whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

هوش مصنوعی و مدیریت پرتفولیوی ارز دیجیتال توسط داده‌ زنجیره‌

1402/04/16 ساعت 17:43


اندیشمندان یک هوش مصنوعی مدیریت سبد رمزنگاری ابداع کردند که با اطلاعات زنجیره‌ای آموزش دیده است. بر اساس صحبت‌های پژوهشگران، CryptoRLPM نخستین سامانه هوش مصنوعی بر اساس یادگیری تقویتی می‌باشد که از الگوهای زنجیره‌ای به منظور مدیریت سبد رمزنگاری استفاده می‌کند.

به گفته دانشمندان، یک جفت محقق از دانشگاه تسوکوبا در ژاپن اخیراً یک سیستم مدیریت سبد ارزهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته‌اند که از داده‌های زنجیره‌ای برای آموزش استفاده می‌کند که اولین در نوع خود می‌باشد.

این سامانه هوش مصنوعی (AI) که CryptoRLPM نام دارد، اختصار «مدیر پورتفولیو یادگیری تقویت رمزارزهای دیجیتال» می‌باشد، از یک شیوه آموزشی به نام «یادگیری تقویتی» به منظور پیاده‌سازی اطلاعات زنجیره‌ای در نوع خود استفاده می‌نماید.

تعلیم تقویتی (RL) یک نمونه کم هزینه نمودن است که در آن یک سیستم هوش مصنوعی با فضای خود - در این مورد، یک سبد رمزارزهای دیجیتال - در تعامل است و آموزش خود را بر حسب سیگنال‌های پاداش به روز می‌نماید.

CryptoRLPM بازخورد RL را در سراسر معماری خود اعمال می‌کند. این سیستم به پنج واحد اصلی تشکیل شده است که برای پردازش اطلاعات و مدیریت پورتفولیوهای ساختاریافته با هم کار می‌کنند.

این ماژول‌ها حاوی یک واحد منبع داده، واحد پالایش اطلاعات، واحد عامل نمونه کارها، واحد دادوستدهای آنلاین و واحد به روز رسانی نماینده است.

تصویری از تحقیقات پیش از چاپ. منبع: هوانگ، تاناکا، "یک سیستم مبتنی بر یادگیری تقویتی مقیاس پذیر با استفاده از داده‌های زنجیره‌ای برای مدیریت سبد ارزهای دیجیتال"

پس از توسعه، دانشمندان CryptoRLPM را با اختصاص سه نمونه کار آزمایش کردند. اولی فقط حاوی بیت کوین و Storj (STORJ)بود، دومی BTC و STORJ را در حالی که Bluzelle (BLZ) اضافه کرد و سومی هر سه را در کنار Chainlink نگه داشت.
آزمایش‌ها در دوره‌ای از اکتبر 2020 تا سپتامبر 2022 با سه مرحله مجزا (آموزش، اعتبارسنجی و بک تست) انجام شد.

محققان موفقیت CryptoRLPM را در برابر ارزیابی پایه عملکرد بازار استاندارد از طریق سه معیار اندازه‌گیری کردند: نرخ بازده انباشته (AAR)، نرخ بازده روزانه (DRR) و نسبت .Sortino (SR) 

 AAR و DRR معیارهای اجمالی میزان از دست دادن یا به دست آوردن دارایی در یک دوره زمانی معین هستند و SR بازده تعدیل شده با ریسک دارایی را اندازه گیری می‌کند.

تصویری از تحقیقات پیش از چاپ. منبع: Huang، Tanaka، "یک سیستم مبتنی بر یادگیری تقویتی مقیاس پذیر با استفاده از داده‌های زنجیره‌ای برای مدیریت سبدهای ارزهای دیجیتال"

طبق مقاله تحقیقاتی پیش از چاپ دانشمندان، CryptoRLPM پیشرفت‌های قابل توجهی را نسبت به عملکرد پایه نشان می‌دهد:
به طور خاص، CryptoRLPM در مقایسه با بیت کوین پایه حداقل 83.14 درصد بهبود در ARR، حداقل 0.5603 درصد در DRR و حداقل 2.1767 بهبود در SR را نشان می‌دهد.

خدمات پرشین الیت

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در این شرایط متورم جامعه به دنبال منبع ثابتی از درآمد دلاری هستند، می‌توانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت و احراز هویت بایننس از کلیه سودهایی که در این کانال از طریق سیگنال فارکس، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز به دست می‌آید استفاده کنید. این منبع دلاری می‌تواند خاطر شما را نسبت به هزینه‌ها راحت تر نماید. شما از همین امروز می‌توانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت این سودها را از آن خود نمایید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.