxos Gold (PAXG) به روز شده و مدرن شده است، لازم نیست خود را به خرید طلای فیزیکی، مانند سکه یا شمش محدود کنید.

هنگامی که سعی می کنید بفهمید که چگونه ارزش سکه ها، شمش ها و سایر محصولات طلای خود را ارزیابی کنید، اصطلاح "ارزش ذوب" ظاهر می شود. این تنها راه تعیین ارزش طلایی نیست که می خواهید بفروشید. ارزش ذوب تنها راه برای اندازه گیری ارزش طلا نیست، اما معیار مهمی است که هر فروشنده شمش باید با آن آشنا باشد.

سرمایه گذاران جدید شمش برای تصمیم گیری آگاهانه باید "ارزش ذوب" و سایر اصطلاحات مورد استفاده در بازار فلزات گرانبها را درک کنند.

هرکسی که قصد سرمایه گذاری در طلا یا نقره را دارد باید در نظر داشته باشد که مانند همه دارایی ها، قیمت ارز دیجیتال و فلزات گرانبها بالا و پایین می شود. طلای شما ممکن است ارزش خود را از دست بدهد. با دنبال کردن بازارها و دانستن اینکه چه زمانی باید طلای خود را نقد کنید یا نگه دارید، می توانید از ضررهای بزرگ جلوگیری کنید.

تعریف مقدار طلای ذوب شده 

ارزش ذوب طلا، ارزش فلز زمانی است که ذوب می شود. این با قیمت نقدی متفاوت است زیرا تحت تأثیر ریسک های مشابه قرار نمی گیرد. به عنوان مثال، برای سکه های طلا، ارزش ذوب شده تحت تأثیر کمیاب بودن سکه ها، منشأ آنها یا وضعیت آنها قرار نمی گیرد. 

تنها چیزی که اهمیت دارد مقدار طلای خود سکه است. ذوب کردن سکه، قطعه طلا را از بین می‌برد و تمام آنچه را که برای ارزیابی سکه‌های سکه‌شناسی یا کلکسیونی انجام می‌شود، نفی می‌کند. سکه های شمش متفاوت هستند. آنها از خالص ترین طلا ساخته شده اند که به این معنی است که ارزش آنها به قیمت لحظه ای نزدیک تر است. شما می توانید ارزش ذوب طلا را با ضرب وزن سکه در درصد طلای موجود در آن و ارزش فعلی طلا در هر اونس محاسبه کنید.

آنچه در محاسبه ارزش طلا نقش دارد.

وزن طلا - طلا با تروی اونس به فروش می رسد که وزن آن 31.1 گرم است. این 10 درصد سنگین‌تر از اونس استاندارد avoirdupois است. شمش‌های طلا، به‌ویژه آنهایی که توسط ضرابخانه‌های دولتی تولید می‌شوند، وزن و خلوص یا ظرافت بر روی سطح حک شده‌اند.

خلوص طلا - خلوص شمش طلا به عنوان ظرافت بیان می شود. جواهرات طلا، سکه ها و غیره دارای ارزش ذوبی هستند که معمولاً کمتر از شمش طلا است که اغلب 99٪ است. از آنجایی که قیمت نقدی دلار به ازای هر 1 اونس طلای خالص نقل شده است، بنابراین انتظار می‌رود ارزش اونس شمش طلا به قیمت لحظه‌ای طلا نزدیک باشد.

قیمت طلای زنده – می‌توانید به بلومبرگ، فایننشال تایمز، به هر یک از نشریات معتبر فلزات گرانبها بروید و قیمت طلا را در یک زمان خاص پیدا کنید. این قیمت نوسانات زیادی دارد. اگر شما یک سرمایه گذار بلندمدت طلا هستید، نوسان روزانه قیمت نقدی به اندازه تغییرات بلندمدت اهمیتی نخواهد داشت.

استفاده از ارزش ذوب طلا برای ارزیابی سرمایه گذاری ها

ارزش ذوب کمترین مقداری است که طلا می تواند به آن کاهش یابد، حتی اگر طلا قابلیت جمع آوری خود را به دلیل نوسانات بازار یا آسیب از دست بدهد. این یک مقدار ثابت نیست. یک فروشنده شمش ممکن است از ارزش مذاب برای ارائه پیشنهاد خود استفاده کند. این یک ارزش مهم برای فروشندگان شمش است. این مشخص می کند که آیا دلالان بیشتر به طلا به خاطر طلا علاقه دارند یا طلا به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری.

گاهی اوقات ارزش یک سکه طلا از ارزش ذوب آن بیشتر می شود. این به طور خاص برای سکه‌های سکه‌شناسی که ارزش آن‌ها تحت تأثیر عوامل دیگری مانند وضعیت اقتصاد جهانی است، صادق است. شاید حفظ سکه ها برای حفظ ارزش آنها ارزشمند باشد. ممکن است برای تعیین ارزش یک سکه غیر قابل جمع آوری به خدمات یک ارزیاب واجد شرایط نیاز داشته باشید. سرمایه گذاری در طلا مستلزم زمان و تلاش زیادی است. به خاطر داشته باشید که ارزش ذوب سکه های طلا نیز با ارزش اسمی آن متفاوت است.

تعیین ارزش سکه‌های سکه‌شناسی ممکن است دشوار باشد، به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه‌گذاران سکه‌های شمش‌هایی را خریداری می‌کنند که قیمت‌گذاری آنها بسیار ساده‌تر است.

ارزش طلای ذوب شده چگونه است؟

ارزش ذوب طلا عامل مهمی است که هنگام خرید یا فروش طلا باید در نظر گرفته شود. این مقدار به مقدار پولی به دلار آمریکا اشاره دارد که از ذوب و فروش فلز بدست می آید. 

توجه به این نکته مهم است که این مقدار هیچ ارزش سکه شناسی (کلکسیونی) طلا را در نظر نمی گیرد. برای محاسبه ارزش ذوب طلا باید فلز را وزن کرد و خلوص آن را تعیین کرد. سپس می توان از وزن و خلوص برای محاسبه ارزش فعلی بازار استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر طلا 18.7 گرم وزن داشته باشد و خلوص آن 14 عیار باشد، می توان ارزش مذاب آن را با ضرب وزن در درجه خلوص و قیمت فعلی هر گرم طلا در بازار محاسبه کرد.

molten-gold 2

عوامل کلیدی در تعیین ارزش طلای ذوب شده 

ارزش ذوب طلا عامل مهمی است که توسط سرمایه گذاران و معامله گران برای تعیین ارزش فعلی شمش طلا مورد استفاده قرار می گیرد. درک عوامل کلیدی که در تعیین ارزش ذوب طلا نقش دارند می تواند به سرمایه گذاران و معامله گران کمک کند تا هنگام سرمایه گذاری یا معامله طلا تصمیمات آگاهانه تری بگیرند. در اینجا لیستی از عوامل برای تعیین ارزش ذوب طلا آمده است:

وزن طلا

وزن طلا عامل مهمی در تعیین ارزش بازار طلا است. وزن طلا یا جرم طلا در یک آیتم خاص، عنصر کلیدی در محاسبه ارزش ذوب طلا است. ارزش ذوب طلا معیاری از مقدار پولی است که کالا در هنگام ذوب و فروختن می تواند به دست آورد. هر چه وزن طلا بیشتر باشد، ارزش مذاب آن بیشتر است.

برای تعیین وزن طلای یک کالا، باید جرم آن را اندازه گیری کرد و سپس جرم اجزای غیر طلا را کم کرد. به عنوان مثال، اگر گردنبند طلا 10 گرم و بند آن 1 گرم نقره باشد، وزن طلای گردنبند 9 گرم است.

خلوص طلا

خلوص طلا معیاری از نسبت طلای موجود در یک آلیاژ است و معمولاً به صورت درصد بیان می شود. این یک عامل مهم در تعیین ارزش ذوب طلا است. هر چه خلوص طلا بالاتر باشد، طلا با ارزش تر است. به این ترتیب، درک عوامل مختلفی که بر خلوص طلا تأثیر می‌گذارند، مهم است.

مهمترین عامل در تعیین درجه خلوص طلا درجه عیار است. طلا معمولاً با فلزات دیگر آلیاژ می شود تا محصولی قوی تر و بادوام تر ایجاد شود. مقدار طلا در آلیاژ، درجه عیار را تعیین می کند و طلای 24 عیار (یا 100٪) خالص ترین شکل آن است. هرچه رتبه عیار کمتر باشد، طلای کمتری در آلیاژ وجود دارد.

قیمت طلای زنده 

قیمت طلای زنده معیاری از قیمت لحظه ای فعلی طلا است که توسط تعدادی از نیروهای بازار تعیین می شود. قیمت لحظه ای طلا عامل اصلی تعیین کننده ارزش ذوب طلا است و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. این عوامل شامل عرضه و تقاضای کالا، نرخ تبدیل سیگنال ارز دیجیتال دلار آمریکا، تورم و شرایط اقتصادی، هزینه های تولید طلا، رویدادهای ژئوپلیتیکی و تمایل سرمایه گذاران است. بازار جهانی طلا به شدت نوسان است و بنابراین قیمت طلای زنده دائما در نوسان است.

ارزیابی سرمایه گذاری ها با استفاده از ارزش ذوب طلا و سایر فلزات گرانبها

سرمایه گذاری در فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین می تواند راهی عالی برای تنوع بخشیدن به یک سبد، محافظت در برابر تورم و بالقوه بازگشت سرمایه باشد. یکی از عوامل مهمی که هنگام ارزیابی سرمایه گذاری در فلزات گرانبها باید در نظر گرفته شود، ارزش مذاب است. ارزش مذاب یک فلز ارزشی است که از ذوب فلز آن به عنوان ماده خام به دست می آید. درک ارزش مذاب یک فلز خاص هنگام ارزیابی یک سرمایه گذاری برای تعیین میزان ارزش فلز بسیار مهم است.

مقدار طلا یا سایر فلزات گرانبها را در سرمایه گذاری تعیین کنید.

برای انجام این کار، باید میزان طلا یا سایر فلزات گرانبها را در سرمایه گذاری ارزیابی کنید. این را می توان با بررسی وزن فلز، خلوص فلز آن و ارزش فعلی فلز در بازار انجام داد.

در مورد ارزش بازار طلا و سایر فلزات گرانبها تحقیق کنید.

برای ارزیابی دقیق سرمایه گذاری در طلا یا سایر فلزات گرانبها، ابتدا باید ارزش بازار فعلی فلزات را بررسی کرد. این را می توان با مشاهده قیمت لحظه ای فلز در روزهای خاصی از هفته و همچنین با توجه به روند قیمت گذاری فلزات انجام داد.

کلام آخر 

بسته به ترجیح و استعداد خود برای ریسک در احراز هویت بایننس، ممکن است سرمایه گذاری در طلای فیزیکی، سهام طلا، ETF های طلا و صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا قراردادهای آتی و اختیار معامله را انتخاب کنید. صرف نظر از شکل طلایی که انتخاب می کنید، اکثر مشاوران توصیه می کنند که بیش از 10 درصد از سبد خود را به آن اختصاص ندهید.

هر شکلی از سرمایه گذاری با خطراتی همراه است. طلا فرقی نمی کند. اما بازار طلای خاص بخشنده نیست و یادگیری آن زمان زیادی می برد. این امر، صندوق‌های ETF و صندوق‌های متقابل طلا را امن‌ترین انتخاب برای اکثر سرمایه‌گذارانی می‌کند که به دنبال افزودن بخشی از ثبات و درخشش طلا به پرتفوی خود هستند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.