whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آموزش کار با سایت توکن‌ آنلاکس (TokenUnlocks)

1402/04/28 ساعت 22:18


در این مقاله با دو مفهوم آزادسازی توکن Token Unlock و قفل شدن توکن Vesting آشنا می‌شویم که در رابطه با عرضه ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. سپس کار با سایت TokenUnlocks که در این زمینه اطلاعات و خدمات کاربردی مفیدی در اختیار کاربران می‌گذارد، آموزش می‌دهیم.

فراموش نکنید که در ابرسایت پرشین الیت می‌توانید علاوه بر عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی و برخورداری از خدماتی چون احراز هویت بایننس یا کوکوین از مقالات آموزشی مفید نیز بهره‌مند شوید. توصیه می‌کنیم برای دریاقت انواع سیگنال فیوچرز و اسپات، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال حتی لحظه‌ای تأمل نکنید!

آشنایی با سایت توکن‌ آنلاکس (TokenUnlocks)

سایت توکن‌آنلاکس (TokenUnlocks) یک پلتفرم داشبورد تجزیه و تحلیل داده برای داده‌های درون و بیرون از زنجیره است که به کاربران این امکان می‌دهد در ضمن نظارت بر توکن‌ها از رویدادهای آینده آزادسازی آگاهی کسب کنند. در توکن انلاکس داده‌های وستینگ و توکنومیکس از تمام منابع قابل تأیید مثل قرارداد هوشمند و از کاغذ سفید (وایت پیپر) و غیره جمع‌آوری می‌شود.

این پلتفرم کاربران به کاربران بینش‌های قابل اجرایی ارائه می‌دهد که به آن‌ها در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند. هدف این پلتفرم جمع‌آوری داده‌های ارزشمند است که آن را به روشی ساده نشان می‌دهد. برای مثال کدام توکن آزادسازی خواهد شد؟چه مقدار از آن آزادسازی خواهد شد؟

همچنین داده‌های قابل اجرا دیگری مانند تخصیص سرمایه‌گذار، برنامه تامین و پیگیری کیف‌پول برای کمک به سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد تا همان سطح شفافیت سرمایه‌گذاران نهادی را داشته باشند.

مفهوم آزادسازی توکن Token Unlock و قفل شدن توکن Vesting

وقتی از توکن آزادشده یا آزادسازی توکن صحبت می‌کنیم، به معنای آن است که توکن‌هایی که در یک پروژه یا ICO (Initial Coin Offering) صادر شده‌اند، به صورت قابل معامله و قابل انتقال در بازار قرار می‌گیرند. دارنده توکن می‌تواند آن‌ها را بفروشد، نگهداری کند یا به کیف پول دیگری منتقل کند.

بازار آزادی که توکن‌ها در آن معامله می‌شوند، میزان عرضه و تقاضا بر روی قیمت توکن تأثیر مستقیم دارد. اگر تعداد زیادی توکن در بازار قرار داشته باشد و تقاضا کم باشد، قیمت توکن ممکن است کاهش یابد. از طرف دیگر، اگر تقاضا برای توکن بیشتر شود و عرضه محدود باشد، قیمت توکن ممکن است افزایش یابد. بنابراین، آزادسازی توکن می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت توکن، ارزش پروژه و روند توسعه آن داشته باشد.

به طور کلی، آزادسازی توکن به معنای این است که توکن‌های صادر شده در یک پروژه یا ICO قابلیت معامله و انتقال در بازار را پیدا می‌کنند. این آزادسازی می‌تواند اثرات متعددی روی قیمت توکن، ارزش پروژه و توسعه آن داشته باشد. مفهوم وستینگ (Vesting) به تعیین زمانی اشاره دارد که توکن‌ها به دارنده خود واگذار می‌شوند. به عبارت دیگر، توکن‌ها به صورت تدریجی و در بازه‌های زمانی مشخصی آزاد می‌شوند.

استفاده از وستینگ به منظور جلوگیری از فروش یا انتقال ناخواسته توکن‌ها در ابتدای فعالیت یک پروژه متداول است و به دارندگان توکن‌ها اعتماد بیشتری درباره پایبندی تیم توسعه‌دهنده به پروژه می‌دهد. آزادسازی توکن به عبارتی نشان دهنده قابلیت معامله و انتقال توکن‌ها است، در حالی که وستینگ تاخیر در آزادسازی توکن‌ها با هدف حفظ استحکام و پایداری پروژه را مدنظر قرار می‌دهد.

وستینگ یا قفل‌شدن توکن (Token Lock-up) به دوره زمانی اشاره دارد که در آن توکن‌ها به صورت تدریجی آزاد می‌شوند. توکن‌هایی که وستینگ دارند، در قرارداد هوشمند قفل می‌شوند و تا پایان دوره زمانی مشخص، قابل انتقال، استیک یا فروش نیستند.

وستینگ را می‌توان به سه نوع کلی تقسیم کرد. اولین نوع، کلیف (Cliff) است که در آن توکن‌ها تا یک زمان مشخصی قفل می‌شوند و پس از آن تاریخ، به صورت کامل آزاد می‌شوند. دومین نوع، تدریجی (Graded) است که در آن توکن‌ها به صورت مرحله به مرحله آزاد می‌شوند. به عبارت دیگر، هر مرحله از وستینگ باعث آزادی تعدادی از توکن‌ها می‌شود و سومین نوع، خطی (Linear) است که در آن توکن‌ها به صورت مساوی در طول دوره زمانی تقسیم شده و به صورت تدریجی آزاد می‌شوند.

استفاده از وستینگ یا قفل‌شدن توکن به منظور کنترل فروش و انتقال ناخواسته در ابتدای فعالیت یک پروژه بسیار معمول است. این روش باعث می‌شود تیم توسعه‌دهنده به طور پایدار و برنامه‌ریزی شده در توسعه پروژه مشارکت کند و اعتماد دارندگان توکن‌ها در قدرت‌ها و قصد تیم را افزایش دهد. در کل، وستینگ یا قفل‌شدن توکن مکانیسمی است که به دوره زمانی‌ای اشاره دارد که در آن توکن‌ها به مرور آزاد می‌شوند و این مراحل آزادسازی می‌تواند به صورت کلیف، تدریجی یا خطی برنامه‌ریزی شود.

تیم TokenUnlocks

تیم DaoSurv یکی از برنده‌ها در ETHGlobal دائوهکس است. DAOSURV ابزارهای تحلیل داده و Token Unlocks یک داشبورد تحلیل داده برای توکنومیکس ایجاد می‌کند. هدف حل مسائل داده‌های بدون ساختار و پراکنده توکن‌هاست، پیگیری تغییرات پویای زنجیره در توکنومیکس و کاهش نیاز به اعتماد و شفافیت برای پروتکل‌ها،  DAOها و هر پروژه Web3 دیگر است.

مأموریت و چشم انداز  TokenUnlocks

شفافیت و دسترسی، کلید موفقیت بلندمدت برای DAOها، DeFi و پروژه‌های Web3 هستند. این تیم قصد دارد با داده‌های سازماندهی و بصیرت‌بخش توکنومیکس خود، کاربران، سرمایه‌گذاران و صاحبان پروژه را در ارتباط سریع یاری کند.

همچنین می‌خواهد جامعه Web3 و فضای کریپتو به صورت بلندمدت در حال حاضر خود را حفظ کنند و تمرکز خود را بر تجربه شفافیت برای همه سهامداران قرار دهد. آن‌ها اعتقاد دارند که شفافیت کلید رشد پایدار است و داده‌های ساختارمند، شفاف و پویا بهترین درک را بین همه سهامداران ارائه می‌دهد.

منشأ نام DAOSURV

DAO آینده روش کار است. آن‌ها ابزارهای داده‌ای را ایجاد می‌کنند تا عملکرد داخلی DAOها را برای دنیای بیرون قابل مشاهده و دسترسی کنند.

  • SURVeillance - نحوه عملکرد DAOها، چگونگی توکنومیکس آن‌ها و چگونگی جابجایی منابع
  • SURVey - حاکمیت و نظر عمومی، چه افکاری درباره آن در جهان بیرون وجود دارد.
  • SURVive longterm - شفافیت موفقیت پایدار را برای مدت طولانی فراهم می‌کند.

این سه عنصر SURV  بر روی DAO تمرکز می‌کنند.

آموزش سایت TokenUnlocks

توکن آنلاکس داشبوردی است که از داده‌های زنجیره‌ای برای ردیابی توکن‌های اختصاص یافته استفاده می‌کند و کاربران را از رویدادهای بازگشایی آتی آگاه می‌سازد.

در این سایت می‌توانید ببینید که کدام پروژه‌ها آزادسازی توکن دارند و سریع‌ترین زمان آزادسازی متعلق به کدام پروژه است. همچنین به شما امکان اعلان یا نوتیفیکیشن برای ارز دیجیتال مدنظرتان را می‌دهد. همچنین می‌توانید ارزش کاملا رقیق‌شده(FDV)، حداکثر عرضه، عرضه در گردش و ارزش بازار هر ارز را با یکدیگر مقایسه کنید.

صفحه اصلی سایت

داشبورد اصلی شامل رویدادهای آینده عمومی (آزادسازی‌های ناگهانی در هفت روز آینده، آزادسازی‌های خطی در هر روز) است. فهرستی از تمام توکن‌هایی که در حال پیگیری است و همچنین توکن‌های مرتبط با لانچ‌پد موجود است.

بخش برجسته

این بخش شامل نقاط داده کلیدی هفتگی است. شما می‌توانید در صورتی که نیازی به آن ندارید، این بخش را غیرفعال کنید.

Cliff Unlocks Next 7 Days: این بخش نشان‌دهنده مجموع مبلغ دلاری آزادسازی‌های ناگهانی در هفت روز آینده است.

Linear Unlock per day: این بخش نشان‌دهنده میانگین توکن روزانه موجود شده از آزادسازی‌های خطی و مجموع آزادسازی کل توکن‌ها به صورت مقدار دلاری است.

آخرین افزوده‌شده‌ها: چهار توکن جدیدتری که به داشبورد TokenUnlocks اضافه شده‌اند را نشان می‌دهد.

بخش توکن‌ها

در این بخش، اطلاعات دقیق در مورد هر توکن قابل مشاهده است:

لوگوی پروژه / نماد تیکر: لوگوی پروژه و نماد تیکر توکن.

قیمت فعلی: قیمت فعلی توکن.

تغییر در یک روز: محاسبه می‌شود به عنوان ((قیمت ۲۴ ساعت گذشته - قیمت فعلی) / قیمت ۲۴ ساعت گذشته)) * ۱۰۰

سرمایه‌گذاری بازار: محاسبه می‌شود به عنوان میزان تأمین در حال چرخش (از سایت CoinGecko) × قیمت فعلی.

تأمین در حال چرخش: تعداد توکن‌هایی که در حال حاضر در بازار در حال چرخش است. مشتق شده از CoinGecko.

درصد آزادسازی کل (%): نسبت توکن‌هایی که قبلاً آزادسازی شده‌اند، محاسبه شده به عنوان (تعداد توکن‌های آزادسازی شده / تأمین حداکثر) × ۱۰۰

آزادسازی آینده: جزئیات در مورد آزادسازی بعدی، از جمله نوع آن، ارزش آن، درصد آن و زمان‌بندی آن.

نوع: نمایانگر نوع آزادسازی است و با نمادهای مختلف نمایش داده می‌شود. آزادسازی ناگهانی و آزادسازی خطی / صدور توکن.

آزادسازی ناگهانی      آزادسازی خطی / صدور توکن

ارزش: محاسبه می‌شود به عنوان (تعداد توکن‌های آزادسازی شده × قیمت فعلی)

درصد از تأمین در حال چرخش: این معیار نسبت مقدار آینده آزادسازی توکن به تأمین در حال چرخش را نشان می‌دهد و به عنوان درصد نمایش داده می‌شود.

شمارش معکوس زمان آزادسازی توکن بر اساس کاغذ سفید یا زمان‌بندی از طریق زنجیره

شمارش معکوس آزادسازی ناگهانی نشان می‌دهد زمان باقی‌مانده تا وقوع آزادسازی ناگهانی است.

شمارش معکوس آزادسازی خطی نشان می‌دهد زمان باقی‌مانده تا به‌روزرسانی نرخ آزادسازی خطی به نرخ خطی جدید است.

تولید بعدی ۷ روز: این معیار شامل مجموع تعداد توکن‌ها از آزادسازی‌های ناگهانی، آزادسازی خطی و صدور توکن برنامه‌ریزی‌شده برای هفت روز آینده است.

توکن‌های روز: این بخش شامل پنج توکن برتری است که بیشترین بار جستجو در TokenUnlocks را دارند.

صفحه توکن

در صفحه توکن اطلاعات دقیقی در مورد توکن فراهم می‌شود که شامل: تولید، پیشرفت آزادسازی، تخصیص توکن، برنامه زمانبندی و رویدادهای آزادسازی است.

صفحه توکن Acala

اطلاعات توکن و تولید

اطلاعات توکن

قیمت فعلی: قیمت فعلی توکن

سرمایه‌گذاری بازار: محاسبه شده به عنوان میزان تأمین در حال چرخش (از سایت CoinGecko) × قیمت فعلی

ارزش تمام شده (FDV): سرمایه‌گذاری بازار در صورتی که مقدار حداکثر توکن در چرخش باشد، محاسبه شده به عنوان میزان حداکثر تأمین × قیمت فعلی

تأمین در حال چرخش: تعداد توکن‌هایی که در حال حاضر در بازار در حال چرخش هستند. منبع از CoinGecko

حداکثر تأمین: بیشترین تعداد توکن‌هایی که هرگز وجود خواهد داشت.

نسبت تأمین در حال چرخش: این به نسبت توکن‌هایی که در حال حاضر در بازار در حال چرخش هستند نسبت به حداکثر تأمین اشاره دارد و به عنوان درصد محاسبه می‌شود (تأمین در حال چرخش (از CoinGecko) / حداکثر تأمین)

تولید

حداکثر تأمین: بیشترین تعداد توکن‌هایی که هرگز وجود خواهد داشت.

نسبت تأمین در حال چرخش: این به نسبت توکن‌هایی که در حال حاضر در بازار در حال چرخش هستند نسبت به حداکثر تأمین اشاره دارد و به عنوان درصد محاسبه می‌شود (تأمین در حال چرخش (از CoinGecko) / حداکثر تأمین)

این بخش شامل جزئیاتی در مورد تولید توکن‌ها است.

تولید یک ساله: مقدار و نرخ توکن‌هایی که در طول ۳۶۵ روز آینده به چرخش می‌آیند، به عنوان مقدار آزادسازی ناگهانی ۳۶۵ روز + مقدار آزادسازی خطی ۳۶۵ روز + مقدار صدور توکن ۳۶۵ روز محاسبه می‌شود.

تورم ۷ روز گذشته: تعداد و نرخ توکن‌هایی که در ۷ روز گذشته آزادسازی و صدور شده‌اند.

افزایش ۷ روز گذشته: مقدار و نرخ توکن‌هایی که روزانه در ۷ روز گذشته سوخته می‌شوند.

تولید خالص ۷ روز گذشته: تورم ۷ روز گذشته - افزایش ۷ روز گذشته

پیشرفت آزادسازی / رویدادها

این بخش بینش‌هایی در مورد پیشرفت آزادسازی توکن و رویدادهای کلیدی آزادسازی، از جمله تاریخ‌ها، زمان‌ها و مقادیر ارائه می‌دهد.

پیشرفت کلی آزادسازی

آزادسازی شده: این بخش هم مقدار و هم درصد تمام توکن‌های قابل پیگیری که آزادسازی شده‌اند را نشان می‌دهد و این طور محاسبه می‌شود: به عنوان آزادسازی شده = (توکن‌های آزادسازی شده / حداکثر تأمین) × ۱۰۰

قفل شده کلی: مقدار و درصد تمام توکن‌های قابل پیگیری که هنوز قفل هستند را نشان می‌دهد و این طور محاسبه می‌شود: به عنوان قفل شده کلی = (توکن‌های کلی قفل شده / حداکثر تأمین) × ۱۰۰

ناپیگیر: اشاره به مقدار و درصد توکن‌هایی که قابل پیگیری نیستند. این بخش به صورت محاسبه می‌شود:  ناپیگیر = حداکثر تأمین - آزادسازی شده - قفل شده کلی

یادداشت کلیدی

برخی از توکن‌ها شامل پاداش‌ها/صدور ماینینگ در مقدار آزادسازی شده هستند.

توکن با تأمین بی‌نهایت نشان نمی‌دهد پیشرفت آزادسازی.

رویدادهای آزادسازی

رویداد قبلی: در  TokenUnlocks نسخه 1 کاربران می‌توانند به آخرین رویداد آزادسازی قبلی دسترسی پیدا کنند، در حالی که کاربران Pro می‌توانند دو رویداد آخر را مشاهده کنند.

رویداد آینده: جزئیات در مورد رویداد آزادسازی بعدی.

رویداد بعدی: اطلاعات در مورد رویدادهای آزادسازی آینده. کاربران Pro می‌توانند دو رویداد بعدی را مشاهده کنند.

تخصیص و برنامه زمانبندی 

این بخش، بینش‌هایی در مورد تخصیص و برنامه زمانبندی توکن‌ها فراهم می‌کند:

تخصیص: مقدار توکن‌های تخصیص داده شده و قرار است به هر طرف توزیع شود.

برنامه زمانبندی: نمودار تعاملی بر اساس تخصیص که مقدار آزادسازی را با زمان نشان می‌دهد.

تخصیص

 اطلاعات در مورد چگونگی تخصیص توکن‌ها

جزئیات تخصیص:

  • نام تخصیص
  • مجموع توکن تخصیص داده شده برای این تخصیص
  • درصد از تأمین کل
  • توصیفی در مورد تعلق‌گیری

نوع تخصیص:

تخصیص کامل: تخصیص به عنوان ذکر شده در کاغذ سفید پروژه یا مرجع رسمی یا با تحقیق روی زنجیره.

یک استاندارد TokenUnlocks Tokenomics برای آسانی درک که به کاربران امکان می‌دهد تخصیص‌ها را بین پروژه‌ها مقایسه کنند.

توجه: تخصیص‌ها در کاغذ سفید ممکن است شماره‌های متفاوتی نسبت به توزیع واقعی داشته باشد که به دلایل مختلفی مانند مقدار انتقال آزمایشی، تعداد واقعی پس از راه‌اندازی بیشتر یا کمتر از حجمی که برای سرمایه‌گذاری عمومی یا خصوصی انجام شده است و حاکمیت جدید است.

برنامه زمانبندی تخصیص 

زمانبندی نشان می‌دهد که در هر تخصیص کی آزادسازی خواهد شد. کاربران می‌توانند با استفاده از TokenUnlocks  نسخه 1 از زمانبندی‌های خاصی عبور کنند:

نمودار قیمت: این ویژگی نمایی مقایسه‌ای از قیمت توکن در کنار برنامه زمانبندی طی همان بازه زمانی را ارائه می‌دهد. این برای بیشتر بینش‌ها درباره تأثیرات قیمتی مرتبط با رویدادهای آزادسازی ارائه می‌دهد.

نمودار خریداری: این ویژگی داده‌های زنجیره‌ای مربوط به فعالیت‌های آزادسازی را هنگامی که مستحقان قسمت‌های مربوط به توکن خود را مدعی می‌کنند، ارائه می‌دهد. این به کاربران امکان می‌دهد رفتار آزادسازی واقعی انواع طرف‌های مختلف درک کنند.

توصیف آزادسازی

خلاصه‌ای مختصر از هر تخصیص استخراج شده از مرجع پروژه. این بخش یک دیدگاه ساده و قابل درک از هر طرفی که در تخصیص دخیل است ارائه می‌دهد. کاربر تنها در حالت تخصیص کامل می‌تواند توصیف را پیدا کند.

توکن‌ آنلاکس پرو (TokenUnlocks Pro)

دسترسی به ویژگی‌های انحصاری با توکن‌آنلاکس پرو و رویدادهای آزادسازی بیشتر از این طریق امکان‌پذیر است. کاربران پرو دسترسی گسترده‌تری به اطلاعات در مورد رویدادهای قبلی و بعدی نسبت به کاربران عمومی دارند. این دسترسی بهبود یافته برای آن‌ها نگرانی‌های جامع‌تری فراهم می‌کند.

رویداد قبلی: اطلاعات در مورد رویدادهای آزادسازی قبلی برای دو رویداد اخیر.

رویداد بعدی: اطلاعات در مورد رویدادهای آزادسازی آینده برای سه رویداد بعدی.

نمودار پیشرفته:

تحلیل تأثیرات قیمت، انجام تحقیقات عمیق در توکنومیکس و دیدن آینده آزادسازی توکن را همه در یک نمودار ساده و قابل فهم انجام می‌دهد.

نمودار قیمت: این ویژگی نمایی مقایسه‌ای از قیمت توکن در کنار برنامه زمانبندی آزادسازی در همان بازه زمانی را ارائه می‌دهد. این برای بیشتر بینش‌ها درباره تأثیرات قیمتی احتمالی مرتبط با رویدادهای آزادسازی ارائه می‌دهد.

نمودار مدعو شده: این ویژگی داده‌های زنجیره‌ای درباره فعالیت‌های آزادسازی هنگامی که مستحقان قسمت‌های مربوط به توکن خود را مدعی می‌کنند، ارائه می‌دهد. این به کاربران امکان می‌دهد رفتار آزادسازی واقعی انواع طرف‌های مختلف را درک کنند.

عملیات آزادسازی و مدعی شده

این بخش کمک می‌کند تا از طریق هرزنویس صداقت داشته باشید و به موضوع رفتار آزادسازی بپردازید و بینش‌های خود را سریعتر از همه با داده‌های ماهواره دقیق به دست آورید. ویژگی‌های موجود، رفتارهای پویای زنجیره‌ای، فیلتر پیشرفته و داشبورد شخصی‌سازی شده به زودی عرضه خواهد شد. آیا مایل به تست پرو هستید؟

کلام آخر 

در این مقاله با آموزش کار با سایت توکن‌آنلاکس (TokenUnlocks) آشنا شدید. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. برای دریافت انواع سیگنال ارز دیجیتال اشتراک عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز را خریداری نمایید. قبل از هر چیز بهتر است با کارشناسان ما مشورت کنید و آموزش‌های مرتبط با سیگنال‌ها را دریافت کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.