whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کتاب اتریوم برای تجارت نوشته پل برودی

1402/04/26 ساعت 10:49


بلاکچین سازمانی: اتریوم برای تجارت، مورد استفاده‌های کلیدی را توضیح می‌دهد. اِتِریوم برای تجارت نوشته پل برودی، با ارائه کیس‌های عملی مشتریان EY از این تکنولوژی، یک مرور پایه‌ای از اِتِریوم سازمانی ارائه می‌دهد.

در پرانتز باید گفت که EY به معنای "ارنست و یانگ" (Ernst & Young) است، یکی از شرکت‌های بزرگ خدمات حسابداری، مالی، مشاوره مدیریت و تجارت بین‌المللی است.

EY یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات حسابداری در جهان است و خدمات متنوعی از جمله حسابرسی، مالیات، مشاوره مدیریت، مشاوره تکنولوژی و بلاکچین را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

شرکت EY همچنین در زمینه تحقیقات و توسعه فناوری بلاکچین و راهبردهای مربوط به آن فعالیت می‌کند و در ایجاد و ارائه راهکارهای بلاکچین برای مشتریان سازمانی نقش بزرگی داشته است.

در سال گذشته، بازار ارز دیجیتال به سهم خود شاهد خود فراز و نشیب زیادی بوده است، اما تکنولوژی بلاکچین همچنان در حال رشد قابل توجهی است در حالی که کسب‌وکارها به دنبال تحول دیجیتال هستند.

یافته‌های اخیر از پلتفرم تحقیقات بازار توسط مارکت استند مارکتز (MarketsandMarkets)  اندازه بازار بلاکچین جهان را در سال 2022 چیزی در حدود 7.4 میلیارد دلار تخمین زده است. این گزارش نشان می‌دهد که بلاکچین در پایان سال 2027 درآمدی بالغ بر 94 میلیارد دلار تولید خواهد کرد. اگر این یافته‌ها صحیح باشند، از سال 2022 تا 2027، منجر به نرخ رشد سالانه ترکیبی 66٪ خواهد شد.

کتاب "ایتریوم برای تجارت" نوشته پُل برودی، نمایشی ابتدایی از اتریوم سازمانی را ارائه می‌دهد و در عین حال کیس‌های عملی مشتریان EY از این فناوری را شرح می‌دهد.

تحلیل "اتریوم برای تجارت"

در حال حاضر و به طور خاص، بسیاری از شرکت‌ها از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند تا فرآیندهای کسب و کار قدیمی را بهبود بخشند. پُل برودی، رهبر جهانی بلاکچین در شرکت ارنست و یانگ (EY)، به کوینتلگراف اظهار داشت که معتقد است شبکه ایتریوم در آینده بازار بلاکچین سازمانی رشد بیشتری را خواهد داشت.

برای بررسی این موضوع، اخیرا پُل برودی (Paul Brody)، کتاب "ایتریوم برای تجارت" را منتشر کرده است. برودی می‌گوید که این کتاب به غیر از فنی بودن، قصد دارد به مدیران عالی غیرفنی و رهبران شرکت‌ها کمک کند تا درکی از نحوه استفاده و دلیل استفاده از اتریوم را در موارد کاربرد خاص داشته باشند.

جلد کتاب. منبع: انتشارات دانشگاه آرکانزاس

برودی برای آسان‌تر کردن مطالعه مخاطبان، در بخش اول کتاب توضیح می‌دهد که چگونه اتریوم با استفاده از زبانی قابل فهم تعمیم یافته است. او چنین می‌نویسد:

« سه مفهوم بنیادی دفترچه رکورد توزیع‌شده، دفترچه رکورد قابل برنامه‌ریزی و الگوریتم توافق، وجود دارد که برای درک آن‌ها مفید است . سپس برودی در ادامه این چنین توضیح می‌دهد که هر سامانه مالی دفترچه‌ای دارد.  اما تفاوت بین سامانه‌های مرکزی و سنتی با اتریوم این است که دفترچه اتریوم عمومی است و بین تمام شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود.»

همچنین در فصل اول واژگان مرتبط با شبکه‌های بلاکچین را توضیح می‌دهد. برودی این طور می‌نویسد:« گروهی از معاملات به عنوان 'بلاک' شناخته می‌شوند. »

او این فصل را با اشاره به اینکه شبکه اتریوم برای کاربران تجاری جذاب است چرا که راحتی یک تجارت دیجیتال یکپارچه را بدون وجود یک اپراتور بازار متمرکز ارائه می‌دهد، به پایان می‌رساند.

برودی قبل از بررسی عمیق کیس‌های کاربرد خاص، در چند فصل بعدی کتاب به توضیح واژگانی مانند کیف‌پول‌ها، توکن‌ها و قراردادهای هوشمند می‌پردازد. به عنوان مثال، در فصل چهارم چنین نوشته است:« در اتریوم، هم پول و هم دارایی‌ها  می‌توانند به صورت توکن نمایش داده شوند، در حالی که شرایط تبادل بین دو طرف می‌تواند در یک قرارداد هوشمند ثبت شود.»

برودی افزوده است که هرچیزی از ارزش در یک کیف‌پول ذخیره می‌شود که با استفاده از بلاکچین اتریوم استفاده می‌شود: « کیف‌پول‌ها فقط یک نام برای یک حساب دیجیتال هستند که می‌توانید در آن کلیدهای خود و حقوق دسترسی به تماس‌ها و دارایی‌هایی که از طریق آن کلیدها کنترل می‌کنید را، ذخیره کنید.»

فصل پنجم به اوراکل‌ها متمرکز می‌شود؛ برای مثال برودی چنین می‌گوید: « معاملات سازمانی نیاز به استفاده گسترده از اوراکل‌ها خواهند داشت زیرا منابع داده خارجی برای تکمیل قراردادهای هوشمند در کیس‌های کاربرد تجاری ضروری هستند.»

اطلاعاتی که در ابتدای کتاب برودی ارائه شده برای خوانندگانی که تازه وارد حوزه بلاکچین هستند، بسیار مفید است. فصول بعدی بر روی مفاهیمی مانند حریم خصوصی تمرکز دارند که در نظر گرفتن آن برای سازمان‌ها در استفاده حیاتی است.

برودی در فصل ششم، می‌نویسد: « اگرچه سازمان‌ها به حریم خصوصی نیاز دارند، بلاکچین‌ها به طور پیش‌فرض حریم خصوصی را ارائه نمی‌دهند.»

برودی با توجه به این موضوع، در این بخش به بررسی کاربردهای حریم خصوصی می‌پردازد که می‌تواند به پشتیبانی از معاملات سازمانی در بلاکچین خصوصی کمک کند. اگرچه او در ابتدای کتاب می‌گوید که این کتاب برای تبلیغ کار بلاکچین EY نیست، اما جزئیات نحوه استفاده از Nightfall و Starlight (دو مکانیسم حفظ حریم خصوصی ایجاد شده توسط EY) را برای تضمین معاملات بلاکچین خصوصی توسط کسب و کارها تشریح می‌دهد.

موارد استفاده واقعی از اتریوم سازمانی

بخش دوم کتاب برودی بر کیس‌های کاربردی و مطالعات موردی تمرکز دارد. این بخش احتمالاً جالب‌ترین قسمت است زیرا توضیح می‌دهد چرا این فناوری برای فرآیندهای کسب و کار مفید است.

در بخش دوم،  توکن‌سازی به طور جدی بحث می‌شود و برودی این طور می‌نویسد که: « مهم‌ترین چیزی که سازمان‌ها می‌توانند در حوزه بلاکچین انجام دهند، توکن‌سازی است.»

وی اضافه می‌کند توکن‌سازی اغلب اولین تصمیمی است که شرکت‌های در حال استفاده از بلاکچین می‌گیرند، زیرا این کار می‌تواند برای دیجیتال کردن دارایی‌هایی که به راحتی قابل پیگیری و مدیریت هستند، استفاده شود.

اگرچه برودی تفاوت بین توکن‌های ERC-20 و ERC-721 را توضیح می‌دهد، اما تأکید می‌کند که استاندارد ERC-1155 به دلیل ترکیب ویژگی‌های قابل معامله و غیرقابل معامله جلب توجه سازمان‌هاست.

برودی یکی از مشتریان EY در صنعت داروسازی را که در حال حاضر از توکن‌های ERC-1155 برای پیگیری بسته‌های دارویی سریالی استفاده می‌کند، به اشتراک می‌گذارد. او می‌نویسد که این شرکت با استفاده از استاندارد 1155، می‌تواند حجم بزرگی از توکن‌ها را تولید کرده و آنها را به شکل دسته‌های بزرگ به توزیع‌کنندگان و دیگران منتقل کند.

برودی به اشتراک گذاری مثال‌های واقعی دیگری از نحوه استفاده از بلاکچین اتریوم توسط مشتریان EY.  ادامه می‌دهد.

به عنوان مثال، او توضیح می‌دهد که چگونه تولید کننده آبجوی ایتالیایی پِرونی (Peroni) از بلاکچین برای پیگیری استفاده کرده و به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با اسکن یک کد QR درک کنند که چگونه این آبجو تولید شده است. برونی این طور می‌نویسد:

« افرادی که یک توکن غیرقابل معامله آبجوی پِرونی را روی زنجیره جانبی پالیگان PoS (یک زنجیره جانبی اتریوم) می‌بینند، می‌توانند توکن دسته نهایی پِرونی و همچنین توکن‌های ورودی از کارخانه‌ی جو و مزارع را ببینند.»

برودی علاوه بر این موارد کاربرد، جزئیات نحوه کمک به مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت قراردادها، پیگیری آلودگی کربن، پرداخت‌ها و موارد دیگر را با استفاده از بلاکچین توضیح می‌دهد.

وی در این بخش تأکید می‌کند که بلاکچین‌ها برای اکوسیستم‌های کسب و کار همان کاری را انجام می‌دهند که نرم‌افزار مدیریت منابع سازمانی (ERP) درون یک شرکت انجام می‌دهد.

کتاب «اتریوم برای تجارت» آموزشی است، اما بلاکچین گسترده است.

اگرچه کتاب اتریوم برای تجارت دیدگاهی جامع و واضح از اتریوم سازمانی ارائه می‌دهد، خوانندگان باید به خاطر داشته باشند که اکوسیستم بلاکچین گسترده است. علاوه بر اتریوم، تعدادی شبکه بلاکچین متفاوت وجود دارد که کسب ‌و کارها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اگرچه کتاب جدید برودی، دیدی جامع از اکوسیستم اتریوم ارائه داده؛ مفاهیم کلیدی را تفکیک کرده و در عین حال کیس‌های کاربردی عملی را شرح می‌دهد. این نکته بسیار مهم است زیرا هنوز نیاز به آموزش درباره فناوری بلاکچین برای رسیدن به تحول عمده وجود دارد.

پانوشت: پُل برودی (Paul Brody)، به عنوان رهبر بلاکچین جهانی در شرکت ارنست و یانگ (EY) معرفی شده است. او یکی از متخصصان برجسته در زمینه بلاکچین و فناوری اتریوم بوده و در توسعه و استفاده از بلاکچین در سازمان‌ها نقش بزرگی ایفا کرده است. پُل برودی در زمینه ایتریوم و بلاکچین تحقیقات زیادی انجام داده و کتاب "ایتریوم برای تجارت" را نیز منتشر کرده است.

پرشین الیت، یک پلتفرم برجسته در ارائه سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس فعالیت می‌کند. این پلتفرم همچنین کانال سیگنال فارکس را ارائه می‌دهد و اهمیت بالایی به احراز هویت در صرافی‌های بایننس و کوکوین می‌دهد. با استفاده از پرشین الیت، شما به یک سیستم دسترسی کامل به اطلاعات دقیق و به‌روز درباره سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس خواهید داشت.

همچنین، تحلیل‌ها و سیگنال‌های برتری که از طریق کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی پرشین الیت ارائه می‌شوند، به شما امکان می‌دهند به صورت امن و با سرعت بالا در معاملات خود بهره‌برداری کنید. با استفاده از خدمات پرشین الیت، لازم است با احراز هویت بایننس یا کوکوین حساب خود را تأیید کرده و بتوانید به طور قانونی و با اطمینان در این دو صرافی بین‌المللی فعالیت کنید.

به نقل از کوینتلگراف


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.