whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چگونه از دارایی ارز های دیجیتال دیگران با خبر شویم؟

1401/02/24 ساعت 21:36


دارایی ارز های دیجیتال یکی از موارد اساسی در هنگام سرمایه گذاری و خرید و فروش ارزهای رمزنگاری شده هست. بازارهای سرمایه گذاری رمز ارزها  امروزه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است. به طوری که این بازار به یکی از قطب های سرمایه گذاری در دنیا تبدیل شده است.

ارز دیجیتال واحد پولی و مالی غیر متمرکز است که توسط کدهای برنامه نویسی تولید و ذخیره می‌شود. این رمز ارزها در بستر دیجیتال و بلاک چین اختصاصی توسط کاربران تبادل می‌شوند که برای تراکنش پول در این سامانه از سیستم رمزگذاری استفاده می‌شود. تمام دارایی ارز های دیجیتال یک کاربر در کیف پول اختصاصی وی ذخیره شده که به مجموعه رمز ارزهای خریداری شده توسط شخص، سبد دارایی ارز دیجیتال می‌گویند.

ارزهای دیجیتال ماهیتی غیرمتمرکز و منبع باز دارند؛ یعنی هیچ نهاد و سازمان متمرکزی نمی‌تواند بلاک چین آن‌ها را کنترل نماید. در نتیجه رمز ارزها به صورت مستقیم و بدون حضور واسطه توسط کاربران و سرمایه گذاران معامله می‌شوند. فرآیند خلق رمز ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و... از طریق ماینینگ و حل معادلات هش ریت صورت می‌گیرد.

توسعه و امنیت بالای رمز ارزها موجب شده در عصر حاضر دارایی ارز های دیجیتال یکی از بهترین شیوه‌های سرمایه گذاری و پرداخت مطمئن شناخته شوند. با این وجود این بازار با مخالفت شدید نهادهای بین‌المللی مالی و بانک مرکزی کشورهای مختلف روبرو شده است. از طرف دیگر نوسانات شدید شاخص کلی نمودار ارزش گذاری رمز ارزها باعث شده تا این واحدهای پولی الکترونیکی نتوانند جایگاه مناسبی را در بازارهای مالی جهانی نصیب خود نمایند.

 

ارزهای دیجیتال ماهیتی غیرمتمرکز و منبع باز دارند.

امنیت ارزهای دیجیتال با چه روشی تامین می‌شود؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در جهان بسیاری از سازمان‌های بزرگ به سمت بهره‌مندی از دارایی ارز های دیجیتال حرکت می‌کنند. باید به این نکته اشاره کرد که متخصصین این حوزه نگهداری ارزهای دیجیتال را در حساب کریپتوکارنسی های نامعتبر پیشنهاد نمی‌کنند.

در صورتی که فرد از ابزارهای مختلف و حساب‌های مشترک صرافی‌های رمز ارز به خصوص کریپتو کارنسی های نامعتبر استفاده نمایند؛ ممکن است مورد هک و سرقت قرار رفته و تمام دارایی کاربران یک شبه از بین برود.

کیف پول‌های ارز دیجیتال با پسورد 12 تا 24 پارتی می‌توانند عهده‌دار حراست و حفاظت از دارایی ارز های دیجیتال افراد را عهده‌دار باشند. علاوه تعیین پسورد 12 رقمی استفاده از یک امضا دیجیتالی باعث افزایش امنیت کیف پول رمز ارزها می‌گردد. این امضا تنها به صاحب و مالک کیف اجازه می‌دهد از ابزارهای مختلف این سیستم بهره‌مند شود.

بنابراین کاربران با داشتن با تعریف نام کاربری و پسورد عمومی و خصوصی از یک سیستم رمزنگاری امن بهره می‌برند. استفاده از کیف پول‌های آنلاین و سرد با برخورداری از یک امضای دیجیتال موجب ایجاد تضمین امنیت دارایی دیجیتال افراد می‌گردد.

 

قانون‌گذاری مشخصی در حوزه ارزهای دیجیتال وجود ندارد.

چگونه از ارزهای دیجیتال باخبر شویم؟

حق مالکیت ارز دیجیتال و سوابق تراکنش‌های صورت گرفته رمز ارزهای دیجیتالی بر روی بلاک چین ذخیره می‌گردد. در حقیقت توسعه دهندگان بلاک چین رمز ارزها می‌توانند تمامی افراد که در شبکه حضور دارند را شناسایی نمایند. این افراد می‌توانند تمامی تراکنش‌های انجام شده را در بستر توکن ها به راحتی رصد نموده و در صورت مشاهده تخلف کاربر را سریعا اخراج نمایند. بنابراین به کمک این فناوری می‌توان از دارایی ارزهای دیجیتال دیگران با اطلاع شد.

اگرچه قانون‌گذاری مشخصی در حوزه ارزهای دیجیتال وجود ندارد اما دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی بر درگاه‌های پرداخت صرافی‌های ارز دیجیتال داخل کشور  نظارت نسبی دارند.

تراکنش‌های بلاک چین رمز ارزها قابل پیگیری هستند

همان طور که قبلا گفتیم تایید تراکنش‌ها صورت گرفته بر روی بلاک چین رمز ارزها متکی به هیچ نهاد متمرکز و بانک مرکزی نمی‌باشد. اما تراکنش‌های تایید شده بر روی سیستم ارزهای دیجیتال در دفتر کل توزیع به نام بلاک چین ثبت و رمزنگاری می‌شوند. این امر نه تنها امکان پرداخت‌های مستقیم و همتا به همتا را فراهم کرده، بلکه نیاز به واسطه را هم از بین می‌برد.

بنابراین بلاک چین بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارای سطح بالایی از شفافیت در ردیابی بوده و اطلاعات تراکنش های صورت گرفته در بستر توکن را در اختیار فرد می‌گذارد. این تراکنش‌ها در سیستم الکترونیک ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین ثبت شده با ذکر دقیق اطلاعات کاربر و طرفین از نظر زمانی به صورت یک زنجیره ادامه‌دار مبتنی بر هش نمایش داده می‌شود.

 ارتباط هر بلاک با بلاک قبل از خود به صورت یک زنجیره می‌باشد به همین خاطر امکان دست‌کاری در تراکنش‌ها وجود ندارد. ارتباطات و اطلاعات هر تراکنش از نظر زمانی در جهت اثبات انجام کار، بر روی بلاک چین درج خواهند شد. در واقع وجود هش در بلاک امنیت شبکه را تضمین می‌کند، به همین خاطر سوابق این تراکنش‌ها غیرقابل تغییر می‌باشند.

یک تراکنش تایید شده شامل نوع و مقدار ارز دیجیتال، قرارداد، سوابق و سایر اطلاعات مربوط به این زمینه می‌باشد که به صورت غیرمتمرکز در شبکه ذخیره شده است. درواقع مسئولیت نظارت بر شبکه ارزهای دیجیتال و تامین امنیت آن‌ها بر عهده نودها می‌باشد که در شبکه‌های رمز ارزها به روش‌های مختلفی انتخاب می‌شوند.

به همین دلیل کاربران می‌تواند تراکنش یک رمز ارز، اطلاعات مربوط به معامله گران و آدرس آن‌ها و میزان تراکنش صورت گرفته را از طریق سایت بلاک چین ردیابی کرد.

 

اشخاص می‌توانند پس از گذراندن عملیات احراز هویت از طریق صرافی‌های معتبر آنلاین اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نمایند.

 

نحوه سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتالی

اشخاص می‌توانند پس از گذراندن عملیات احراز هویت از طریق صرافی‌های معتبر آنلاین اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال نمایند. کریپتوکارنسی های معتبر ارز دیجیتال با داشتن امنیت و امکانات قابل توجه می‌توانند به کاربران در نگهداری دارایی‌های خود کمک نمایند. همچنین این کارگزاری‌ها می‌توانند در تبدیل رمز ارز به واحدهای پولی و معرفی رمز ارزهای آینده دار به کمک سرمایه گذاران بشتابند.

تعیین قیمت و خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال در بازار رمز ارزها بر اساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد. بنابراین سود از پیش تعیین شده یا کارمزد غیر متعارفی در این بازار از سوی هیچ نهادی تعریف نشده و وجود ندارد. افراد که تمایل دارند در این حوزه فعالیت نمایند باید از قوانین سرمایه گذاری در این حوزه آگاه باشند.

این آگاهی کمک می‌کند تا کاربران ارز دیجیتال نامناسبی را خریداری نکنند، در نتیجه موجب کاهش ارزش سرمایه شخص و یا حتی از بین رفتن تمام سرمایه خود نگردند. در نتیجه کاربران و سرمایه گذاران با ایجاد تنوع در سبد دارایی ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بر روی رمز ارزهای مختلف از سرمایه خود در برابر ریسک‌های مختلف محافظت می‌نمایند.

 لازم است که افراد به منظور بررسی توان خرید خود، قبل از اضافه کردن کوین مورد نظر به سبد دارایی ارز های دیجیتال خویش، حتما از طریق منابع معتبری در مورد ارزش رمز ارز مدنظر تحقیق نمایند.

شناسایی ماهیت رمز ارزها و تحلیل سیگنال ارز دیجیتال می‌تواند کاربران را در راستای خرید مطمئن‌تر یاری نماید. به عنوان نمونه ارزهای دیجیتال مورد تایید بانک مرکزی با داشتن مشخصه‌های منحصر به فردی همچون قطعی بودن، نقد شوندگی و داشتن یکپارچگی ضمن تامین امنیت، کاربران را ملزم می‌کند تا برای دسترسی به منابع مالی خویش هویت خود را به طور کامل برای سیستم بلاک چین تعریف نمایند. بنابراین این نوع از سرمایه‌گذاری ضمن ایجاد نوآوری، منافع عمومی را نیز تامین می‌کند.

 

بسیاری از سرمایه گذاران توسط دارایی ارز های دیجیتال خود به دنبال کسب سود بیشتری نسبت به سایر بازارهای مالی هستند.

کلام آخر

بسیاری از سرمایه گذاران توسط دارایی ارز های دیجیتال خود به دنبال کسب سود بیشتری نسبت به سایر بازارهای مالی هستند. در هنگام فروش مقداری از دارایی رمز ارزها خود می‌توانید به وسیله پیگیری تراکنش‌های صورت گرفته بر روی بلاک چین ارز مورد نظر اطمینان لازم را برای انجام این کار به دست آورید.

 فعالیت صرافی‌های معتبر، تراکنش و دارایی‌های ذخیره شده در کیف پول‌های آنلاین و سرد از دیگر روش‌هایی است که می‌توانید از دارایی دیگر کاربران اطلاعات کافی کسب نماید. راه اندازی  توکن دیجیتال در ایران با پشتوانه طلا باعث افزایش  نقدشوندگی  این رمز ارز ها در بازار ایران شد. با طراحی و تعریف کریپتوهای ایرانی با پشتیبانی طلای 24 عیار در قالب برنامه پیمان، سرمایه گذاران می توانند با خیال راحتتری وارد این بازار شوند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.