whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نیروی هسته ای مایکروسافت برای پشتیبانی از هوش مصنوعی

1402/07/09 ساعت 20:53


مایکروسافت برای پشتیبانی از هوش مصنوعی، تیم نیروی هسته‌ای تشکیل می‌دهد. طبق گزارش‌های رسیده، شرکت فناوری مایکروسافت گویا در حال تشکیل یک تیم جدید برای توسعه طرح‌های هوش مصنوعی خود با استخدام یک متخصص است تا استراتژی انرژی مبتنی بر واکنش‌گر‌های کوچک ماژولار (SMRs) و میکرو واکنش‌گر را توسعه دهد.

 

 

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال تقویت تلاش‌های خود در زمینه هوش مصنوعی است و در حال تشکیل یک تیم می‌باشد تا برنامه‌های هوش مصنوعی خود را پیشرفت دهد. مایکروسافت در نظر دارد که یک متخصص استخدام کند تا یک استراتژی انرژی بر اساس رآکتورهای کوچک ماژولار (SMRs) و انرژی میکرو رآکتور توسعه دهد.

رآکتورهای کوچک ماژولار (SMRs) نسبت به رآکتورهای هسته‌ای سنتی، فناوری‌های هسته‌ای جدید و کوچکتر هستند که قابلیت حمل و نقل آسان‌تر و نصب سریع‌تری دارند. این رآکتورها می‌توانند به‌صورت جداگانه یا به‌صورت گروه‌هایی از چندین واحد کار کنند و به‌صورت محلی انرژی تولید کنند.

استفاده از این تکنولوژی می‌تواند برای مایکروسافت فواید زیادی مانند کاهش هزینه‌های انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشد. همچنین، این امر می‌تواند نشان‌دهنده تمایل مایکروسافت به استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و پاک برای تأمین انرژی مورد نیاز فعالیت‌های هوش مصنوعی خود باشد چرا که فعالیت‌های هوش مصنوعی معمولاً به مقادیر زیادی انرژی نیاز دارند.

طبق یک آگهی شغلی که توسط The Verge گزارش شده است، مایکروسافت به دنبال یک مدیر برنامه اصلی است که تلاش‌های فناوری هسته‌ای آن را برای پشتیبانی از توسعه مدل‌های هوش مصنوعی رهبری کند. در توصیف این شغل، یک نقل قول از ساتیا نادلا، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مایکروسافت موجود است.

"موج بزرگ بعدی کامپیوتر در حال تولد است، زیرا ابر مایکروسافت پیچیده‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی را به یک پلتفرم کامپیوتر جدید تبدیل می‌کند." 

کاندیدای ایده‌آل باید حداقل شش سال تجربه در صنعت هسته‌ای، مهندسی یا بازار انرژی داشته باشد. همچنین این پست، مسئول کاوش در فناوری‌های انرژی تجربی دیگر نیز خواهد بود.

مدل‌های پیچیده یادگیری ماشین مانند یادگیری عمیق، می‌توانند به دلایل متفاوتی از جمله محاسبات پیچیده و حجم بزرگ داده‌ها، مقدار قابل توجهی انرژی مصرف کنند. یک مطالعه در سال 2019 توسط MIT Technology Review نشان داده است که آموزش یک مدل هوش مصنوعی می‌تواند مقدار کربن معادل پنج خودرو در دوران عمرشان در جو منتشر کند.
 
یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی مدل‌های هوش مصنوعی، توسعه الگوریتم‌ها و سخت‌افزارهای کارآمدتر و همچنین استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند نیروی هسته‌ای برای مراکز داده است.

به گفته اداره انرژی هسته‌ای ایالات متحده، یکی از مهم‌ترین مزایای نیروی هسته‌ای این است که هیچ گاز گلخانه‌ای انتشار نمی‌دهد. ولی پژوهشگران دانشگاه استنفورد معتقدند که این منبع انرژی راه‌حلی برای مشکلات محیط زیستی نیست، زیرا بین برنامه‌ریزی و عملیات، فاصله زمانی طولانی وجود دارد، کربن زیادی می‌پاشد و ریسک‌های ذوب نیز وجود دارد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.