whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تا صد برابر سرمایه سود و زیان در ارز های دیجیتال

1401/01/23 ساعت 06:05


دغدغه اصلی تمام سرمایه گذاران تسلط داشتن بر سود و زیان سرمایه و دارایی هایشان است. سرمایه گذاران کریپتویی نیز از این امر مستثنی نیستند. تریدرهای ارز دیجیتال همیشه به دنبال راهی برای به حداکثر رساندن سود خود و حذف زیان از معاملات شان هستند. رویای رسیدن به سود تا صد برابر سرمایه در دنیای ارز دیجیتال چندان دور از تصور نیست. ارزش کاردانو در سال 2021 حدود 577.78 درصد افزایش یافت. این ارز بیشترین بازدهی را در سال 2021 داشت و همین امر باعث شد به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال تبدیل شود.

بدون داشتن اطلاع دقیق از میزان سود و زیان یک معامله، اکثر تریدرها سود 50 درصد را هدف قرار می دهند. شما می توانید سود 100٪ را نیز هدف قرار دهید. حتی می توانید درصدهای بالاتری را هدف قرار دهید. این درصد واقعاً به میزان ریسک پذیری شما بستگی دارد.

 

سود و زیان ارزهای دیجیتال

 

هدف از سرمایه گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال

سود و زیان سرمایه در بازه های زمانی طولانی نسبت به سرمایه گذاری های کوتاه مدت می تواند به طور چشمگیری بیشتر باشد. به طور معمول، سرمایه گذاران بلندمدت سرمایه گذاری های خود را برای چندین سال یا چند دهه نگه می دارند تا بازده خود را افزایش دهند. بنابراین، اگر باور دارید فناوری مبتنی بر بلاک چین در آینده بیشتر شکوفا خواهد شد، سرمایه گذاری در کریپتو برای درازمدت می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

مدت زمان هودل کردن یا نگهداری ارز دیجیتال

یکی از نکاتی که برای کنترل سود و زیان سرمایه باید به آن توجه شود، مدت زمان مناسب برای هودل کردن یک ارز دیجیتال است. این نوع سرمایه گذاری در کریپتو زمانی است که انتظار دارید قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما در طول زمان افزایش یابد. معمولاً این نوع سرمایه گذاری باید حداقل بین 6 ماه تا 1 سال حفظ شود. در برخی موارد، سرمایه گذاران بلندمدت کریپتو قصد دارند سرمایه گذاری های خود را برای چندین دهه حفظ کنند.

 

محاسبه سود سرمایه گذاری بلند مدت

 

پیش بینی ارزش ارزهای دیجیتال در سال های آینده

 بر طبق مطالعات یک چهارم سرمایه گذاران بیت کوین معتقدند قیمت بیت کوین در پنج سال آینده به بیش از 110000 دلار خواهد رسید. این نوسانات چیز جدیدی نیست و به همین دلیل است که کارشناسان می گویند سرمایه گذاران جدید کریپتو باید در تخصیص بخشی از سبد خود به ارزهای دیجیتال بسیار محتاط باشند.

محاسبه سود و زیان تجارت کریپتو

محاسبه میزان سود و زیان (profit and loss) به شما کمک می کند تا سبد سهام خود را متعادل کنید. اما چگونه باید این محاسبات را انجام دهید؟

آنچه که برای محاسبه سود و زیان تجارت کریپتو لازم است تسلط بر اعداد است. علاوه بر این، همیشه باید در نظر داشته باشید که هدف اصلی شما در تجارت ارز دیجیتال، کسب سود است.

محاسبه سود و زیان معمولاً یکی از سخت ترین کارها برای تریدرها است. با این وجود، لازم نیست از روش های پیچیده استفاده کنید. هزاران تریدر ارزهای دیجیتال بیشتر از درآمدشان پول از دست می دهند. این می تواند به دلیل عوامل متعددی از جمله تجارت سکه بدون استفاده واقعی و عدم کسب سود به موقع باشد.

 

فروش دارایی با سود

 

هنگام شروع اجرای استراتژی های سود و زیان تجارت کریپتو، این را در نظر داشته باشید که هرگز قرار نیست دارایی خود را با ضرر بفروشیم.

روش های مختلف محاسبه سود و زیان در کریپتو

روش های مختلفی برای محاسبه سود و زیان شما در تجارت ارز دیجیتال وجود دارد. می توانید با استفاده از استراتژی های زیر مبلغی که به دست آورده اید و مبلغی که در معاملات ارزهای دیجیتال از دست داده اید، را محاسبه کنید.

1. قیمت فروش را از قیمت تمام شده کم کنید

این یکی از ساده ترین راه ها برای محاسبه سود و زیان شما در کریپتو است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مبلغی را که با آن ارز دیجیتال خود را فروخته اید از مبلغی که آن را خریده اید کم کنید.

2. از سود غیر واقعی استفاده کنید

ارزش ارزهای دیجیتال و سود و زیان در این بازار با نوسان زیادی همراه است. از این رو گاهی اوقات، کاربران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال تنها به دریافت مقداری سود و خروج سریع از بازار فکر می کنند.

نظارت مداوم بر بازار به تریدرها کمک می کند تا از نزدیک از میزان سود و زیان خود آگاه باشند. با این حال، وسواس در مورد نوسانات مداوم در بازار می تواند یک تریدر را از دیدن روند کلی باز دارد. گاهی باید به اهداف بزرگتر فکر کنید و سود اندکی که به دست آورده اید را به صورت دارایی دیجیتالی هودل کنید.

 

محاسبه سود تحقق نیافته

 

برای توضیح این روش محاسبه سود و زیان فرض کنید مقداری اتریوم را به قیمت 2000 دلار خریداری کرده اید. در صورتی که قیمت ETH به 2200 دلار افزایش یابد، به این معنی است که شما 200 دلار درآمد داشته اید. تنها تفاوت این مدل با روش تفریق در این است که شما هنوز دارایی خود را نفروخته اید. در واقع این همان سود تحقق نیافته شماست.

3. برای دریافت درصد سود، از ضریب درصد سود استفاده کنید

معمولا سود و زیان حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال به صورت درصد بیان می شود. قیمتی که ارز دیجیتال خود را با آن (قیمت اولیه) خریداری کرده اید در ضریب درصد مربوطه ضرب کنید. درصد سود بین 10 تا 50 درصد به این صورت بیان می شود:

  • 1.1 برای 10٪
  • 1.2 برای 20٪
  • 1.3 برای 30٪
  • 1.4 برای 40٪
  • 1.5 برای 50٪

بیایید فرض کنیم که Cardano (ADA) را با قیمت اولیه 2 دلار خریداری کرده اید. شما می خواهید فقط 10 درصد از سود این تجارت را به دست آورید و از بازار خارج شوید. کاری که شما انجام خواهید داد این است که قیمت اولیه خود (قیمتی که ADA خود را با آن خریداری کرده اید) در درصد سود مربوطه برای 10% ضرب کنید. یعنی 2 دلار (قیمت اولیه) ضرب در 1.1 . این معادله به شما 2.2 دلار می دهد، که 2 دلار سرمایه شما و 0.2 دلار نیز همان 10 درصد سود است.

همچنین اگر می‌خواهید 50 درصد سود از این تجارت کسب کنید، می‌توانید به همین روش سود خود را محاسبه کنید. در این حالت، محاسبه 2 دلار در 1.5 = 3 دلار خواهد بود. سرمایه 2 دلاری خود را حذف کنید. چیزی که برای شما باقی می ماند 50 درصد سرمایه است که 1 دلار است.

 

محاسبه سود ارزهای دیجیتال

 

قاعده کلی محاسبه سود و زیان در این روش این است که به ازای هر 10 درصد عدد "0.1" را به ضریب خود اضافه کنید. به این ترتیب، می توانید با انجام این کار سود 100% را نیز محاسبه کنید: 2 دلار در 2 = 4 دلار.

4. از یک صفحه شطرنجی استفاده کنید

برای محاسبه سود و زیان خود از یک صفحه شطرنجی استفاده کنید. می توانید همه چیز را در مورد سودهایی که به دست آورده اید و ضررهایی که از معاملات کریپتو با آن مواجه شده اید سازماندهی کنید. مانند:

  • نام سکه هایی که معامله کردید
  • واحدهای تریدینگ
  • مبلغی که برای خرید سکه صرف شده است
  • مبلغی که سکه ها را فروختید
  • تاریخی که آنها را معامله کردید

در آخر برای تعیین سود و زیان سرمایه گذاری خود قیمتی که سکه ها را با آن خریده اید و قیمت فروش را بررسی کنید. به این ترتیب معلوم می شود که پول بدست آورده اید یا از دست داده اید. از آنجایی که ممکن است خطر از دست دادن پول را داشته باشید، باید پشتوانه مالی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، GetCash.com هنگامی که به مقداری پول اضافی نیاز دارید، به شما کمک می کند. درخواست سرمایه خود را در سایت بگذارید تا با وام دهندگان تایید شده در شبکه آنها ارتباط برقرار کنید.

 

نمونه یک ماشین حساب آنلاین

 

5. محاسبه سود و زیان با استفاده از ماشین حساب های ارزهای دیجیتال

در نهایت میتوانید برای محاسبه سود و زیان سرمایه گذاری خود از برخی از ماشین حساب های آنلاین ارزهای دیجیتال استفاده کنید. به این ترتیب میزان درآمد و همچنین مقداری را که در تجارت کریپتو از دست داده‌اید، بررسی کنید. این ماشین حساب ها می توانند سود و زیان شما را در تجارت کریپتو بررسی کنند.

کلام آخر

دانستن نحوه محاسبه سود و زیان سرمایه گذاری در تجارت ارز دیجیتال، شما را به یک سرمایه گذار حرفه ای تر تبدیل می کند. دانش محاسبه درآمد و ضرر یکی از مهارت های ضروری است که به شما برای کسب سود بیشتر کمک خواهد کرد. به این ترتیب شما میتوانید از قبل درباره هدفی که می خواهید به آن برسید و میزان ریسک قابل تحمل برای سرمایه گذاری خود برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، می توانید برای کسب سود بیشتر و جلوگیری از از دست دادن پول، حرص و طمع خود را کاهش دهید


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.