whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

بهترین پادکست‌ها برای سرمایه‌گذاران بازار سهام

1402/07/18 ساعت 20:42


اگر قصد دارید سرمایه‌گذاری را شروع کنید یا پیش از این سرمایه‌گذاری کرده‌اید ولی نیاز به گسترش دانش خود دارید، پادکست‌ها راه فوق‌العاده و رایگانی برای یادگیری هستند.

خوشبختانه، پادکست‌های زیادی در زمینه‌ سرمایه‌گذاری وجود دارد که هر نوع موضوعی را پوشش می‌دهند. به عنوان مثال، می‌توانید به یک پادکست بازار سهام یا یک پادکست سرمایه‌گذاری گوش دهید.

برای کمک به شما در مسیر سرمایه‌گذاری، ما یک فهرست از بهترین پادکست‌های سرمایه‌گذاری را ارائه داده‌ایم. اما قبل از ورود به آن، بیایید ببینیم چگونه سرمایه‌گذاری‌ها می‌توانند به زندگی شما منفعت برسانند.

پرشین الیت شما را در مسیر ارزهای دیجیتال همراهی می‌کند. با انواع سیگنال‌ فیوچرز و سیگنال فارکس، فرصت‌های مالی جدید را مشاهده کنید. همراه ما، به خدمات ارزشمندی چون احراز هویت بایننس، سبد ارز دیجیتال، مشاوره تخصصی بازارهای مالی و کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی دست یابید.

 

 

مزایای سرمایه‌گذاری چیست؟

اولین و مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری، کسب درآمد است، البته. اما این مسئله از آنجا که به نظر می‌رسد پیچیده‌تر است. هدف این است که شما بتوانید بدون زحمت اضافی پول در بیاورید. این یعنی پول شما برای شما کار می‌کند، به جای اینکه شما برای پول خود کار کنید. این موضوع را به چندین روش تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

الف.) پولی که برای شما کار می‌کند

وقتی یک سهم می‌خرید (پس از گوش دادن به بهترین پادکست‌های بازار سهام)، شما به طور جزئی صاحب آن کسب و کار می‌شوید.

حالا، شما واقعاً نیازی به انجام هیچ کار دیگری ندارید. اگر سهم آن کسب و کار افزایش پیدا کند، سرمایه‌گذاری شما نیز افزایش می‌یابد. و العکس، اگر کاهش پیدا کند.

علاوه بر این، معمولاً شما بر اساس عملکرد شرکت، سود معینی را به طور فصلی کسب می‌کنید. اگر عملکرد مثبتی وجود داشته باشد، شما مشاهده می‌کنید که پول بیشتری به طور خودکار سرمایه‌گذاری می‌شود.

به طور کلی، شما پتانسیل دارید که در بازار سهام بیشتر از آنچه که پول خود را در یک حساب پس‌انداز با نرخ بهره ثابت نگه دارید، درآمد کسب کنید.

ب.) سودهای کاهش یافته مالیاتی

اگر در 401k یا IRA خود سرمایه‌گذاری کنید، تا زمانی که آن را در زمان بازنشستگی برداشت نکنید، نیازی به پرداخت مالیات ندارید. و اگر می‌خواهید ابتدا مالیات را پرداخت کنید، می‌توانید به جای آن در Roth IRA سرمایه‌گذاری کنید.

 

 

این برداشت زمانی که بازنشسته شوید، بدون مالیات خواهد بود. همچنین راه‌های دیگر کوچکی نیز برای بهره‌برداری وجود دارد. به فرم‌های مالیاتی خود توجه کنید و ببینید آیا راهی برای کسر کردن سرمایه‌گذاری‌هایتان وجود دارد.

ج.) جلوگیری از تورم

با سرمایه‌گذاری کردن منابع خود، شما از تورم جلوگیری می‌کنید. بعد از همه، ارز معمولاً با گذر زمان کاهش مقدار می‌یابد. با این حال، با کسب درآمد از سهام، شما به نسبت قابل توجهی سود می‌برید که باید نرخ‌های تورم را شکست دهد. همه چیز به سهامی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید بستگی دارد.

د.) متنوع بودن گزینه‌ها

اگرچه بسیاری از مردم به بازار سهام سنتی فکر می‌کنند، راه‌های دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. شما می‌توانید پول خود را در رمزارزها، ETFها، آتی‌ها و بیشتر سرمایه‌گذاری کنید. تحقیق کنید و ببینید کدام روش یا دو روش با شخصیت سرمایه‌گذاری شما همخوانی دارد.

چه زمانی باید سرمایه‌گذاری را شروع کنید؟

 

آموزش بیت کوین

بهتر است تا می‌توانید زودتر شروع به سرمایه‌گذاری کنید. آنچه جالب است این است که حتی می‌توانید با مقادیر کوچک شروع کنید.

اگر یک نوجوان هستید که در دوران دبیرستان کار می‌کند، قرار دادن 10 یا حتی 20 دلار در هفته به یک سرمایه‌گذاری، می‌تواند مفید باشد.

این مبلغ 520 دلار در سال است! این مقدار را برای چهار سال دبیرستان چهار برابر کنید و شما 2,080 دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اید. این حتی شامل وجوه اضافی که تصمیم به سرمایه‌گذاری می‌گیرید و سودی که به شما پرداخت شده است، نیست.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که نمی‌توانند تا زمانی که پول زیادی دارند، شروع به سرمایه‌گذاری کنند. در مقابل – سرمایه‌گذاری راهی است که مردم پول زیادی می‌سازند.

فقط مطمئن شوید که پولی را که نمی‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری نکنید.

 

1.) سرمایه‌گذاری مانند بهترین‌ها (Invest Like the Best)

(هر چند روز یک قسمت منتشر می‌شود. مدت زمان قسمت‌ها از 40 دقیقه تا یک ساعت متغیر است)

"سرمایه‌گذاری مانند بهترین‌ها"، با میزبانی شان اوشانسی، برنامه‌ای است که می‌خواهید برای بهترین مشاوره سرمایه‌گذاری به آن مراجعه کنید. این برنامه برای مبتدیان چندان جذاب نیست، اما سرمایه‌گذاران متوسط می‌توانند زیاد از مهمان‌های مکرر او یاد بگیرند.

اوشانسی مدیران ارشد از شرکت‌های برجسته مانند توییچ و ایت اسلیپ و همچنین خبرگان مالی از دانشگاه‌هایی مانند ییل را دعوت می‌کند.

هر یک تجربه خاصی در کسب پول دارند و به شما آموزش می‌دهند که چه چیزی کلاهبرداری است و چه چیزی می‌تواند موضوع بزرگ بعدی باشد.

موضوعات از استارت‌آپ‌ها تا رمزارزها متغیر است و یک طیف وسیع از راه‌های سرمایه‌گذاری را پوشش می‌دهد.

برای افزایش دانش سرمایه‌گذاری خود به آن گوش دهید.

 

 

2.) سرمایه‌گذاری قانون‌شکن (Rule Breaker Investing)

(هر چهارشنبه یک قسمت منتشر می‌شود. میانگین مدت زمان قسمت‌ها 50 دقیقه است.)

از تمام پادکست‌های بهترین سرمایه‌گذاری، "سرمایه‌گذاری قانون‌شکن" برجسته است. با میزبانی دیوید گاردنر، بنیان‌گذار سایت مالی معتبر، موتلی فول.

این پادکست استراتژی سرمایه‌گذاری، نکات بازار سهام و ایده‌هایی از کتاب قانون خاص خود "سرمایه‌گذاری قانون‌شکن" را تجزیه و تحلیل می‌کند.

در واقع، گاردنر هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، دنبال یک مجموعه قوانین سخت و سرسختی است.

این اصول در هر قسمت تأکید می‌شوند، جایی که او به شنوندگان بر اساس نوشته‌ها مشاوره می‌دهد یا در مورد آخرین خروجی‌های بازار سهام بحرانی صحبت می‌کند. برخی از قسمت‌ها می‌بینند که گاردنر مهمان‌ها را دعوت می‌کند تا در مورد تجربه سرمایه‌گذاری خود صحبت کنند و آن را با خود وصل کند.

برنامه همچنین به بازی‌های تخته‌ای – به ویژه آنهایی با یک تمایل مالی – علاقه‌مند است. بسیاری از قسمت‌ها بازی‌های تخته‌ای مورد علاقه سال را توصیه می‌کنند، توضیح می‌دهند چگونه بازی می‌شود و مسابقات شخصی خود را توصیف می‌کنند.

3.) ما میلیاردرها را مطالعه می‌کنیم. (We Study Billionaires)

(هر شنبه یک قسمت منتشر می‌شود. میانگین طول قسمت‌ها 60 دقیقه است.)

اگر کسی هست که می‌خواهیم از او مشاوره سرمایه‌گذاری بگیریم، احتمالاً میلیاردرها هستند. پادکست "ما میلیاردرها را مطالعه می‌کنیم" توسط پرستون پایش و استیگ برودرسون اجرا می‌شود.

این برنامه واقعاً میلیاردرها و روش‌های آن‌ها را مطالعه و مصاحبه می‌کند.

تمرکز اصلی بر روی سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و بازار سهام است - به طور اساسی، بهترین استراتژی‌ها برای موفقیت در هر یک از آن‌ها. نرخ‌های بهره، ETFها و دیگر اصطلاحات سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار می‌گیرد و تجزیه و تحلیل می‌شود، به شما بهترین دانش بازار سهام را فراهم می‌کند.

 

4.) استادان در کسب‌وکار (Masters in Business)

(هر جمعه یک قسمت منتشر می‌شود. میانگین طول قسمت‌ها 60 دقیقه است.)

نویسنده بلومبرگ، بری ریتولتز، که خودش یک شرکت مدیریت دارایی تأسیس کرده و همچنین به TheStreet و CNBC کمک کرده است، چیزهای زیادی می‌داند.

او این دانش را در پادکست خود، استادان در کسب‌ و کار، زیر نام بلومبرگ به بهترین شکل نشان می‌دهد. ریتولتز سرمایه‌گذاران با تجربه، مدیران ارشد برتر و خبرگان مالی را دعوت می‌کند تا بازار سهام را بررسی کند.

این برنامه همچنین در مورد تصویر بزرگتر صحبت می‌کند - چه ایده‌هایی پول زیادی می‌سازند؟ چگونه متوجه شویم و قبل از اینکه پرواز کنند، مشارکت کنیم؟ اگر همیشه به این سوالات فکر کرده‌اید، استادان در کسب‌وکار جواب‌ها را دارد.

 

5.) پول برای بقیه ما (Money for the Rest of Us)

(هر چهارشنبه یک قسمت منتشر می‌شود. میانگین طول قسمت‌ها 30 دقیقه است.)

پول برای بقیه ما مانند دیگر پادکست‌ها است که در مورد سرمایه‌گذاری صحبت می‌کند.

اما با یک رویکرد متفاوت است. مخاطب هدف آن سرمایه‌گذاران شخصی بیشتری است - کسانی که ده‌ها هزار یا میلیون‌ها برای سرمایه‌گذاری ندارند.

بلکه، برای شهروندان با بودجه‌های معمولی و روزمره است. هدف این است که سرمایه‌گذاران نیازی به نگرانی در مورد پول نداشته باشند.

این برنامه توسط جی. دیوید استاین، یک مشاور مالی و مدیر دارایی برای گروه‌های مشاور برتر اجرا می‌شود. او با میلیاردها و میلیاردها دلار کار کرده است، در حالی که مهارت‌های سخنرانی عمومی و سرمایه‌گذاری خود را تقویت کرده است. حالا، او تمرکز خود را بر بازنشستگی با دارایی‌های کافی برای زندگی قرار داده است. استاین می‌خواهد این دانش را با شما به اشتراک بگذارد.

موضوعات از چگونگی کسب پول در حالی که کمتر کار می‌کنید، سیاست‌های بیمه و ایده‌های مشابه نوعی متغیر هستند. سپس، می‌توانید همه پولی را که صرفه‌جویی می‌کنید، سرمایه‌گذاری کنید.

 

6.) غیرزنجیره‌ای (Unchained)

(هر سه‌شنبه و جمعه یک قسمت منتشر می‌شود. میانگین طول قسمت‌ها 1 ساعت و 20 دقیقه است.)

غیرزنجیره‌ای یک پادکست با موضوع رمزارز و بلاک‌چین است که توسط لائورا شین، پیشگام خبرنگاری رمزارز، میزبانی می‌شود. شین در مورد موضوعات داغ صحبت می‌کند، از NFTها گرفته تا DeFi تا بورس‌های غیرمتمرکز.

بیشتر قسمت‌ها مدیران ارشد و بنیان‌گذاران پروژه‌های مختلف بلاک‌چین و بورس‌ها را دعوت می‌کند.

هر چند این پادکست لزوماً بر روی سرمایه‌گذاری تمرکز نمی‌کند، اما می‌تواند دیدگاه‌های شما در مورد فضای ارز دیجیتال را گسترش دهد و شما می‌توانید از این دانش برای تصمیم‌های هوشمند مالی استفاده کنید.

 

 

دلایلی که باید پول خود را در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنید.

a.) بسیاری مزایا در دوره‌ی بلند مدت

حتی در بدترین زمان‌ها، بازار سهام همیشه بهبود یافته است. نگاه کردن به دوره‌ی کوتاه مدت مفید نیست. در مدت طولانی، بازار در قرن گذشته به طور پیوسته رشد کرده است. اگر به ۱۰۰ سال آینده فکر کنیم، همین اتفاق می‌تواند رخ دهد. حتی اگر رشد آن به اندازه‌ی قابل توجهی نباشد، احتمال دارد که شما از سرمایه‌گذاری خود سود ببرید.

b.) پتانسیل بالاست

بازار سهام فرصت‌های بیشتری برای ثروتمند شدن نسبت به بسیاری از سایر راه‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. به ملک و مستغلات به عنوان یک مثال عالی نگاه کنید.

خرید ملک پول زیادی می‌طلبد. علاوه بر این، هیچ تضمینی وجود ندارد که ارزش ملک به اندازه‌ای که شما می‌خواهید افزایش یابد.

بازار سهام برعکس این است. شما حتی بدون زیاده‌روده داشتن پول نیز می‌توانید وارد شوید و احتمال رشد پول شما بسیار بالاست. به طور کلی، همچنین دوره‌ی زمانی بسیار سریع‌تری دارد.

سهام همچنین برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها بسیار آسان است. شما می‌توانید کل فرآیند را آنلاین و در چند دقیقه انجام دهید، حساب خود را از لپ‌تاپ خانگی خود شارژ کنید.

حتی مدیریت سهام بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر شما – هر کدام که برای شما بهتر باشد – امکان‌پذیر است. حتی ممکن است یک مشاور مالی استخدام کنید تا سود خود را بیشتر کنید.

c.) تنوع

حتی اگر شما در حال حاضر در سایر صنایع مانند رمزارز یا فلزات گران‌بها سرمایه‌گذاری کنید، باید به سهام تنوع بدهید. تنوع هرگز بد نیست.

هر چه نوع سرمایه‌گذاری یک فرد وسیع‌تر باشد، فرصت بیشتری برای کسب درآمد دارد.

3 چیزی که قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری باید در نظر گرفت:

 

 

a.) تاریخچه‌ سهام شرکت چگونه است؟

تاریخچه‌ی سهم انتخابی خود را بررسی کنید. آیا آن‌ها در گذشته سودآوری خوبی در قیمت سهام داشته‌اند؟

آیا شرکت در صنعت مرتبط با موفقیت است؟ آیا هر گونه تردید یا تشکیکی در مورد این گروه در اخبار وجود دارد؟ دیگران در مورد این شرکت چه فکر می‌کنند؟

به تاریخچه‌ قیمت نگاه کنید، به پیش‌بینی‌ها توجه کنید و طرح درازمدت کسب و کار را بررسی کنید.

بهتر است به تاریخچه‌ قیمت سال به سال نگاه کنید. رشد مداوم باید به سود منجر شود اگر کسب و کار بتواند آن را ادامه دهد.

اگر آن‌ها به نظر شما در یک جهت مطمئن حرکت کنند، احتمالاً می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید.

b.) آیا این تصمیم سرمایه‌گذاری هوشمندانه است؟

این بسیار واضح به نظر می‌رسد، اما واقعاً مهم است که قبل از تعهد به یک سرمایه‌گذاری گامی به عقب بردارید و آن را بررسی کنید.

آیا شما به این دلیل در این سهم سرمایه‌گذاری می‌کنید که شرکت را دوست دارید؟ اطمینان حاصل کنید که احساسات خود را درگیر نکنید. به عنوان مثال، در یک شرکت با یک بیانیه ماموریت عالی سرمایه‌گذاری نکنید، اما اگر وسایل آن شرکت در حال خونریزی باشد.

 

 

آیا بسیاری از دوستان شما در مورد بهترین سهم بعدی صحبت می‌کنند؟ آیا آن‌ها پول می‌اندازند و شما احساس فشار می‌کنید که همان کار را انجام دهید؟

گاهی اوقات این یک ایده خوب است، اما گاهی اوقات این ترس از دست دادن فرصت (FOMO) می‌تواند به تصمیم‌های سرمایه‌گذاری بسیار بدی منجر شود.

به FOMO پاسخ ندهید. اگر تحقیقات شما در مورد چنین سهمی مشکوک به نظر برسد، هیچ دلیلی برای سرمایه‌گذاری پول شما وجود ندارد. همیشه یک سهم دیگر برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

c.) آیا من به طور معقول می‌توانم این را به قیمت بیاورم؟

در نهایت، اگر این سرمایه‌گذاری به خوبی پیش نرود، آیا می‌توانید هزینه آن را بپردازید؟

مقدار پولی که قصد دارید سرمایه‌گذاری کنید را در نظر بگیرید و تصور کنید که کاملاً ناپدید شده است.

آیا با این وضعیت مالی استقرار خواهید داشت؟ اگر نه، احتمالاً باید تصمیم سرمایه‌گذاری خود را مجدداً مورد بررسی قرار دهید. اگر بدون آن مقدار پول به خوبی زندگی کنید، آن‌گاه ریسک کردن ممکن است فکر خوبی باشد.

کلام آخر

حالا شما به دسته‌ای از بهترین پادکست‌های بازار سهام دست پیدا کرده‌اید که می‌توانید به آن‌ها گوش دهید. علاوه بر این، شما همچنین در مورد چگونگی شروع سرمایه‌گذاری نیز زیاد چیزی یاد گرفته‌اید.

فقط به یاد داشته باشید، همه سرمایه‌گذاری‌ها تخمینی هستند. فرقی ندارد چه کسی چه چیزی بگوید، همیشه احتمال دارد در بازار پول را از دست بدهید.

با انتظارات کم وارد شوید و سرمایه‌گذاری‌های خود را با دقت انجام دهید. یک سرمایه‌گذار هوشمند اما مراقب، همیشه در مدت طولانی می‌تواند سود کند.

سوالات متداول

در ادامه به پرسش‌های متداول این حوزه پاسخ می‌دهیم:

 

سرمایه‌گذاری چیست؟

سرمایه‌گذاری به تخصیص منابع مانند پول، زمان یا تلاش با انتظار ایجاد بازده یا منافع در آینده اشاره دارد. این اغلب به خرید دارایی‌ها اشاره دارد. برخی افراد ممکن است سهام، اوراق بهادار، ملک و مستغلات یا رمزارزها را با هدف کسب درآمد، ارزش سرمایه افزایش یافته یا دستیابی به اهداف مالی خاص در مدت زمان خریداری کنند.

چطور می‌توانم شروع به سرمایه‌گذاری کنم؟

برای شروع سرمایه‌گذاری، به اهداف مالی خود، تحمل ریسک و مدت زمانی که قصد دارید سرمایه‌گذاری کنید فکر کنید. در مورد گزینه‌ها و استراتژی‌های مختلف سرمایه‌گذاری مانند سهام، اوراق بهادار، صندوق‌های مشترک، صندوق‌های مبادله معامله شده (ETF) و ملک و مستغلات خود را آموزش دهید. با یک طرح سرمایه‌گذاری خوب تعریف شده شروع کنید، پورتفوی خود را برای مدیریت ریسک تنوع ببخشید و به تدریج به مرور زمان به سرمایه‌گذاری خود افزوده کنید.

ریسک‌ها و پاداش‌های سرمایه‌گذاری چیست؟

سرمایه‌گذاری هم با ریسک‌ها و هم با پاداش‌ها همراه است. پاداش‌های احتمالی شامل کسب بازده‌هایی است که تورم را سرکوب می‌کند، ثروت‌افزایی در طول زمان و دستیابی به اهداف مالی. با این حال، سرمایه‌گذاری‌ها موضوع تغییرات بازار، تغییرات اقتصادی و دیگر نامعینی‌هایی هستند که می‌تواند منجر به زیان‌ها شود. درک و مدیریت ریسک‌ها از طریق تنوع، تحقیق و یک دیدگاه طولانی مدت برای مواجهه با چالش‌های سرمایه‌گذاری ضروری است.

آیا تمایل دارید در عرصه دیجیتال برترین باشید؟ 🌍 پرشین الیت، به کمک کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی، فرصت‌های نامحدود بازار مالی را ارائه می‌دهد. 💎 با ما، به سیگنال‌هایی بی‌نظیر و ارزشمند دست پیدا کنید و سوی افق‌های روشن حرکت کنید!

تو در این مسیر، همدمی داری! ⚡ پرشین الیت با گروهی از متخصصان، راهنمای تو در بازارهای مالی است. 🌐 با استفاده از دانش و فناوری روز، به جمع ما در کانال سیگنال ارز دیجیتال بپیوندید و هر روز یک پیروزی جدید را جشن بگیرید! 🌍💎


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.