whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال مولتی چین Multichain و توکن MULTI

1402/05/17 ساعت 00:22


مولتی‌چین (MULTICHAIN) یک پروتکل مسیریابی متقابل زنجیره‌ای است که انتقال توکن‌های قابل معامله و غیر قابل معامله را بین 63 زنجیره‌بلاکی از بیتکوین تا مون‌بیم و هارمونی امکان‌پذیر می‌کند. در این مقاله، اکوسیستم مولتی‌چین را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه راه‌حل‌های آن تعاملی برای تقریباً تمام زنجیره‌های بلاکی فراهم می‌کند.

آشنایی با مولتی‌چین (MULTICHAIN)

مولتی‌چین یک پروتکل مسیریابی متقابل زنجیره‌ای (پل) است که قبلاً به عنوان Anyswap شناخته می‌شد.
مولتی‌چین (MULTICHAIN) به عنوان یک پل چندطرفه عمل می‌کند و انتقال دارایی‌ها بین زنجیره‌های بلاکی را ممکن می‌سازد. این مسیریاب به صورت متفاوت عمل می‌کند بسته به دارایی‌ای که در حال انتقال است.

مولتی‌چین از روش قفل کردن و تولید دارایی (Lock and Mint) استفاده می‌کند تا دارایی‌ها را از یک زنجیره به زنجیره دیگر متصل کند. در قراردادهای هوش مصنوعی چندطرفه مولتی‌چین، دارایی‌های رمزارزی در زنجیره مبدأ قفل می‌شوند و تعداد معادل آن‌ها از دارایی‌های پوشش‌داده شده در زنجیره مقصد ایجاد می‌شود.

گره‌های مولتی‌چین به نام گره‌های SMPC شناخته می‌شوند. آن‌ها به طور مستقل از هر زنجیره‌بلاکی و به صورت گروهی برای امضاء تراکنش‌ها عمل می‌کنند. گره‌های SMPC توسط بسیاری از سازمان‌ها، موسسات و افراد مدیریت می‌شوند و برای انجام وظایف خود به طور موثر پاداش داده می‌شوند.

مولتی‌چین (MULTICHAIN) به کاربران اجازه می‌دهد بیش از 1600 توکن رمزارز را بین 63 زنجیره‌بلاکی مختلف از جمله زنجیره‌هایی که با EVM سازگار هستند و همچنین پاراچین‌ها متصل کنند. مولتی‌چین به عنوان یک لایه قابل تعامل تقریباً در هر جایی قابل استفاده است زیرا تمام زنجیره‌های رمزارزی با رمزنگاری ECDSA و EdDSA را پشتیبانی می‌کند.

مولتی‌چین (MULTICHAIN)  چیست؟

مولتی‌چین یک پروتکل مسیریابی متقابل زنجیره‌ای بازمنبع است که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های قابل معامله و غیر قابل معامله را بین چندین زنجیره‌بلاکی انتقال دهند.

مولتی‌چین بر تامین زیرساخت‌های اساسی برای ارتباط متقابل زنجیره‌ای تمرکز دارد و از توانایی تعامل با زنجیره‌های بلاکی عمومی اصلی به عنوان برترین مسیریاب برای web3 خود مفتخر است.

ارز محلی آن، MULTI، به عنوان توکن حاکمیتی استفاده می‌شود که اجازه می‌دهد به دارندگان آن به رای‌گیری و شرکت در مدیریت اکوسیستم مولتی‌چین بپردازند. به زمان نگارش این متن، ارزش بازاری MULTI بیش از 93.868 میلیون دلار آمریکا بود و با قیمت 5.13 دلار معامله می‌شد که نسبت به نقطه بالای تاریخی آن در ژانویه 2022 که با قیمت 28.55 دلار معامله می‌شد، تقریباً 82.05٪ کاهش یافته بود.

با حدود 2772 دارایی رمزارزی که در چندین mainnet حرکت می‌کنند، مولتی‌چین یک مجموعه ارزش قفل شده کلی (TVL) حدود 2.52 میلیارد دلار و بیش از 715,495 کاربر فعال دارد.

منبع: مولتی‌چین

با کارمزد تراکنش‌های پایین‌تر، زمان پل‌زنی سریع‌تر و استانداردهای امنیتی بالاتر، مولتی‌چین ناشباه‌گذاری، سرعت و امنیت را در مقایسه با سایر راه‌حل‌های متقابل زنجیره‌ای دیگر بی‌نظیر می‌سازد.

نمای کلی و تاریخچه مولتی چین Multichain

مولتی‌چین، که قبلاً با نام Anyswap شناخته می‌شد، توسط Zhaojun Zhaojun ایجاد شد تا نیاز آشکار زنجیره‌های بلاکی متمایز برای اتصال به یکدیگر را برآورده کند.

اولین برنامه Anyswap در ژوئیه 2020 به عنوان یک DEX متقاطع طراحی شده بود. با این حال، Anyswap در ابتدای سال 2021 وظیفه DEX را حذف کرده و به خدمات پل‌زنی متقاطع متمرکز شد. هدف اصلی آن ایجاد تعاملات تصادفی متقاطع بود تا امکان تعامل دارایی‌های کاربران در زنجیره‌های مختلف با زنجیره‌های دیگر ممکن شود.

به همین دلیل، به مولتی چین Multichain تغییر نام داد تا بهترین خدمات متقاطع زنجیره‌ای مشتریان را ارائه دهد.

پس از یک دوره سرمایه‌گذاری به رهبری Binance Labs با مشارکت از Sequoia China، IDG Capital، Three Arrows Capital، DeFiance Capital، Circle Ventures، Tron Foundation، Hypersphere Ventures، Primitive Ventures، Magic Ventures و HashKey، مولتی‌چین با ارزش 1.2 میلیارد دلاری 60 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری کرد.

برای دستیابی به هدف بیشتر مولتی‌چین در مسیریابی وب3، این اعتبارات به طور اصلی برای سرمایه‌گذاری در توسعه کارکنان و اکوسیستم آن استفاده شد. علاوه بر ارائه حمایت مالی برای مولتی‌چین، همه پشتیبان‌ها به طور نزدیکی در تحقق پیشرفت پروژه همکاری کردند تا به اراده مشترک خود برای وب3 برسند.
امروزه، مولتی‌چین ادعا می‌کند که در مقابل رقبا پیشی می‌گیرد، زیرا دارای یک مجموعه از زنجیره‌های متقاطع، حجم معاملات روزانه بیش از 40 میلیون دلار و هزاران مشتری روزانه است که از خدمات آن استفاده می‌کنند.

مولتی‌چین (MULTICHAIN) چگونه کار می‌کند؟

مولتی‌چین از یک شبکه از گره‌هایی به نام محاسبه چند‌طرفه امن (SMPC) استفاده می‌کند. این گره‌ها امنیت و پایداری شبکه را پشتیبانی می‌کنند و توسط چندین سازمان و فرد اجرا می‌شوند تا جلوی تبدیل یک مرجع مرکزی به یک نقض قانونی شود.

هر گره قسمت خود از کلید خصوصی را که برای امضاء تراکنش‌ها به صورت جداگانه از دیگران استفاده می‌شود، ایجاد می‌کند. این مقرره جلوی ترکیب قرار دادن بازیکنان بدخواه را می‌گیرد. علاوه بر این، از آنجا که کلید خصوصی قبل از اینکه به صورت کامل شکل گیری کند، هیچ کس مخربی نمی‌تواند آن را متصل کند. از این رو، یک نقطه تک نقطه شکست را حذف می‌کند و امنیت و غیرمرکزی بودن را ترویج می‌کند.

مولتی چین Multichain از دو تکنیک اساسی برای پل‌زنی توکن‌ها استفاده می‌کند:

  • پل‌زنی 
  • استخرهای لیکوئیدیتی

درخواست کاربر توسط مسیریاب مولتی‌چین (MULTICHAIN) دریافت می‌شود و سپس از تکنیک مناسب‌تر استفاده می‌کند. برای شروع، توکن‌ها را در یک زنجیره بلاکی با استفاده از قراردادهای هوش مصنوعی قفل می‌کند و توکن‌های پوشش‌داده شده را در زنجیره بلاکی دیگر ایجاد می‌کند.

هنگامی که این کار امکان‌پذیر نیست، توکن‌های پل‌زنی شده را از طریق یک شبکه از استخرهای لیکوئیدیتی در زنجیره‌های مختلف معامله می‌کند.

زنجیره‌های پشتیبانی شده

مولتی‌چین شبکه‌های زنجیره‌بلاکی مختلفی با استفاده از فناوری‌های گوناگون را پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، مولتی‌چین به کاربران خود ارتباط با حدود 63 زنجیره‌بلاکی عمومی محبوب، از جمله اتریوم، فانتوم، زنجیره هوشمند بایننس، آوالانچ، مون‌بیم، مون‌ریور، آربیترم، پلیگون، هارمونی، اوموس، آستار، سلو، دوج‌چین، کاوا و KCC ارائه می‌دهد. لیست کامل زنجیره‌های پشتیبانی شده را می‌توانید در اینجا بیابید.

منبع: مولتی‌چین

لیست کامل دارایی‌های پشتیبانی شده در شبکه مولتی‌چین را می‌توانید در اینجا بیابید.

چه کاربرد‌هایی می‌توان از توکن MULTI استفاده کرد؟

توکن MULTI، یک توکن حاکمیتی است که در اکوسیستم مولتی‌چین استفاده می‌شود تا به دارندگان اجازه رای‌گیری و شرکت در حکومت را بدهد.

دارندگان توکن MULTI همچنین می‌توانند آن‌ها را در ودیعه گذاری کنند تا با NFTهای veMULTI پاداش بگیرند و به همین دلیل، دارندگان NFTهای veMULTI همچنین قادر خواهند بود تغییرات حکومتی را پیشنهاد و رای دهند. با این حال، میزان توکن‌های $MULTI و مدت زمانی که آن‌ها قفل می‌شوند، امتیازات و اختیارات دارندگان توکن را تعیین می‌کند.

تعداد 100 میلیون توکن MULTI در چرخش است و نرخ تبدیل از $ANY به $MULTI نیز 1:1 است.
تعداد توکن‌های MULTI در چرخش باید هنگامی که تبدیل از ANY به MULTI کامل شود، به 18,639,320 برسد، و توکن‌های در حال حرکت در قراردادهای هوش مصنوعی 81.36٪ از تامین کل را تشکیل می‌دهند که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. تا زمانی که هیئت حکومتی DAO مولتی‌چین در زمان بعدی در مورد کاربرد توکن تصمیم‌گیری کند، این توکن‌ها در کنترل آن باقی خواهند ماند.

چه چیزهای جدیدی در مولتی‌چین (MULTICHAIN) وجود دارد؟

در حال حاضر، مولتی‌چین در هدف تبدیل به مسیریاب وب3 ایده‌آل است. از طریق فناوری متقاطع زنجیره‌ای پیشرفته مولتی‌چین، اکنون امکان ارتباط بین توکن‌های غیر قابل معامله (NFTها) در چندین زنجیره بلاکی وجود دارد که به صورت زنده انجام می‌شود. مسیریاب و پل مولتی‌چین برای NFTها به استانداردهای توکن ERC-721 و ERC-1155 پایبند است و سرعت‌های متقاطع آن نیز چهار برابر سریع‌تر از دوره Anyswap هستند.

در نتیجه، مولتی‌چین (MULTICHAIN) به عنوان یک پل‌زنی متقاطع نوآورانه، امن و سریع، با قابلیت اتصال توکن‌ها بین زنجیره‌های مختلف، نقش مهمی در ارتقاء و توسعه اکوسیستم مالی وب3 ایفا می‌کند.

کلام آخر

تعامل زنجیره‌های بلاکی نقش اساسی در تسهیل پذیرش گسترده فناوری‌های مبتنی بر زنجیره‌بلاک ایفا می‌کند، زیرا در حال حاضر زنجیره‌های بلاکی متعددی وجود دارند، هر یک با طراحی و کاربردهای خاص خود.
راه‌حل‌های متقاطع مانند مولتی‌چین (MULTICHAIN) به کاربران امکان می‌دهند تا از مزایای زنجیره‌های بلاکی مختلف بهره‌برداری کنند، زیرا به عنوان یک پل عمل می‌کنند که اجازه می‌دهد تا زنجیره‌ها به یکدیگر تکمیل کنند.

به عنوان مثال، کاربران می‌توانند به راحتی از کارمزدهای بالا و زمان پردازش طولانی در اتریوم با پل‌زنی به یک راه‌حل نسل بعدی مانند آپتوس که کارمزدهای نزدیک به صفری دارد و در حدود 160,000 تراکنش در ثانیه را انجام می‌دهد، استفاده کنند. این‌گونه، امکان تسهیل برای کاربران زنجیره‌های دیگر برای بهره‌برداری از ایمن‌ترین و قابل مقیاس‌ترین زنجیره‌بلاک لایه یک فراهم می‌شود. زنجیره‌بلاک آپتوس در مرحله تست‌نت هنوز عملکرد بهتر از پیش‌بینی‌ها را اجرا می‌کند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.