whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

صنعت هنر دیجیتال

1402/07/12 ساعت 23:41


در مورد هوش مصنوعی و هنر مولد بسیار صحبت شده است. در بسیاری از موارد، نگرانی بی‌دلیل افزایش پیدا می‌کند. هوش مصنوعی ابزاری مانند دیگران است و اگر به خوبی مسلط شود، امکانات بی‌پایانی را باز می‌کند که در آن فقط تصور یا نبود آن مانع خواهد بود. این راهنما همه چیزی را که باید در مورد هنر دیجیتال بدانید و چگونگی شروع در صنعت به سرعت در حال تکامل پوشش می‌دهد.

در این راهنما با چگونگی تکامل هنر دیجیتال NFTs در مقابل هنر دیجیتال آشنا می‌شویم و این که هنرمندان باید چه چیزهایی را هنگام انتخاب یک پلتفرم دیجیتال در نظر بگیرند. 

چگونگی تکامل هنر دیجیتال

بیایید از ابتدا شروع کنیم. زمانی که کامپیوترها تمام اتاق‌ها را پر می‌کردند، هنرمندان از پیش در این فضا حضور داشتند. اما بیشتر این خلاقیت‌ها مورد توجه قرار نگرفت. در آن زمان، وقتی هنرمندان فقط داده‌ها را به یک ماشین بارگذاری کردند، جمع‌آوران و دلالان ادعا می‌کردند که کار آنها هنر نیست زیرا توسط ماشین ساخته شده است.

بنابراین، برای خبرنگاران هنر قابل قبول نبود - درست مانند زمانی که انطباق‌پذیران برای اولین بار کارهای خود را در سالن پاریس در قرن 19 معرفی کردند. روزنامه‌نگاران نوشتند که آنچه نمایش داده شده است هنر نیست بلکه فقط انطباق‌ها هستند.

با معرفی کامپیوترهای شخصی، هنر دیجیتال برای کاربران بسیار بیشتر قابل دسترس شد. صنعت بازی نیز همزمان رونق گرفت. ابتدا مینیمالیست بود (پونگ)، اما با گذر زمان، هنرپیشگی به تدریج پیچیده‌تر شد.

از زمان فروش 69,000,000 دلاری Sotheby از "5000 روز" Beeple، نظر عمومی در مورد هنر دیجیتال غیر متمرکز تغییر کرده است، امروزه، خیلی از مردم به تکنولوژی پیوسته‌اند تا آن را از بین ببرند.

 

 

NFTs در مقابل هنرهای دیجیتال: همان چیز؟

NFTs و هنر دیجیتال اصلا یکی نیستند. مانند هنر سنتی، حوزه دیجیتال می‌تواند همه چیز و هر چیزی باشد. دسته‌بندی‌ها بین بازی، کامپیوترهای بومی یا هنرمندان رسانه‌ای و آشنایان باهوش به سرعت شکل می‌گیرند. هنرمندان سنتی بیشتر و بیشتر در کارهای خود به طور طبیعی از کامپیوترها استفاده می‌کنند. برخی حتی کدهای کامپیوترهای خود را برای تولید تصاویر جدید از موارد موجود وارد می‌کنند. با معرفی اخیر هوش مصنوعی متن باز، امکانات بی‌پایان است. به مرور زمان، هنرمندان درخشان خواهند شد و دیگران ممکن است از چراغ روز بیافتند.

NFTs یا نشان‌دهنده‌های غیر قابل تبدیل، الگوریتم‌هایی هستند که در یک زنجیره بلوک برای رفاه قرار دارند. آنها وسیله‌ای برای معامله دیجیتالی هنر یا هر شیء با استفاده از روش‌های پرداخت غیر متمرکز هستند. تمام معاملات قابل تأیید هستند و هرگونه معاملات بعدی نیز در زنجیره بلوک ثبت می‌شود، ایجاد یک رشته از داده‌های قابل بازیابی و غیر قابل تغییر.

 نشان‌دهنده‌های غیر قابل تبدیل می‌توانند بخش‌هایی از یک شیء یا نسخه‌ها را نمایان کنند یا بدون محدودیت تولید شوند. این خطوط کد یا قراردادهای هوشمند حاوی تمام اطلاعات ضروری در مورد مورد مورد معامله، شرایط قرارداد و شرایط مانند پرداخت حق به حق الزحمه به خالق اصلی هر بار که مورد تغییر مالکیت به نامحدود است.

هنر فیزیتال (phygital) چیست؟

بسته‌های فیزیتال شامل یک شیء م tangible هستند و یک تصویر زوجی که بر روی یک زنجیره بلوک توکن‌سازی و سکه‌ریزی شده است، که هویت، مالکیت و ارزش آن شیء مانند یک گواهینامه یا مدرک مالکیت را تأیید می‌کند. بسته‌های فیزیتال، اگر در زمان ایجاد شیء پیاده‌سازی شوند، ممکن است در آینده تنها منبع ناپذیری باشند که برای همه در دسترس است.

پیامدها بسیار مهم هستند. موزه‌ها، بنیادها، جمع‌آوران خصوصی و هنرمندان همگی قادر به دیجیتالیزه کردن و توکن‌سازی مجموعه‌های خود برای محافظت از آن‌ها برای نسل‌های آینده هستند. این همچنین می‌تواند با فروش مشتقات NFTs درآمد زا باشد. البته، اطلاعات برای اشیاء موجود، به ویژه کهن‌الترین‌ها، استادان قدیمی و آثار هنری مدرن باید بدون خطا باشند. توکن‌سازی اصالت و منبع پیش‌تعیین‌شده فقط زمانی خوب است که می‌توان به آن اعتماد کرد. با گذر زمان، این ناپذیر خواهد شد.

شروع به هنر دیجیتال: شکستن گام به گام 

پس، چگونه به جنبش پیوستید؟ در اینجا چیزی است که باید انجام دهید، گام به گام.

گام اول:

  • دیجیتالی کردن (اسکن) آثار فیزیکی هنری و ایجاد تصاویر ثابت برای سکه ریزی بر روی یک زنجیره بلوک
  • آنیمیشن کردن آثار فیزیکی هنری و ایجاد ویدئوهای کوتاه برای سکه‌ریزی بر روی یک زنجیره بلوک 
  • ایجاد کارهای جدید با استفاده از نرم‌افزار عمومی برای افکت‌های ویژه و سکه‌ریزی آن‌ها بر روی یک زنجیره بلوک
  • سفارشی کردن نرم‌افزار برای ایجاد آثار هنری منحصر به فرد و شخصی و سکه‌ریزی آن‌ها بر روی یک زنجیره بلوک

گام دوم:

  • انتخاب یک پلتفرم برای فروش هنر
  • به طور منظم با آثار هنری جدید آن را تغذیه کنید
  • انتخاب یک زنجیره بلوک برای سکه‌ریزی هنر
  • دانستن چه چیزی را در شرایط و ضوابط فروش برای قرارداد هوشمند شامل شود
  • (اختیاری) : اگر تا کنون انجام نشده است، یک کیف پول رمزی باز کنید

و در نهایت، گام سوم:

  • ساخت و پرورش دنبال‌کنندگان در چندین جامعه رسانه‌ای اجتماعی
  • ارتباط، تعامل و اجتماعی شدن آنلاین با مخاطبان خود
  • حضور در رویدادهای مرتبط در محیط‌های فناوری، هنر و لوکس برای رشد جامعه خود

هم اکنون بیش از پیش، هدف گیری از یک مخاطب، تعامل با یک مخاطب و رشد یک مخاطب برای تولید فروش ضروری است. همه انواع اطلاعات باید به راحتی در دسترس، قابل دسترسی و تعاملی باشند. مصرف‌کنندگان باید احساس کنند که آن‌ها هستند که انتخاب‌های متفکرانه می‌کنند، که صدای آن‌ها شنیده می‌شود و آن‌ها می‌توانند تفاوتی ایجاد کنند وقتی که در واقع این موضوع نادر است.

برندها از اطلاعات مصرف‌کننده جمع‌آوری شده آنلاین برای ایجاد خط بعدی خود استفاده می‌کنند، که به نوبه خود به مصرف‌کنندگان برای بیشتر مشارکت تغذیه می‌شود. از اینجا، حلقه به طور بی‌پایان مارپیچ می‌شود. با معرفی AI، این فرآیند شتاب می‌یابد و ترویج محصولات تقریباً برای کاربر سفارشی می‌شود.

هنرمندان چه چیزهایی را هنگام انتخاب یک پلتفرم دیجیتال باید در نظر بگیرند

بازار هنری معیار بسیار بالایی را ارائه داده است و بازیکنان اصلی اکنون برجسته شده‌اند. دو خانه حراجی اصلی بخش‌های دیجیتالی خود را توسعه داده‌اند، گالری‌های برتر دنبال این صحنه می‌روند و هنرمندان برجسته با کیوراتورها و تأثیرگذاران به سرعت به وجود می‌آیند.

آیا می‌دانستید؟ هنرمندان اولیه رسانه مانند ورا مولنار، که به طور گسترده‌ای به عنوان پیشگام هنر دیجیتالی و تولیدی شناخته می‌شود، در سن 99 سالگی به یک پرفروش تبدیل شد. حراجی NFT او در ساتبی به مبلغ 1.2 میلیون دلار در ژوئیه 2023 به فروش رسید.

هنرمندان نیاز دارند که گزینه‌های خود را سنجیده و بررسی کنند. برخی ایده‌ی استفاده از پلتفرم‌های بررسی و منتخب را ترجیح می‌دهند، در حالی که دیگران به آزادی و گزینه‌ی غیرمتمرکزی بازارهای کاملاً خودکار علاقه‌مندند. دوباره، موضوع مربوط به داستان‌سرایی است. گالری دیجیتال یا نمایشگاه خانه حراجی اعتبار و یک جامعه آماده را ارائه می‌دهد. بازار منتخب از صنعت IT نیاز به مخاطبین جدید دارد تا به صحنه هنر برسد. یک بازار کاملاً خودکار بیشتر به تقلبات و هک‌ها باز است.

استفاده، فروش، و بازلیست کردن توکن‌ها همه صنایع را از جمله مد، پزشکی، هنر، زیورآلات، صنعت سرگرمی و ملک و مستغلات تحت تأثیر قرار می‌دهد. همه آن‌ها برای کلاهبرداران باز هستند و نیاز به حفاظت دارند. به عنوان مثال، WISe.ART بررسی شده است، کیوراتورها با هنرمندان و جامعه‌ی جمع‌آوران، نمایندگان و برنفیسیارها (در موارد جمع‌آوری کمک‌ها) تماس شخصی برقرار می‌کنند و تکنولوژی WISeKEY پلتفرم را امن می‌کند. سایر پلتفرم‌های معتبر شامل SuperRare، Nifty Gateway و Verse می‌شود.

 

 

برخی از پلتفرم‌ها با بلاکچین خودشان کار می‌کنند، در حالی که دیگران بر روی محبوب‌ترین‌ها کار می‌کنند و بیش از یکی را ارائه می‌دهند. انتخاب بلاکچین اغلب توسط ترافیک (هر چه بیشتر، بهتر است اما همچنین گران‌تر است بسته به پروتکل؛ اثبات مالکیت یا اثبات کار)، تأثیر پایدار (بیشتر بلاکچین‌ها در این روزها دوست‌داشتنی‌تر از محیط زیست هستند) یا توسط انتخاب اولیه پلتفرم مشخص می‌شود.

شرایط و مقررات، از جمله پرداخت حقوق، در قرارداد هوشمند تعیین شده و هنگامی که بر روی یک بلاکچین مهر شده‌اند، ثابت می‌شوند. در واقع، NFT ایجاد شده هنگامی که شرایط مهر شده‌اند، چیزی بیش از یک الگوریتم نیست که به تصویری متصل شده و در کیف‌پول صاحب ذخیره شده‌است. برخی از بلاکچین‌ها مانند اتریوم یا تزوز برای ذخیره‌سازی NFT‌ها در کیف‌پول کاربران بهتر سازگار هستند. تصاویر همچنین می‌توانند در کیف‌پول‌های سرد ذخیره شوند تا امنیت را افزایش دهند و خطرات مرتبط با کیف‌پول‌های آنلاین/گرم را کاهش دهند.

ارزیابی و تعیین حقوق بسیار دشوار است زیرا بازار نوسانی است، معیارهای مقایسه‌ای هنوز وجود ندارد و رکوردهای کار مشخص کردن دشوار است. سرمایه‌گذاری و نگه‌داشتن یک گزینه است. پول همچنین می‌تواند به وسیله واگذاری قطعات (یعنی بازلیست کردن به سرعت) ساخته شود (اما همچنین از دست رفته است!). همانند هر سرمایه‌گذاری دیگر، تنوع اساسی است و هیچ آسیبی به پوشش موقعیت‌ها وجود ندارد. اما خریداران هنر باید از همه چیز در ابتدا به آنچه می‌خرند اعتقاد داشته باشند. چه کسی به دنبال سود جمع آوری کند، به صورت دیجیتال یا فیزیکی، مؤلفه هیجانی همانند قبل از ورود تکنولوژی به وضعیت باقی می‌ماند.

رسانه‌های اجتماعی و ترویج هنر دیجیتال

هنرمندان یاد گرفته‌اند که به طور مداوم با جمع‌کنندگان آثارشان در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند. ارسال‌ها در رسانه‌های اجتماعی تبلیغات مستقیم فروش نیستند، اما به شکل مشابهی کار می‌کنند. جذابیت و محبوبیت دست به دست هم می‌روند و هنگامی که ارسال‌ها ویرال می‌شوند، روندها تعیین می‌شوند. کانال‌های رسانه‌ای اجتماعی محبوب‌ترین کاربران را شناسایی و برای تقویت اطلاعات از اینفلوئنسر‌ها استفاده می‌کنند.

هنگامی که این اتفاق می‌افتد، فروش‌ها تولید می‌شوند و حلقه شروع می‌شود. ارتباط می‌تواند به مدیران رسانه‌های اجتماعی واگذار شود. مگر اینکه هنرمند استراتژیک و مدبرانه باشد، این کار غالباً توصیه می‌شود. پس از ایجاد یک پروفایل در رسانه‌های اجتماعی، مهم است بفهمید که هیچ چیز جایگزین تعامل اجتماعی-فیزیکی نمی‌شود. هنرمندان باید قابل مشاهده باشند - ایجاد یک شخصیت در رسانه‌های اجتماعی اغلب به فروش هنر دیجیتال کلیدی است.

هنر دیجیتال فقط برای صفحه نیست

تعداد کنوانسیون‌ها، نمایشگاه‌های هنری و روزهای NFT در تمام شهرهای بزرگ جهان به طور مداوم در حال افزایش است. هنرمندان یا نمایندگان آنها باید تا حد ممکن حضور داشته باشند. بیشتر رویدادها ضبط و آنلاین پخش می‌شوند و شرکت در پانل‌ها، وبینارها، میزگردها و سایر کنفرانس‌ها بخشی از بازی است. در حالی که هنر دیجیتال پشت یک صفحه شروع می‌شود، تبدیل شدن به یک خالق موفق در سال 2023 اغلب نیاز به ادغام دیجیتال با فیزیکی دارد.

سوالات متداول

چگونه هنرمند درصد رویالتی را تعیین می‌کند؟

هنوز سابقه کافی برای مطمئن شدن وجود ندارد اما به طور کلی معمولاً بین 3 تا 10 درصد است. در بیشتر بازارها، هنرمند می‌تواند درصد رویالتی خود را تعیین کند. اینها به طور خودکار در هر فروش بعدی آثارشان در بازار ثانویه محاسبه می‌شوند.

کجا می‌توانید در مورد چهارمین انقلاب بیاموزید؟

مقالات زیادی آنلاین وجود دارد. از منابع توصیه شده استفاده کنید و کنجکاو باشید، وقت بگذارید تا به وبینارها و پادکست‌ها گوش دهید. بیشتر موسسات دولتی، دانشگاه‌های خصوصی و صنایع تخصصی با AI، کامپیوتر کوانتومی و چهارمین انقلاب مواجه هستند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.