whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ادغام اتریوم چیست؟

1402/03/05 ساعت 02:37


به زبان ساده، The Merge بسیار شبیه به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای دومین ارز دیجیتال بزرگ بود، مشابه این که چگونه گوشی هوشمند یا رایانه شما ممکن است به یک سیستم عامل جدید ارتقا یابد. با این حال، این به روز رسانی معمولی نبود. تیم اتریوم از سال 2017 در حال برنامه ریزی The Merge بوده است، به این معنی که این پروژه نزدیک به نیم دهه در حال ساخت بوده است.

ادغام، شبکه اتریوم را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تبدیل کرد، که پیامدهای عمده‌ای برای برخی از بحث‌برانگیزترین موضوعات در کریپتو از جمله مصرف انرژی، تمرکززدایی، طبقه‌بندی‌های قانونی، عوامل اقتصادی و موارد دیگر دارد.

در پرشین الیت علاوه بر خواندن مقالات ارز دیجیتال می‌توانید در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی عضو شوید و از انواع سیگنال فیوچرز و یا سایر سیگنال‌ها استفاده کنید. برای معاملات فارکس می‌توانید از سیگنال فارکس بهره‌مند شوید و اگر نسبت به گروه ارز دیجیتال علاقه‌مندید بهتر است از سیگنال ارز دیجیتال حداکثر سود ممکن را به دست آورید.

اثبات سهام و تفاوت آن با اثبات کار

به یاد داشته باشید که ارزهای رمزپایه ردیابی می‌کنند که چه کسی چند سکه در یک دفتر دارد (دفتر کل را مانند یک صفحه گسترده بزرگ در نظر بگیرید). از آنجایی که تراکنش‌ها به طور مداوم انجام می‌شود، دفتر کل باید به طور مرتب به روز شود. و از آنجایی که هدف این است که دفتر کل را غیرمتمرکز کند تا نتواند توسط یک نهاد واحد کنترل شود، هر به روز رسانی توسط شخص متفاوتی انجام می‌شود. این به‌روزرسانی‌ها برای کارشان در ارز دیجیتالی که در حال به‌روزرسانی هستند، توسط سیستم پرداخت می‌شود.

اما چه کسی می‌تواند دفتر کل را به روز کند؟

اثبات کار این موضوع را از طریق رقابت تعیین می‌کند. برای هر مجموعه‌ای از تراکنش‌ها، یک معمای پیچیده را تعیین می‌کند که تنها با قدرت محاسباتی بی رحم قابل حل است. یکی از راه‌های فکر کردن به این پازل مانند ترکیبی از قفسه‌های تصادفی با یک میلیون عدد است.

هر کسی که ابتدا ترکیب را به درستی حدس بزند، حق به‌روزرسانی دفتر کل را برنده می‌شود، چالشی که به چندین رایانه قدرتمند نیاز دارد تا همه ترکیب‌های ممکن را در سریع‌ترین زمان ممکن حدس بزنند. به کسانی که در این مسابقه شرکت می‌کنند ماینر می‌گویند.

تا 15 سپتامبر 2022، اتریوم بر اساس اثبات کار عمل می‌کرد. بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، هم‌چنان از اثبات کار استفاده می‌کند.

با این حال، با اثبات سهام، شخصی که می‌تواند دفتر کل را به‌روزرسانی کند، توسط رقابت تعیین نمی‌شود. در عوض، آن‌ها بر اساس شانس انتخاب می‌شوند.

نحوه کار به این صورت است: دارندگان اتریوم می‌توانند در صورت اثبات سهام، سکه‌های خود را «به اشتراک بگذارند». به شرط‌بندی مانند واریز پول در یک حساب بانکی خاص فکر کنید. سکه‌هایی که شرط‌بندی می‌شوند در این حساب قفل می‌شوند و نمی‌توانند برای هیچ چیز دیگری استفاده شوند، مگر این که شما تصمیم به برداشت آن‌ها داشته باشید.

برای هر مجموعه‌ای از تراکنش‌ها، یک نفر با اتریوم سهامدار به طور تصادفی انتخاب می‌شود تا دفتر کل را به روز کند. با این حال، توجه داشته باشید که برای واجد شرایط بودن باید حداقل 32 ETH (توکن اتریوم) شرط‌بندی شده باشد. هیچ ماینر برای اثبات سهام مورد نیاز نیست.

پیامدهای تغییر اتریوم به اثبات سهام

بیایید برخی از استدلال‌های موافق و مخالف اثبات سهام را بررسی کنیم.

کاهش مصرف انرژی به میزان زیاد

اتریوم زمانی یکی از کم مصرف‌ترین ارزهای دیجیتال در کنار بیت کوین بود. اما بدون نیاز به ارتشی از کامپیوترهای پرقدرت برای به روز رسانی دفتر کل، شبکه اتریوم اکنون به انرژی بسیار کم‌تری برای اجرا نیاز دارد.

طبق گزارشی از CCRI (مؤسسه رتبه‌بندی کریپتو کربن در پنجره‌ای جدید باز می‌شود)، The Merge هم مصرف انرژی و هم ردپای کربن آن را تقریباً 99.99 درصد کاهش داد (توجه داشته باشید که این گزارش توسط ConsenSys، یک شرکت نرم‌افزاری که محصولاتی را توسعه می‌دهد سفارش داده شده است. بلاک چین اتریوم).

Digiconomist، یک وبسایت شکاک رمزنگاری که «به افشای پیامدهای ناخواسته روندهای دیجیتال اختصاص دارد»، به نظر می‌رسد با گزارش CCRI موافق است. قبل از ادغام، شاخص مصرف انرژی اتریوم آن‌ها در پنجره‌ای جدید باز می‌شود، مصرف انرژی سالانه را تا 93.98 تراوات برآورد می‌کرد. پس از The Merge، این تخمین به تنها 0.01 تراوات کاهش یافت (تا 18 سپتامبر 2022).

ممکن است باعث کاهش تورم شود

قبل از The Merge، مدل اثبات کار اتریوم به این معنی بود که باید سکه‌های جدیدی برای استخراج‌کنندگان صادر کند. برخلاف محدودیت 21 میلیون بیت کوین، اتریوم در حال حاضر محدودیتی برای عرضه خود ندارد و همین امر باعث ایجاد ترس از تورم می‌شود.

انتقال به اثبات سهام، نیاز به صدور سکه‌های جدید برای ماینرها را از بین می‌برد، که مدافعان استدلال می‌کنند که به جلوگیری از تورم کمک می‌کند. در حالی که سکه‌های جدید هنوز برای پرداخت به سهامدارانی که برای به روز رسانی دفتر انتخاب شده اند ساخته می‌شوند، با نرخ پایین‌تری صادر می‌شوند.

شبکه اتریوم هم‌چنین فرآیندی برای سوزاندن دارد، یعنی حذف سکه‌ها از عرضه. پس از The Merge، انتظار می‌رود نرخ سوزاندن سکه‌ها بیش‌تر از نرخی باشد که با آن سکه‌های جدید صادر می‌کند، که ممکن است به آن اجازه دهد در نهایت کاهش تورم پیدا کند. خود شرط‌بندی نیز سکه‌ها را از گردش خارج می‌کند. کسانی که معتقدند کمبود ارزش سرمایه‌گذاری آن‌ها را افزایش می‌دهد، کاهش تورم را یک چیز خوب می‌دانند.

با این حال، برخی از شکاکان مطمئن نیستند که آیا میزان سوختگی به اندازه کافی برای دستیابی به این اثر، حداقل در کوتاه مدت، بالا خواهد بود یا خیر. سکه‌ها فقط زمانی سوزانده می‌شوند که معاملات انجام می‌شود، و با توجه به بازار نزولی سال 2022، بدبینان فکر نمی‌کنند که معاملات کافی برای تشویق کاهش تورم در اقتصاد فعلی وجود داشته باشد.

امکان کسب سود برای سهام‌داران

یکی دیگر از روش‌های شرط‌بندی مشابه نگهداری پول در حساب بانکی این است که می‌تواند برای دارندگان آن سود ایجاد کند.

توجه داشته باشید که اگر چه این ممکن است به سرمایه گذاران کمک کند تا اتریوم بیش‌تری جمع کنند، اما خطراتی نیز دارد. به عنوان مثال، شرط‌بندی اغلب شامل یک دوره قفل است، که در آن شما نمی‌توانید سکه‌های خود را بفروشید یا خارج کنید. اگر ارزش اتریوم در طول دوره قفل کاهش یابد، سرمایه‌گذاری شما ممکن است تا پایان آن دوره ارزش کم‌تری داشته باشد، حتی با بهره‌ای که به دست آورده‌اید.

ممکن است اتریوم را کم‌تر غیرمتمرکز کند

یکی از رایج‌ترین انتقادات به اثبات انتقال سهام این است که کنترل بیش از حد را در دست چند نهاد قرار می‌دهد. به عنوان مثال، برای این که برای به روز رسانی دفتر کل انتخاب شوید، باید حداقل 32 ETH سهام داشته باشید، این مبلغی است که ممکن است بسیاری از سرمایه گذاران معمولی علاقه‌ای به انجام آن نداشته باشند. این ممکن است به گروه کوچکی از بازیکنان بزرگ مزیت بدهد که می‌تواند سیستم را متمرکزتر کند.

منتقدان هم‌چنین نگران حملات 51 درصدی هستند، جایی که یک فرد یا نهاد اکثریت عرضه سهام را کنترل می‌کند. این می‌تواند خطر دستکاری یا سانسور توسط نهادها یا دولت‌های بزرگ را افزایش دهد.

طرفداران استدلال می‌کنند که همین نگرانی‌ها با اثبات کار وجود دارد، جایی که کسی می‌تواند با جمع آوری اکثریت قدرت محاسباتی موجود، دفتر کل را دستکاری کند. آن‌ها هم‌چنین استدلال می‌کنند که بازیابی پس از یک حمله 51 درصدی تحت اثبات سهام آسان‌تر است، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد به انتقال به نسخه جدیدی از بلاک چین رأی دهند.

در نهایت، اثبات سهام هم‌چنین به اتریوم اجازه می‌دهد تا بازیگران بد را با مصادره سهام آن‌ها جریمه کند، که طرفداران استدلال می‌کنند که انگیزه حملات را کاهش می‌دهد.

ممکن است در را به روی حملات جدید باز کند

Ethereum.org، سایت رسمی بنیاد اتریوم، خاطرنشان می‌کند که اثبات سهام «پیچیده‌تر برای پیاده‌سازی از اثبات کار» است و هم‌چنین «جوان‌تر و کم‌تر در مقایسه با اثبات کار آزمایش شده است».

سرمایه‌گذاران باید بدانند که ممکن است چالش‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای مانند حملات سایبری غیرمنتظره یا تلاش‌های تصاحب پیش‌رو وجود داشته باشد. با این حال، برخلاف برخی از ارزهای دیجیتال، شبکه اتریوم دارای یک تیم توسعه فعال است که ممکن است حل مشکلات جدید را آسان‌تر کند.

ممکن است طبقه‌بندی را به عنوان یک امنیت آغاز کند

در حالی که هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی سازمان‌های دولتی مربوطه ارائه نشده است، برخی فکر می‌کنند که تغییر به سمت اثبات سهام به این معنی است که اتریوم می‌تواند به‌جای یک کالا به عنوان یک امنیت طبقه‌بندی شود. در آگوست 2022، قانون حمایت از مصرف کننده کالاهای دیجیتال، بیت کوین و اتریوم را به عنوان کالا معرفی کرد. اما اندکی پس از The Merge در سپتامبر، گری جنسلر، رئیس SEC گفت که اثبات سهام رمزارزها می‌تواند به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط باشد. اگر اتریوم واقعاً به‌جای یک کالا به‌عنوان یک امنیت طبقه‌بندی شود، ممکن است تحت مقررات سخت‌گیرانه‌تری از SEC قرار گیرد.

ارتقاء شانگهای چیست؟

اگر چه The Merge در سال 2022 راه‌اندازی شد، اما تا زمانی که یک سری به روزرسانی‌های فنی را به پایان نرساند، 100٪ کامل نمی‌شود.

اولین مورد از این به‌روزرسانی‌ها، ارتقای شانگهای (که به آن «شاپلا» نیز گفته می‌شود)، در 12 آوریل 2023 تکمیل شد. هدف از به‌روزرسانی، شروع یک سری به روزرسانی‌های نرم‌افزاری بود. شاید مهم‌تر از همه، به کاربرانی که اتریوم را شرط‌بندی می‌کنند، این امکان را می‌دهد تا سکه‌های خود را برداشت کنند. کاربرانی که در سال 2022 اتریوم را به اشتراک گذاشته بودند، قبلاً مطمئن نبودند که چه زمانی می‌توانند برداشت کنند.

اگر در اتریوم پس از ادغام سرمایه‌گذاری می‌کنید، چه نکاتی را در نظر بگیرید؟

قبل از افزودن اتریوم به مجموعه خود، مطمئن شوید که The Merge و پیامدهای بالقوه آن را درک کرده‌اید. هنگام در نظر گرفتن شرط‌بندی محتاط باشید. در حالی که توانایی کسب سود ممکن است جذاب باشد، به یاد داشته باشید که خطراتی وجود دارد، از جمله عدم اطمینان در مورد زمانی که می‌توانید سکه‌های خود را برداشت کنید. ممکن است بخواهید فقط مبلغی را در نظر بگیرید که با از دست دادن آن راحت هستید.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که The Merge تنها آخرین تغییر در شبکه اتریوم بود. توجه داشته باشید که به روزرسانی‌های بیش‌تری در دست کار است و ممکن است در ماه‌های آینده آغاز شود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.