whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال زیلیکا (Zil)

1400/09/05 ساعت 04:32


یکی از ارزهای دیجیتال منحصر به فرد بازار، ارز دیجیتال زیلیکا یا به اختصار همان ZIL است که به پلتفرم زیلیکا تعلق دارد. خصوصیت منحصر به فرد این پلتفرم، مقیاس پذیری واقعی آن با توان عملیاتی بالا و تراکم کم است که با استفاده از سیستم اشتراک گذاری (sharding) برایش مقدور شده است.

زیلیکا، مسیر را برای توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند هموار کرده است تا از آن در برنامه های کاربردی بزرگ شان که طیف گسترده ای را از تبلیغات گرفته تا سرویس های مالی در برمیگیرد، استفاده کنند. امروز قصد داریم به معرفی زیلیکا (ZIL) بپردازیم و شما را با ویژگی های آن بیشتر آشنا کنیم تا اگر به دنبال سیگنال ارز دیجیتال می گردید، این رمزارز منحصر به فرد را حتماً در نظر داشته باشید. 

در دنیای دیجیتالی امروز، سبد ارز دیجیتال شما نیازمند راهبردهای هوشمندانه است. با استفاده از سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و کانال سیگنال ارز دیجیتال، می‌توانید مسیر خود را به سوی سودآوری نقطه‌به‌نقطه رهبری کنید. برای تصمیمات هوشمندتر، به مشاوره تخصصی بازارهای مالی ما اعتماد کنید. و در نهایت، با احراز هویت بایننس، از امنیت و قابلیت اعتماد معاملات خود مطمئن شوید. با ما، آینده روشنی در انتظار شماست!

 

image

پلتفرم زیلیکا، یکی از بلاکچین های پیشرو نسل سوم است.

زیلیکا (ZIL) چیست؟

زیلیکا (Zilliqa)، یک بلاکچین عمومی محسوب میشود که توانسته مسئله مقیاس پذیری و توان عملیاتی بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم که به ترتیب بلاکچین های نسل های اول و دوم به شمار می روند را به طور چشمگیری بهبود بخشد. برای این منظور، از اشتراک گذاری (sharding) بهره می گیرد تا هم سرعت تراکنش ها را بالاتر ببرد و هم با تقسیم شبکه به گره هایی که فرایند کار را به صورت موازی انجام میدهند، یک پلتفرم امن تر و مقیاس پذیرتر نسبت به سایر پلتفرم ها ایجاد نماید. 

توسعه دهندگان توکن ZIL مدعی هستند که زیلیکا، اولین بلاکچینی است که برای حل مشکل مقیاس پذیری به سیستم sharding متکی شده و در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده است. طبق آنچه در وایت پیپر توکن ZIL گفته شده، sharding به بلاکچین زیلیکا کمک می کند تا سرعت تراکنشات آن تا حدود هزار برابر سریعتر از شبکه بلاکچین اتریوم باشد. 

در واقع، زیلیکا بلاکچینی بدون مجوز و با توان عملیاتی فوق العاده بالاست که به توسعه دهندگان dApps و قراردادهای هوشمند این امکان را میدهد تا از این پلتفرم، بدون مشکلات عمده بلاکچین های قدیمی تر، از جمله هزینه های بالای گس استفاده کنند.

 

image 

زیلیکا با استفاده از مکانیزم شاردینگ سرعت پردازش تراکنشات خود را افزایش می دهد.

زیلیکا چگونه کار می کند؟

اساس پلتفرم زیلیکا بر فناوری شاردینگ برای غلبه بر تراکم تراکنشات متکی است. به زبان ساده، شاردینگ (sharding) تقسیم شبکه به خوشه هایی از گره هاست که به هر کدام از آنها شارد (shard) گفته می شود. این بدان معنی است که ماینرها برای تایید یک تراکنش، این امکان را دارند که  به صورت موازی با یکدیگر فعالیت کنند.

در واقع، شاردها به جای اینکه همانند بسیاری از دیگر ارزهای دیجیتال همه با هم در یک گروه بزرگ با هم پردازش کنند و به این ترتیب سرعت را کندتر و کندتر کنند، می توانند مجزا از یکدیگر آنها را پردازش کنند. در چنین شبکه ای که به اشتراک گذاری تکیه دارد، هرچه شبکه بزرگ تر شود، میتواند تراکنشات را سریعتر پردازش کند. زیرا هرچه شاردها بیشتر شوند، تراکنش های بیشتری را همزمان میتوانند پردازش کنند. 

مشکل بالقوه شاردینگ، رسیدن به اجماع برای تایید تراکنشات است. پروتکل اجماع برخی از توکن ها همچون بیت کوین، به این صورت است که نیمی از گره ها برای تایید یک تراکنش باید توافق کنند. اما زیلیکا این مشکل را با یک مکانیزم اجماع ترکیبی متفاوت به نام hybrid consensus mechanism حل کرده است. این مکانیزم سریعتر است و نسبت به بلاکچین های قدیمی تر، از قدرت محاسباتی کمتری بهره می گیرد.

این کار را نیز با کمک شاردها انجام میدهد تا گره ها مجبور نباشند کل بلوک اطلاعات را پردازش کنند. طی پروسه تقسیم بلاکچین به واحدهای کوچیک تر، اطلاعات آنها هم تقسیم میشد و گره ها برای کسب اطلاعات کامل تر باید با هم ارتباط متقابل برقرار می کردند که این پروسه بسیار پیچیده و زمانبر است. مکانیزم اجماع ترکیبی دقیقاً این مشکل را حل کرده است تا هر نود به کل اطلاعات بلاکچین دسترسی کامل داشته باشد. 

توکن ZIL

image 

*ZIL، توکن اختصاصی پلتفرم زیلیکا است.

توکن اختصاصی بلاکچین زیلیکا ZIL است که کاربردهای متنوعی دارد و میتوان آن را برای مبادله، معامله یا سرمایه گذاری بلند مدت استفاده کرد. علاوه بر آن به هولدرهایی که دارایی های خود را در سیستم استیک می کنند نیز جوایز تعلق می گیرد و حتی می توانند، متناسب با مقدار ZIL هایشان، در اداره اکوسیستم زیلیکا نیز حق رای داشته باشند. عرضه این توکن به طور کل بسیار محدود بوده و آن را به گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل کرده است. 

کلام آخر

عوامل زیادی روی نوسانات قیمت ZIL تاثیرگذارند. از اخبار و جزئیات توسعه پروژه گرفته تا روانشناسی بازار، تغییرات سایر ارزهای دیجیتال و هر فاکتور مهم اقتصادی دیگر. زیلیکا، یکی از بهترین و کارآمدترین بلاکچین های نسل سوم است و گزینه بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می رود. با این وجود مثل تمام سرمایه گذاری های دیگری که در بازار ارزهای دیجیتال انجام میدهید، اصول مدیریت ریسک و سرمایه را در طول مسیر فراموش نکنید.

پیش‌بینی اخیر ما در مورد قیمت زیلیکا نشان می‌دهد که ارزش آن تا تاریخ 18 اوت 2023 با کاهش 0.24% به 0.017602 دلار خواهد رسید. تحلیل ما از شاخص‌های فنی نشان‌دهنده این است که حس بازار فعلی بسیار منفی با درصد 91 و امتیاز شاخص ترس و طمع 50 است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.