whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چنگال اندروز چیست و چگونه با آن معامله کنیم؟

1402/04/25 ساعت 16:55


چنگال اندروز یکی از آن شاخص‌های عجیبی است که به نظر می‌رسد در بسیاری از زمینه‌ها از پلتفرم‌های معاملاتی گرفته تا وبلاگ‌های تجاری ظاهر می‌شود، اما همچنان شاخصی است که بسیاری از معامله‌گران نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند.

همانطور که در ادامه این مقاله خواهیم دید، چند قانون برای تفسیر عملکرد بازار با  چنگال اندروز وجود دارد اما زمانی که آن را به دست آوردید، این یک شاخص مفید است که ممکن است دیدگاه مفیدی را به عنوان بخشی از استراتژی معاملاتی شما ارائه دهد.

پیشنهاد می‌کنیم به راختی در ابرسایت پرشین الیت و با خرید اشتراک سیگنال ارز دیجیتال, سیگنال فارکس و سیگنال فیوچرز ترید کرده و سودهای فوق العاده ای کسب کنید. به علاوه، می توانید از طریق این وبسایت به راحتی احراز هویت بایننس را انجام دهید.

چنگال اندروز چیست؟

چنگال اندروز که به وسیله آلن اندروز توسعه داده شده است، یک شاخص فنی است که از سه خط روند موازی برای شناسایی سطوح احتمالی حمایت و مقاومت و همچنین سطوح بالقوه شکست استفاده می‌کند. این الگو با قرار دادن سه نقطه در انتهای روندهای قبلی و سپس کشیدن یک خط از نقطه اول از میان نقاط دیگر ساخته می شود.

خطوط روند بیرونی، مانند خطوط روند عادی و کانال ها، مناطق بالقوه حمایت و مقاومت را نشان می دهند. اگر کانال چنگال حفظ شود، روند ادامه می یابد. هنگامی که قیمت ها از کانال چنگال خارج می شوند، معکوس روند رخ می دهد.

چنگال اندروز می تواند برای ترسیم کانال های قیمت استفاده شود. در حالی که دو خط اطراف قیمت معمولاً برای ترسیم کانال کافی هستند، چنگال یک خط اضافی دارد که به عنوان خط میانه عمل می کند. از آنجا که خط میانه برای روش معاملاتی فعلی بسیار مهم است، چنگال اندروز به عنوان روش خط میانه نیز شناخته می شود.

این روش معاملاتی برای تعیین مناطق عرضه و تقاضا، کانال‌ها یا محدوده‌های قیمت، نقاط شکست و محو شدن، و سطوح خرید و فروش اشباع در هر دارایی مالی مفید است.

دو نوع چنگال وجود دارد: صعودی و نزولی: یک الگوی صعودی به قالبی گفته می‌شود که کل الگوی آن بالا می‌رود، در حالی که الگوی نزولی به قالبی گفته می‌شود که کل الگوی آن در حال سقوط است. معامله گران به سادگی می توانند موقعیت های خود را بر اساس این نوع کانال ها باز کنند.

بخش هایی از چنگال

  • دسته (شروع A تا خط وسط)
  • خط مقاومت (مرز بالا یا پایین)
  • خط میانی (خط مرکزی چنگال)
  • روند در حمایت (مرز بالا یا پایین)

دستورالعمل طراحی چنگال:

  • نقاط A، B و C را در عمل قیمت دارایی مالی انتخاب کنید. A و حدود کنترل B و C را به هم وصل کنید تا خط میانه را تشکیل دهید.
  • برای عملکرد صعودی قیمت یا یک کانال، "A" نشان دهنده پایین ترین سطح، "B" نشان دهنده پایین ترین سطح بالاتر، و "C" نشان دهنده کانال پایین است.
  • در یک سناریوی نزولی، "A" بالاترین اصلی، "B" پایین بعدی و "C" بالاترین کانال خواهد بود.

در تصویر زیر می توانید نمونه ای از چنگال اندروز را مشاهده کنید.

اگر نمودار بالا را بررسی کنید، یک خط "میانگین" مرکزی را خواهید دید که از مرکز چنگال می گذرد. از طریق مطالعه و مشاهده، آقای اندروز به این نتیجه رسید که قیمت اوراق بهادار در 80 درصد مواقع به سمت خط میانه حرکت می کند. نوسانات قیمت شدید می تواند 20 درصد باقی مانده را تشکیل دهد.

رویکرد کلی برای معامله با این اندیکاتور چنگال در این نوسانات شدید قیمت یافت می شود. از آنجایی که می دانید قیمت به طور کلی به سمت خط میانه باز می گردد، می توانید زمانی که قیمت از این خط میانه فاصله می گیرد، موقعیت های خرید یا فروش را وارد کنید. این یک استراتژی تجارت اساسی با استفاده از اندیکاتور چنگال است.

چگونه چنگال اندروز را رسم کنیم؟

ترسیم چنگال اندروز در نمودار قیمت نسبتاً ساده است. این الگو از سه خط موازی ایجاد شده با سه نقطه در انتهای روند قبلی استفاده می کند. سپس از نقطه اول تا وسط دو نقطه دیگر خطی می کشید. برای ترسیم چنگال اندروز بر روی نمودار قیمت به هیچ ابزار طراحی پیشرفته ای نیاز ندارید.

بیایید هفت مرحله ساده برای ترسیم چنگال اندروز را بررسی کنیم.

  1. شروع یک روند را مشخص کنید. روند می تواند یک روند صعودی یا یک روند نزولی باشد. این نقطه 1 خواهد بود.
  2. نقاط دو و سه در نقاط محوری رسم می شوند (بالا و پایین های واکنش روند صعودی/نزولی).
  3. نقطه 1 نقطه شروع شما برای خط روند میانه خواهد بود. اکنون می توانید این خط را رسم کنید.
  4. فاصله بین نقاط 2 و 3 نشان دهنده عرض کانال است.
  5. در این مرحله یک خط روند را از نقطه 1 تا وسط نقاط 2 و 3 بکشید و گسترش دهید.
  6.  پس از انجام این کار، خطوط روند را از نقاط 2 و 3 به موازات خط روند میانه ترسیم شده در مرحله 3 ترسیم و گسترش دهید.
  7. در صورت نیاز، می توانید با تغییر نقطه 1 شیب چنگال را تغییر دهید. گاهی اوقات، شیب ایجاد شده واقع بینانه نخواهد بود. چنگال های بیش از حد شیب دار به راحتی شکسته می شوند و چنگال هایی که بیش از حد مسطح هستند به طور دقیق روند را نشان نمی دهند.

چگونه با چنگال اندروز معامله کنیم؟

در این بخش به اعتبار چنگال و استراتژی معاملاتی بر اساس این اندیکاتور می پردازیم.

سیگنال با استفاده از چنگال:

  • با استفاده از نشانگر خودکار چنگال یک کانال ( صعودی یا نزولی) در نمای معاملاتی ترسیم کنید.
  • منتظر بمانید تا قیمت خط میانه (بالا یا پایین) را آزمایش کند و وارد معامله شوید.
  • از معامله درست زیر سطح خط میانه بالا یا پایین خارج شوید.

به پستی و بلندی ها توجه کنید:

ما می توانیم نقاط ورود و هدف خود را بر اساس سطوح حمایت و مقاومت تعیین کنیم. در یک سناریوی صعودی، خط پایینی چنگال نشان دهنده تقاضا است، در حالی که خط بالایی نشان دهنده عرضه است، و برعکس این اتفاق در یک سناریوی نزولی خواهد افتاد.

شاخص های تایید تکمیلی:

برای نتایج دقیق تر، سعی کنید از نوسانگرها/شاخص های مختلف با تنظیمات بالا استفاده کنید. برای نتایج بهتر، می‌توانیم از اندیکاتورهایی مانند Stochastic RSI (5، 3)، Super trend و 4EMAs (50،100،150،200) استفاده کنیم. RSI ساده و MACD همچنین می‌توانند در تعیین زمان خروج از معامله بر اساس شرایط اشباع خرید و فروش در حالی که همراه با چنگال در نظر گرفته می‌شوند، مفید باشند.

تحلیل اقدام قیمت

وقتی می‌خواهید یک معامله اسکالپ را باز کنید، قبل از ورود کوتاه یا طولانی، فرم کندل و حرکت احتمالی دارایی در افق زمانی بالاتر را دوباره بررسی کنید.

ایجاد توقف ضرر و خطر

برای قرار دادن استاپ ضرر می توان از مفاهیم مختلفی استفاده کرد. برای مثال، اگر فقط کانال چنگال را در نظر بگیریم، می‌توانیم پس از ورود طولانی، حد ضرر خود را درست زیر خط میانه پایینی قرار دهیم. به خاطر داشته باشید که هنگام استفاده از مفهوم چنگال برای قرار دادن استاپ ضرر، سعی کنید مناطق عرضه و تقاضا (نقاط ماشه ای) را در نظر بگیرید تا از رویارویی با شدوها جلوگیری کنید.

روش‌های دیگری مانند ATR و روش ابزار موقعیت طولانی یا روش اندازه‌گیری موقعیت نیز می‌تواند برای تنظیم استاپ ضرر استفاده شود.

راه اندازی نزولی (مثال زیر)

چنگال روند قیمت را در لحظه ورود پس از نقطه ماشه زمینه سازی می کند. یک چنگال که به سمت پایین می‌چرخد نشان‌دهنده یک تنظیم نزولی است. بسته به استراتژی خود، می توانید از این خطوط چنگال برای اندازه گیری قدرت حرکت جهت ساز استفاده کنید.

راه اندازی صعودی (مثال زیر)

برخلاف مثال بالا، یک چنگال که به سمت بالا می‌چرخد نشان‌دهنده یک تنظیم صعودی است. توجه کنید که چگونه قیمت از کانال رو به بالا چنگال پیروی می کند. نقطه ای که در آن کمترین ضربه را داشت، جایی است که سوگیری جهت صعودی دیگر معتبر نبود.

استراتژی های تجاری چنگال اندروز

در حالی که استراتژی‌های معاملاتی مختلفی با چنگال اندروز وجود دارد، آنها بر روی سه اصل اساسی متمرکز هستند. اولاً، قیمت ها معمولاً در اطراف خط میانه حرکت می کنند. هنگام بررسی حرکات قیمت اوراق بهادار با استفاده از چنگال، باید توجه داشته باشید که حرکات قیمت معمولاً در اکثر مواقع حول خط میانه می چرخد.

ثانیاً، زمانی که قیمت از خط میانه جدا می شود، 80 درصد احتمال دارد که قیمت آن اوراق بهادار به این خط میانه بازگردد. اصل نهایی این است که زمانی که قیمت اوراق بهادار در جهت مخالف روند کلی از محدوده چنگال می‌گذرد، این نشان‌دهنده سیگنالی برای بازگشت احتمالی روند است.

از آنجایی که می دانیم این سیگنال معکوس روند وجود دارد، یکی از محبوب ترین استراتژی ها برای معامله یک چنگال اندروز بر اساس این اصل نهایی است و شامل شکست های معاملاتی خارج از محدوده مورد انتظار است. بیایید نگاهی به این بیندازیم که چگونه می‌توانیم این کار را در شرایطی انجام دهیم که روند صعودی پس از یک شکست نزولی معکوس شود.

فرض کنید که نمودار قیمت را مشاهده می کنید و متوجه یک شکست احتمالی می شوید. در این مرحله، باید منتظر بمانید تا شکستگی تایید شود. این تأیید زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت به زیر نشانگر فورک سقوط کند تا قبل از اینکه دوباره به پایین چنگال صعود کند و مقاومت را آزمایش کند، یک کف ایجاد کند.

پس از آزمایش این مقاومت، قیمت به احتمال زیاد به پایین ترین حد خود باز می گردد. اگر قیمت به زیر این پایین بیفتد، شکست تایید شده است و می توانید شروع به وارد کردن پوزیشن های فروش خود کنید.

مثل همیشه، باید به دنبال نقطه ورود خود باشید و مراقب موقعیت خوبی برای تنظیم توقف ضرر خود باشید. در این معامله، شما باید دستور توقف ضرر خود را در سطح مقاومتی تنظیم کنید که قبل از اینکه قیمت به پایین ترین حد خود برسد، آزمایش شده است.

به طور مشابه، هدف سود شما باید دو برابر ریسک شما باشد. بنابراین، اگر شما یک موقعیت 200 دلاری وارد کنید و یک سفارش توقف ضرر با قیمت 180 دلار داشته باشید، سفارش برداشت سود شما باید 240 دلار باشد، یعنی دو برابر مبلغی که در انتظار ضرر هستید.

سوالات متداول

استراتژی چنگال اندرو چیست؟

چنگال اندروز روشی است که از سه خط روند برای شناسایی روندها و معکوس ها استفاده می کند. خطوط روند بالاتر و پایینتر نشان دهنده حمایت و مقاومت هستند.

چرا چنگال اندروز کار می کند؟

با نشان دادن کانال‌های قیمت با خط میانه، اندیکاتور چنگال اندروز تشخیص سطوح شدید قیمت و میانگین را برای معامله‌گران آسان می‌کند. به طور کلی، اگر قیمت به خط پایین کانال کاهش یابد، می‌توان خرید کرد و زمانی که به خط میانه یا خط بالایی برگشت، سود برد.

چگونه با چنگال معامله می کنید؟

با استفاده از نشانگر خودکار چنگال یک کانال ( صعودی یا نزولی) در نمای معاملاتی ترسیم کنید. منتظر بمانید تا قیمت خط میانه (بالا یا پایین) را آزمایش کند و وارد معامله شوید. از معامله درست زیر سطح خط میانه بالا یا پایین خارج شوید.

کلام آخر

مانند بسیاری از اندیکاتورها، چنگال اندروز زمینه فضایی و بصری را به نوسانات قیمت می دهد. شاخص های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای ارائه زمینه تجارت خود استفاده کنید. هر کدام با مجموعه قوانین خاص خود در مورد اینکه چه زمانی یک روند معتبر است یا دیگر معتبر نیست. گاهی اوقات، ممکن است مجبور شوید شاخص ها را برای تعیین بهتر جهت احتمالی یک ابزار ترکیب کنید.

مانند همه شاخص ها، چنگال اندروز خطاناپذیر نیست. اما باز هم، معامله گران به دنبال نتایج تضمین شده نیستند، فقط به دنبال زمینه بهتری برای یافتن معاملات مطلوب هستند. اگر با این نشانگر آشنا نیستید، قبل از استفاده از آن در بازار زنده، آن را در یک نسخه نمایشی امتحان کنید. پیشنهاد ویژه ما به شما کاربر عزیز این است که به کانال سیگنال ارز دیجیتال ما بپیوندید و درآمد دلاری داشته باشید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.