whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

ابزارهای تحلیل مالی

1402/01/03 ساعت 03:19


ابزارهای تحلیل مالی روش های مختلفی برای ارزیابی و تفسیر صورت های مالی یک شرکت برای اهداف مختلف مانند برنامه ریزی، سرمایه گذاری و عملکرد هستند. برخی از پرکاربردترین ابزارهای مالی بر اساس کاربرد و الزامات آن‌ها شامل صورت‌های اندازه رایج (تحلیل عمودی)، صورت‌های مالی مقایسه‌ای (مقایسه صورت‌های مالی)، تحلیل نسبت ها (تحلیل کمی)، تحلیل جریان نقدی و تحلیل روند میشوند.

هنگامی که یک تحلیلگر، مدیر اجرایی کسب و کار، یا یک دانشجو با یک موضوع مالی سر و کار دارد یا مایل است پیامدهای مالی و مبادلات اقتصادی مربوط به تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری، عملیات یا تامین مالی را درک کند، طیف گسترده ای از تکنیک های تحلیلی و قوانین سرانگشتی نادر برای ایجاد پاسخ های کمی در دسترس است. بنابراین، انتخاب ابزار مناسب از میان گزینه های موجود، جنبه مهمی از کار تحلیلی است. در این مقاله از پرشین الیت قصد داریم تعدادی از بهترین ابزارهای تحلیل مالی را به شما معرفی کنیم.

پرشین الیت وب سایتی متخصص در حوزه ی ارز دیجیتال است که روزانه جدیدترین سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فیوچرز را در اختیار شما قرار میدهد.

منظور از تحلیل مالی چیست؟

امور مالی بخش بسیار مهمی از هر کسب و کار است، مانند زبانی برای هر صنعتی است و تحلیل مالی اصطلاحی است که برای توصیف فرآیند تجزیه و تحلیل ویژگی های هر کسب و کار یا پروژه تجاری استفاده می شود. تحلیل مالی شامل به کارگیری اطلاعات مالی برای تعیین عملکرد سازمان و ایجاد استراتژی هایی در مورد چگونگی بهبود بیشتر آن است. تجزیه و تحلیل مالی علاوه بر این، حول منابع وجوهی است که یک سازمان برای تهیه منابع خود از آنها استفاده کرده است.

معمولاً، تحلیلگران مالی کار خود را در اکسل انجام می دهند، یا از صفحه حسابداری برای بررسی اطلاعات تاریخی و پیش بینی نحوه عملکرد سازمان بعدا استفاده می کنند. اگر شما یک سرمایه گذار هستید، پس چگونه می توانید تصمیم بگیرید که کجا سرمایه گذاری کنید و کجا سرمایه گذاری نکنید؟ بنابراین، در اینجا تجزیه و تحلیل صورت های مالی می تواند برای آگاه کردن شما از وضعیت مالی شرکت کمک زیادی به شما کند. بیایید به سمت بحث عمیق در مورد تحلیل مالی برویم.

دنیای ارز دیجیتال دنیای پر سودی است به این شرط که از ابزارها به درستی استفاده کنید، از جمله این ابزارها میتوان به سیگنال فیوچرز اشاره کرد.

4  تا از رایج ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل مالی عبارتند از:

  1. صورت های اندازه رایج
  2. صورت های مالی مقایسه ای
  3. تجزیه و تحلیل نسبت
  4. تجزیه و تحلیل معیار

1.  صورت اندازه رایج 

این اولین ابزار تحلیل مالی است. در بازار، شرکت هایی با اندازه ها و ساختارهای مختلف موجود است. برای مقایسه آنها باید صورتهای مالی آنها را در قالبهای مطلق و با ذکر تمام جزئیات تهیه کرد. شکل قابل قبول جهانی برای افشای اطلاعات مالی برای مقایسه، آوردن داده ها در قالب درصد است. از جمله صورت های مالی که سازمان ها تهیه میکنند میتوان به ترازنامه اندازه معمولی، صورت درآمد اندازه رایج، صورت جریان نقدی معمولی اشاره کرد. تمام موارد را برای تجزیه و تحلیل داخلی یا خارجی با گروه همتا به صورت درصدی به اندازه کافی افشا می کند. به عنوان مثال، ترازنامه می تواند پایه کل دارایی ها را در نظر بگیرد ممکن است سطح پایه فروش خالص را در نظر بگیرد و صورت جریان نقدی می تواند به سطح پایه کل جریان های نقدی بستگی داشته باشد.

2. صورتهای مالی مقایسه ای 

صورت های مالی مقایسه ای در تحلیل افقی یا تحلیل روند استفاده می شود و به تجزیه و تحلیل تغییرات دوره ای در اجزای مختلف صورت های مالی کمک می کند و نشان می دهد که کدام عنصر بیشترین تأثیر را دارد. می توان چنین صورت های مالی را بر حسب مقدار ارز یا درصد تهیه کرد.

بنابراین، می توان به راحتی داده های دوره ای را به صورت عددی یا درصدی از موارد فوق مقایسه کرد. صورت‌های مالی مقایسه‌ای دارای مزایایی مانند قابلیت مقایسه آسان، مشاهده روند، ارزیابی عملکرد دوره‌ای و غیره است، اما دارای معایبی مانند نادیده گرفتن اثرات تورمی، قابلیت اطمینان بالا به اطلاعات مالی قابل دستکاری توسط نهادهای مختلف و غیره، استفاده از روش‌های متفاوت حسابداری است.

از مهمترین ابزارها در دنیای دیجیتال سیگنال فیوچرز است که شما میتوانید با عضویت در کانال سیگنال ارز دیجیتال به صورت روزانه بهترین سیگنال فیوچرز را دریافت کنید.

3. تجزیه و تحلیل نسبت 

تجزیه و تحلیل نسبت رایج ترین ابزار تحلیل مالی است که توسط تحلیلگران، کارشناسان، برنامه ریزان مالی داخلی، بخش تجزیه و تحلیل و سایر ذینفعان استفاده می شود. این نسبت ها دارای انواع مختلفی است که می تواند در اظهار نظر کمک کند.این نسبت ها شامل موارد زیر میباشد:

  • فرمول نسبت سودآوری
  • تحلیل نرخ بازده
  • نسبت های پرداخت بدهی
  • نقدینگی
  • پوشش بهره یا هر هزینه ای
  • مقایسه هر جزء با گردش مالی

علاوه بر این، یک واحد تجاری بر اساس نیاز خود می تواند نسبت ها را برای تجزیه و تحلیل خود آماده کرده و عملیات را مدیریت کند.

از جمله جنبه های عجیب این نوع تحلیل مالی آورده شده است:

  • به شدت به اطلاعات گذشته متکی است.
  • نادیده گرفتن تاثیر تورم
  • احتمال دستکاری  و همچنین تنظیم صورت های مالی ممکن است عادلانه نسبت ها را افزایش دهد.
  • از طرف دیگر نادیده گرفتن تغییرات فصلی بر اساس ماهیت تجارت است، زیرا نمی توان آنها را مستقیماً در امور مالی تنظیم کرد.

تتر ارز دیجیتالی است که آینده ی درخشانی را در پیش دارد،برای اطلاع از قیمت خرید تتر میتوانید به وب سایت پرشین الیت مراجعه کنید.

4. معیار گذاری  یا Benchmarking  

محک گذاری فرآیند مقایسه واقعی با اهداف تعیین شده توسط مدیریت ارشد است. همچنین به مقایسه انجام شده با بهترین شیوه ها اشاره دارد و برای رسیدن به همان تلاش می کند. در این روش مراحل زیر باید انجام شود:

  • مرحله 1: منطقه ای را که باید بهینه شود انتخاب کنید.
  • مرحله 2: نقاط گیره را برای مقایسه آنها شناسایی کنید.
  • مرحله 3: سعی کنید استاندارد بهتری تنظیم کنید یا استانداردهای صنعتی را به عنوان معیار در نظر بگیرید.
  • مرحله 4: عملکرد دوره ای را ارزیابی کنید و نقاط گره را اندازه بگیرید.
  • مرحله 5: بررسی کنید که آیا همان به دست آمده است. اگر نه، آنالیز واریانس را انجام دهید.
  • مرحله 6: در صورت دستیابی به آن، سعی کنید معیار بهتری ایجاد کنید.

برای محک زدن نسبت ها، ماتریس حاشیه عملیاتی و غیره می توانند استفاده شوند. حاشیه عملیاتی میانگین صنعت را می توان مقایسه کرد و باید سعی کرد به موقعیت بهتری رسید. به عنوان مثال، شرکتی که به نام زیراکس شناخته می شود، بنچمارک را برای حفظ خود در تجارت کپی آغاز کرد. آنها در حال حاضر بیش از 100 عملکرد را در مقایسه با استانداردهای صنعت بهینه کرده اند. بنچمارک را می توان ابزاری برای بهبود فعالیت های مشتری مداری که توسط مشتری و نیازهای سازمان داخلی هدایت می شود، در نظر گرفت. در نهایت، این تمرین آنقدر مفید است که بپذیرید شخص دیگری در کاری بهتر است و آنقدر عاقل است که یاد بگیرد چگونه با آنها مطابقت کند و از آنها پیشی بگیرد. احراز هویت بایننس از سری اقداماتی است که به شما این امکان را میدهد بتوانید در هر نوع صرافی فعالیت کنید.

کلام آخر

در دنیای رقابتی امروز، پیگیری عملکرد سازمان و رقیب از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به حفظ و رونق عملکرد کسب و کار کمک می کند. ابزارهای متعددی در بازار برای انجام تحلیل مالی وجود دارد بر اساس نیازهای مختلف علاوه بر این، سازمان ها بر اساس شرایط خود، ابزارهای داخلی مختلفی را نیز ایجاد می کنند که به آنها کمک می کند تا نیازهای خود را پیگیری کنند. همانطور که در این مقاله از پرشین الیت خواندید ابزارهای تحلیل مالی بسیاری وجود دارند که ما در این مقاله 4 تا از بهترین ابزارهای مالی را مورد بررسی قرار دادیم. پرشین الیت از جمله سایت های معتبر در ارائه ابزارهای ارز دیجیتال است از جمله این ابزار ها میتوان به سیگنال ارز دیجیتال، سیگنال فارکس و اندیکاتور VIP اشاره کرد.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.