whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معامله فارکس چیست؟

1401/12/19 ساعت 18:21


معامله سیگنال ارز دیجیتال، که معمولاً به آن معامله فارکس یا FX نیز می گویند؛ بازار جهانی برای مبادله ارز دیجیتال خارجی است. فارکس یک بازار بزرگ در جهان است و معاملاتی که در آن انجام می شود، تاثیرش بر همه چیز قابل مشاهده است.

راهنمای اساسی معامله فارکس    

ارزها در بازار و کانال سیگنال ارز دیجیتال مبادله می شوند، یک بازار جهانی که از دوشنبه تا جمعه 24 ساعته باز است. تمام معاملات فارکس در خارج از بورس (OTC) انجام می شود، به این معنی که هیچ صرافی فیزیکی وجود ندارد (همانطور که برای سهام وجود دارد) و یک شبکه جهانی از بانک ها و سایر موسسات مالی بر بازار نظارت دارند (به جای یک بورس مرکزی، مانند بورس نیویورک).  

اکثریت قریب به اتفاق فعالیت های تجاری در بازار سیگنال فارکس بین معامله گران نهادی، مانند افرادی که برای بانک ها، مدیران صندوق ها و شرکت های چند ملیتی کار می کنند، رخ می دهد. این معامله گران قصد تصاحب ارزها را ندارند. آنها ممکن است صرفاً در مورد نوسانات آتی نرخ ارز و سیگنال فیوچرز گمانه زنی کنند یا در برابر آن محافظت کنند.

برای مثال، یک معامله گر فارکس هنگام احراز هویت بایننس ممکن است دلار آمریکا را بخرد (و یورو را بفروشد)، اگر معتقد باشد ارزش دلار تقویت می شود و بنابراین می تواند در آینده یورو بیشتری بخرد. 

نحوه معامله ارزها در فارکس 

به همه ارزها یک کد سه حرفی که شبیه نماد سهام است، داده می شود. بهتر است بدانید که مقدار زیادتری از 170 ارز در سراسر جهان وجود دارد، دلار در آمریکا در بیشتر معاملات فارکس نقش دارد، پس بهتر است که کد آن را بدانید:

USD. دومین ارزی که در بازار فارکس محبوب است، یورو است، این ارزه در 19 کشور از اتحادیه اروپا قبول شده است (کد: EUR).

ارزهای دیگر، به ترتیب محبوب بودن بین مردم، شامل: ین ژاپن (JPY) و پوند بریتانیا (GBP) و دلار استرالیا (AUD) و دلار کانادا (CAD) و فرانک سوئیس (CHF) و دلار نیوزیلند. (NZD) است.

همه ی معاملات فارکس به شکل ترکیبی از دو ارز در حال مبادله تعریف می شود. این هفت جفت از ارز ها که به عنوان ارز عمده شناخته می شوند، می توانند 75٪ از معامله ها را در بازار فارکس را تشکیل دهند:

  • یورو/دلار آمریکا
  • USD/JPY
  • GBP/USD
  • AUD/USD
  • USD/CAD
  • USD/CHF
  • NZD/USD

سه راه مهم برای معامله فارکس 

اکثر معاملات فارکس با هدف مبادله ارز (همانطور که وقتی در یک صرافی در هنگام سفر انجام دهید) ایجاد نمی شود، بلکه بیشتر بخاطر حدس و گمان در مورد تغییرات قیمت ارز دیجیتال در آینده است، دقیقاً مانند معاملات سهام. مشابه معامله گران سهام، معامله گران فارکس تلاش می کنند ارزهایی را خریداری کنند که فکر می کنند ارزش آنها نسبت به سایر ارزها افزایش می یابد یا از شر ارزهایی که پیش بینی می کنند قدرت خرید تتر آنها کاهش می یابد خلاص شوند.

سه راه مختلف برای معامله فارکس وجود دارد و معامله گران می توانند با اهداف متفاوت خود را در آن جای دهند:

  • بازار نقدی. این بازار در حقیقت اصلی فارکس است که در آن کل جفت ارزها مبادله می‌شوند و نرخ‌های مبادله در هنگام واقعی بر اساس عرضه ارز و تقاضای آن تعیین می‌شوند.
  • بازار فوروارد. معامله‌گران فارکس می‌توانند به جای انجام یک معامله در حال حاضر، یک قرارداد الزام آور (خصوصی) با معامله‌گر دیگری منعقد کنند و نرخ ارز را برای مقدار ارز توافق شده در تاریخ آینده قفل کنند.
  • بازار آتی. به طور مشابه، معامله گران می توانند یک قرارداد استاندارد را برای خرید یا فروش اندیکاتور VIP مقدار از پیش تعیین شده یک ارز با نرخ ارز مشخص در تاریخی در آینده انتخاب کنند. این کار در صرافی انجام می شود تا خصوصی، مانند بازار فوروارد.

بازارهای آتی و آتی عمدتاً توسط معامله گران فارکس استفاده می شود که می خواهند در برابر تغییرات قیمت آتی در یک گروه ارز دیجیتال سفته بازی یا محافظت کنند. نرخ ارز در این بازارها بر اساس آنچه در بازار نقدی اتفاق می افتد است، که بزرگترین بازار فارکس است و اکثر معاملات فارکس در آن انجام می شود.

شرایط معاملات فارکس را بشناسید. 

هر بازاری زبان خاص خود را دارد. این ها چیزهایی هستند که قبل از انجام هر معامله فارکس باید بدانید:

جفت ارزها:

همه ی معاملات فارکس دارای یک جفت ارز است. علاوه بر عمده‌ ارزها، تجارت‌های کمتر رایجی خم وجود دارد (مثل اگزوتیک که در ارزهای کشورهای در حال توسعه هم هستند).

پیپ به اختصار درصد در واحد:

 پیپ به کوچکترین تغییر قیمت ممکن در یک جفت ارز اشاره دارد. از آنجایی که قیمت های فارکس حداقل به چهار رقم اعشار نقل می شود، یک پیپ برابر با 0.0001 است.

گسترش پیشنهاد و درخواست:

مانند سایر دارایی ها (مانند سهام)، نرخ های مبادله بر اساس حداکثر مبلغی که خریداران مایل به پرداخت برای یک ارز هستند (پیشنهاد) و حداقل مقداری که فروشنده ها برای فروش نیاز به تعیین آن دارند. تفاوت بین این دو مقدار و معاملات ارزشی که در نهایت در آن انجام خواهد شد، اسپرد قیمت پیشنهادی است.

لات فارکس :

در واقع از طرف چیزی که به عنوان lot یا واحد استاندارد شده ارز شناخته شده است، معامله می شود. اندازه لات معمولی 100000 واحد ارز است، اگرچه لات های خرد (1000) و مینی (10000) نیز برای معامله در دسترس هستند.

قدرت نفوذ:

به دلیل آن اندازه های بزرگ، برخی از معامله گران ممکن است حاضر نباشند پول زیادی برای اجرای یک معامله بگذارند. لوریج، یک اصطلاح دیگر برای استقراض پول است که به معامله گران اجازه می دهد تا بدون پول مورد نیاز بتوانند در بازار فارکس شرکت کنند.

مارجین:

با این حال، معامله با اهرم رایگان نیست. معامله گران باید آن اندازه پول را برای سپرده - یا آنچه که به اسم مارجین شناخته می شود، بگذارند.

چه چیزی بازار فارکس را به حرکت در می آورد؟

مثل هر بازار دیگری در دنیا، قیمت هر ارز بر اساس عرضه آن ارز و تقاضای فروشندگان و خریداران نیز تعیین می شود. اما نیروهای بزرگ دیگری هم در این بازار نقش دارند. تقاضا برای ارزهای خاص نیز می تواند تحت تأثیر نرخ بهره، سیاست بانک مرکزی، سرعت رشد اقتصادی و محیط سیاسی در کشور مورد نظر قرار گیرد.

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته باز است که به معامله گران این بازار این فرصت را می دهد تا نسبت به اخباری که ممکن است تا در مدتی بعد بر بازار سهام تأثیر نگذارند را واکنش نشان دهند. از آنجایی که بسیاری از معاملات ارز بر روی سفته بازی یا پوشش ریسک متمرکز است، برای معامله گران مهم است که از پویایی هایی که می تواند باعث افزایش شدید ارزها شود، آگاه باشند.

خطرات معاملات فارکس چیست؟

از آنجایی که معاملات فارکس نیاز به لوریج دارد و معامله گران از مارجین استفاده می کنند، خطرات بیشتری برای معاملات فارکس نسبت به سایر انواع دارایی ها وجود دارد. قیمت ارز همیشه در نوسان است، ولی در مقدارهای بسیار کم، به این معنی است که معامله گران باید معامله های بزرگ (با استفاده از لوریج) را برای کسب درآمد انجام دهند.

این لوریج فقط در صورتی که یک معامله گر یک شرط بندی برنده را داشته باشد خوب است زیرا می تواند سود را زیاد کند. با این حال، می‌تواند زیان‌ها را حتی از مبلغ اولیه وام گرفته شده بیشتر کند. علاوه بر این، اگر ارزش یک ارز بیش از حد کاهش یابد، کاربران اهرمی خود را در معرض تماس های مارجین قرار می دهند که ممکن است آنها را مجبور کند اوراق بهادار خریداری شده خود را با وجوه استقراضی با ضرر بفروشند. بیرون از ضررهای احتمالی، هزینه‌های مبادله نیز می‌تواند زیاد شود و بتواند به یک تجارت سودآور تبدیل شود.

علاوه بر همه اینها، باید به خاطر داشته باشید که کسانی که ارزهای خارجی را معامله می کنند ماهی های کوچکی هستند که در حوضچه ای از معامله گران ماهر و حرفه ای شنا می کنند - و کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد کلاهبرداری بالقوه یا اطلاعاتی که می تواند برای معامله گران جدید گیج کننده باشد هشدار می دهد.

در حقیقت معامله فارکس در بین سرمایه گذاران فردی زیاد رایج نیست. در واقع، تجارت خرده‌فروشی (معمولاً تجارت توسط افراد غیرحرفه‌ای) تنها 5.5 درصد از کل بازار جهانی را تشکیل می‌دهد، ارقام نشان می‌دهند، و برخی از کارگزاران آنلاین بزرگ حتی معاملات فارکس را ارائه نمی‌دهند.

تجارت فارکس چگونه کار می کند؟

مبادلات ارزی تلاش می کنند تا با پیش بینی ارزش یک ارز در مقایسه با ارز دیگر سود به دست آورند.

معاملات ارزی معمولاً از طریق "معاملات مارجین" انجام می شود.   

برای معامله، سپرده ای به ارزش درصدی از ارزش کل معامله الزامی است.

تجارت با ارزهای بین المللی نیاز به دانش، تحقیق و نظارت زیادی دارد. قبل از اینکه پول خود را روی خط بگذارید، از یک مشاور مالی دارای مجوز مشاوره مستقل دریافت کنید.

پیشنهادات ضروری در معاملات فارکس را بخوانید.

حرکات کوچک بازار می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اکثر محصولات معاملاتی FX دارای لوریج بالایی هستند. شما فقط کسری از ارزش معامله خود را پیشاپیش پرداخت می کنید، اما همچنان مسئول کل مبلغ معامله هستید.

نرخ ارز بسیار نوسان است. آنها تمایل دارند حتی در بازه های زمانی بسیار کوتاه، زیاد حرکت کنند. خطرات سرمایه گذاری قابل توجهی وجود دارد زیرا نوسانات ارز ممکن است علیه شما حرکت کند و باعث از دست دادن پول شما شود.

پیش بینی بازارهای ارز بسیار دشوار است. بسیاری از عوامل تفاوت بر نرخ ارز تأثیر می گذارد. حفاظت محدود از سیستم های مدیریت ریسک ضروری است. سفارشات توقف ضرر فقط ضرر شما را محدود می کند. همچنین می‌توانید برای تضمین دستور توقف ضرر خود، یک قیمت حق بیمه بپردازید.

پیشنهادها و تبلیغاتی که برای واقعی بودن بیش از حد خوب به نظر می رسند، احتمالاً هستند. خطرات ارائه دهنده فارکس اگر ارائه دهنده FX شما ورشکسته شود، ممکن است پول خود را پس نگیرید.

تاخیر در معاملات می تواند به شدت بر نتایج تأثیر بگذارد. به دلیل کمبود نقدینگی، ممکن است نتوانید هر زمانی که می خواهید معامله کنید.

برنامه های نرم افزاری فارکس در دسترس برای تجارت فارکس: آنها ممکن است ادعا کنند که برنامه های آنها می تواند به شما اطلاع دهد که چه زمانی باید معاملات انجام دهید. اما هیچ شخص یا برنامه ای هرگز نمی تواند به طور دقیق حرکت ارزهای خارجی را پیش بینی کند.

مراقب شرکت هایی باشید که محصول خاصی را تبلیغ می کنند که به شما امکان دسترسی به نرخ ارز بهتر یا پول آسان را می دهد. آنها ممکن است به شما اجازه دهند در ابتدا پلت فرم معاملاتی خود را به صورت رایگان آزمایش کنید. این معمولاً فقط یک تیزر برای خرید نرم افزار یا پلتفرم است.

جمع بندی کامل درباره معامله فارکس 

معاملات فارکس مشابه معاملات سهام است. در اینجا به چند مرحله برای شروع سفر تجارت فارکس اشاره شده است.

1. در مورد فارکس بیشتر بخوانید:

اگرچه معامله های فارکس پیچیده نیستند، اما یک پروژه خاص است و به دانش تخصصی و خوب نیاز دارد. به عنوان مثال، نسبت لوریج برای معاملات فارکس بالاتر از سهام است و محرک های حرکت قیمت ارز با آنچه برای بازارهای سهام متفاوت است.  

2. یک حساب کارگزاری راه اندازی کنید:

برای شروع معامله های فارکس به یک حساب معاملاتی فارکس در یک کارگزاری احتیاج دارید. کارگزاران فارکس کمیسیونی دریافت نمی کنند. در عوض، آنها از طریق اسپرد (همچنین به عنوان پیپ) بین قیمت خرید و فروش درآمد کسب می کنند.

برای معامله گران تازه کار، ایده بسیار خوبی است که یک حساب معاملاتی کم فارکس با سرمایه پایین راه اندازی کنند. چنین حساب‌هایی دارای محدودیت‌های معاملاتی قابل تغییری هستند و به کارگزاران این اجازه را می‌دهند تا معاملات خود را به مقدارهای کمتر از 1000 واحد ارز محدود کنند. 
برای زمینه، یک لات حساب استاندارد برابر با 100000 واحد ارزی است. یک حساب میکرو فارکس به شما این امتیاز را می دهد تا با معامله فارکس راحت تر شوید و سبک معامله های خود را تعیین کنید.

3. یک استراتژی معاملاتی ایجاد کنید:

در حالی که همیشه نمی‌توان حرکت بازار را پیش‌بینی کرد و زمان‌بندی کرد، داشتن یک استراتژی معاملاتی به شما کمک می‌کند دستورالعمل‌های گسترده و یک نقشه راه برای معاملات تعیین کنید. 

این مقدار پول نقدی را که می‌خواهید برای معامله قرار دهید و به همین ترتیب، میزان ریسکی را که می‌توانید تحمل کنید بدون اینکه از موقعیت خود خارج شوید را در نظر می‌گیرد. به یاد داشته باشید، تجارت فارکس عمدتا یک محیط با لوریج بالا است. اما همچنین به کسانی که مایل به ریسک هستند، پاداش بیشتری ارائه می دهد.

4. همیشه در روند پیشرفت باشید:

هنگامی که معامله را شروع می کنید، همیشه موقعیت های خود را در پایان روز بررسی کنید. بیشتر نرم افزارهای معاملاتی از قبل حسابداری روزانه معامله ها را ارائه می دهند. اطمینان داشته باشید که هیچ موقعیت خالی برای پر کردن آن ندارید و پول نقد به اندازه ی کافی در حساب خود برای انجام معاملات آینده خود دارید.

5. ایجاد تعادل عاطفی:

معاملات مبتدی فارکس مملو از ترن هوایی هیجانی و سوالات بی پاسخ است. آیا برای کسب سود بیشتر باید مدت زمان بیشتری در موقعیت خود باقی می ماندید؟ چگونه آن گزارش مربوط به اعداد پایین تولید ناخالص داخلی (GDP) را که منجر به کاهش ارزش کلی پرتفوی شما شد، از دست دادید؟ 

وسواس در مورد چنین سوالات بی پاسخی می تواند شما را در مسیر سردرگمی سوق دهد. بخاطر همین مهم است که زیاد تحت تأثیر موقعیت های معامله های خود قرار نگیرید و تعادل عاطفی را بین سود و ضرر ایجاد کنید.  


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.