whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال LBR

1402/04/04 ساعت 12:57


ارز LBR را به گونه‌‌ای طراحی کردند که جهانی باشد و مانند هر ارز دیجیتال دیگری از یک دفتر کل دیجیتال یا فناوری بلاک چین استفاده کند. جالب اینجاست که برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، LBR کوین توسط یک "سبد ارز" پشتیبانی می‌شود و این از آن در برابر نوسانات محافظت می‌کند. نوسانات رایجی که در یک ارز دیجیتال رایج مانند بیت کوین مشاهده می‌کنیم.

با این حال، دیوید مارکوس، مدیر عامل فیس بوک، که ابتکارات بلاک چین را رهبری می‌کند، قبلاً در کنگره ایالات متحده شهادت داده بود که LBR قصد دارد بیش‌تر به یک ارز سنتی تبدیل شود تا یک ارز دیجیتال. فکر کنم از این جا شروع به سرازیری کرد!

فیسبوک بیش از 2.4 میلیارد کاربر فعال دارد. اگر به یک چهارم آن‌ها از طریق ارز دیجیتال نسل بعدی کمک کند، این تعداد تقریباً دو برابر جمعیت ایالات متحده خواهد بود. LBR کنسرسیومی از شرکت‌های برتر دنیا تشکیل داد که حداقل 10 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه گذاری کردند. شرکت‌هایی مانند Lyft، Spotify، Uber، PayPal و MasterCard بخش بزرگی از آن بودند. با این حال، به محض ورود این شرکت‌ها، پروژه ارز دیجیتال LBR را ترک کردند. پی پال اولین شرکتی بود که از این ائتلاف خارج شد.

مسترکارت، ویزا، استرایپ و چند نفر دیگر از این روش پیروی کردند. وقتی کنگره در سال 2019 از مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک پرسید که چرا آن‌ها را ترک می‌کنند، او به سادگی اظهار داشت که این ریسکی است که آن‌ها مایل به انجام آن نیستند. او هم‌چنین سعی کرد قانونگذاران را متقاعد کند که اگر کشوری بخواهد به عنوان یک ابرقدرت جهانی در صدر باشد، چنین خطراتی ضروری است.

بازماندگان انجمن LBR (LA) دوباره جمع شدند و سعی کردند برنامه اولیه خود را تغییر دهند. بنیانگذاران آن را LBR 2.0 نامیدند و اکنون به دنبال جلب رضایت دولت ایالات متحده هستند. چرا؟ زاکربرگ بارها به قانونگذاران اطمینان داده است که ارز دیجیتال جدید فیس‌بوک بدون تایید ایالات متحده در هیچ کجای جهان راه اندازی نخواهد شد.

چه اتفاقی برای LBR 1.0 فیسبوک افتاد؟

فیس‌بوک کیف پول دیجیتالی را از طریق LBR معرفی کرد که می‌تواند از طریق واتس اپ، مسنجر و اپلیکیشن مستقل آن کاLBR پرداخت کند. برای تثبیت ارزش LBR، چندین ارز در سبد خود وعده تبدیل شدن به یک "ارز جهانی" را می‌دهد. با این حال، ایالات متحده هنوز داده‌های کمبریج آنالیتیکا در مورد رسوایی اخیر فیس‌بوک را به یاد دارد. به محض اینکه انجمن LBR را معرفی کرد، سوالاتی در مورد اهداف واقعی آن مطرح شد. 

سردرگمی در قوانین بلاک چین؛ چه آینده‌‌ای در انتظار ارز دیجیتال LBR است؟

موضوع امنیت داده‌های فیس‌بوک نیز وجود داشت که (همانطور که همه ما به خوبی می‌دانیم) آنطور که آن‌ها ادعا می‌کنند خوب نیست. مردم نمی‌خواهند اطلاعات شخصی آن‌ها با اطلاعات مالی آن‌ها مخلوط شود و بالعکس. این واقعیت که فیس‌بوک به هر دو داده دسترسی دارد، نگرانی‌های زیادی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کند. با این حال، زاکربرگ با این واقعیت پاسخ داد که آن‌ها یک نهاد جداگانه ایجاد کرده‌اند که ارز دیجیتال LBR را جدا از فیس‌بوک مدیریت می‌کند. متأسفانه بحث اعتماد تنها یک جنبه از مشکل است. تحلیلگران و دولت‌ها پرسیدند: آیا فیس‌بوک آماده است تا این سطح از قدرت و مسئولیت را به عهده بگیرد؟

نگرانی‌ها هم‌چنین شامل اهداف و استفاده از قدرت می‌شود. رقم خیره کننده 2.4 میلیارد کاربر فیس‌بوک بیش از تعداد افرادی است که در بزرگترین ادیان جهان هستند. ارز دیجیتال LBR در بین افراد زیادی در سراسر جهان در گردش خواهد بود. فراتر از مقررات فراملی است و ظاهراً بازارهای مالی سنتی را دور می‌زند. سوال این است: چگونه دولت‌ها می‌توانند ارزی را که در همه گوشه‌های جهان جریان دارد تنظیم کنند؟

اگر دولتی ارز وضع نکند پس چه کسی این کار را می‌کند؟ ترس از دست دادن قدرت دولت بر روی ارز دیجیتال LBR فیس‌بوک وجود دارد. علاوه بر این، این نگرانی وجود دارد که LBR یک قانون عمده اقتصادی را نقض کند که به شخص خصوصی اجازه نمی‌دهد پول را دستکاری کند.

تفاوت ارز دیجیتال LBR 2.0 چیست؟

بیایید با حریم خصوصی و جداسازی اطلاعات شخصی و مالی کاربران شروع کنیم. این چیزی است که دیوید مارکوس به فاکس نیوز گفت:

مردم نمی‌خواهند که فیسبوک از داده‌های مالی آن‌ها برای هدف‌یابی تبلیغات و همه این‌ها استفاده کند. فیسبوک به اطلاعات مالی ارز دیجیتال LBR دسترسی نخواهد داشت.

فیس بوک تنها یکی از ۲۷ عضو معروفی است که بر ارز دیجیتال LBR تسلط دارند. این شرکت‌ها عبارتند از Lyft، Global Women's Banking، Spotify، PayU، Kiva، Novi، Coinbase، Anchorage، Farfetch و غیره. این نقطه قوتی است که به فیس‌بوک اجازه نمی‌دهد اطلاعات کاربران CaLBR را جستجو کند.

LBR2.0 اتصال چند ارزی را ارائه می‌دهد

این خبر مستقیماً از کاغذ سفید منتشر شده LBR می‌آید. گزیده زیر را ببینید:

در حالی که چشم انداز ما همیشه این بوده است که شبکه LBR مکمل ارزهای فیات و نه رقابت با آن‌ها باشد، نگرانی اصلی این بود که اگر سکه چند ارزی LBR به مقیاس قابل توجهی برسد و حجم تراکنش‌های داخلی در پرداخت‌های داخلی با LBR≋ تداخل کند.

حاکمیت پول و سیاست پولی بنابراین، ما در حال تقویت شبکه ارز دیجیتال LBR هستیم تا علاوه بر LBR≋، استیبل کوین‌های ارز واحد را اضافه کنیم، در ابتدا با برخی از ارزهای بسته پیشنهادی LBR≋ شروع می‌کنیم. (مانند LBRUSD یا USD≋ و LBREUR یا EUR≋ و LBRGBP یا GBP≋ و LBRSGD یا SGD≋).

این به افراد و مشاغل مناطقی که ارزهای محلی آن‌ها دارای استیبل کوین ارز تک ارزی در شبکه LBR فیس‌بوک هستند اجازه می‌دهد تا مستقیماً به یک استیبل کوین با واحد پول خود دسترسی داشته باشند. هر استیبل کوین تک ارزی به طور کامل توسط ذخایری پشتیبانی می‌شود که شامل پول نقد یا معادل‌های نقدی و اوراق بهادار دولتی کوتاه مدت در آن واحد می‌شود.

LBR2.0 ترکیبی از چندین ارز می‌شود

در جایی که ارز ثابتی وجود ندارد، استاندارد ارز دیجیتال LBR فیس‌بوک شکاف را برای افزایش ظرفیت مالی پر می‌کند. استاندارد LBR≋ ترکیبی از کتابخانه چند ارزی است که از استیبل کوین‌های تک ارزی تشکیل شده است. ترکیب و سهم دقیق هر استیبل کوین ارز تکی با وزن‌های اسمی مانند 0.50 USD، ≋EUR 0.18، ≋GBP 0.11 و غیره تعیین می‌شود.

صندوق بین المللی پول (IMF) از سیستم دقیق SDR (واحد ارز صندوق بین المللی پول) استفاده می‌کند. بنابراین، انجمن LBR از تنظیم کننده‌ها، بانک‌های مرکزی و سازمان‌های جهانی (مانند صندوق بین المللی پول) برای نظارت و کنترل ترکیب پرتفوی دعوت کرده است. این نگرانی‌ها را در مورد تغییر یکنواخت ترکیب LBR≋ توسط جامعه LBR برطرف می‌کند.

نسخه 2.0 یک سیستم را بدون نیاز به مجوز فراموش می‌کند

LBR 1.0 فیس‌بوک پنج سال پس از راه‌اندازی خود، کاملا متعهد بود که به یک سیستم بدون مجوز مانند اتریوم تبدیل شود. با این حال، پس از اینکه نهادهای نظارتی نگرانی‌هایی را در مورد پولشویی و مداخله مالی مطرح کردند، LBR 2.0 اعلام کرد که "از انتقال آینده به یک سیستم بدون مجوز با حفظ ویژگی‌های اقتصادی کلیدی آن جلوگیری می‌کند." پشت سر می‌گذارد."

این حرکت به LA کنترل بیش‌تری می‌دهد و می‌تواند جریان وجوه ارز دیجیتال LBR فیس‌بوک را در شبکه نظارت کند. این حرکت در دست نهادهای قانونگذار است زیرا دور شدن از تمرکززدایی به معنای حکمرانی بهتر است.

آغاز فعالیت ارز دیجیتال LBR و چالش‌های پیش رو

LBR قرار بود از اواخر سال 2019 یا اوایل سال 2020 فعالیت رسمی خود را آغاز کند، اما پس از معرفی این پروژه، موج شدیدی از نگرانی در مورد بی ثباتی سیستم مالی جهان از سوی مقامات قانونگذاری در سراسر جهان به ویژه ایالات متحده و آمریکا به راه افتاد. اتحادیه اروپا، اجرای پروژه ارزی را متوقف کرد. دیجیتال LBR برای مدتی ناشناخته بوده است.

نگرانی در مورد LBR تا جایی پیش رفت که وزیر خزانه داری آمریکا و وزرای اقتصاد آلمان و فرانسه رسما اعلام کردند که در این مقطع و تا زمانی که فعالیت LBR مشخص نشود، اجازه فعالیت این پروژه را نخواهند داد.

هم‌چنین مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک نیز اخیرا در جمع نمایندگان کنگره آمریکا حاضر شده و به نگرانی‌ها در مورد LBR پاسخ داده است. اما این ارز دیجیتال هنوز به صورت رسمی راه اندازی نشده است، هرچند زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه رسمی آن از ژانویه 2021 به گوش می‌رسد.

ارز دیجیتال اصلی فیس‌بوک یک ارز دیجیتال پایدار است که توسط ارزهای ملی پشتیبانی می‌شود که توسط ذخایر جامعه LBRل پشتیبانی می‌شود.

این ذخایر شامل مجموعه‌ای از دارایی‌ها با نوسان قیمت بسیار پایین است تا ارزش ارز دیجیتال باثبات LBR نسبتاً سالم بماند.
3 معیار اصلی و کلیدی برای انتخاب ارزهای ملی برای استفاده به عنوان ذخیره کتابخانه‌‌ای در آینده:

1. مستقل است و قیمت آن به دارایی دیگری بستگی ندارد.

2. فرآیند تصمیم گیری آن به نهادهای دولتی مانند بانک‌های مرکزی گره خورده است. یا دارایی که به صورت رایگان در دسترس است.

3. در سطح جهانی شناخته شده باشد. به عنوان مثال، سهام شرکتی مانند اپل که فقط با دلار قابل معامله است، نمی‌تواند به عنوان ذخیره برای سایر دارایی‌ها استفاده شود، در حالی که دارایی‌های جایگزین مانند طلا یا بیت کوین که در سطح جهانی در چندین بازار معامله می‌شوند، می‌توانند در سبد دارایی ذخایر ارز دیجیتال LBR قرار گرفته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارز دیجیتال LBR و سرمایه گذاری 

فراموش نکنید که LBR یک ارز دیجیتال با قیمت ثابت (استیبل کوین) است و یک ابزار سرمایه گذاری نیست. اگرچه پروژه LBR در حال حاضر در دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان یک ارز دیجیتال پایدار و پشتیبانی شده شناخته می‌شود، اما با هدف یک ارز دیجیتال پایدار و قوی (فیات) طراحی نشده است.

هم‌چنین در رابطه با پروژه LBR، فیسبوک اعلام کرده است که قصد دارد علاوه بر یک ارز دیجیتال پایدار و پشتیبانی شده، ارز دیجیتال دیگری به نام «توکن سرمایه گذاری LBR» ایجاد کند.

به گفته فیسبوک، این ارز دیجیتال بر خلاف LBR که یک ارز دیجیتال عمومی است، توکن سرمایه گذاری LBR کاملا خصوصی خواهد بود و یک توکن اوراق بهادار است که عرضه اولیه آن خصوصی و فقط افراد شامل بنیانگذاران LBR و سرمایه گذاران معتبر خواهد بود. این پروژه، آن‌ها قادر به خرید آن خواهند بود.

هم‌چنین، از آنجایی که LBR توسط دارایی‌های فیات پشتیبانی می‌شود، سود حاصل از این اوراق به دارندگان توکن سرمایه‌گذاری LBR تعلق می‌گیرد، این سود در صورت موفقیت‌آمیز راه‌اندازی شبکه LBR و ذخایر موجود که از این ارز پشتیبانی می‌کند قابل نقد شدن است.

سیستم قرارداد هوشمند در ارز دیجیتال LBR

هنگامی که اتریوم سیستم قرارداد هوشمند خود را معرفی کرد، توسط جامعه فناوری و بلاک چین مورد تحسین قرار گرفت. ارز دیجیتال LBR 2.0 عملکرد مشابهی خواهد داشت. برای اولین بار در سال 1997، نیک سابو، دانشمند کامپیوتر و رمزنگار مشهور، در مورد قراردادهای هوشمند صحبت کرد. قراردادهای هوشمند، قراردادهای دیجیتالی هستند که به عنوان یک برنامه کامپیوتری در یک زنجیره بلوکی ذخیره می‌شوند. آن‌ها بر معاملات بین دو (یا چند) طرف نظارت می‌کنند و احتمال تقلب و تقلب را کاهش می‌دهند. به نظر می‌رسد فیس‌بوک در حال تلاش برای راه اندازی یک پلت فرم قرارداد هوشمند است.

لس آنجلس در کاغذ سفید خود نوشت که قراردادهای هوشمند LBR به شرکت کنندگان اجازه می‌دهد تا در مورد معاملات تجاری پیچیده تری که انجمن یا شرکت‌های تابعه آن کنترل می‌کنند، توافق کنند. گزارش‌های فنی هم‌چنین اخباری در مورد معرفی سیستم وام دهی شنیده اند. با این حال، لس آنجلس تکرار می‌کند که خود ائتلاف وام نمی‌دهد. این بدان معنی است که بانک‌ها ممکن است در آینده با LA همکاری کنند.

ارز دیجیتال LBR در سیاست پولی دخالت نمی‌کند

نسخه جدید تمام تلاش خود را می‌کند تا وارد منطقه سبز چارچوب‌های قانونی شود. زمانی که لس آنجلس سابق برای اولین بار LBR 1.0 را معرفی کرد، کانال‌های خبری و مقامات دولتی از ارز دیجیتال LBR فیس‌بوک به عنوان تهدیدی برای سیاست‌های پولی و حاکمیت نام بردند. برای مقابله با این، انجمن چارچوب‌های انعطاف پذیری را برای جلوگیری از تامین مالی بازار سیاه اتخاذ می‌کند. در واقع، سازمان‌های بین المللی مانند صندوق بین المللی پول با کمک سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس (FINMA) برای نظارت بر این معاملات و سیاست‌ها همکاری خواهند کرد.

نظر کارشناسان چیست؟

خوشبختانه با افرادی که در زمینه ارز دیجیتال و بلاک چین متخصص هستند مصاحبه کردم. آن‌ها قبل از انتشار LBR 2.0 را اینگونه دیدند:

سرگئی خیتروف، مدیر عامل و بنیانگذار ListingHelp، می‌نویسد:

امروزه بسیاری از مردم هنوز در مورد آینده دنیای ارزهای دیجیتال شک دارند. هنگامی که دارایی‌هایی مانند یورو دیجیتال و دلار دیجیتال به وجود می‌آیند، همه تردیدها ناپدید می‌شوند. این باعث جریان قوی سرمایه در بازار می‌شود و ما می‌دانیم که قیمت بیت کوین چگونه به چنین مواردی واکنش نشان می‌دهد. این پروژه هم‌چنین با پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال چین (DCEP) رقابت خواهد کرد و به نظر من این برای بازار بسیار سودمند است. این امر توسعه کل صنعت را سرعت می‌بخشد و فناوری بهتری را به ارمغان می‌آورد.

ویلیام مایکل کانینگهام، نویسنده کتاب Action Jobs: Crowdfunding Guide for Small Business and Startups، LBR جدید را هرچند کمی متفاوت ارائه می‌دهد. او می‌نویسد:

عملکرد ارز دیجیتال نسبت به پول کاغذی برتری دارد و در نهایت ارز دیجیتال برتری خود را به دست خواهد آورد.

من هم‌چنین فرصتی برای ضبط نظرات آقای Sky Guo، مدیر عامل Cypherium، یک پلت فرم قرارداد هوشمند داشتم. او می‌گوید:

LBR 2.0 هدف اصلی خود برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال جهانی و یکپارچه را کنار گذاشته و اکنون بیش‌تر یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین است. از نقطه نظر فنی، این یک گام بزرگ به عقب است زیرا این ارز نمی‌تواند از فناوری بلاک چین به طور کامل استفاده کند. یک سیستم متمرکز برای این مورد موثرتر است.

آیا LBR 2.0 واقعا ارزش صبر کردن را دارد؟

با نگاهی به کاغذ سفید آن، به نظر می‌رسد LBRی جدید دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که دولت ایالات متحده می‌خواست. این قانون در حال تصویب است، آن را متمرکزتر می‌کند و ویژگی‌های دیگری را برای مرتبط‌تر کردن آن با سیستم پولی سنتی اضافه می‌کند. اهداف فیس بوک، کاLBR و همه اعضای لس آنجلس بسیار واضح است: آن‌ها از ایده خود در مورد ارز دیجیتال LBR دست نخواهند کشید.

با این حال، اصلاحات همچنان ممکن است مورد انتقاد قرار گیرد. قانونگذاران و مقامات دولتی به این راحتی انتقادات خود را رها نمی‌کنند. شاید برخی از اثرات بحران کووید-19 دولت‌ها را به اتخاذ برنامه‌ها و سیاست‌های متمرکز تری سوق داده است. آن‌ها ممکن است برای دریافت پروژه‌هایی که یا با سیستم موجود رقابت می‌کنند یا مکمل هستند، باز باشند.

به طور کلی، این ایده که ارز دیجیتال LBR به یک نیروی تغییر دهنده بازی تبدیل خواهد شد، کشورها را متوجه کاستی‌های خود می‌کند. به عنوان مثال، چین در این مورد بسیار دقیق تحقیق کرد. گزارشی از وال استریت ژورنال می‌گوید که آن‌ها سرعت ارز دیجیتال خود، رنمینبی، را پس از معرفی LBR فیسبوک توسط LA افزایش دادند. آن‌ها قصد دارند ارز دیجیتال خود را در تمام نقاط چین قابل قبول کنند. در صورت تحقق این طرح، چین اولین کشوری خواهد بود که تبدیل به یک جامعه بدون پول نقد می‌شود. آیا LBR 2.0 ارزش صبر کردن را دارد؟ قطعا. آیا به وعده‌های خود عمل خواهد کرد؟ آره.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.