whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کانال سیگنال فارکس نفت WTI

1402/04/16 ساعت 00:57


با استفاده از قراردادهای آتی نفت خام سبک وست تگزاس (WTI)، مایع ترین قرارداد نفتی جهان، در معرض مستقیم بازار نفت خام قرار گرفت. معاملات آتی نفت خام WTI کارآمدترین راه برای معامله بزرگ‌ترین ترکیب نفت خام سبک و شیرین است. برای به حداقل رساندن تأثیر تغییرات احتمالی نامطلوب قیمت بر ارزش دارایی‌های مرتبط با نفت، اطلاعات فاندامنتالی خود را بالا برده و وارد تجارت این طلای سیاه شوید.
 
در سایت پرشین الیت می توانید سیگنال های نفت را در قالب کانال سیگنال فارکس داشته باشید. شما همچنین می توانید اشتراک های سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز را به صورت جداگانه تهیه کنید. احراز هویت بایننس نیز به صورت تضمینی برای شما انجام می پذیرد.

تجارت نفت چیست؟

هنگامی که نفت را معامله می کنید، دارایی های مختلفی را بر اساس یکی از پرمصرف ترین کالاهای جهان خرید و فروش می کنید. بیشتر معاملات نفتی به صورت CFD نفت انجام می شود، از جمله نقدی و آتی، به این معنی که شما دارایی پایه (مثلاً یک بشکه نفت) را نمی خرید، بلکه صرفاً در مورد قیمت نفت در بازار آزاد حدس می زنید که آیا قیمت نفت در بازار صعودی است یا خیر.

تجارت نفت چگونه کار می کند؟

بازار نفت از دو جزء اصلی وست تگزاس اینترمدیت و نفت خام برنتتشکیل شده است و هر یک از اینها قیمت های متفاوتی دارند. از آنجایی که نفت یک منبع محدود است که به عوامل عرضه و تقاضا حساس است، قیمت ها می تواند به طور قابل توجهی نوسان داشته باشد. این می تواند منجر به شرایط نوسان معاملاتی شود که اغلب توسط معامله گران ترجیح داده می شود.

در دسته‌های WTI یا برنت، فرآورده‌های نفتی زیادی مانند بازار نفت خام و CFD‌های بازار آتی نفتوجود دارد که می‌توانید معامله کنید. هر یک از این محصولات ویژگی های خاص خود را دارند و درک ویژگی ها و خطرات منحصر به فرد به عهده معامله گر است، به عنوان مثال:

  1. مشخصات قرارداد (انقضا، جابجایی و غیره)
  2. عملکرد مالی شرکت های مرتبط با نفت (جریان نقدی، پروژه های ردیف شده و غیره)
  3. خطرات ژئوپلیتیکی (اعلامیه های اوپک، تحریم های دولتی و غیره)

به‌عنوان یک معامله‌گر نفت، درک پویایی‌های اساسی بازار و ارائه یک برنامه معاملاتی که همه عوامل مهم را در بازار نفت شامل می‌شود، از جمله ریسک، عرضه و تقاضا، اخبار اقتصادی و سیاسی و همچنین استفاده از عوامل بنیادی مهم است. تحلیل تکنیکال درباره نحوه تجارت نفت را یاد بگیرید.

انواع مختلف نفت خام چیست؟

در حالی که معیارهای مختلفی برای نفت وجود دارد، بیشتر قیمت ها به یکی از معیارهای اصلی WTI و نفت خام برنت مرتبط هستند:

نفت خام برنت: تخمین زده می شود که 60 درصد از نفت معامله شده در جهان با قیمت برنت انجام می شود، که آن را به پرمصرف ترین نشانگر و یکی از معیارهای اصلی برای نفت در خاورمیانه، اروپا و آفریقا تبدیل می کند. نفت خام برنت از چهار میدان نفتی (برنت، فورتیس، اوزبرگ و اکوفیسک) در دریای شمال به دست می آید که حمل و نقل آن را راحت تر می کند. نفت خام این منطقه "سبک" و "شیرین" در نظر گرفته می شود.

WTI: نفت WTI معیار اصلی نفت مصرفی در ایالات متحده است و از چاه های آمریکا استخراج می شود. از آنجایی که این میادین نفتی محصور در خشکی هستند، حمل و نقل نفت WTI در مقایسه با برنت نسبتاً گران است.

تفاوت بین نفت برنت و WTI چیست؟

منشأ: نفت خام برنت از میادین نفتی در دریای شمال، در حالی که نفت خام WTI از چاه های ایالات متحده تامین می شود.

حمل و نقل: از آنجایی که نفت خام برنت از سکوهای نفتی در دریا تامین می شود، می توان نفت خام برنت را در کشتی ها بارگیری کرد و با سهولت نسبی و با هزینه کم در سراسر جهان توزیع کرد. از آنجایی که نفت WTI از چاه های محصور در خشکی می آید، حمل و نقل دشوارتر و پرهزینه تر است.

ژئوپلیتیک: عوامل ژئوپلیتیکی مانند تغییر موضع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تأثیر قابل توجهی بر قیمت نفت دارند که می تواند باعث افزایش اسپرد (تفاوت قیمت) بین WTI و برنت شود.

عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت نفت چیست؟

عوامل زیادی بر قیمت نفت در بازار تاثیر می گذارد. مهم است که از اخبار اقتصادی و روندهای بازار به روز بمانید تا درک بیشتری از نحوه تأثیرگذاری قیمت ها داشته باشید.

ترید نفت چه مزایایی دارد؟

تجارت CFD نفت مزایای زیادی دارد که این بازار را برای معامله گران عالی می کند:

  • معاملات آتی نفت نقدینگی بالایی را ارائه می‌کند و به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که هر زمان که لازم باشد، موقعیت‌های خود را نقد کنند.
  • سپرده مارجین مورد نیاز برای شروع معاملات نفت می تواند تا 2% از ارزش کل قرارداد باشد.
  • سرمایه گذاری در نفت به عنوان یک ابزار پوشش ریسک می تواند راه مفیدی برای تعادل ریسک باشد.
  • نفت ابزار دیگری را برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری به معامله گران ارائه می دهد.
  • نفت می تواند ارزش و قیمت خود را حتی در زمان تورم بالا حفظ کند.
  • از اهرم انعطاف پذیر برای به دست آوردن کامل یک معامله استفاده کنید.

چرا نفت خام ارزشمند است؟

نفت خام که به عنوان طلای سیاه نیز شناخته می شود، ماده اولیه ای است که به دلیل استفاده گسترده در تولید محصولات روزمره مانند پلاستیک، بنزین، لاستیک، مواد مصنوعی و بسیاری دیگر از ارزش بالایی برخوردار است. در طول سالیان متمادی، افزایش جمعیت جهان و کیفیت زندگی باعث افزایش مصرف و تقاضای نفت خام شده است. به عنوان یک محصول محدود با تقاضای بالا، نفت خام به عنوان یک کالای با ارزش در نظر گرفته می شود.

چه کشورهایی بیشترین تولید نفت در جهان را دارند؟

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط اداره اطلاعات انرژی (EIA)، کل تولید نفت به طور متوسط بیش از 100.61 میلیون بشکه در روز بوده است. پنج کشور بزرگ تولیدکننده نفت مسئول تقریباً نیمی از تولید نفت خام جهان هستند. بزرگترین تولیدکننده نفت جهان با میانگین 19.47 میلیون بشکه در روز، ایالات متحده آمریکا است. عربستان سعودی با 11.62 میلیون بشکه در روز دومین کشور است که 12 درصد از کل تولید جهان را شامل می شود. سومین، چهارمین و پنجمین بالاترین میزان تولید به ترتیب روسیه، کانادا و چین با 11.49 میلیون، 5.5 میلیون و 4.89 میلیون بشکه در روز هستند.

استراتژی تجارت نفت چیست؟

تجارت نفت ماهیت نوسانی دارد و قیمت آن می تواند توسط سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از طریق مکانیسم های تولید (تامین) دستکاری شود. بنابراین، دو استراتژی اصلی وجود دارد که معمولاً توسط معامله گران برای ارزیابی بازارهای معاملات نفت استفاده می شود: تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال.

کلام آخر

نفت خام رایج ترین کالای مورد معامله در جهان است و به دلیل نقدپذیری و نوسان بودن آن، فرصت های زیادی برای معامله نوسانات برای کسب سود وجود دارد. اینکه تجارت نفت خام چقدر می تواند سودآور باشد به عوامل زیادی بستگی دارد، اما درک خوب تحلیل بنیادی ضروری است. برای ترید و تقویت مهارت های خود، به سایت ما مراجعه کرده و با خرید اشتراک فارکس از سیگنال های پر سود نفت نیز استفاده کنید. همچنین کانال سیگنال ارز دیجیتال نیز دارای محتوای با ارزشی برای معامله گران ارز دیجیتال می باشد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.