whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

روش های تشخیص NFT ارزشمند

1401/01/31 ساعت 05:44


با افزایش سرمایه گذاری روی مالکیت هنرهای دیجیتالی در سال 2021، بازار NFT نیز به رشد قابل توجهی دست یافت. با شروع سال 2022 این روند ادامه پیدا کرد و این دارایی ها توانستند ارزش خود را  ثابت کنند. تا کنون نیز هیچ تغییری در این روند به وجود نیامده است.

با توجه به اینکه NFT یک دارایی هنری می باشد، در هنگام خرید لازم است بتوانید ارزش آن را به درستی تشخیص دهید. به همین دلیل ما در این مقاله مواردی را که لازم است به آنها توجه کنید و سوالاتی که باید پیش از خرید از خود بپرسید را برای شما بیان می کنیم.

 

شناسایی و ارزیابی توکن های غیرقابل تعویض

 

سرمایه گذاری روی توکن های غیرقابل تعویض

اگر در مورد توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFT و ارزشی که برخی از آنها پیدا کرده اند شنیده باشید، ممکن است نسبت به نحوه سرمایه گذاری روی آنها کنجکاو شده باشید. به طور قطع قبل از سرمایه گذاری در هر زمینه مانند NFT لازم است آن را بشناسید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

در ابتدا لازم است بگوییم که عبارت سرمایه گذاری روی NFT ها چندان صحیح به نظر نمی رسد. زیرا شما باید ارزش هر اثر NFT شده را به صورت جداگانه بررسی کنید و نمی توانید تعدادی از آنها را مانند ارز دیجیتال بیت کوین با یک قیمت مشخص و واحد خریداری کنید. در واقع شما روی اثرهای هنری که توکنیزه شده اند سرمایه گذاری می کنید نه بر روی توکن ها. همانطور که شما یک محصول را فقط به خاطر عنوان برگه ای که همراه آن است خریداری نمی کنید، خرید یک دارایی فقط به دلیل تبدیل شدن آن به NFT نیز هوشمندانه نیست.

البته توضیحات بالا به این معنی نیستند که سرمایه گذاری روی دارایی های NFT اشتباه است. ممکن است در بررسی خود با دارایی یا اثری برخورد کنید که به نظرتان ارزشمند باشد و بودجه لازم برای خرید آن را داشته باشید. در این صورت می توانید آن را خریداری کنید. با مالکیت یک دارایی توکنیزه شده، احتمالاً از مزایای بیشتری نیز در رابطه با توکن های غیرقابل تعویض بهره مند می شوید. اما لازم است پیش از خرید آن کاملا با خطرات سرمایه گذاری روی یک NFT آشنا شده باشید.

 

خرید توکن های غیرقابل تعویض

 

مزایا و معایب سرمایه گذاری در NFT

سرمایه گذاری در NFT مانند تجارت دیگری مزایا و معایب خود را دارد. یکی از مزایای این سرمایه گذاری ها این است که محدودیتی برای اشخاص ندارد و همه می توانند روی آنها سرمایه گذاری کنند. مزیت دیگر آنها این است که مالکیت و حق امتیاز این آثار به وسیله یک بلاک چین تضمین شده است. در کل سرمایه گذاری روی این نوع از دارایی ها موجب می شود تا بیشتر با تکنولوژی بلاک چین آشنا شوید.

از طرف دیگر همانطور که توضیح داده شد NFT ها به خودی خود یک کلاس دارایی محسوب نمی شوند. علاوه بر این ایجاد یک توکن غیرقابل تعویض به انرژی زیادی نیاز دارد که برای آن یک ایراد به حساب می آید. وابستگی این توکن ها به اتریوم هم ممکن است باعث مشکلاتی برای معاملات آنها شود.

ارزیابی آثار توکنیزه شده

ارزش آثار هنری هنرمندان مشهور که در قالب یک NFT عرضه می شوند یا توکن های مربوط به دارایی های عینی مشهور احتمالا از قبل مشخص است. با این وجود اغلب تخمین ارزش این توکن ها برای سرمایه گذاران و تریدرها دشوار است. از این رو شاهد هستیم که همه در مورد آنها صحبت می کنند، اما نمی دانند چگونه یک پروژه توکنیزه را شناسایی و ارزیابی کنند.

در اصل شناسایی و ارزیابی پروژه های NFT کار آسانی نیست. اما می توان با رعایت کردن مواردی به این هدف دست یافت. در ادامه یک روش 4 مرحله ای را که می تواند در رسیدن به این هدف برای شما مفید باشد را با هم مرور می کنیم:

  • تعیین هدف
  • شناسایی یک پروژه مناسب
  • تحقیق و بررسی
  • خریدن یک NFT

توجه داشته باشید این تنها یکی از روش های تشخیص NFT است. شما باید قبل از هرگونه اقدام برای سرمایه گذاری، اطلاعات خود را درباره آن کامل کرده و با آگاهی تصمیم بگیرید.

 

توکن های غیرقابل تعویض

 

تعیین هدف

بسیار ضروری است که پیش از خرید NFT، بدانید هدف شما از خرید آن چیست و می خواهید چه چیزی را به دست آورید. به عنوان مثال اگر قصد شما حمایت از یک هنرمند خاص باشد یا به هنر علاقه داشته باشید، به احتمال زیاد از قبل یک اثر را انتخاب کرده اید.

اما در صورتی که تنها قصد سرمایه گذاری روی این آثار را دارید، باید بدانید که NFT ها از ریسک سرمایه گذاری بالایی برخوردارند. هزینه لازم برای خرید برخی از این پروژه ها بسیار زیاد است و بسیاری از آنها نیز با شکست مواجه می شوند. افرادی که قصد سرمایه گذاری روی NFT ها را دارند باید زمان زیادی را برای پیدا کردن یک پروژه سودآور صرف کنند.

شناسایی یک پروژه مناسب

در این قسمت از مقاله نکاتی را برای پیدا کردن یک پروژه NFT مناسب بیان می کنیم. به عنوان مثال به شما توصیه می کنیم به دنبال پروژه های محبوب باشید. می توانید برای پیدا کردن آنها به OpenSea، CryptoSlam، و NonFungible مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای مالی مانند Icy.tools، Nansen و Moby.gg نیز استفاده کنید. Icy.tools پروژه های پرطرفدار NFT را به شما معرفی می کند.

به عنوان نکته بعدی پیشنهاد می کنیم کلکسیونرهای NFT را دنبال کنید. کلکسیونرهای برتر این توکن ها حجم زیادی از توکن های غیرقابل تعویض را معامله می کنند و معمولا اولین کسانی هستند که پروژه های جدید و با ارزش را شناسایی می کنند. شما می توانید تراکنش ها و معاملات تازه کلکسیونرها را به کمک ابزارهایی همچون Moby.gg ردیابی و مشاهده کنید. همچنین می توانید در رسانه هایی مانند توییتر کلکسیونرها و موضوعات مرتبط را دنبال کنید.

 

نمونه هایی از توکن های غیرقابل تعویض

 

راهنمایی دیگر ما برای شما پیوستن به انجمن های NFT است. با پیوستن به این انجمن ها می توانید به موقع از جدیدترین اخبار پروژه ها مطلع شوید. برای نمونه انجمن Odyssey یک محیط خوب و در عین حال رایگان برای یادگیری در مورد توکن های غیرقابل تعویض است. البته اگر به دنبال بهترین انجمن های این توکن ها هستید باید برای آن پول پرداخت کنید.

به یاد داشته باشید نسبت به DM Discord هایی که درباره یک پروژه NFT برای شما ارسال می شوند مراقب باشید. این کار معمولا از طرف اشخاص کلاهبرداری که به دنبال آدرس اصلی کیف پول شما هستند صورت می گیرد. برای اطمینان بیشتر در زمان پیوستن به سرورهای جدید، DM های Discord را خاموش کنید و در رابطه با راه های جلوگیری از کلاهبرداری مطالعه کنید.

تحقیق و بررسی

پس از اینکه یک پروژه NFT که برای شما جذاب باشد را پیدا کردید، باید اطلاعات خود را درباره آن کامل کنید. برای این منظور از وب سایت این توکن، دسته اجتماعی و انجمن آن بازدید کنید و ویژگی های آن را بررسی کنید. در ادامه برای اینکه بدانید باید چه ویژگی هایی را بررسی کنید، تعدادی سوال برای شما مطرح می کنیم که باید پاسخ آنها را پیدا کنید.

  • هدف از ایجاد این پروژه چیست؟
  • تیم پشتیبان این پروژه از چه کسانی تشکیل شده است؟ آیا به کارهای قبلی آنها را علاقه دارید؟ مهارت آنها برای انجام چنین پروژه هایی کافیست یا خیر؟
  • آیا برای آینده این پروژه نقشه راه مناسبی تعبیه شده است؟
  • آیا اعضای تیم پشتیبان در انجمن این توکن فعال هستند؟ اعضای انجمن درباره نقشه راه پروژه گفتگو می کنند یا تنها درباره قیمت صحبت می کنند؟ اعضای فعال در انجمن چند نفر هستند؟
  • آیا کلکسیونرهای NFT در رسانه های اجتماعی در مورد این پروژه صحبت می کنند؟ اگر نام پروژه را در توییتر جستجو کنید چه چیزی پیدا می کنید؟

همچنین می توانید درباره پروژه های NFT که از قبل ایجاد شده اند در بازار های موجود جستجو کنید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید. اطلاعاتی مانند کمیاب و منحصر به فرد بودن آنها و این که آیا پروژه انتخابی شما تایید شده یا یک پروژه ساختگی است.

 

ارزیابی یک پروژه

 

خریدن یک NFT

در نهایت پس از اینکه یک پروژه NFT را پیدا کردید که برای شما جذاب باشد و مطالعات خود را درباره آن کامل نمودید، می توانید آن را خریداری کنید. برای خرید یک توکن غیرقابل تعویض مراحل زیر را انجام دهید:

  • ساخت یک NFT جدید
  • خرید آن NFT در یک بازار ثانویه

کلام آخر

در این مقاله تا حدودی با روش شناسایی و ارزیابی یک پروژه NFT آشنا شدید. همچنین برخی از مزایا و معایب سرمایه گذاری روی این نوع از دارایی ها را نیز خواندید. با این حال همچنان لازم است قبل از شروع سرمایه گذاری، اطلاعات خود را افزایش داده و با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید تا از سرمایه گذاری خود مطمئن شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.