whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال Civic (CVC)

1400/11/25 ساعت 20:59


Civic یکی از پروتکل هایی است که با استفاده از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده نسبت به تایید هویت شخصی و همچنین مدیریت بهتر هویت های دیجیتال می پردازد. شبیه به سایر پروژه‌های بلاک چین که بر تایید کیفیت محصولات مصرفی تمرکز می‌کنند، سیویک تایید هویت را به روشی امن‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر برای کاربران در سراسر جهان فراهم میکند.

به یاد بیاورید چند بار  پروسه تایید مشتری (KYC) خود را از نو طی کرده اید. هر بار که برای اشتغال در یک شغل جدید اقدام می‌کنید، حساب بانکی باز می‌کنید و یا در یک ICO شرکت می‌کنید، باید مدرک هویتی خود را ارسال کنید و منتظر بمانید تا تایید شود. بسته به خدمات مورد نیاز، ممکن است روزها یا هفته ها منتظر بمانید. زیرا ارگان های مختلف مجبور هستند با سیستم های قدیمی، زمان و منابع خود را برای بررسی و تایید اعتبار این داده ها صرف کنند.

Civic یک راه حل جدید برای این مشکل ارائه می دهد. راه حلی که در آن تنها یک ورودی، برای تایید اطلاعات هویت شخصی شما وجود دارد. این ورودی به هر سازمان یا سرویسی اجازه می دهد تا اطلاعات شما را در بلاک چین بررسی کند. البته بدون اینکه از شما بخواهد دوباره همان داده ها را ارائه دهید. این تایید هویت شخصی، قابل انتقال از یک سرویس به سرویس دیگر است. در این مقاله، ما آنچه که باید درباره Civic بدانید را برای شما بیان می کنیم.  

 

image

تعریف سیویک 

 

Civic چگونه کار می کند؟

شبکه Civic سه بخش مختلف و در عین حال وابسته تشکیل شده است: کاربران، اعتبارسنجی ها و ارائه دهندگان خدمات. کاربران، افرادی هستند که به استفاده از این پروتکل برای ثبت هویت خود تمایل دارند. سیویک با به کارگیری اپلیکیشن Secure Identity این روند را ایمن و ساده می سازد.

اعتبار سنجی ها مسئولیت تایید صحت و درستی هویت در دفتر کل توزیع شده بلاک چین را برعهده دارند. بع از آن می توانند این اطلاعات را به ارائه دهندگان خدمات بفروشند. ارائه دهندگان خدمات باید هویت مشتری خود را تایید نموده و داده ها را با CVC مبادله کنند. Civic بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. از این رو، از قراردادهای هوشمند برای نظارت بر گواهی داده ها و پرداخت های این فرآیند استفاده می کند.

اپلیکیشن Secure Identity یا شناسایی امن

برای شروع کار با Civic، باید اپلیکیشن Secure Identity را در موبایل یا وب (یا هر دو) دانلود کنید. با راه اندازی اپلیکیشن، تمام اطلاعات هویتی شخصی خود را وارد می کنید. از جمله نام، آدرس، شماره شناسایی تامین اجتماعی یا مالیاتی، شماره گذرنامه، گواهینامه رانندگی و غیره.

این برنامه همچنین اطلاعات شخصی را با یک کلید خصوصی صادر شده توسط یک کیف پول شخص ثالث رمزگذاری می کند. این رمزگذاری بین سیویک و کاربرانش یک بافر یا سپر ایجاد می‌کند. با این بافر، سیویک بدون رضایت شما به اطلاعات هویت شخصی دسترسی نخواهد داشت.

 

image

اپلیکیشن سیویک

 

در واقع، Civic هیچ کدام از اطلاعات شخصی را مستقیماً روی بلاک چین ذخیره نمی کند. در عوض، گواهی های این اطلاعات را برای مرجع ذخیره می کند. ذخیره ارجاع به داده ها به جای خود داده، تضمین می کند که شما همیشه اطلاعات حساس هویتی خود را کنترل می کنید. در عین حال مدرکی ارائه می دهد که اعتبار دهندگان صحت داده های شما را تایید کرده اند.

پلتفرم و اکوسیستم Secure Identity یا هویت امن

همانطور که گفتیم، اعتبار سنجی ها و ارائه دهندگان خدمات سمت دیگری از شبکه را تشکیل می دهند. برنامه Civic کاربران را در مرحله آغازین و ابتدایی این فرآیند قرار می دهد. اعتبار سنجی ها و ارائه دهندگان مسئول خدمات back-end در مرحله نهایی هستند. از جمله این خدمات می توان به تایید هویت و تایید KYC اشاره نمود.

اعتبار سنجی ها مسئول تایید هویت شبکه، هم در بلاک چین و هم برای ارائه دهندگان خدمات هستند. اگر می‌خواهید اطلاعات شناسایی شخصی خود را به یکی از ارائه‌دهندگان خدمات ارسال کنید (مانند صرافی، بانک و غیره)، باید اطلاعات مربوطه را از برنامه Civic خود به یک قرارداد تایید اعتبار ارسال کنید. این قراردادهای هوشمند به‌عنوان خدمات امانی برای تراکنش عمل می‌کنند و اعتبارسنجی‌ها را با داده‌های هویتی ارائه می‌کنند. پس از تایید صحت اطلاعات، اعتبار سنجی آن را در شبکه هش می کند.

 

image

شبکه سیویک

 

نکته: یک اعتبارسنجی می تواند خود ارائه دهنده خدمات باشد و احتمالاً برای اولین تعهد هویت کاربر به شبکه، چنین خواهد بود. علاوه بر این، اعتبارسنجی‌ها برای تایید هویت کاربر باید اطلاعات آن‌ها را با منبع دیگری (مانند سوابق عمومی، سوابق مالی) بررسی کنند. به عنوان مثال، یک دولت اطلاعات زیادی را به عنوان احراز هویت ارائه می کند.

شما همواره میتوانید برای برخورداری از خدمات مختلف در رابطه با انواع ارز دیجیتال، همچون احراز هویت بایننس به روشی کاملا ایمن و آسان با کارشناسان پرشین الیت ارتباط برقرار نمایید.

CVC Token و Civic Marketplace (هویت)

در ابتدا یک اعتبارسنجی اطلاعات هویت را تایید می کند. سپس دیگر ارائه دهندگان خدمات می توانند از طرف یک کاربر، حقوق دسترسی به این داده ها را  با CVC خریداری کنند. CVC، توکن ابزار Civic است. همچنین اعتبارسنجی‌ها می‌توانند با رضایت خود کاربر، حقوق مربوط به اطلاعات را در Civic Marketplace بفروشند. Civic Marketplace اخیراً با نام تجاری Identity نامگذاری شده است. زمانی که یکی از ارائه دهندگان خدمات برای اطلاعات هویتی پول پرداخت می کند، CVC در یک قرارداد اعتبار سنجی قرار می گیرد. هنگامی که اعتباردهنده مدرکی مبنی بر صحت اطلاعات هویتی ارائه کرد، هم خود و هم کاربر در ازای آن CVC دریافت می کنند. اعتبارسنجی‌ها می‌توانند اطلاعاتی را که به درخواست ارائه‌دهنده خدمات تایید میکنند، انتخاب کنند.

 

image

توکن سیویک

 

یک ارائه‌دهنده خدمات، مانند یک شرکت امتیاز اعتباری، نیاز به دسترسی به تاریخچه اعتباری مشتری و اطلاعات حساب بانکی دارد. پس از برقراری ارتباط با کاربر، ارائه‌دهنده خدمات درخواست داده را به اعتبارسنجی قبلی ارسال می‌کند. اعتبارسنجی قبلی ممکن است یک شرکت کارت اعتباری، بانک یا موسسه مالی دیگر باشد. این اعتبار سنجی هش اطلاعات درخواستی را از زنجیره بلوکی بازیابی می کند. این کار برای اینست که آن را با اطلاعاتی که مشتری در حال حاضر ارائه می دهد مقایسه کرده و تایید کند. اگر همه چیز بررسی شود، اعتبار دهنده برای این خدمات (همانند کاربر) پول پرداخت می کند. سپس ارائه دهنده خدمات هویت مشتری را تایید می کند.

تیم سیویک و نقشه راه

یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Civic، وینی لینگهام یک کارآفرین با بیش از ده سال تجربه در تجارت الکترونیک می باشد. او همچنین یکی از اعضای بنیاد بیت کوین و یکی از شارک های شارک تانک آفریقای جنوبی است.

جاناتان اسمیت، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران پروژه است. او بیشتر از 15 سال در حیطه توسعه، تجزیه و تحلیل فنی و مدیریت در سازمان هایی همچون Deloitte و RBS سابقه دارد.

Civic در حال حاضر در برنامه وب و موبایل خود یک محصول فعال دارد. اگر بخواهید همین امروز می‌توانید اطلاعاتی را برای تایید به شبکه ارسال کنید. البته تا زمانی که اعتبارسنجی برای تایید آن وجود داشته باشد. در سه ماهه سوم سال 2018، تیم، مارکت سیویک را به هویت یا Identity تغییر نام دادند. همچنین قراردادهای هوشمند را پیاده سازی کرد و پشتیبانی از نرخ فیات را نیز اضافه کرد.

به نظر می رسد که تمرکز تیم از ارائه Civic اصلی به Identity marketplace تغییر کرده است. نقشه راه برای سه ماهه پایانی 2018 شامل کد متن باز Identity و ارائه یک ابزار اعتبارسنجی بود. با این حال، به نظر می رسد که هیچ یک از این وظایف هنوز انجام نشده است.

در سال 2019، این تیم قصد داشت جعبه ابزار درخواست کننده و کیف پول اعتباری را ایجاد کند. هدف نهایی آنها این بود که Identity در سه ماهه دوم به طور کامل راه اندازی شود.

 

image

امنیت با سیویک

 

رقبا

از آنجایی که Civic یک راه حل مدیریت هویت است، دو رقیب بزرگ برای او بلاک چین های SelfKey (KEY) و THEKEY (TKY) هستند. همانطور که احتمالا متوجه شدید، بزرگترین وجه تمایز سیویک از دو مورد دیگر، عدم وجود کلمه کلید در نام آن است. جدای از شوخی، اگرچه هر سه پروژه بر مدیریت هویت تمرکز دارند، اما به روش‌های مختلفی پیش می‌روند.

Civic و SelfKey از بلاک چین اتریوم استفاده می کنند در حالی که THEKEY در راس NEO قرار دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که THEKEY بیش از دو مورد دیگر در بازار آسیا متمرکز شده است. سیویک همچنین بر استفاده از بیومتریک، که دو رقیب دیگر به اشتراک نمی گذارند، تأکید می کند.

از کجا CVC بخریم

صرافی بایننس بر بازار CVC تسلط دارد. این صرافی تقریباً 50 درصد از حجم 24 ساعته این توکن را در BTC یا ETH تشکیل می دهد. Bittrex و Huobi دو گزینه محبوب دیگر هستند.

همچنین می توانید برای استعلام قیمت ارزهای دیجیتال، خرید سیگنال ارز دیجیتال و یا فروش اندیکاتور با کارشناسان مجرب پرشین الیت تماس بگیرید.

محل نگهداری CVC

به عنوان یک توکن ERC20، می توانید CVC را در کیف پول اتریوم ذخیره کنید. برخی از انتخاب های شما عبارتند از:

  • MyEtherWallet 
  • Ledger Nano S
  • Trezor 
  • MetaMask

با سیویک، KYC قابلیت استفاده مجدد می یابد. اطلاعات هویت شخصی می تواند تایید هویت را برای هر سرویس مرتبط ساده کند. ارائه دهندگان خدمات نیازی به صرف هزینه و تلاش برای تایید هویت کاربر ندارند. تا زمانی که یک اعتبارسنجی در شبکه کارهای قانونی را برای آنها انجام داده باشد، آنها فقط باید هزینه ای را در سیویک بپردازند تا فرآیند اطلاعات را در زمان واقعی داشته باشند. کاربران همچنین مجبور نیستند اطلاعات یکسانی را به صورت پی درپی و خستگی ناپذیر مجدداً به سازمان‌های مختلف ارسال کنند. در نتیجه باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می‌شود.

گذشته از اینها، وعده امنیت و یکپارچگی هویت از همه مهمتر است. مکانیسم‌های رمزگذاری و قفل بیومتریک برنامه Civic به کاربران امکان کنترل کامل بر هویت خود را می‌دهد. در حالی که رمزگذاری و ماهیت توزیع‌شده خود زنجیره بلوکی، این اطلاعات را بدون رضایت کاربر در معرض دید عموم قرار نمی‌دهد.

 

image

سیویک

 

کلام آخر

علیرغم تمام مزایای نام برده شده برای Civic، دنیای رمز ها دنیای بسیار ناپایدار و متغیری می باشد. شما می توانید برای اطمینان از انتخاب یک ارز دیجیتال زودبازده و برخورداری از یک تجارت پرسود، از راهنمایی مشاوران با تجربه پرشین الیت بهره مند شوید.

همچنین می توانید برای دریافت بهینه و اقتصادی تمام آنچه در تجارت ارزهای دیجیتال نیاز دارید، همچون خرید سیگنال کانال خارجی و سیگنال فیوچرز، به سایت اینترنتی پرشین الیت مراجعه نمایید.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.