whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ارز دیجیتال CityCoins چیست و چگونه کار می‌کند؟

1402/07/02 ساعت 16:37


میامی و نیویورک از اولین شهرهایی هستند که CityCoins خود را دریافت کرده‌اند که برای سود مردم محلی طراحی شده است.

CityCoins خود را یک راه برای این معرفی می‌کند که شهروندان بتوانند درآمد بر مبنای رمزارز برای خود و شهرهایی که در آن‌ها زندگی می‌کنند ایجاد کنند. این را می‌توان به سان یک سیستم فکر کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا اموال ارز دیجیتال خود را به شهر محلی خود اهدا کنند یا در مقابل جوایز حمایتی به شهرهای دیگر اهدا کنند.

کاربران پلتفرم CityCoins هم‌اکنون شروع به صدور توکن‌ها برای تعدادی از شهرهای بزرگی کرده‌اند که قصد دارند زندگی افراد موجود در آن‌ها را بهبود بخشند. جالب است که این پروژه تصمیم گرفته است تا عملیات خود را بر بستر یک اکوسیستم مبتنی بر بیت‌کوین اجرا کند تا کاربران و شهرها بتوانند احتمالاً بیت‌کوین کسب کنند.

میامی و نیویورک به عنوان دو شهر اولیه‌ای پدید آمده‌اند که CityCoins در آن‌ها راه‌اندازی شده است. همچنین فرصتی برای شهروندان وجود دارد تا CityCoins را برای شهرهای خود در داخل و خارج از مرزهای ایالات متحده آمریکا معرفی کنند.

 

ساحل میامی

ایجاد یک CityCoin چگونه انجام می‌شود؟

در یک نگاه اولیه، ممکن است به نظر برسد که ایجاد و مدیریت CityCoins توسط تیم پروژه انجام می‌شود، اما واقعیت این است که کل فرآیند کاملاً توسط کاربران اداره می‌شود. پروژه فقط زیرساخت‌ها را برای پشتیبانی از راه‌اندازی هر CityCoin فراهم می‌کند.

پس چگونه می‌توانید یک CityCoin برای شهر خود ایجاد کنید؟ این یک فرآیند چهار مرحله‌ای است. ابتدا، جامعه کریپتو می‌تواند با تکمیل یک نظرسنجی در وب‌سایت رای دهد که برای کدام شهر مایلند یک CityCoin راه‌اندازی کنند.

هنگامی که یک شهر خاص انتخاب می‌شود، حمایت شهردار شهر انتخاب‌شده از پیشنهاد و توافق برای دریافت کیف‌پول شهر الزامی است.

ما خوشحالیم و بودن شما را در خانه جهانی Web3 خوش‌آمد می‌گوییم! ما بر روی تکنولوژی و نوآوری حساب می‌کنیم تا شهرمان را به جلو برانگیزد.

سپس، هر کسی می‌تواند راه‌اندازی یک CityCoin جدید را با راه‌اندازی یک قرارداد هوشمند (یک برنامه نرم‌افزاری که بر روی یک بلاکچین اجرا می‌شود و در شرایط معین اقدامات مشخصی را انجام می‌دهد)

برای انجام این کار، شما باید:

  • کیف‌پول وب Stacks را دانلود کنید.
  • کیف‌پول را با توکن‌های STX شارژ کنید که در صرافی‌های مرکزی معتبر مانند Binance, KuCoin, Crypto.com و OKEx موجود است.
  • به وب‌سایت MineCityCoins بروید و کیف‌پول وب Stacks خود را با کلیک کردن بر روی دکمه گوشه بالا سمت راست متصل کنید.
  • بر اساس مستندات وب‌سایت رسمی، سپس شما باید تراکنش «register-user» را از طریق رابط کاربری ارسال کنید که آدرس Stacks شما و یادداشت اختیاری را برای فعال‌سازی CityCoin ثبت می‌کند.

در نهایت، حداقل ۲۰ نفر باید یک مقدار از STX – رمزارز بومی Stacks – به قرارداد هوشمند تازه ساخته‌شده ارسال کنند تا فرآیند استخراج فعال شود. با این‌حال، لازم است توجه داشت که هنگامی که یک قرارداد هوشمند CityCoin فعال می‌شود، استخراج‌کنندگان باید ۲۴ ساعت منتظر بمانند تا قادر به استخراج CityCoins ساخته‌شده جدید باشند.

 

 

Stacks چیست؟

به طور ساده، CityCoins از یک پروتکل غیر متمرکز مدعوم توسط قراردادهای هوشمند برای تولید ارزش برای شرکت‌کنندگان و شهرهای مربوط به آنها استفاده می‌کند. هدف این است که سیستمی را فعال کند که به تلاش‌های کاربران برای حفظ سیستم جوایز بدهد و در این فرآیند، اموالی را برای توسعه شهرهای انتخاب‌شده تولید کند.

بر خلاف اکثر پروژه‌های کریپتو، CityCoins تصمیم گرفته است از سیستم‌های توکن چندگانه استفاده کند. این چارچوب به آن اجازه می‌دهد که یک توکن منحصر به فرد برای هر شهر پشتیبانی‌شده ایجاد کند.

توجه داشته باشید که قراردادهای هوشمند توافق‌نامه‌های قابل برنامه‌ریزی هستند که بر روی بلاکچین مستقر می‌شوند تا ریسک طرف‌های مقابل را حذف کنند. به عبارت دیگر، آنها فقط معاملات را نهایی می‌کنند یا دسته‌هایی از دستورات را اجرا می‌کنند وقتی تمام طرف‌های درگیر شرایط نوشته‌شده در قراردادهای هوشمند را برآورده می‌کنند.

در این مرحله، شاید به خود فکر کنید، چگونه CityCoins می‌تواند تراکنش‌های فعال‌شده توسط قراردادهای هوشمند را بر یک زیرساخت مبتنی بر بیت‌کوین استفاده کند، با توجه به اینکه شبکه بیت‌کوین قراردادهای هوشمند را پشتیبانی نمی‌کند؟ اینجاست که یک تکنولوژی به نام «Stacks» وارد می‌شود.

تمامی پیاده‌سازی‌های مبتنی بر بیت‌کوین CityCoins توسط Stacks که یک زیرساخت بلاکچین ساخته‌شده بر روی شبکه بیت‌کوین برای فعال‌سازی برنامه‌های قرارداد هوشمند است، وجود دارند.

 CityCoins می‌تواند از تکنولوژی قراردادهای هوشمند بهره‌مند شود و همچنان از بافت امنیتی بیت‌کوین استفاده کند چرا که بر روی بلاکچین Stacks فعالیت می‌کند، که از نظر فنی یک افزونه از بلاکچین بیت‌کوین است که قابلیت‌های قرارداد هوشمند را فراهم می‌کند.

لایق ذکر است که کل اکوسیستم CityCoin بر دو فرآیند اصلی استوار است. اولی استخراج نام دارد، در حالی که دیگری انباشتن است.

 

 

چگونه استخراج CityCoins کار می‌کند؟

استخراج‌کنندگان CityCoins، STX را در قرارداد هوشمند CityCoins واریز می‌کنند تا فرصت کسب توکن‌های CityCoins – مثل MiamiCoin یا NYCCoin، به عنوان مثال، را داشته باشند. این فرآیند، که شناخته شده به عنوان پیشنهاد، روی بلاکچین Stacks رخ می‌دهد و شامل انتخاب یک استخراج‌کننده برنده و پاداش دادن توکن‌های CityCoins به او هر زمان که یک بلوک جدید کشف می‌شود (تقریباً هر ۱۰ دقیقه، مشابه زمان کشف بلوک بیت‌کوین) می‌شود.

توجه داشته باشید که احتمال موفقیت به عنوان یک استخراج‌کننده برنده بستگی به تعداد STX هایی دارد که هر استخراج‌کننده (در قرارداد هوشمند واریز می‌کند) نسبت به مقدار کل واریزی توسط استخراج‌کنندگان رقیب پیشنهاد می‌دهد.

برای مثال، اگر سهم شما از STX هایی که به قرارداد هوشمند CityCoins فرستاده شده است، ۵۰٪ باشد، شما ۵۰٪ احتمال دارید که به عنوان استخراج‌کننده مؤهل برای دریافت جوایز نامینه‌شده با توکن CityCoin برای آن بلوک خاص شناخته شوید. استخراج‌کنندگان می‌توانند انتخاب کنند که برای یک بلوک تنها، یا تا ۳۰ بلوک در یک زمان پیشنهاد بدهند.

مهم است توجه داشت که واریز STX به یک قرارداد هوشمند CityCoins خاص یک فرآیند یک‌طرفه است. به عبارت دیگر، شما به طور دائم دسترسی به توکن‌های STX ای که به قرارداد هوشمند پروتکل فرستاده‌اید را از دست می‌دهید، حتی اگر به عنوان یک استخراج‌کننده برنده شناخته شوید یا نه. هفتاد درصد از تمام توکن‌های STX که به قرارداد هوشمند واریز شده است، بین انباشت‌کنندگان توزیع می‌شود، در حالی که ۳۰ درصد باقی‌مانده به کیف‌پول شهر فرستاده می‌شود.

همچنین لازم است ذکر کرد، زمانی که استخراج برای یک CityCoin جدید فعال می‌شود، ۱۰۰ درصد توکن‌های STX که به قرارداد هوشمند استخراج واریز شده‌اند، در فاز اول دوره پاداش به کیف‌پول شهر فرستاده می‌شوند. هر دوره دو هزار و صد بلوک Stack طول می‌کشد (تقریباً دو هفته.)

در صورتی که کاربری انباشت نکند، تمام توکن‌های STX به کیف‌پول شهر مربوطه فرستاده می‌شوند.

جوایز استخراج CityCoin به شکل مشابه برنامه انتشار بیت‌کوین عمل می‌کنند، که در آن جوایز هر چهار سال یک بار نصف می‌شوند. در اولین ۱۰،۰۰۰ بلوک، استخراج‌کنندگان برنده ۲۵۰،۰۰۰ CityCoins در هر بلوک دریافت می‌کنند.

سپس، جوایز به ۱۰۰،۰۰۰ سکه در هر بلوک برای بعدی ۲۰۰،۰۰۰ بلوک Stacks کاهش می‌یابند (تقریباً چهار سال.) از آن‌جا به بعد، جوایز هر ۲۱۰،۰۰۰ بلوک نصف می‌شوند تا بلوک ۱،۰۵۰،۰۰۰ Stack رسیده شود، در آن‌جا مقدار ثابتی از ۳،۱۲۵ CityCoins برای هر بلوک به صورت مادام‌العمر منتشر می‌شود.

 

 

چگونه انباشتن CityCoins کار می‌کند؟

انباشتن به شدت شبیه به قمار اتریوم است و از شرکت‌کنندگان می‌طلبد تا دارایی‌های دیجیتالی خود را برای یک دوره داوطلبانه در یک قرارداد هوشمند قفل کنند تا جوایز ببرند. تنها تفاوت این است که درآمدها به یک رمزارز دیگر نام‌گذاری شده‌اند. وقتی شما اتر –رمز ارز بومی اتریوم – را قمار می‌زنید، به عنوان جایزه بیشتر اتر می‌برید.

در مقایسه، دارندگان CityCoin، توکن‌های CityCoins خود را انباشته‌اند تا STX ببرند. STX که آن‌ها می‌برند، از بخشی از توکن‌های STX می‌آید که توسط استخراج‌کنندگان واریز شده است، همانطور که قبلاً توضیح داده شد.

در این مرحله اولیه، شما فقط می‌توانید CityCoins مانند MiamiCoin را از طریق استخراج دریافت کنید. با این حال، برنامه‌ها برای لیست کردن این توکن‌ها بر روی بازارها در آینده نزدیک وجود دارد.

علاوه بر دریافت توکن‌های STX، افرادی که توکن‌های CityCoins خود را انباشته‌اند می‌توانند بیت‌کوین نیز تولید کنند – یک درآمد دوگانه بر دارایی‌هایشان فراهم می‌کند.

مانند فرآیند استخراج که بالاتر توضیح داده شد، انباشتن از طریق پروتکل بلاکچین Stacks رخ می‌دهد.

کیف‌پول شهر چیست؟

هر شهر که CityCoins در آن راه‌اندازی شده، یک کیف‌پول ویژه به نام کیف‌پول شهر دارد. این به طور فعال به عنوان خزانه کریپتوی شهر عمل می‌کند و جایی است که ۳۰٪ از همه پیشنهادات STX استخراج‌کنندگان فرستاده می‌شود.

شهرداران این شهرها می‌توانند هر زمانی که بخواهند موجودی کیف‌پول شهر را درخواست کنند و سرمایه تولید شده را با خروج از توکن‌ها برای بهبود زندگی شهروندانشان استفاده کنند. بهتر است که بدانند، آن‌ها می‌توانند توکن‌های STX انباشته در کیف‌پول شهر را برای کسب بیت‌کوین بیشتر انباشته کنند.

مایامی‌کوین و نیویورک‌سیتی‌کوین چیستند؟

دو شهر در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر شروع به اندوختن STX در کیف‌پول‌های شهر مربوطه خود کرده‌اند. این شهرها مایامی و نیویورک سیتی هستند. کاربران CityCoins توکن‌های بومی برای هر شهر صادر کرده‌اند:

مایامی‌کوین ($MIA): مایامی‌کوین در اوت ۲۰۲۱ به عنوان اولین توکن CityCoins راه‌اندازی شد تا استخراج‌کنندگان را پاداش دهد و STX و بیت‌کوین برای دارندگان تولید کند. همانطور که از نام آن پیداست، مایامی‌کوین یک راه برای شهروندان مایامی فراهم می‌کند تا توسعه شهر خود را پشتیبانی کنند و در عوض، جوایزی برای مشارکت‌های خود دریافت کنند. بنابراین، زمانی که یک استخراج‌کننده STX را به قرارداد هوشمند مایامی‌کوین واریز می‌کند، فرصتی برای دریافت مایامی‌کوین به عنوان جایزه دارد. مهم‌تر از همه، بخشی از واریزی به کیف‌پول شهر مایامی می‌رود.

تنها در کمتر از سه ماه از زمانی که مایامی‌کوین راه‌اندازی شد، سهم پروتکل در شهر به مقدار ۲۰ میلیون دلار از توکن‌های STX رسیده است. ارزشمند است ذکر کرد که رهبری شهر از آن زمان کنترل این کیف‌پول را به دست آورده است.

نیویورک‌سیتی‌کوین (NYCCoin): NYCCoin یک نوع دیگر از توکن‌های CityCoins است که به خصوص برای ترویج یک جامعه کریپتو موثر در نیویورک طراحی شده‌است. در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱، قرارداد هوشمند NYCCoin راه‌اندازی شد و شهروندان در حال حاضر شروع به استخراج و انباشتن توکن کرده‌اند تا فرصت کسب جوایز را داشته باشند. مانند مایامی‌کوین، NYCCoin یک راه برای کاربران فراهم می‌کند تا به رشد اقتصادی شهر نیویورک کمک کنند. اریک آدامز، شهردار انتخاب‌شده نیویورک سیتی، حمایت خود را از NYCCoin اعلام کرده است.

توکن‌های CityCoins آینده

استین تگزاس به عنوان مرز بعدی برای CityCoins مطرح شده است، با برنامه‌هایی برای راه‌اندازی AustinCoin ATX که به نظر در مراحل نهایی قرار دارد. با این حال، برخلاف مایامی‌کوین و نیویورک‌سیتی‌کوین، شهردار استین، استیو آدلر، هنوز حمایت خود را از راه‌اندازی توکن ATX اعلام نکرده است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.