whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

دلایلی که آلمان به عنوان بزرگترین کشور طرفدار ارزهای دیجیتال رتبه‌ بندی شده است؟

1401/02/04 ساعت 19:52


سفری از شک و تردید به شور و اشتیاق: چه چیزهایی باعث شد تا آلمان به جذاب‌ترین کشور در حوزه سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال تبدیل شود؟

در این مقاله به دلایلی اشاره می‌کنیم که سبب شد تا آلمان به حامی‌ترین کشور جهان در صنعت ارز دیجیتال تبدیل شود.

سفری از شک و تردید به شور و اشتیاق

 

در این گزارش، سلوا اوزلی، وکیل مالیاتی بین‌المللی و CPA در ستون کارشناسی‌شده ماهانه Expert Take تقاطع بین فناوری‌های نوظهور و پایداری را پوشش خبری می‌دهد و آخرین پیشرفت‌های خبری پیرامون مالیات‌ها، مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم و مسائل حقوقی مؤثر بر کریپتو و بلاک چین را ارائه می‌کند.

در سه ماهه اول سال 2022 آلمان به رتبه اول راهنمای کوین‌کاب و پرطرفدارترین کشور ارزهای دیجیتال رسیده است. آلمان به صنعت پس‌انداز داخلی بلندمدت خود اجازه می‌دهد تا بتوانند بر روی  ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری‌ کنند. این کشور اروپایی با اعمال سیاست مالیات صفر درصد بر سود سرمایه بلندمدت، از این کار حمایت می‌کند. آلمان در صنعت کریپتو از نظر تعداد نودهای بیت کوین و اتریوم پس از ایالات متحده دومین رتبه در جهان است.

5 کشور برترسرمایه‌گذار صنعت ارز دیجیتال در سه ماهه اول سال 2022

پذیرش بلاک چین

آلمان در سال 2019، اولین کشوری بود که استراتژی بلاک چین را به عنوان پتانسیل فناوری برای پیشبرد تحول دیجیتال به کار گرفت و با کمک آن به قطبی جذاب در زمینه‌های توسعه بلاک چین، وب 3، برنامه‌های کاربردی متاورس در فین‌تک، فناوری آب و هوا، تجارت و فناوری‌های دولتی تبدیل شد. از جمله این اقدامات اتخاذ پروژه هویت دیجیتال آلمان بود.

انجمن بانک‌های پس انداز آلمان که شبکه‌ای متشکل از 400 بانک پس انداز در کشورهای آلمانی زبان است، شروع به توسعه برنامه‌های بلاک چین در صنعت فین تک کرد تا مشتریان بتوانند به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. شرکت‌های مختلف آلمانی مانند ولکسواگن(Volkswagen)، سپ(SAP)، ابات‌یو(About You)، برین‌بات(BrainBot)، بیگ‌چین‌دی‌بی(BigchainDB)  در زمینه توسعه NFT، متاورس، وب3، فناوری‌های دولتی و برنامه‌های پرداخت کریپتو مطرح هستند و به طور گسترده از تجارت الکترونیک برای خرید کالا استفاده می‌کنند.

جاکوب ویزتی مشاور C3 (تیمی متشکل از اپراتورها و سرمایه‌گذارانی که حامی شرکت‌هایی است که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تلاش می‌کنند.) این طور توضیح می‌دهد:

« C3  یک شرکت فناوری آب و هوا است که زیرساخت‌های تکنولوژیکی پیشرفته را توسعه می‌دهد و اجازه می‌دهد تا اعتبارات کربنی را از طریق استانداردهای بین‌المللی به بلاک چین متصل کند و این کار را با استفاده از توکن‌سازی یا توکنایزینگ انجام می‌دهد.»

برای تأمین مالی و توسعه این فناوری‌ها، سرمایه گذاری راندهیل، که عملا یک حامی ETF است و بر روی صندوق‌های موضوعی نوآورانه تمرکز دارد، شاخص راندهیل بال متاورس UCITS ETF را در Deutsche Börse Xetra راه‌اندازی کرد و آن را به عنوان اولین صندوق سرمایه‌گذاری متاورس آلمان توصیف نمود.

(در مورد  Roundhill Ball Metaverse ETF: این شاخص به دنبال ردیابی عملکرد اوراق بهادار سهام در بورس جهانی شرکت‌های فعال یا محصولات، خدمات، فناوری‌ها، قابلیت‌های تکنولوژیکی در صنعت متاورس است تا بتوانند از درآمدهای تولید شده آن بهره‌مند شوند.)

علاوه بر این، قانون مکانی صندوق‌های آلمان، به صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های بیمه، دفاتر خانواده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا 20 درصد از دارایی‌های خود را به دارایی‌های دیجیتال تخصیص دهند.

سرمایه‌گذاری و مالکیت کریپتو در آلمان

پذیرش ارزهای دیجیتال

تا پایان سال 2021، تقریباً 2.6 درصد از آلمانی‌ها از دارایی ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند. و طبق گزارش اخیر کوکوین (KuCoin)، 44 درصد از آلمانی‌ها انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را دارند. سرمایه‌گذاران آلمانی می‌توانند از طریق شرکت‌ها و پلتفرم‌هایی مانند فرست اینچ‌ اکسچینج (1inch Exchange)، نری (Nuri)، فین‌لب (FinLab)،ماین‌اسپایدر (Minespider)، ناجا گروپ (NAGA Group)، تن‌جنی (Tangany)، کوین‌دکس (Coindex)، کریپتوتکس (CryptoTax)، آپ‌وست (Upvest)، فیونا (Fiona)، بلاک‌سایز کپیتال (Blocksize Capital)، یو‌اس‌دی‌اکس‌ولت (USDX Wallet)، بیت‌بوند(Bitbond) و لوتافاندیشن (Iota Foundation) با کریپتو و بلاکچین درگیر شوند و یا می‌توانند با استفاده از دش از فروشگاه شوگرترندز (Sugartrends) خرید کنند.

در این باره، مارک میسون، مدیر ارتباطات و روابط تجاری و سرمایه‌گذاری در دش، توضیح می‌دهد:« دش یک ارز دیجیتال جایگزین است که آزادی بدون مرز را در امور مالی فراهم می‌کند. اجازه می‌دهد تا مردم به عنوان حساب‌های بانکی از تلفن همراهشان استفاده کنند و به همین دلیل است که امور مالی را تسریع می‌بخشد. غیرمتمرکز، بی‌نیاز از مجوز و مقاوم در برابر سانسور است.» آلمان در میان ده کشور برتر در صنعت استخراج کریپتو قرار دارد و بزرگترین شرکت استخراج اتحادیه اروپا یعنی نورتن دیتا (Northern Data) محسوب می‌شود که تقریبا به طور کامل از انرژی‌های تجدید پذیر تامین می‌شود. استخراج کریپتو به عنوان یک تجارت، مشمول مالیات است.

استارت آپ ها

خیلی از استارت‌آپ‌های بلاک چینی، در پایتخت رمزارز آلمان یعنی شهر برلین مستقر شده‌اند. فرشته سرمایه‌گذار فین‌تک کریستین آنگرمایر آپریون از دناریو و پنتا واقع در برلین، نکست‌مارکت در برلین و نورت دیتا مستقر در فرانکفورت حمایت می‌کند. پی‌سر(Paycer)، یک شرکت استارت‌آپ فین‌تک است که در هامبورگ قرار دارد و در زمینه ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز تخصص دارد. این شرکت در حال توسعه، یک پروتکل پل اتصالی است که خدمات رمزنگاری DeFi و زنجیره‌ای متقاطع را جمع‌آوری و با خدمات بانکداری سنتی ترکیب می‌کند.

از طرف دیگر، استارت‌آپ فین‌تک فورگت فایننس(Forget Finance) واقع در برلین در حوزه انگیزه دادن به جوانان برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فعالیت دارد. این شرکت بر روی مربی‌گری آنلاین تمرکز دارد و این کار را از طریق ترکیب ربات‌های هوش مصنوعی و کارشناسان مالی واقعی انجام می‌دهد.

ارز دیجیتال بانک مرکزی

بر اساس نظرسنجی دویچه بوندس بانک(Deutsche Bundesbank) بانک مرکزی آلمان، سهم پرداخت‌های نقدی در تراکنش‌های نقطه فروش توسط مصرف کنندگان آلمانی از 74 درصد در سال 2017 به 60 درصد در سال 2020 کاهش یافته است. بر این اساس، بوندس بانک بر روی فناوری دفتر کل توزیع شده کار کرده است.

در همین زمان، بانک مرکزی اروپا در حال بررسی ایجاد یک CBDC به نام یورو دیجیتال است. تحقیقات اخیر که بر اساس بحث با پانل‌های شهروند اتحادیه اروپا و به سفارش ECB انجام شده است، بر روی امنیت و پذیرش جهانی به عنوان نگرانی‌های اصلی تاکید دارد.

وضعیت ارز دیجیتال بانک مرکزی در آپریل 2022

توکن های غیرقابل تعویض و متاورس

متاورس موج بعدی تکنولوژی وب 3 است که نحوه تعامل، معاشرت، کار، بازی‌های ویدیویی، سرمایه گذاری در خیریه‌ها، خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض و شرکت در کنسرت‌ها، رویدادهای ورزشی و کنفرانس‌ها را تغییر می‌دهد. در سال 2017، مرکز هنر و رسانه ZKM در کارلسروهه، خیلی زودتر از شور و شوقی که در سال 2021 وجود داشت، تعدادی NFT به دست آورد و اکنون آثاری از مجموعه خود و وام‌دهندگان خصوصی را در "ZKM Cube" که یک فضای باز است، صفحه نمایش مکعبی شکل قابل مشاهده‌ای را به صورت عمومی به نمایش می‌گذارد.

پیشبینی رشد متاورس در سال‌های 2020 تا 2024

 

مارگیت روزن، رئیس مجموعه آرشیو و بخش تحقیقات در ZKM، جزئیات بیشتری را در میان گذاشت. «از شروع شور و شوق NFT، شرکت آلمانی پوشاک ورزشی آدیداس با بوردایپ‌یات‌کلاب (Bored Ape Yacht Club) و با پرادا برای سرمایه‌گذاری در یک پروژه خیریه هنری NFT متمرکز بر آب و هوا در بلاک چین پلی‌گان(Polygon)همکاری کرده است تا آگاهی را افزایش دهد. علاوه بر این، شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن یک کمپین تبلیغاتی تعاملی موفق NFT راه اندازی کرده است.»

برایان شوستر بنیانگذار و مدیر عامل اوترورس(Utherverse) این طور توضیح می‌دهد:« اوترورس از سال 2005 یک جامعه مجازی آنلاین ایجاد کرده است که در آن فرد می‌تواند در زمان واقعی معاشرت کند، در رویدادها شرکت نماید و یک تجارت راه‌اندازی کند.

اوترورس بهترین‌های اینترنت، بازی و واقعیت مجازی را برای تجربه نهایی متاورس ترکیب کرده است. به عنوان مثال، سکرت‌سیتی(Secret City) یک بازی است که توسط شرکت‌ بزرگ دیجیتال اوترورس تولید شده است و81 درصد از کاربران آن در آلمان هستند.

با توسعه بیش از 100 حق ثبت اختراع و ثبت اختراعات معلق در زمینه فناوری‌های اصلی اینترنت و متاورس، ما به عنوان رهبران بلامنازع معماری متاورس و اقتصاد واقعیت مجازی هستیم. سروصدای زیادی در ارتباط با متاورس و سرمایه‌گذاری بر روی آن وجود دارد، و صادقانه بگویم، بیشتر شرکت‌هایی که ادعا می‌کنند دارایی‌ها و سکه‌های رمزی ارائه می‌کنند، پیچیدگی کار را به‌طور خطرناکی دست کم گرفته‌اند. تقریباً هر شرکتی که تلاش کرده بر روی یک متاورس کار کند، شکست خورده است. انتظار می‌رود نسل سوم اوترورس و توکن کاربردی آن در سه ماهه دوم سال 2022 رونمایی شود.»

استفاده غیرقانونی از رمزارز

آلمان یکی از اعضای گروه ویژه اقدام مشترک جرایم سایبری یوروپل است که به منظور مبارزه با جرایم سایبری فراملی فعالیت می‌کند. طبق گزارش 2022 یوروپل:«سال‌های گذشته استفاده از این ارز مجازی در فعالیت‌های مجرمانه و سودشویی از نظر حجم و پیچیدگی رشد داشته است. دیگراستفاده مجرمانه از ارزهای دیجیتال محدود به فعالیت‌های جرایم سایبری نیست، بلکه در حال حاضرانواع جرم‌هایی که نیازمند انتقال ارزش پولی هستند را در بر می‌گیرد.»

اداره پلیس جنایی فدرال آلمان یا بوندس‌کریمینالامت(Bundeskriminalamt) پس از اطلاع رسانی، سرورهای هایدرا(Hydra)، بزرگترین بازار غیرقانونی دارک وب جهان را از کار انداخت.هایدرا از زمان راه اندازی بیش از پنج میلیارد دلار تراکنش بیت کوین را تسهیل کرده است. این اقدام آلمان توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، تحریم‌هایی علیه هایدرا به وجود آورد که در یک تلاش هماهنگ بین‌المللی با هدف "اختلاف در گسترش خدمات مخرب سایبری، داروهای خطرناک و سایر پیشنهادات غیرقانونی" از طریق سایتی مستقر در روسیه دنبال شد.

گورویس گریگ، مدیر ارشد فناوری بخش عمومی در چین‌آنالیسیس(Chainalysis) اظهار داشت: حذف هایدرا نه تنها به دلیل که بزرگترین بازار دارک نت در حال فعالیت بود، قابل توجه است بلکه به این دلیل بود که به نحوی خدمات پول‌شویی ارائه می کرد و تبدیل ارز دیجیتال به روبل روسیه را ممکن می‌ساخت.»

وی در ادامه بیان داشت:« با توجه به تحریم‌های گارانتکس، سوکس و چاتکس در سال گذشته، سازمان‌های دولتی آشکارا، نقاط نقدی را هدف قرار می‌دهند که مجرمان سایبری به عنوان باج‌افزار، فروش در بازار دارک‌نت، کلاهبرداری و به‌طور بالقوه، فرار از تحریم‌ها استفاده می‌کنند».

مقررات سرمایه‌گذاری کریپتو در آلمان

 

تنظیم دارایی های دیجیتال

آلمان یکی از معدود کشورهای اروپایی است که پیش از مقررات بازار دارایی‌های رمزنگاری اتحادیه اروپا یا مایکا(MiCA) قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است. به گفته رابین ماتزکه، وکیل و کارشناس بلاک چین که به بوندستاگ آلمان مشاوره داده است، مقررات نگهبانی رمزارز آلمان، افرادی که کلیدهای خصوصی را از طرف دیگران کنترل می‌کنند و به بازار آلمان خدمات می‌دهند، بدون توجه به این‌که آیا آنها، از سازمان نظارت مالی فدرال مجوز دریافت کنن، ملزم می‌کند تا مجوزهای مشابه دیگری در اتحادیه اروپا داشته باشند. همچنین، مقررات جدید انتقال وجوه اتحادیه اروپا، قوانین افشای کیف پول‌های بدون میزبانی یا کیف پول‌های رمزنگاری‌شده را که توسط متولی یا صرافی متمرکز مدیریت نمی‌شوند، ارائه می‌کند.

لون فونس شودر، مدیرعامل شرکت بلاک چین کنکوردیوم(Concordium) توضیح داد:« پیش‌نویس مقررات جدید، مستلزم تغییرات قابل ‌توجهی در نحوه انتقال ارزهای دیجیتال است. ممکن است چالش بزرگی برای راه‌‌حل‌های رمزنگاری غیرمتمرکز باشد که ناشناس بودن را به عنوان یک ارزش اصلی نگه می‌دارند و متعهد به ارتباط همتا به همتا (P2P) و حضانت شخصی هستند. علاوه بر این، بسیاری از پروژه‌ها می‌توانند توسط جامعه‌شان از تغییر راه‌حل‌هایشان بازگردند.»

 

کلام آخر

در این مقاله به دلایلی اشاره گشت که سبب شده است تا آلمان به جذاب‌ترین کشور جهان در صنعت ارز دیجیتال تبدیل شود. آلمان در سال 2019، اولین کشوری بود که استراتژی بلاک چین را به عنوان پتانسیل فناوری برای پیشبرد تحول دیجیتال به کار گرفت و با کمک آن به قطبی جذاب در زمینه‌های توسعه بلاک چین، وب 3، برنامه‌های کاربردی متاورس در فین‌تک، فناوری آب و هوا، تجارت و فناوری‌های دولتی تبدیل شد. علاوه بر این، قانون مکانی صندوق‌های آلمان، به صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های بیمه، دفاتر خانواده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌ها اجازه داد تا 20 درصد از دارایی‌های خود را به دارایی‌های دیجیتال تخصیص دهند. باید دید این اقدامات و سرمایه‌گذای‌های مشابه دیگر تا چه حدی در کشورهای دیگرگسترش خواهد یافت.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.