whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

روز پیتزا بیت‌کوین چیست؟

1402/07/02 ساعت 20:30


روز پیتزا بیت‌کوین به درستی به عنوان یک جشن نام‌گذاری شده است. این مناسبت یکی از مصرف‌کنندگان اولیه ارز دیجیتال را یادآوری می‌کند که در 22 مه 2010، دو پیتزا با استفاده از بیت‌کوین خرید. این اولین بار بود که گزارش شد کسی بیت‌کوین را برای خرید کالاهای فیزیکی استفاده کرده است (تا جایی که ما می‌دانیم).

شخص مورد نظر، لازلو هانیتس، یک برنامه‌نویس اهل فلوریدا بود که همچنین یکی از استخراج‌کنندگان اولیه بیت‌کوین نیز بود.

قبل از نصف شدن اول بیت‌کوین در 2012، هر استخراج‌کننده موفق برای کشف یک بلوک جدید، 50 بیت‌کوین دریافت می‌کرد. این به این معنا بود که فقط باید 200 بلوک استخراج می‌شد تا 10,000 بیت‌کوین به دست آید، که در آن زمان خصوصاً که رقابت برای استخراج بیت‌کوین چندان زیاد نبود، خیلی سخت نبود.

در 18 مه، هانیتس در یک انجمن به نام Bitcointalk.org اعلام کرد که می‌خواهد پیتزا بخرد – ترجیحاً دو تا بزرگ – با استفاده از بیت‌کوین. او 10,000 بیت‌کوین پیشنهاد داد به هر کسی که مایل باشد سفارش دهد، جمع آوری کند و به او ببرد. کسی اشاره کرد که او می‌توانست 41 دلار برای این بیت‌کوین‌ها در یک وب‌سایت مبادله دریافت کند، که قیمت بیت‌کوین را کمتر از یک سنت برای هر سکه قرار می‌داد.

 

 

در یک مصاحبه در سال 2019 با CBS، هانیتس به اندرسون کوپر گفت که فکر می‌کند این معامله «برای برخی افراد [بیت‌کوین] را واقعی کرد. مطمئناً برای من کرد».

تا 21 مه، هنوز نتوانسته بود کسی را برای انجام معامله پیتزا بیت‌کوین خود پیدا کند. سپس، در نهایت، روز بعد کسی پیشنهاد او را قبول کرد. یک حرکت که بعدها وارد تاریخ شد.

«فقط می‌خواهم گزارش کنم که موفقانه 10,000 بیت‌کوین را مبادله کردم برای پیتزا.» این پیتزاها توسط پاپا جان تهیه شده بودند، اما هانیتس آن‌ها را از یک نوجوان 19 ساله به نام جرمی استوردیوانت (نام کاربری "jercos") خریده بود.

لازم به ذکر است، همان بیت‌کوین‌ها در دهه بعد به شکل قابل توجهی ارزشمند شدند. در واقع، اگر هانیتس فرضاً تمام دارایی‌های خود را در اوج قیمت بیت‌کوین، 68,990 دلار، فروخته بود، می‌توانست حدود 690 میلیون دلار بسازد – کافی برای خرید 46 میلیون پیتزا بزرگ پاپا جان با 15 دلار هر کدام.

به یاد این رویداد تاریخی، جامعه کریپتوی جهانی هر سال در 22 مه دور هم می‌آیند تا اولین معامله فیزیکی بیت‌کوین را جشن بگیرند و به هانیتس یادآوری کنند چگونه می‌توانست یک دهم ثروتمند ملیندا گیتس باشد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.