whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بهترین متدهای معامله گری در بازار مالی

1401/02/04 ساعت 06:23


اگر قصد دارید به معامله گری در بازارهای مالی بپردازید، به مطالعه زیادی نیاز دارید. لازم است تا آنجا که می توانید با روش ها و متدهای یک تجارت موفق آشنا شوید و از تجربه موفقیت ها و حتی شکست های دیگران استفاده کنید. اگر قادر نباشید در مواقع حساس تصمیمات درستی اتخاذ کنید، ممکن است در معاملات خود با شکست مواجه شوید. در این مقاله به بررسی 3 مورد از بهترین استراتژی های معامله گری موجود می پردازیم. 

 

استراتژی های معاملاتی

 

3 مولفه حیاتی برای هر استراتژی معاملاتی

انتخاب اینکه در معامله گری از کدام یک از استراتژی های معاملاتی استفاده کنید، بر عهده خود شما است. اما سه مولفه مهم وجود دارد که می‌توانید با تجزیه و تحلیل آنها میزان مفید بودن هر کدام از استراتژی ها را برای هدف خود تشخیص دهید. 

 تحمل ریسک

اولین مولفه مهم در معامله گری که به آن می پردازیم تحمل ریسک است. این مولفه در واقع درصد ریسکی است که شما می توانید برای سرمایه خود در نظر بگیرید. این مولفه همیشه یکسان نیست و با تغییر شرایط و در گذر زمان تغییر خواهد کرد. به علاوه ریسک موقعیت های مختلف در دنیای تجارت نیز متغیر است. 

می توان اینگونه بیان کرد که درصد تحمل ریسکی که در معامله گری برای معاملات خود در نظر می گیرید، به شرایطی که با آن سرمایه گذاری می کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال کسانی که قصد سرمایه گذاری های بلند مدت را دارند، درصد تحمل ریسک بالاتری را نیز در نظر می گیرند. بهترین موقعیت برای کسب درآمد زمانی است که بازار در نوسان است. از طرف دیگر اگر قصد سرمایه گذاری کوتاه مدت را دارید، باید سطح تحمل ریسک مبتنی بر زمان را نظر بگیرید. این گونه می توانید استراتژی های معاملاتی مناسب خود را بهبود ببخشید. 

تجارت محصولات

در هنگام انتخاب یک محصول برای معامله گری لازم است تمام ارزش افزوده ای که به صورت بالقوه وجود دارد را در نظر بگیرید. ابزارهای معاملاتی که در بازارهای مالی استفاده می شوند را می توان در دسته های مختلفی همچون این ریسک، نقدینگی و پیچیدگی قرارداد. برای درک بهتر این مولفه فرض کنید با گزینه هایی برای سرمایه گذاری مواجه هستید که دارای پیچیدگی زیادی هستند. اگرچه این پیچیدگی موجب می‌شود سرمایه گذاری های اولیه برای این محصولات کاهش یابد، اما نمی‌توان انکار کرد که انعطاف‌پذیری آنها در مقایسه با معاملات بورس بیشتر است. این امر شرایط تجاری و سرمایه گذاری بهتری را به وجود می آورد و از ریسک آن می کاهد. با این وجود شما باید از تمام ابزارهای مالی برای اطمینان یافتن از صحت انتخاب خود استفاده کنید.

تحلیل تکنیکال اهرم

استفاده از تحلیل تکنیکال اهرم به بهبود استراتژی معامله گری شما کمک میکند. علاوه بر این، این تحلیل خطرات بالقوه ای را که که می تواند سرمایه شما را به خطر بیندازد، پیش بینی می کند. شما می توانید با کمک گرفتن از شاخص های تکنیکال موجود اطلاعات ارزشمندی را درباره نوسانات بازار به دست آورد.  

 

استفاده از تحلیل تکنیکال اهرم برای بهبود نتیجه معاملات

 

بهترین استراتژی های معاملاتی

استراتژی های بسیاری در بازار وجود دارند که می توانند به معامله گری شما کمک می کنند. در این مقاله ما به بررسی و تبیین سه مورد از محبوب‌ترین و موثرترین آنها خواهیم پرداخت. اما قبل از شروع لازم است به شما بگویم که در پیش گرفتن یک استراتژی و رسیدن به موفقیت با آن کار آسانی نیست. تصور نکنید که قرار است با آنها یک شبه میلیاردر شوید. برای رسیدن به موفقیت باید تلاش  کنید و مطالعه بسیاری داشته باشید. به خاطر داشته باشید شکست در تجارت اجتناب ناپذیر بوده و احتمالا همه آن را تجربه می کنند. پس به جای ترسیدن از شکست از آنها درس بگیرید و در تجارت های آینده خود از تجربیات آن استفاده کنید تا موفق شوید.

استراتژی معاملات نوسانی

زمانی که درباره استراتژی های مناسب معامله گری صحبت می شود، به احتمال زیاد هیچکس انتظار شنیدن نام این استراتژی را ندارد. این استراتژی به معرفی معاملاتی که در زمان قبل و بعد از تحرکات بازار انجام می شود، می پردازد. معامله گرانی که این روش را در پیش می گیرند، کسانی هستند که با کوچکترین حدس و گمانی درباره رشد ارزش بازار در آینده شروع به خرید اوراق بهادار یا سایر محصولات مرتبط میکنند و هر زمان که در مورد کاهش ارزش بازار در آینده دچار تردید شوند، نسبت به فروش دارایی های خود اقدام می کنند.

 

معامله با استراتژی نوسانی

 

اگر قصد دارید در معامله گری خود استراتژی نوسانی را در پیش بگیرید، باید به دو نکته توجه کنید. شما باید مدت و طول هر نوسان را در نظر بگیرید. با این دو پارامتر میتوانید سطح مقاومت نوساناتی که در بازار به وجود می‌آیند را تشخیص دهید. به این ترتیب می توانید در زمان افزایش عرضه و تقاضا در بازار، روند آن را پیش بینی کنید.

زمانی که با استفاده از ابزارهای مالی مختلف، ترندهای قوی را بررسی می کنید، فرصتی برای اصلاح نوسانات به دست خواهید آورد. با استفاده از این فرصت می توانید به ترندها ورود کنید. عباراتی مانند پایین آمدن یا اصلاح قیمت برگشتی به این نکات اشاره دارند.

استراتژی معاملات روزانه

استراتژی معاملات روزانه روش دیگری برای معامله گری است که به روش های معامله در یک روز اشاره می کند. در واقع این استراتژی، روش تجاری شما برای فعالیت روزانه را توصیف می کند. اگر این استراتژی را انتخاب کنید می توان گفت تجارت به شغل تمام وقت شما تبدیل خواهد شد.

درک این روش بسیار ساده و آسان است. در این بازی شما باید به صورت منظم تغییرات قیمت را در ساعات باز و بسته شدن بازار بررسی کنید. شما در واقع به طور منظم تغییرات قیمت را بین ساعات باز و بسته شدن بازار دنبال خواهید کرد. یک یا دو موقعیت تجاری در روز باز می مانند، و در طول شب آنها را می بندید. باز گذاشتن موقعیت ها در طول شب شما را در معرض ریسک بالاتری قرار می دهد. 

 

روش های معامله در یک روز

 

این روش معامله گری از مزایای بسیاری برخوردار است. مهمترین مزیت این استراتژی را می توان انعطاف پذیری زمان معامله دانست. با این روش شما می توانید چندین پوزیشن را در روز باز کرده و در طول شب  ببندید. در تجارت این یک فرصت ایده‌آل به شمار می رود.

استراتژی معاملاتی اسکالپینگ

استراتژی معاملاتی اسکالپینگ برای معامله گری آن دسته از افرادی سودمند است که تنها به معاملات کوتاه مدت می اندیشند. در این روش شما مجبور نیستید سرمایه زیادی را برای تجارت خود کنار بگذارید. البته طبیعتاً به نسبت سرمایه ای که می گذارید سود دریافت می کنید. برای موفقیت بیشتر در این روش باید استراتژی خروج منطقی و عاقلانه ای داشته باشید. بر طبق نظر کارشناسان این استراتژی یکی از بهترین تاکتیک های معامله برای جفت ارزها در حوزه ارز دیجیتال است. 

معامله گری با این استراتژی با روش های قبلی تفاوت دارد. در این استراتژی باید قادر باشید که حتی قبل از تحرکات بازار به سود برسید. احتمال موفقیت و شکست در این روش یکسان است. از این رو بهتر است که معاملات بزرگی را با این روش انجام ندهید. به جای آن بهتر است از سیاست معاملات کوچک با سود های کم استفاده کنید.

اسکالپینگ

 

احتمالا سخت ترین مسئله ای که در این استراتژی معامله گری با آن مواجه هستید، این است که باید بدانید چگونه دیسیپلین خود را حفظ کنید. اگر قادر به حفظ دیسیپلین خود نیستید، بهتر است روش دیگری را برای معاملات خود انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مقاله با سه استراتژی موثر و محبوب در زمینه معامله گری آشنا شدید. اکنون با توجه به شرایط و خصوصیات خود می توانید یک استراتژی مناسب برای معاملات خود انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید برای پیشرفت در تجارت و رسیدن به اهداف عالی، لازم است دائماً دانش خود را افزایش دهید و ابزارها و شاخص‌های جدیدی که برای استفاده در بازارهای مالی معرفی می شوند را شناسایی کنید. هرگز تجربه را دست کم نگیرید و از راهنمایی های کارشناسان و متخصصان در این زمینه استفاده کنید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.