whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال MINA

1400/12/13 ساعت 19:09


ارز دیجیتال MINA یکی دیگر از ارزهای دنیای دارایی های دیجیتال می باشد. این ارز رمزنگاری شده توسط پروتکل و شبکه مبتنی بر بلاک چین مینا MINA ارائه شده است. تعداد شبکه های بلاک چین BlockChain رمز ارزهای شناخته شده و کارآمد مدام در حال افزایش می باشد. این را تراکنش هایی که در این شبکه ها ثبت می شوند مشخص می کنند. چرا که کسی امکان ایجاد تغییر یا حذف آن ها را نخواهد داشت که از ویژگی های خوب این پلتفرم ها محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی شبکه بلاک چین مینا MINA و ارز دیجیتال آن بپردازیم. این پلتفرم یا شبکه علی رغم حجم بسیار کمی که دارد از کارایی  بالایی برخوردار می باشد. تیم توسعه دهنده این پروتکل یکی از اهداف اصلی خود را فراهم آوردن دسترسی همه افراد به سیستم های پرداخت امن عنوان نموده است که نیاز به مجوز هم ندارند.

 

ارز دیجیتال MINA

معرفی اولیه ارز دیجیتال MINA

ارز دیجیتال MINA دارای ارزشی بیش از ۸۳۰ میلیون دلار است. این رمز ارز ۰۴/۰ درصد از حجم کل بازار کریپتو کارنسی یا همان ارزهای رمزنگاری شده را به خود اختصاص داده است. بر اساس داده های سایت کوین مارکت کپCoinMarketCap  رمز ارز مینا MINA رتبه ۸۶ این بازار را دارا می باشد. قیمت ارز دیجیتال مینا MINA در تاریخ ۱۷ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی در ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ به بالا ترین میزان خود رسید. اما هم اکنون قیمت آن در حدود ۹۸ درصد کمتر از آن زمان قرار دارد. پروتکل مینا MINA نخستین شبکه بلاک چین Block Chain است که ادعا می کند پروتکل درون زنجیره‌ ای به جهت رای گیری های غیر متمرکز، همچنین اجرای برنامه های غیر متمرکز یا همان DApp ها به روش های کارآمدتر، دسترسی به سیستم ‌های پرداختی بدون نیاز به اخذ مجوز، رعایت حریم خصوصی و مقابله با سانسور پول و محافظت از هویت کاربران طراحی کرده است.

تعداد کل واحد های در گردش رمز ارز مینا برابر با ۳۸۵ میلیون واحد و تعداد واحد های در گردش این توکن در حدود ۸۲۴ میلیون واحد می باشد. در حال حاضر فعال ترین اکسچنج یا صرافی که از ارز دیجیتال MINA پشتیبانی می کند صرافی بایننس Binance است. بیش از ۳۵ درصد از حجم معاملات روزانه انجام شده این رمز ارز در صرافی بایننس Binance صورت می پذیرد. این صرافی از جمله معتبرترین و محبوب ترین صرافی های ارزهای دیجیتال در میان کاربران سراسر دنیا می باشد. برای استفاده نمودن از این صرافی می بایت ابتدا در آن ثبت نام نمود. سپس پروسه احراز هویت را که کمی هم زمان بر می باشد گذراند. برای این منظور می توان به سایت های معتبری مثل پرشین الیت مراجعه نمود. یکی از خدمات خوب سایت پرشین الیت انجام مراحل ثبت نام و احراز هویت بایننس می باشد.

 

MINA

بنیانگذاران ارز دیجیتال MINA

ارز دیجیتال MINA ارائه شده توسط شبکه مینا MINA است و یک پروتکل از نوع Open Source یا متن باز می باشد. در توسعه این رمز ارز و شبکه آن متخصصان حوزه کریپتو کارنسی از کشورهای مختلف در نقاط مختلف دنیا نقش داشته اند. از موثرترین این افراد می توان ایوان شاپیرو Ivan Shapiro، جاش سین سیناتی Josh Cincinnati، سین اینگز Sean Inggs، تس رینارسون Tess Rinearson و جیل کارلسون jill Carlson را نام برد.

مدیر عامل کمپانی موسس پروتکل ارز دیجیتال MINA ایوان شایپرو می باشد. تخصص وی در زمینه علوم کامپیوتر می باشد و دارای یک آزمایشگاه شخصی رباتیک می باشد. در همین آزمایشگاه بر روی پروژه HERB کار می کرد. جاش سین سیتانی نیز که از بنیانگذاران اصلی رمز ارز مینا است، از مدیران اجرایی ارشد در پروژه ارز دیجیتال زی کش ZCash می باشد. سین اینگز دارای سمت مشاور حقوقی در این پروژه است. وی سابقه مدیریت در صندوق های بین المللی سرمایه گذاری را در رزومه خود دارد. جیل کارلسون از افرادی است که به عنوان مشاوره در زمینه فناوری بلاک چین BlockChain در پروژه های مختلف همکاری داشته است. کارلسون مدیر شرکت Slow Ventures می باشد و تحقیقات فراوانی بر روی ارزهای مختلف به خصوص بیت کوین BTC داشته است.

 

MINA

تاریخچه پلتفرم مینا

در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی برابر با خرداد ماه ۱۳۹۶ کمپانی O(1) Labs شروع به طراحی یک پروژه در حوزه ارز دیجیتال با رویکردهای جاه طلبانه را برای یک پروتکل لایه اول نمود. این پروژه قابلیت این را داشت که یک بلاک چین BlockChain با تمام اجزای اصلی را ارائه دهد. این اجزا شامل امنیت عدم تمرکز و مقیاس پذیری می شد. این پروژه به اسم پروتکل مینا MINA معرفی شده است. لازم به ذکر است که در آن از راه حل های ظریف همراه با رمزنگاری های پیشرفته، به جای قدرت محاسباتی سنگین استفاده شده است. در راهکارهای به کار گرفته شده در  پروتکل یا پروژه مینا MINA به نام ZK - Snarks شناخته می شود.

ارز دیجیتال MINA در ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی در لیست اکسچنج ها یا همان صرافی های ارزهای رمزنگاری شده قرار گرفت. که متاسفانه بلافاصله با افت شدید قیمت مواجه شد. اما پس از مدتی توانست حدودی از ارزش از دست رفته خود را جبران نماید. توسعه‌ دهندگان این پلتفرم به دنبال ساخت و طراحی شبکه ‌ای هستند تا کاربران مختلف قادر باشند از طریق مرورگرهای کامپیوترهای معمول و گوشی های موبایل به صورت مستقیم بتوانند به سیستم های پرداخت که نیاز به مجوز ندارند دسترسی پیدا کنند. در واقع رویای آن ‌ها فعالیت کردن پروتکل های دیفای Defi یا غیر متمرکز در خدمت کاربران و توسعه دهندگان است. این کارکرد ها شامل DEX ها یا همان صرافی های غیر متمرکز با حفظ حریم خصوصی کاربران، با کمترین هزینه و بیشترین پتانسیل می باشد.

مزایا رمز ارز MINA

با توجه به تکنولوژی به‌ کار برده شده در پروتکل مینا MINA و ارز دیجیتال MINA حجم آن در میزان ۲۲ کیلوبایت ثابت می ماند. حتی در آینده که تعداد کاربران در این شبکه افزایش خواهد یافت. این حجم نسبت به پروتکل های مشاهده بسیار کم محسوب می شود. با در نظر گرفتن این شرایط هر کاربر می‌تواند کل شبکه را دانلود نماید. همچنین با استفاده نمودن از ابزارها و وسایل معمولی در دسترس مثل گوشی های هوشمند و لپ تاپ به تایید کردن تراکنش‌ های شبکه بپردازد. قابلیت استیک کردن یا همان Staking در این رمز ارز یکی از نقاط قوت و مزیت آن محسوب می شود.

راحتی و سادگی فعالیت در این پروتکل و شبکه ارز دیجیتال MINA به ‌عنوان یک تایید کننده مزیت دیگری برای آن است. که تضمین کننده غیر متمرکز بودن آن نیز است. زیرا کاربران و افراد مختلف از سراسر دنیا به سادگی با ابزارهای کم هزینه و ساده قادرند در آن به عنوان تایید کننده  فعالیت نمایند. ایجاد نمودن برنامه ‌های بدون نیاز به مجوز یا به عبارت دیگر Permissionless Application  از خدمات دیگر این پروتکل است. که برای توسعه ‌دهندگان خود مهیا نموده و در نظر گرفته است. بدون هیچ محدودیتی همه افراد می توانند از چنین برنامه‌ هایی بدون نیاز به مجوز استفاده کنند.

شبکه اتریوم Ethereum که یک ارز دیجیتال بسیار محبوب و کاملا شناخته ‌شده می باشد، به روش On-chain اطلاعات دریافتی را پردازش می کند. که این امر موجب اشغال شبکه می شود. همچنین سبب می شود کارمزد تراکنش ها بالا رود و حتی امکان افشای اطلاعات در دست پرداش نیز وجود خواهد داشت. شبکه مینا Mina با کمک گرفتن از اپلیکیشن ‌های غیر متمرکز Defi سعی دارد مشکلات موجود در شبکه بلاک چین اتریوم Ethereum را نداشته باشد. همچنین در این پروتکل تراکنش ‌ها اسنارک می‌شوند. به کمک پروتکل مینا MINA، کاربران در سراسر دنیا می‌توانند به سیستم‌های پرداخت، بدون نیاز به مجوز و در واقع بدون محدودیت دسترسی داشته باشند.

 

ارز دیجیتال MINA

معایب پروژه MINA

ارز دیجیتال MINA همچون هر پروژه دیگر در حوزه کریپتو دارای معایبی نیز می باشد. این ارز رمزنگاری شده و پروتکل آن یعنی مینا MINA همان طور که گفته شد یک پروژه Open Source یا همان منبع‌ باز می باشد. این موضوع می‌تواند سبب آن شود که شاهد فورک‌ Fork از این پروتکل در آینده باشیم. نقطه ضعف دیگر این پروتکل این است که در حال حاضر و تا اینجایی که پیش رفته از قراردادهای هوشمند یا CPD ها پشتیبانی نمی کند.

سخن پایانی

جهت اتخاذ تصمیمات درست برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال MINA و یا سایر ارزهای رمزنگاری شده و همچنین اطلاع یافتن از محدوده های مناسب جهت خرید و فروش می توانید به سایت های فعال در این زمینه مراجعه نمایید. پرشین الیت اقدام به ارائه سیگنال ارز دیجیتال و ارائه سایر خدمات مثل فروش اندیکاتور و سیگنال فیوچرز ، می نماید. سایت پرشین الیت اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی وی آی پی را به منظور استفاده نمودن راحت تر کاربران خود از این کانال ها گردآوری و گلچین نموده است.

کاربران می توانند با داشتن این اشتراک از امکانات کانال های مختلف  معتبر و درجه یک به صورت یکجا بهره مند شوند. همچنین از دیگر خدمات این سایت ارائه قیمت ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال مختلف به صورت لحظه ای می باشد. کاربران می توانند با مراجعه نمودن به پرشین الیت نمودار رمز ارزهای مختلف را به صورت آنی و لحظه ای مشاهده نمایند. از همراهی شما تا پایان این مطلب از شما سپاسگزاریم. امیدواریم اطلاعات لازم و مکفی درباره چگونگی عملکرد رمز ارز مینا MINA را در اختیار شما قرار داده باشیم.  

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.