whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال COMP

1400/12/16 ساعت 19:03


ارز دیجیتال COMP یک نمونه دیگر از دارایی های دیجیتال و رمزنگاری شده در دنیای کریپتو کارنسی می باشد. این رمز ارز به وسیله شبکه کامپاند Compound به بازار ارزهای دیجیتال ارائه شده است. شبکه کامپاند Compound به عنوان یکی از سرویس های وام دهی غیر متمرکز شناخته می شود. همین امر موجب جذابیت هرچه بیشتر این پروژه و رمز ارز آن گشته است. در این مقاله قصد داریم به دلیل ویژگی های فوق العاده ای که ارز دیجیتال COMP دارد، به معرفی آن بپردازیم. در ادامه شما را با اهداف اصلی و ویژگی های کامپاند و همچنین با نحوه عملکرد آن آشنا خواهیم نمود. پس اگر مایل به سرمایه گذاری در رمز ارز کامپاند COMP هستید این مقاله را از دست ندهید.   

 

ارز دیجیتال COMP

آشنایی اولیه با ارز دیجیتال COMP

ارز دیجیتال کامپاند که با نام اختصاری COMP نیز شناخت می شود، دارای ارزشی معادل با بیش از ۷۴۴ میلیون دلار می باشد. این ارز رمزنگاری شده سهمی برابر با ۰۳/۰ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین بر اساس داده های سایت کوین مارکت کپ CoinMarketCap در رتبه ۹۳ بازار کریپتو قرار گرفته است. قیمت ارز دیجیتال COMP در تاریخ ۱۲ می سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی در ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به بیشترین میزان خود رسید. در حال حاضر ارزش این ارز رمزنگاری شده ۸۸ درصد کمتر از آن زمان می باشد.

 تعداد کل واحد های توکن کامپاند Compound ۱۰ میلیون واحد می باشد. تعداد واحد های در گردش ارز دیجیتال COMP نیز برابر با ۶/۶ میلیون واحد می باشد. هم اکنون فعال ترین صرافی که از این رمز ارز پشتیبانی می کند، صرافی ایکس تتا گلوبال Xtheta Global می باشد. این صرافی سهمی برابر با ۴۷/۱۵ درصد  از کل حجم معاملات این رمز ارز در طول شبانه روز را به خود اختصاص داده است.

بنیانگذاران پروژه کامپاند و رمز ارز COMP

رابرت لشنر Robert Leshner، جفری هیز Geoffrey Hayes، توری اتسیتی Torrey Atcitty اعضای اصلی تیم بنیانگذار پروژه کامپاند Compound و ارز دیجیتال COMP می باشند. رابرت لشنر یک تحلیل گر مالی و یک اقتصاددان خبره است که در سمت مدیر عامل این پروژه و رمز ارز آن فعالیت دارد. همچنین وی دو نرم افزار را ایجاد نموده است که در زمینه استارتاپ ها بسیار کاربردی هستند. مدیریت پروژه کامپاند COMP بر عهده جفری هیز می باشد. وی تاسیس کننده دو استارتاپ می باشد. فعالیت نفر سوم این تیم یعنی توری نیز در زمینه توسعه هرچه بیشتر پروژه کامپاند Compound می باشد. وی بخشی را مدیریت می کند که سعی بر گسترش استفاده از این رمز ارز را در گوشی های همراه دارد.

 

ارز دیجیتال COMP

تاریخچه ارز دیجیتال COMP

در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ میلادی، ارز دیجیتال COMP در اکسچنج ها و صرافی های ارزهای دیجیتال لیست شد. در همان ابتدای کار ارزش این پروژه توسط کاربران و توسعه دهندگان شناخته شد. به همین دلیل تقاضا برای این ارز دیجیتال افزایش یافت. همین منجر به صعود چشمگیری در ابتدای ارائه این رمز ارز گشت. در ماه های بعد نیز با این که نوسانات بسیاری در بازار کریپتو ایجاد شده، روند صعودی این رمز ارز ادامه داشت.

چگونگی وام گرفتن و وام دادن در ارز دیجیتال کامپاند

ارز دیجیتال COMP سود مبادلات و معاملات خود را با در نظر گرفتن عرضه و تقاضا مشخص می کند. این امر به معنی غیر متمرکز یا Defi بودن پروتکل کامپاند می باشد. شبکه کامپاند Compound بر بستر بلاک چین اتریوم Ethereum فعالیت می کند. برای وام گیرنده و وام دهنده هیچ شخص ثالثی واسطه نیست. آن ها فقط با خود کامپاند در تماس هستند. تمامی بازارهای مالی ارز دیجیتال کامپاند به دارایی های اتریومی ETH مربوط هستند. به عبارت دیگر معاملات مربوطه به صورت کاملا واضح و شفاف بر بستر بلاک چین اتریوم Ethereum قرار می گیرند. تاریخچه همه تراکنش ها تایید و ثبت می گردد. تمامی این اطلاعات ثبت شده در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد.

یکی از ویژگی های مهم این رمز ارز که سبب می شود تا همه ی سرمایه های جمع آوری شده به شکل منابع قابل تعویض در بیایند، غیر متمرکز بودن ارز دیجیتال COMP می باشد. این موضوع باعث بیشتر شدن نقد شوندگی خواهد شد.  همچنین سبب می شود کاربر قادر باشد هر زمان که خواست پول و مبلغی را برداشت نماید.

 

ارز دیجیتال COMP

مزایای ارز دیجیتال COMP

توکن کامپاند COMP در اغلب صرافی ‌های شناخته شده و معتبر از جمله کوین بیس Coin Base و بایننس Binance لیست شده است. صرافی کوین بیس Coin Base که رمز ارزهای مختلف را پیش از لیست‌ کردن به شکل کامل و دقیق از جنبه بنیادی بررسی می نماید. این صرافی از ابتدای فعالیت پروژه کامپاند Compound از آن پشتیبانی و حمایت کرده است. این امر را می توان به عنوان یک مهر تایید نسبت به قدرت بنیادی ارز دیجیتال COMP در نظر گرفت.

نکته مثبت دیگر در مورد این پروژه مدیریت آن است که به‌ شکل غیر متمرکز Defi انجام می پذیرد. همان‌ گونه که اشاره نمودیم ارز دیجیتال COMP یک توکن حاکمیتی است. به این معنی که کاربران قادر هستند با داشتن این توکن پیشنهادات خود را به منظور تصمیم‌ گیری ‌ها به تیم اجرایی پروژه ارائه کنند. همچنین در رای ‌گیری های شبکه شرکت نمایند. نظرات کاربران توسط تیم پشتیبانی به ‌طور دقیق بررسی خواهد شد. تیم پروژه کامپاند Compound توانسته است خود را در لیست پروژه ‌های تکمیل شده‌ قرار دهد. تعداد پروژه های دنیای کریپتو که به این مرحله رسیده اند بسیار کم است. یکی از مزیت های خوبی که کامپاند دارد، ضعیف بودن احتمال بروز مشکل در نقدینگی می باشد. که دلیل آن وجود طرح های مختلف تشویقی در این شبکه می باشد.

معایب موجود در پروژه ارز دیجیتال COMP

این پروژه نیز مثل هر پروژه دیگر در حوزه کریپتوکارنسی دارای معایبی می باشد. یکی از معایب پروژه کامپاند عدم امکان انجام معاملات فیوچرز یا آتی بر روی ارز دیجیتال COMP می باشد. برخی از کارشناسان حوزه رمز ارزها نقطه ضعف دیگر این ارز دیجیتال را نداشتن برنامه های شفاف و مشخص برای آینده آن می دانند. اما  تیم راه انداز و پشتیبانی کننده از پروژه کامپاند این موضوع را به عنوان نقطه قوت خود می دانند. چرا که ادعا می کنند این ویژگی به‌ خاطر تاثیر داشتن رای و نظر کاربران در آینده پروتکل کامپاند و ارز دیجیتال COMP می باشد.

کاربردهای ارز دیجیتال کامپاند COMP

این ارز دیجیتال نیز همچون سایر رمز ارزها در صرافی ها معامله می شود. از این رو کاربران و سرمایه‌ گذاران می توانند از نوسانات قیمتی پیش آمده در روند این رمز ارز کسب سود نمایند. گفتیم که ارز دیجیتال COMP از جمله توکن های حمایتی معرفی شده است. در نتیجه هولدرها و نگهداران این توکن حق شرکت در رای گیری ها را دارند. بنابراین می توانند در آینده این رمز ارز و شبکه آن نقش داشته باشند. کاربرد دیگر کامپاند برای سرمایه گذاران این است که می توانند با کمک به نقدینگی این پروژه سود کسب کنند. به این صورت که دارایی های خود را در اختیار استخر این پروتکل قرار دهند.  

از طرف دیگر کاربرانی که نیاز به گرفتن وام دارند، می‌توانند به دور از مشکلات رایج در گرفتن وام های بانکی برای این منظور اقدام نمایند. این پروتکل بسیار قابل اعتماد و مطمئن است و در ازای دادن وثیقه به راحتی به کاربران خود وام اعطا می کند. برخی معامله گران حرفه ای می توانند با استفاده از وام دریافتی خود به ترید و داد و ستد بپردازند. همان طور که اشاره شد این روش فقط به حرفه ای ها پیشنهاد می شود. از دیگر کاربردهای استفاده نمودن از پلتفرم ارز دیجیتال کامپاند برای کاربرانی است که قصد برگزاری عرضه اولیه یا ICO را دارند. این کاربران می توانند از این طریق اقدام به دریافت سرمایه مورد نیاز خود نمایند.

 

ارز دیجیتال COMP

نتیجه گیری

یافتن محدوده های ایده آل و مناسب جهت خرید و فروش ارز دیجیتال COMP و سرمایه گذاری نمودن در آن و یا سایر ارزهای رمزنگاری شده از اهمیت بسیار زیادی در این بازار برخوردار می باشد. اخیرا سایت های مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند که یکی از معتبر ترین آن ها سایت پرشین الیت می باشد. مراجعه با این سایت ها یکی از مطمئن ترین راه ها جهت دریافت سیگنال ارز دیجیتال خواهد بود. سایت پرشین الیت از جمله سایت های فعال در زمینه فروش اندیکاتور و سیگنال فیوچرز است که ارائه دهنده امکانات مختلف و فوق العاده ای برای استفاده کاربران خود است. از جمله خدمات این سایت می توان به ثبت نام و احراز هویت بایننس، آگاه شدن از قیمت ارزهای دیجیتال و مشاهده نوسانات و نمودار لحظه ای آن ها اشاره کرد.

کانال های خارجی VIP متعددی به جهت دریافت نمودن سیگنال ارز دیجیتال وجود دارد. ممکن است به دلیل تعداد زیاد و تنوعی که این کانال های خارجی دارند انتخاب مناسب ترین آن ها برای کاربران کمی سردرگم و سخت به نظر برسد. یکی از تازه ترین خدماتی که  توسط وبسایت پرشین الیت ارائه شده است گلچین نمودن این کانال ها برای راحت تر کردن کار کاربران است. این سایت کمک می کند کاربران با داشتن یک اشتراک از سیگنال کانال های خارجی وی آی پی و معتبر گردآوری شده توسط تیم پرشین الیت به صورت یکجا بهره مند شوند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.