whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

راهکارهای پولشویی از طریق بیت کوین

1401/02/08 ساعت 22:18


پولشویی از طریق بیت کوین یکی از راه هایی است که مجرمان برای تبادلات غیرقانونی خود از آن استفاده می کنند. به طور کلی ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت تقریبا غیرقابل ردیابی خود، به یکی از ابزارهای مهم مجرمان سایبری تبدیل شده اند. روز به روز به میزان استفاده از این سکه های رمزنگاری شده برای پولشویی افزوده می شود. متخلفان برای ناشناس ماندن اموال غیرقانونی خود از سکه های کریپتویی استفاده می کنند تا از شناسایی مبدا آنها جلوگیری کنند.

در این مقاله به بررسی راه های پولشویی از طریق بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسط مجرمان سایبری و  امکان مقابله با آن خواهیم پرداخت.

 

پولشویی با بیت کوین

 

علت جذابیت بیت کوین برای پولشویی

علت جذابیت پولشویی از طریق بیت کوین استفاده از ارزهای دیجیتال نسبت به روش های دیگر برای پولشویی آسانتر است. شاید در فیلم ها دیده باشید که متخلفان برای جابجایی پول های غیرقانونی خود از روش های بسیار پیش پا افتاده استفاده می کنند. مثلاً به صورت دستی با یک کیف قصد انتقال پول خود به آن سوی مرزها را دارند. اما در دنیای واقعی هرگز به این راحتی نبوده و خطرات بسیاری را برای آنها در پی دارد. 

اما پولشویی از طریق بیت کوین، به سادگی به واسطه صرافی های آنلاین و تبدیل دارایی به پول نقد برای این مجرمان بسیار آسان می سازد. زیر تراکنش های آنلاین محدودیت مرزی ندارند و در نتیجه خطرات انتقال فیزیکی پول را حذف خواهند کرد. از طرف دیگر به دلیل ماهیت تقریبا غیر قابل ردیابی ارزهای دیجیتال و ناشناس بودن مالکان آن خطر شناسایی مجرمان نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. زیرا اگر چه تمام اطلاعات تراکنش های انجام شده در بلاک چین وجود دارد اما تنها کسی که به  حساب و کیف پول دسترسی دارد، کاربری است که آن تراکنش را انجام داده است. البته پیدا کردن کاربر یا سازمانی که تراکنش را انجام داده است، غیر ممکن نیست.

 

تخلفات مالی با بیت کوین

 

نحوه پولشویی از طریق بیت کوین

متخلفان برای اجتناب از شناسایی مبدا و مقصد تراکنش های غیر قانونی در پولشویی از طریق بیت کوین از راه‌های مختلفی استفاده می کنند. پس از انجام عملیات پولشویی متخلفان می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی در مورد به دام افتادن توسط پلیس دارایی های خود را به پول نقد تبدیل کنند. در ادامه برخی از روش های شناخته شده برای پولشویی با ارزهای دیجیتال که توسط مجرمان استفاده می شود را به شما معرفی می کنیم.

میکسرهای بیت کوین

یکی از روش های پولشویی از طریق بیت کوین استفاده از میکسر های این ارز دیجیتال است.  این میکسر ها  دارایی های رمزنگاری شده غیرقانونی و قانونی را از طریق چند آدرس مختلف با یکدیگر ادغام می کنند. سپس آنها را مجددا به کیف پول ها یا آدرس‌های جدید ارسال می کنند. پروسه ترکیب دارایی های دیجیتال مختلف که با نام تامبلر نیز شناخته می شود، احتمال شناسایی تراکنش کننده را بیشتر از قبل کاهش می دهد. از این رو مجرمان سایبری برای مخفی کردن مسیرهای انتقال دارایی غیرقانونی به کسب و کارهای قانونی و صرافی‌های ارز دیجیتال، ابتدا آنها را با دارایی های قانونی ترکیب می‌کنند. 

 

ردیابی تراکنش ها

 

صرافی ها

برخی از پولشویان برای پولشویی از طریق بیت کوین عملیات خود را در صرافی های خاصی انجام می دهند. اکثر صرافی های بزرگ از قوانین مربوط به پولشویی تبعیت می کنند. با این حال برخی از  صرافی ها نیز مرحله احراز هویت را به صورت کامل انجام نمی دهند.  در این حالت با مبادله پی درپی دارایی های رمزنگاری شده با یکدیگر در صرافی های غیرقانونی، مشخصات و آدرس واقعی این دارایی ها به نوعی پاک می شوند. به این ترتیب مجرمان دیگر حتی به استفاده از میکسرهای بیت کوین نیز نیاز ندارند. 

راه دیگر پولشویی از طریق بیت کوین در صرافی های غیر قانونی تبدیل این دارایی ها به پول نقد است. اما این کار به دلیل عدم وجود بازارهای فیات یا دوام آنها در صرافی های غیر قانونی چندان رایج نیست. 

وب سایت های قمار و بازی

پولشویی از طریق بیت کوین، گاهی دقیقاً در مقابل چشمان شما انجام می شود. بسیاری از پلتفرم های موجود برای قمار و یا گیمینگ پرداختهای خود را از طریق بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده انجام می دهند. عادی بودن این روش و احتمال پایین تشخیص پولشویی با آن توجه مجرمان را به این سایتها و پلتفرم ها جلب کرده است.

پولشویی از طریق بیت کوین با گیمینگ، به واسطه خرید اعتبار، تراشه های مجازی یا ارز درون بازی در این پلتفرم ها انجام می شود. پس از چند تراکنش پولشویان پول خود را به سادگی و به صورت کاملا قانونی از طریق پرداخت وب سایت به حساب خود نقد می کنند. حتی بازی های محبوب گوشی هوشمند شما می توانند بخشی از یک طرح پولشویی باشند.

 

پیگیری تخلفات ارزهای دیجیتال

 

سرویس‌های تو در تو

روش دیگری که برای پولشویی از طریق بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می شود، استفاده از سرویس های تو در تو یا آشیانه ای می باشد. در این روش مجرمان از آدرس های میزبان یک یا چند صرافی برای دسترسی به قابلیت آنها برای تبدیل سریع دارایی به پول نقد و فرصت های معاملاتی استفاده می کنند. این روش در صرافی هایی که استانداردهای ضعیفی برای پذیرش و تطبیق دارایی دارند، امکان پذیر است. زمانی که یک تراکنش توسط این سرویس تکمیل می‌شود در دفتر کل بلاک چین به جای آدرس کاربر، آدرس صرافی وارد میشود. در صورتی که متخلفان بخواهند از کارگزاران و امکانات فرابورس استفاده کنند، می‌توانند به راحتی مبلغ بالایی از سکه‌های رمزنگاری شده را به صورت ناشناس معامله کنند.

پولشویی از طریق بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با این روش کاملاً امن و سریع است. زیرا کارگزاران فرابورس بدون شرکت در مذاکرات معامله و گاهی از جزئیات آن، شرایط انجام معامله را برای طرفین آن فراهم می‌کنند. پس از توافق طرفین معامله در مورد شرایط انتقال، دارایی ها از طریق کارگزار فرابورس منتقل می شود.

سرویس ناشناس و فرآیند یکپارچه سازی

دو روش دیگری که برای پولشویی از طریق بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به کار گرفته می شود، استفاده از سرویس ناشناس این ارزها و همچنین فرآیند یکپارچه سازی آنهاست. مجرمان برای جلوگیری از ثبت شدن تراکنش هایشان روی بلاک چین از خدمات ناشناس ارزهای دیجیتال استفاده می کنند و به این ترتیب ارتباط بین تراکنش ها را مختل می سازند. به عنوان مثال به هنگام عرضه اولیه سکه های رمزنگاری شده، مجرمان با خرید آنها از طریق یک صرافی بزرگ جرم خود را مخفی می کنند.

 

پرداخت بیت کوین در سایت های بازی و قمار

 

پس از عملیات پولشویی از طریق بیت کوین یا دیگر ارزهای رمزنگاری شده، نوبت به مرحله یکپارچه سازی میرسد. با اینکه در این مرحله نمی توان ارتباط این دارایی ها را به یک جرم ثابت کرد، اما همچنان مجرمان باید نحوه کسب این دارایی ها را شفاف کنند. احتمالاً برای این کار متخلفان از تاسیس یک شرکت آنلاین و در نظر گرفتن بیت کوین به عنوان روش پرداخت خود استفاده می‌کنند. آنها می توانند ادعا کنند که از طریق یک سرمایه گذاری پر سود این دارایی ها را به دست آورده اند. نوسانات شدید و سریع آلت کوین ها این ادعا را توجیه پذیر می سازد.

تخلفات مالی صورت گرفته تاکنون

میزان پولشویی از طریق بیت کوین، بر طبق اطلاعات بدست آمده از بلاک چین Chainanalysis، از سال 2017 به ارزش 33 میلیارد دلار  بوده است. این متخلفان تنها در سال 2021، مبلغ 8.6 میلیارد دلار  با استفاده از این سکه ها پولشویی کردند که نسبت به سال 2020، افزایش 30 درصدی این تخلف را نشان می دهد.البته با توجه به ماهیت نظارت ناپذیر برنامه های مالی غیر متمرکز مانند میکسرها، صرافی های پرخطر و استخرهای استخراج، چندان غیر قابل باور نیست که حدود 17 درصد از پول شویی را در سال 2021 به خود اختصاص داده اند.

امکان مقابله با پولشویی از طریق بیت کوین

پولشویی از طریق بیت کوین یک راه کاملا امن نیست و اشتباهات انجام گرفته در آن، منجر به پیگردهای کیفری متعددی شده است.  یکی از راه های پیگیری این تخلفات دفتر کل دائمی و عمومی بلاک چین ها است که تمام تراکنش ها را در خود ثبت می کنند. اگرچه این متخلفان تلاش خود را برای جلوگیری از شناسایی منبع وجوه غیرقانونی خود به کار می‌گیرند، اما تنها یک اشتباه می‌تواند آنها را به دام بیندازد.

 

قوانین ستگاه‌های نظارتی در مقابله با پولشویی با بیت کوین

 

کلام آخر

با پیشرفت تکنولوژی ارزهای دیجیتال، مجرمان نیز به دنبال راه های ایمن تر برای پولشویی از طریق بیت کوین هستند. این مسئله موجب می‌شود مسئولان و دولت ها نسبت به این سکه های رمزنگاری شده با احتیاط بیشتری برخورد کنند. از این رو دستگاه‌های نظارتی در پی ایجاد قوانینی برای معاملات ارزهای دیجیتال هستند

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.