whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

هوش مصنوعی انویدیا

1402/03/05 ساعت 03:25


ارزش تراشه هوش مصنوعی انویدیا در بحبوحه رونق توسعه هوش مصنوعی افزایش می‌یابد. توسعه‌دهنده تراشه، پیش‌بینی درآمد سه‌ماهه دوم خود را منتشر کرد که 50 درصد بیشتر از تخمین‌های بازار بود و به دنبال آن افزایش 28 درصدی در سهام شرکت، مشاهده شد.

ارزش تراشه هوش مصنوعی انویدیا در بحبوحه رونق توسعه هوش مصنوعی افزایش یافت. رقابت برای توسعه هوش مصنوعی (AI) همچنان ادامه دارد. سازندگان در سرتاسر جهان برای به دست آوردن تراشه‌هایی جهت تامین انرژی این فناوری تلاش می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، انویدیا (شرکتی که پشت این تراشه قرار دارد و به عنوان یکی از قدرتمندترین نیمه هادی‌های جهان شناخته می‌شود.) پیش‌بینی درآمد سه ماهه دوم خود را منتشر کرد که 50 درصد بالاتر از انتظارات بازار بود.

علاوه بر این، سهام این شرکت نزدیک به 28 درصد افزایش یافت و به بالاترین قیمت سهام تاریخ 391.50 دلار رسید. ارزش سهام انویدیا در بازار سهام از 950 میلیارد دلار گذشت و این شرکت را به عنوان با ارزش‌ترین سازنده تراشه جهان جلوتر می‌برد. از دیگر توسعه دهندگان تراشه می‌توان به گوگل، اینتل، آمازون و اپل اشاره کرد.

انویدیا می گوید عرضه خود را در پاسخ به افزایش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی مورد استفاده در برنامه هایی مانند ChatGPT افزایش داده است. بر اساس گزارش بعدی، نتایج انویدیا جرقه‌ای را برای سایر شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی ایجاد کرد که نزدیک به 100 میلیارد دلار به بازار اضافه کردند.

همراه با انویدیا و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که در حال توسعه تراشه هوش مصنوعی خود برای تقویت برنامه‌های هوش مصنوعی برای OpenAI و پروژه‌های داخلی است.

به گفته یک منبع نزدیک به این موضوع، در ماه آوریل، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، تسلا و مدیرعامل سابق توییتر، طبق گزارش‌ها، هزاران واحد پردازش عمومی را برای پروژه آینده هوش مصنوعی توییتر خریداری کرد.

از سوی دیگر، در چین، توسعه‌دهندگان در حال یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌هایی هستند که آخرین نسخه تراشه‌های انویدیا را در بازار داخلی ممنوع می‌کنند. شرکت‌ها و توسعه دهندگان چینی در حال مطالعه روش هایی برای توسعه هوش مصنوعی با نیمه هادی های ضعیف‌تر و ترکیبی از تراشه‌های مختلف به عنوان راه حل هستند.

در حالی که گفته شد برخی آزمایش‌ها امیدوارکننده هستند، توسعه‌دهندگان در حال حاضر فقط به تراشه‌هایی دسترسی دارند که فقط می‌توانند از مدل‌های هوش مصنوعی در مقیاس کوچک مانند تراشه‌های انویدیا A800 و H800 پشتیبانی کنند.

منبع خبر: کوین تلگراف (25 می 2023)

آشنایی با شرکت انویدیا

انویدیا (Nvidia) شرکت مشهور بین‌المللی فناوری است که در دلاور تأسیس شده و در سانتا کلارا، کالیفرنیا مستقر است. این شرکت پیشروی نرم‌افزاری،  به طراحی واحدهای پردازش گرافیکی (GPU)، رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) برای علم داده و محاسبات با کارایی بالا و همچنین سیستم‌های روی یک واحد تراشه (SoC) برای محاسبات تلفن همراه و خودرو می‌پردازد.  بازار انویدیا تامین کننده اصلی سخت افزار و نرم افزار هوش مصنوعی است.

خط حرفه‌ای GPU‌های این شرکت در ایستگاه‌های کاری برای کاربردهایی در زمینه‌های معماری، مهندسی و ساخت‌وساز، رسانه و سرگرمی، خودروسازی، تحقیقات علمی و طراحی تولید، استفاده می‌شود. انویدیا علاوه بر تولید GPU، یک API به نام CUDA ارائه می‌کند که اجازه می‌دهد برنامه‌های موازی گسترده‌ای که از پردازنده‌های گرافیکی استفاده می‌کنند، به طور بهینه عمل کنند.

آنها در سایت‌های ابر رایانه در سراسر جهان مستقر هستند و اخیراً به بازار محاسبات تلفن همراه نقل مکان کرده اند. یعنی جایی که پردازنده‌های موبایل Tegra را برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و همچنین سیستم‌های ناوبری و سرگرمی خودرو تولید می‌کند. 

علاوه بر AMD، رقبای آن عبارتند از اینتل، کوالکام و شرکت‌های شتاب دهنده هوش مصنوعی مانند گراف کور (Graphcore)، همچنین شرکت‌های نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مثل مکسین (Maxine) که برنامه‌هایی برای پردازش صدا و تصویر می سازد، رقیبی برای انویدیا محسوب می‌شود.

پردازنده‌های گرافیکی انویدیا برای محاسبات ابری و ابر رایانه‌ها استفاده می‌شوند. انویدیا با کنسول‌های بازی دستی Shield Portable، Shield Tablet و Shield TV و سرویس بازی ابری GeForce Now، حضور خود را در صنعت بازی گسترش داد.

پیشنهاد انویدیا برای خرید Arm از SoftBank در سپتامبر 2020 به دنبال بررسی دقیق نظارتی طولانی‌مدت محقق نشد و منجر به فسخ قرارداد در فوریه 2022 شد که بزرگترین خرید نیمه‌رسانا بود.

در پرشین الیت می‌توانید علاوه بر خواندن مقاله‌های حوزه فناوری‌های کسب و کار، از قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال مطلع شوید و با دریافت سیگنال فیوچرز از طریق عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی به سود خوبی برسید. اگر در دنیای فارکس به تجارت می‌پردازید می‌توانید سیگنال فارکس ما را دریافت کنید. همواره آماده‌ایم تا به نیاز مشتریان خود پاسخ دهیم و رضایتشان را به دست آوریم.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.