whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

نقش بیت کوین در امنیت پروتکل های زنجیره بلوکی اثبات سهام

1402/03/23 ساعت 00:56


استاد دیوید تسه، استاد دانشگاه استنفورد، یک روش نوآورانه برای استفاده از بیتکوین به منظور تأمین امنیت در پروتکل‌های بلاکچین با سیستم اثبات سهم را به عنوان پیشرو معرفی کرده است.

مکانیزم توافق اثبات کار (Proof-of-Work) شبکه بیتکوین به عنوان یک روش مفید می‌تواند برای امنیت‌بخشی به انواع مختلفی از پروتکل‌های بلاکچین هوشمند با سیستم اثبات سهم (Proof-of-Stake) به لطف تلاش‌های یک استاد دانشگاه استنفورد مورد استفاده قرار گیرد.

دیوید تسه و تیم پژوهشی او در حال ایجاد استفاده از ارز برجسته بیتکوین برای ارائه امنیت اضافی به شبکه‌های PoS هستند. بلاکچین بابیلون که تسه در تأسیس آن نقش دارد، هدف دارد از بیتکوین استفاده کند.

به منظور تقویت امنیت شبکه و تشویق صاحبان بیتکوین به مشارکت در یک رویکرد جید که در اصل به استیکینگ بیتکوین در زنجیره‌های اثبات سهم اجازه می‌دهد، بلاکچین بابیلون به کار گرفته می‌شود. این رویکرد جدید، صاحبان بیتکوین را ترغیب می‌کند تا در زنجیره‌های اثبات سهم شرکت کنند.

در یک مصاحبه با سایت Cointelegraph، تسه توضیح داد که بابیلون از زبان اسکریپت بیتکوین برای اتصال یک مکانیزم کاهش سربازی مبتنی بر PoS به شبکه بیتکوین استفاده می‌کند. این اتصال امکان ایجاد قراردادهای هوشمندی را فراهم می‌کند که می‌توانند شرایط خاصی برای هزینه‌کردن تعیین کنند.

« اگرچه زبان اسکریپت نویسی بیت کوین در بیان شرایط پیچیده ضعف دارد ولی از کریپتوگرافی پیشرفته استفاده کرده‌ایم تا با کاهش سرباری زنجیره PoS، یک تراکنش قابل مصرف دربلاک چین بیت کوین انجام شود. »

تسه گفت که پروتکل استیکینگ BTC بابیلون امکان ارائه امنیت بیتکوین به زنجیره‌های PoS را بدون تغییر یا تقسیم بلاکچین بیتکوین فراهم می‌کند. این همچنین به صاحبان BTC اجازه می‌دهد که با استیکینگ BTC خود، پاداشی را برای سهیم شدن در امنیت شبکه‌های PoS به دست آورند.

"روش ما به طور اساسی موقعیت کاهش سربازی یک زنجیره اثبات سهم را به یک تراکنش قابل انجام در بیتکوین تبدیل می‌کند. به این ترتیب، BTC مورد استیکینگ نیازی به زدن پل با زنجیره اثبات سهم ندارد."

استاد دانشگاه استنفورد افزود که سادگی این رویکرد همچنین امنیت بلاکچین‌ها را به حداکثر می‌رساند، زیرا آسیب‌پذیری‌های مرتبط با پل‌های متقاطع زنجیره‌ها را اجتناب می‌کند. همانطور که سایت Cointelegraph گزارش داده است، حملات و استفاده‌های غیرقانونی متقاطع زنجیره در سال گذشته به طور گسترده اتفاق افتاده‌اند و منجر به دزدیده شدن بیش از 2 میلیارد دلار ارز رمزنگاری شده شده است.

بیتکوین همچنان به عنوان بزرگترین رمزارز از نظر سرمایه‌گذاری بازار و به موجب مشخصات اصلی ارائه شده توسط خالق ناشناس خود، ساتوشی ناکاموتو، عمل می‌کند.

با این حال، با آغاز Bitcoin Ordinals، جامعه به‌روز شده‌ای دیده است و رشد کرده است، که به کاربران امکان می‌دهد تا توکن‌های غیرقابل استبدال را بر روی ساتوشی‌های فردی، کوچکترین واحد از BTC، ثبت کنند.

به همین ترتیب، تسه معتقد است که پروتکل‌های مانند بابیلون، کاربرد بیتکوین را خارج از تنها یک ذخیره ارزش ساده یا وسیله‌ی مبادله می‌کند، با اشتراک‌گذاری امنیت قدرتمند بیتکوین با زنجیره‌ها و برنامه‌های دیگر.

« هدف ما این است که امنیت بیت کوین را به روشی مشابه و قابل قیاس با تلاش‌های شبکه اتریوم بالا ببریم و به شکل موثری امنیت فوق قوی بیت کوین را با جهان غیرمتمرکز دیگر به اشتراک بگذاریم. »

بخش گسترده‌تری از اکوسیستم ارز دیجیتال به ساختارهای نوآورانه‌ای در مورد توافق بلاکچین می‌پردازد. زنجیره‌های اثبات سهم از این توسعه بهره‌برداری کرده‌اند و سریعاً به روش‌های جدیدی مانند اثبات‌های صفر-دانش (ZK-proofs)  روی آورده‌اند. الی بن-ساسون، هم‌بنیانگذار StarkWare که در این فناوری نقش‌آفرینی کرده است، نیز اعتقاد دارد که اثبات‌های صفر-دانش قادر به بهره‌ برداری قابل توجهی از بلاکچین بیتکوین مبتنی بر اثبات کار باشند.

منبع خبر: کوینتلگراف

در پرشین الیت می‌توانید از خدمات ارزنده‌ای چون ارسال انواع سیگنال فیوچرز و سیگنال فارکس برخوردار شوید. فقط کافی است در کانال سیگنال ارز دیجیتال خارجی و داخلی عضو شوید و با خیال راحت به دریافت سیگنال ارز دیجیتال و ترید بپردازید. حتی اگر نیازمند احراز هویت بایننس باشید می‌توانید کار را به پرشین الیت بسپارید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.