whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال MOVR و فرایند Moonriver

1401/03/01 ساعت 19:47


فرایند Moonriver در حقیقت یک فناوری میان زنجیره‌ای Cross Chain می‌باشد که در بستر کوساما Kusama تدوین شده است. این فرایند یک قرارداد هوشمند است که به کمک آن می‌توان تراکنش‌های اتریوم را به راحتی بر روی بلاک چین کوساما انتقال داد.

اما نحوه فعالیت این کانترکت به چه نحو است؟ هدف توسعه دهندگان موون ریور Moonriver چیست؟ چه آینده‌ای در پیش روی موون ریور است و چه ارتباطی با ارز دیجیتال MOVR دارد؟

اگر به حوزه رمز ارزها علاقه‌مند هستید مطمئنا ارز دیجیتال MOVR به گوشتان خورده یا تبلیغات آن را در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف ارتباطی مشاهده کرده‌اید. ممکن است برای شما این سوال ایجاد شده که ارز دیجیتال MOVR چیست؟ همه این موارد سوالاتی است که قرار است این مقاله به آن‌ها پاسخ دهد.

 

فرایند Moonriver یک فناوری میان زنجیره‌ای Cross Chain است.

 تاریخچه راه‌اندازی Moonriver و مون بیم

شرکت پیور استیک PureStake در زمینه API، شبکه‌های PoS و ارائه زیرساخت‌های بلاک چین‌ مختلف فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 2021 تحت نظارت بنیاد مون بیم (MoonBeam)، شبکه مون ریور را راه‌اندازی کرد. این شبکه پشتیبانی از قراردادهای هوشمند در بستر بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند با استقرار مجدد DApp های اتریوم و بدون نیاز به پیکربندی دوباره فعالیت خود را در بازار رمز ارزها گسترش دهند.

بنیاد مون بیم با راه‌اندازی پلتفرم مون ریور قصد دارد بر روی بلاک چین پولکادات از Canary network که اصطلاحا به آن شبکه قناری اطلاق می‌شود در راستای نیل به اهداف خود استفاده نماید.

مون ریور پاراچینی است که به صورت موازی بر روی بلاک چین اصلی پولکادات برنامه نویسی گردیده، به عنوان برای اسمارت کانترکت بلاک چین اتریوم کاربرد دارد. به عبارت ساده‌تر این پاراچین در بستر اکوسیستم اتریوم به عنوان یک پل ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مون ریور پلتفرم و قرارداد هوشمند در بستر کوساما Kusama می‌باشد که در تلاش است با زنجیره ابزارک ها در شبکه  اتریوم سازگاری بیشتری بین بلاک ها ایجاد نماید. مون ریور در واقع به منظور یک پاراچین در شبکه کوساما فعالیت می‌نماید.

کوساما به عنوان اکوسیستم کوچک شده بلاک چین پولکادات در حوزه رمز ارزها تعریف و برنامه نویسی می شود. ایده‌ها و نوآوری‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان شبکه پولکادات خلق می‌گردد قبل از هر کاری بر روی پلتفرم کوساما تست می‌گردد. در صورتی که این ایده‌ها موفقیت‌آمیز بود و کم و کاستی‌های آن برطرف شد، بر روی پولکادات راه‌اندازی می‌شوند. به همین خاطر تحلیل گران و برنامه نویسان کوساما را خواهر کوچک اکوسیستم پولکادات می‌دانند.

 

فرایند Moonriver در بستر کوساما Kusama تدوین شده است.

هدف از راه‌اندازی Moonriver

یکی از اهدافی که شبکه مون ریور به منظور آن راه اندازی شده ، تسهیل فعالیت قراردادهای هوشمند بر روی  برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم است. با این کار قابلیت استفاده از ماشین مجازی اتریوم در مون ریور برقرار می‌شود و قراردادهای هوشمند اتریوم به کوساما منتقل خواهند شد. در واقع ماشین مجازی اتریوم امکان ساخت پل در شبکه را فراهم می‌نماید و جابجایی توکن ها بین زنجیره‌های گوناگون را آسان می‌کند.

شبکه مون ریور Moonriver در نظر دارد تا پلتفرمی را برای پشتیبانی از چندین بلاک چین به طور همزمان ایجاد کند. در واقع هدف از طراحی این پلتفرم  ارائه خدمات بیشتر به کاربران است. به همین دلیل این شبکه قراردادهای هوشمند متناسب با ماشین مجازی اتریوم را معرفی نموده که به پشتیبانی از توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز می‌پردازند.

ارز دیجیتال موور

در حقیقت ارز دیجیتال مون ریور همان قرارداد هوشمند غیرمتمرکز است که به عنوان توکن اصلی شبکه و پروژه Moonriver معرفی می‌شود. به عبارت بهتر کریپتو رمز ارز موور برای ایجاد انگیزه و حاکمیت بر روی نول های پلتفرم موون ریور طراحی و ساخته شده است. این رمز ارز نقش تاثیر گذاری در پرداخت‌ های مختلف روزانه و تراکنش‌ها کاربران بر عهده داشته باشد.

ارز دیجیتال موور و پلتفرم مون ریور، ویژگی و چشم‌انداز ویژه‌ای را بر روی توسعه‌دهندگان رمز ارزهای مختلف گشوده است. این رمز ارز با بهره‌گیری از پولکادات ها توانسته معنای جدیدی در بستر بلاک چین ارزهای رمز نگاری شده به وجود آورد.

 

شرکت پیور استیک در سال 2021 تحت نظارت بنیاد مون بیم (MoonBeam)، شبکه مون ریور را راه‌اندازی کرد.

ارز دیجیتال موور چگونه کار می‌کند؟

در واقع هدف از ایجاد مون ریور در بستر شبکه کوساما افزایش سازگاری و تطابق بلاک چین این رمز ارز با اکوسیستم اتریوم می‌باشد. در حقیقت بنیاد مون بیم Moonriver را ایجاد کرد تا به کمک این فناوری بتواند عملکرد اکوسیستم اتریوم و سایر رمز ارزها را به کمک قراردادهای هوشمند به بهترین نحو کنترل و مدیریت نماید.

این پلتفرم به عنوان هاب یک مرحله‌ای شرایطی را فراهم می‌کند تا کاربران با استفاده از DApp های اتریوم بتوانند در شبکه کارورا (Karura) متمرکز شود بدون آنکه ملزم به پیکربندی داده‌ها باشد. در نتیجه مدت زمان تایید تراکنش‌ها در بستر بلاک چین به میزان قابل توجهی با حداقل اصطکاک کاهش خواهد یافت.

 

ویژگی‌های منحصر به فرد ارز دیجیتال مون ریور

رمز ارزها درصدد هستند به طور کامل در زندگی روزانه مردم عادی جامعه جای گیرند و نقش اساسی در معاملات روزانه و خرید و فروش خرد و کلان ایفا نمایند. برای نیل به این هدف رمز ارزها باید از ویژگی‌های منحصر فردی برخوردار باشند. ارز دیجیتال موور در راستای تحقق این هدف دارای برخی خصوصیات است که در این بخش به طور مختصر به آن پرداخته است.

  1. استیکینگ

سرمایه گذاران برای کسب سود بیشتر از بازارهای غیرمتمرکز مقداری از دارایی رمز ارزهای خود را در کیف پول آنلاین یا کریپتو کارنسی ها گرو می‌گذارند. هدف از این کار کسب سود و بهره مشخص از کارگزاری مورد نظر است. به طور تقریبا پنج توکن رمز ارز موور را به توان در بستر شبکه استیک تعریف نمود که زمان پرداخت سود تراکنش داخل یک بازه دو مرحله‌ای تنظیم شده است. در هر بازه زمانی 300 بلوک در بستر توکن ها ایجاد می‌گردد که برای تکمیل آن یک ساعت مورد نیاز است.

سود کلی در داخل شبکه استیک بین تایید کنندگان تراکنش‌ها و شرکت کنندگان تقسیم می‌شود. در همین راستا شبکه اطلاعات تراکنش‌های ثبت شده را به عنوان شواهد اعتبارسنجی در اختیار کاربران و کارگزاری‌های قرار می‌دهد. سود این شبکه همراه با درصد تورم سالانه به میزان 20 درصد تعیین شده است.

  1. حاکمیت

مالکان و دارندگان رمز ارز MOVR حاکمان اصلی و قدرتمند شبکه Moonriver هستند که می‌توانند پیشنهادات و همه پرسی‌های عمومی را بر روی این اکوسیستم برگزار می‌کنند. کاربران این توکن ها بر اساس همه پرسی عمومی می‌توانند قدرت رای خود را در اختیار سایر سرمایه‌گذاران قرار دهند.

  1. خزانه‌داری

پشتیبانی از تراکنش شبکه موورد، نظارت بر اجرای قراردادهای هوشمند و تسهیل پیشنهادات مصوب شورای حکومتی همگی بر عهده جامعه خزانه‌داری است. بودجه اختصاصی این واحد درصد مشخص از کارمزد تراکنش‌های شبکه است که توسط توسعه دهندگان و مالکان رمز ارز موور تعیین می‌گردد.

به عبارت دیگر هر شبکه‌ای توسط بنیاد مون بیم تاسیس شده از خزانه شخصی برخوردار است که زمینه مدیریت و کنترل توکن‌ها را تسهیل می‌نماید. علاوه بر این واحد کارگزاران با استفاده از واحد خزانه‌داری می‌توانند بودجه تخصیص یافته بر اساس پیشنهادات مصوب شورای حاکمیت را در بطن تحلیل سیگنال ارز دیجیتال دنبال نمایند.

 

مالکان رمز ارز MOVR حاکمان اصلی و قدرتمند شبکه Moonriver هستند.

صرافی‌های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال MOVR

کارگزاری‌ ارزهای دیجیتالی یکی از اجزای لاینفک بازار ارزهای رمز نگاری شده هستند که می‌توانند به کاربران و سرمایه‌داران در زمینه سرمایه گذاری، تبدیل دارایی‌ها و... کمک اساسی کنند. برخی از صرافی‌های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال مون ریور عبارتند از

  1. صرافی Binance
  2. صرافی OKEx
  3. صرافی KuCoin
  4. صرافی Gate.Io

لازم به ذکر است که سرمایه‌داران می‌توانند رمز ارز MOVR را با جفت ارزهایی همچون USDT، BUSD و BTC تبادل نمایند.

ابزارها و کیف پول‌های پشتیبانی کننده رمز ارز MOVR

کیف پول‌های سرد و گرمی که برای ذخیره سازی رمز ارز MOVR مورد استفاده قرار می‌گیرد باید همچون سایر کیف پول‌ها ارزهای رمزنگاری شده از امنیت کافی برخوردار باشند. برخی از کیف پول‌های معتبر پشتیبانی کننده از ارز دیجیتال مون ریور عبارت است از:

کیف پول Trezor One

کیف پول Trezor T

کیف پول Ledger

کیف پول Ledger

ابزارهایی که در بستر Moonriver استفاده می‌شود بیشتر شامل ابزارآلاتی هستند که توسعه‌دهندگان بلاک چین اتریوم از آن استفاده می‌نمایند. ابزارهایی همچون Metamask،Remix IDE،web3.js و Truffle بخشی از ابزار‌های مشترک میان موون ریور و توکن اتر است.

 

در حال حاضر ارزش رمز ارز MOVR رتبه 223 بازار ارزهای دیجیتالی را نصیب خود نموده است.

کلام آخر

در حال حاضر ارزش رمز ارز MOVR رتبه 223 بازار ارزهای دیجیتالی را نصیب خود نموده است، همچنین از 10,000,000 توکن این رمز ارز تنها 1,500,000. کریپتو بر روی بلاک چین در حال گردش می‌باشد.

توسعه دهندگان و تحلیل گران بازار رمز ارزها می‌توانند برای مشاهده وضعیت، انتقال توکن ها و تسهیل فرآیند ارتباط بین زنجیره‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.