whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ایلان ماسک توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید - صنعت کریپتو واکنش نشان داد

1401/02/06 ساعت 20:56


ایلان ماسک توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید - صنعت کریپتو واکنش نشان داد

هیئت مدیره این شرکت روز دوشنبه به اتفاق آرا این قرارداد را تایید کرد ولی افزود که تصویب این قرار داد "مشروط به تایید سهامداران توییتر" است.

ایلان ماسک توییتر را خرید.

 

در ساعات و روزهای قبل از خرید توئیتر (غول رسانه اجتماعی) توسط ایلان ماسک(مدیرعامل تسلا) در میان بسیاری از کاربران آنلاین، چه در داخل و چه خارج از صنعت کریپتو بحث‌هایی درمورد آزادی بیان مطرح بود. توییتر دوشنبه اعلام کرد که پس از پذیرفتن پیشنهاد ماسک برای خرید سهام این شرکت به مبلغ 54.20 دلار به ازای هر سهم (تقریباً 44 میلیارد دلار) به یک شرکت خصوصی تبدیل خواهد شد. اگرچه انتظار می‌رود این معامله در سال 2022 بسته شود، اما همچنان مشمول تایید سهامداران توییتر و همچنین تنظیم‌کننده‌های خاص است.

ماسک در یکی از آخرین توییت‌های خود که پیش از عمومی شدن خبر خرید بود، گفت: «امیدوارم بدترین منتقدان من در توییتر باقی بمانند، زیرا آزادی بیان همین است.» توییتر به نقل از مدیر عامل تسلا گفت:« آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان دیجیتالی شهر است.»

با این حال، به نظر می‌رسد که خرید چند میلیارد دلاری توییتر، به طور بالقوه نتیجه معکوسی خواهد داشت.آنجلو کاروسون، رئیس سازمان نظارت بر رسانه‌های غیرانتفاعی(رسانه‌ها برای آمریکا اهمیت دارد.) قبل از اعلام این خبر ابراز نگرانی کرد که موافقت توییتر با فروش پیروزی برای اطلاعات نادرست و افرادی است که آن را می‌فروشند. این امر نشان می‌دهد ممکن است ماسک، به‌طور یکجانبه تصمیم بگیرد تا به افرادی که به دلیل تحریک خشونت از این پلتفرم منع شده‌اند، اجازه بازگشت دهد.

امیدوارم بدترین منتقدان من در توییتر باقی بمانند، زیرا آزادی بیان همین است

 

جکسون پالمر، یکی از خالقان توکن مبتنی بر مم دوج‌کوین (DOGE) که همیشه ماسک او را در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی تحت فشار قرار می‌دهد، این خرید را «تصاحب خصمانه» و در تضاد با ایده آزادی نامیده است.

 آنتونی «پمپ» پومپلیانو (گاو بیت‌کوین) به مالک جدید توییتر تبریک گفت، در حالی که به نظر می‌رسید شرکت وام‌دهنده کریپتو (BlockFi) موضع خنده‌دارتری اتخاذ کرد و یک عکس که ترکیبی از سگ دوج‌کوین و و لوگوی توییتر بود را منتشر کرد.

مایکل سیلور، بنیانگذار و مدیر عامل مایکرواستراتژی به طور مستقیم در مورد این خرید، اظهار نظر نکرد ولی در عوض با استفاده از متن اولین اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده، در توییتی به ماسک پاسخ داد و پیشنهاد کرد کرد تا از این اقدام حمایت نماید.

جودی هیس، عضو مجلس نمایندگان، که از ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا حمایت کرده بود، نیز این معامله را به عنوان پیروزی در اصلاحیه اول تحسین کرد.

مشخص نیست که موافقان اصلاحیه اول منظورشان از حمایت ماسک در خرید توییتر چیست، زیرا اصلاحیه قانون اساسی، کارفرمایان خصوصی را در ایالات متحده محدود نمی‌کند، بلکه کنگره را از تصویب قوانینی که انواع خاصی از سخنرانی را ممنوع می‌کنند، باز می‌دارد.

دادگاه‌های ایالات متحده قبلاً حکم داده بودند که آزادی بیان شامل تحریک "اقدامات غیرقانونی و قریب‌الوقوع" نمی‌شود. به طور مشابهی، قوانین توییتر بیان می‌کند که این پلتفرم به کاربران اجازه نمی‌دهد تا خشونت فرد یا گروهی از مردم را تهدید کنند و یا افراد دیگر  را به منظور مشارکت در آزار و اذیت هدفمند تحریک کند.

احتمال دارد ایلان ماسک، با بیش از 83 میلیون دنبال‌کننده (بسیار بیشتر از جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر که 6.3 میلیون نفر دنبال‌کننده دارد.) در نتیجه خرید بر رفتار پلتفرم و در کل رسانه‌های اجتماعی تأثیر بگذارد.

مدیرعامل تسلا در 14 آوریل اذعان داشت که یکی از اولویت‌های اصلی او برای توییتر، حذف «ربات‌های هرزنامه، کلاهبرداری و ارتش ربات‌ها می‌باشد» از جمله آنهایی که به کلاهبرداری‌های رمزنگاری مرتبط هستند. در زمان انتشار این خبر، قیمت سهام توییتر 51.70 دلار می‌باشد که در 30 روز گذشته بیش از 32 درصد افزایش یافته است.

منبع خبر : کوین تلگراف


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.