whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تست هاوی (Howey Test) چیست؟

1401/12/07 ساعت 18:57


کمی بیش از یک دهه پیش، ارزهای دیجیتال اساساً یک مفهوم دانشگاهی بودند. این ایده برای اکثر مردم دور از ذهن به نظر می رسید. اما همه اینها در سال 2009 با ایجاد بیت کوین تغییر کرد. به سرعت امروزه ارزش بازار ارزهای دیجیتال در جهان بیش از 3 تریلیون دلار است. شکی وجود ندارد که کریپتو صنایع بیشماری را مختل خواهد کرد. اما همراه با پیشرفت‌های فناوری، عصر ارزهای دیجیتال با چالش‌های نظارتی گیج‌کننده و پیچیده‌ای همراه بوده است. گسترش سریع دارایی‌های دیجیتال، بحث‌های زیادی را در مورد اینکه آیا این دارایی‌ها باید به عنوان ارز یا اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند، به همراه داشته است که آنها را مشمول مقررات می‌کند.

پس چگونه طبقه بندی تعیین می شود؟ این به یک آزمون خاص می رسد: تست هاوی، که تعیین می کند آیا یک معامله یک "قرارداد سرمایه گذاری" است یا خیر؟ بیایید نگاهی به تست هاوی و نحوه اعمال آن در کریپتو بیندازیم. شاید قبلاً این عبارت را شنیده باشید، اما آیا می دانید تست هاوی به چه معناست؟ پرشین الیت به شما کمک میکند تا بتوانید از جدیدترین اخبار قیمت ارز دیجیتال در سریعترین زمان ممکن مطلع شوید.

تست هاوی چیست؟

تست هاوی به پرونده دادگاه عالی ایالات متحده برای تعیین اینکه آیا یک معامله واجد شرایط "قرارداد سرمایه گذاری" است یا خیر، اشاره دارد. اگر مشخص شود که معامله ای یک قرارداد سرمایه گذاری است، یک اوراق بهادار محسوب می شود. سپس طبق قانون اوراق بهادار 1933 و قانون بورس اوراق بهادار 1934 مشمول الزامات ثبت است. به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، "قرارداد سرمایه گذاری" زمانی وجود دارد که سرمایه گذاری پول در یک شرکت مشترک با انتظار منطقی از سود حاصل از تلاش های دیگران وجود داشته باشد. به اصطلاح "تست هاوی" برای هر قرارداد، طرح یا معامله ای اعمال می شود، صرف نظر از اینکه آیا هر یک از ویژگی های اوراق بهادار معمولی را دارد یا خیر.

بهترین ابزار برای کسب سود در ارز دیجیتال استفاده از سیگنال فیوچرز است.

اوراق بهادار چیست؟

قبل از اینکه به ریشه‌های تست هاوی بپردازیم، اجازه دهید که اصطلاح «امنیت» را توضیح دهیم، اوراق بهادار یک ابزار مالی است که دارای نوعی ارزش پولی است و می تواند در یک بازار مالی فروخته یا معامله شود. رایج ترین انواع اوراق بهادار شامل سهام، اوراق قرضه، EFT (صندوق قابل معامله در بورس)، اختیار معامله و صندوق های سرمایه گذاری مشترک هستند. در اینجا چهار نوع اصلی اوراق بهادار وجود دارد:

  • اوراق بهادار سهام: این اوراق نشان دهنده سهمی از مالکیت در یک شرکت معتبر یا مشارکت است. در نتیجه، دارندگان اوراق بهادار سهام می توانند از سود به صورت سود سهام که بر اساس بازار در نوسان است و سود سرمایه در هنگام فروش اوراق بهادار بهره مند شوند.
  • اوراق بدهی: با اوراق بدهی، شرکت ها می توانند وجوهی را از سرمایه گذاران قرض کرده و وام را با بهره بازپرداخت کنند. نمونه هایی از اوراق بدهی اوراق قرضه و سفته است.
  • اوراق بهادار ترکیبی: این اوراق همانطور که از نام آن پیداست - ترکیبی از اوراق بدهی و سهام هستند. نمونه ای از اوراق بهادار ترکیبی، اوراق قرضه قابل تبدیل است که می تواند به سهام شرکت صادر کننده اوراق تبدیل شود.
  • اوراق بهادار مشتقه: اینها قراردادهایی هستند که بین دو یا چند طرف قرارداد می شود. ارزش آنها به قیمت یک دارایی اساسی بستگی دارد.

کانال سیگنال ارز دیجیتال پرشین الیت از بهترین کانال های تلگرامی در عرضه سیگنال ارز دیجیتال است.

ICO چیست؟

برای درک بهتر تست هاوی، ابتدا باید بفهمیم که این یک عرضه اولیه سکه (ICO) است.یک ICO برای جمع آوری پول برای یک پروژه رمزنگاری استفاده می شود. در اینجا نحوه عملکرد آن را شرح خواهیم داد:

یک شرکت کاغذ سفیدی ایجاد می کند که شامل یک پیشنهاد برای سرمایه گذاران بالقوه است و یک وب سایت جدید به توکن جدید اختصاص داده شده است. پس از جلب علاقه افراد به پروژه، این شرکت در ازای توکن های بومی درخواست کمک های پولی می کند.

توجه به این نکته ضروری است که هر کسی که دانش فنی در مورد نحوه کار ICO ها داشته باشد می تواند یک ICO راه اندازی کند. اگرچه ICOها در ایالات متحده قانونی هستند، عدم موفقیت در آزمون Howey که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) استفاده می شود، ICO را غیرقانونی تلقی می کند. همچنین، تعداد کمی از ICOها غیرقانونی هستند، و این عدم وجود مقررات آنها را بسیار خطرناک می کند. اگر یک ICO تقلبی باشد، سرمایه گذاران تمام پول خود را از دست خواهند داد.

همانطور که احتمالاً حدس زدید، معیارهای تعیین شده توسط دادگاه عالی در هاوی به چیزی تبدیل شد که به آزمون هوی معروف است. از زمان ایجاد آن، آزمون هاوی دکترین قانونی برای تعیین اینکه آیا معاملات قراردادهای سرمایه گذاری هستند یا خیر بوده است.

اندیکاتور VIPکه در وب سایت پرشین الیت میتوانید خریداری کنید به شما کمک میکند تا به بهترین نحو سیگنال ها را تحلیل کنید.

چهار عنصر اصلی تست هاوی (Howey Test)  چیست؟

همانطور که احتمالاً حدس زدید، معیارهای تعیین شده توسط دادگاه عالی در هاوی به چیزی تبدیل شد که به تست هاوی معروف است. از زمان ایجاد آن، تست هاوی اصول قانونی برای تعیین اینکه آیا معاملات قراردادهای سرمایه گذاری هستند یا خیر بوده است. تحت آزمون Howey، یک تراکنش در صورتی که شامل چهار عنصر زیر باشد، به عنوان یک امنیت واجد شرایط می شود:

  1. سرمایه گذاری پولی
  2. در یک شرکت مشترک
  3. انتظار منطقی از سود
  4. از طریق تلاش های تبلیغاتی

برای اینکه یک تراکنش به عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته شود، باید هر چهار شاخه تست Howey را داشته باشد.

شایان ذکر است که در حالی که این آزمون به "پول" اشاره می کند، اما از آن زمان به دارایی هایی غیر از پول نیز اضافه شده است. علاوه بر این، اصطلاح "شرکت مشترک" تعریف روشنی ندارد. در حالی که بسیاری از دادگاه های فدرال یک شرکت مشترک را به عنوان یک شرکت ترازی در نظر می گیرند، که در آن سرمایه گذاران دارایی های خود را با هم ترکیب می کنند تا در یک تلاش سرمایه گذاری کنند، دادگاه های مختلف از تفاسیر متفاوتی استفاده کرده اند.

دنیای فارکس هم مانند دنیای تمام معاملات نیاز به آموزش و استفاده از ابزار دارد، سیگنال فارکس در کسب سود بسیار مفید خواهد بود.

پیشینه تست هاوی 

در سال 1946، دادگاه عالی به پرونده ای رسیدگی کرد (SEC v. Howey) که مربوط به این بود که آیا قرارداد استیجاری از نظر قانونی یک قرارداد سرمایه گذاری است (یکی از انواع سرمایه گذاری که تحت عنوان "اوراق" است). در هاوی، دو متهم شرکتی مستقر در فلوریدا قراردادهای املاک و مستغلات را برای بخش هایی از زمین با باغ های مرکبات پیشنهاد کردند. متهمان به خریداران این گزینه را پیشنهاد کردند که زمین های خریداری شده را به متهمان اجاره دهند، آنها پس از آن به زمین رسیدگی می کنند و مرکبات را برداشت، استخر و بازاریابی می کنند.

از آنجایی که اکثر خریداران کشاورز نبودند و تخصص کشاورزی نداشتند، خوشحال بودند که زمین را به متهمان اجاره دادند. SEC از متهمان به دلیل این معاملات شکایت کرد و ادعا کرد که آنها با عدم ارائه اظهارنامه ثبت اوراق بهادار، قانون را زیر پا گذاشته اند. دیوان عالی با صدور تصمیم خود مبنی بر اینکه قرارداد استیجاری متهمان نوعی تضمین است، یک آزمون مهم برای تعیین اینکه آیا معاملات معینی قراردادهای سرمایه گذاری هستند (و در نتیجه مشمول الزامات ثبت اوراق بهادار) هستند، ایجاد کرد.

احراز هویت بایننس از مهمترین اقدامات برای فعالیت در دنیای دیجیتال است.

آیا Crypto تست Howey را با موفقیت پشت سر می گذارد؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. ارزهای دیجیتال شبکه های غیرمتمرکز هستند و تحت چارچوب قانونی موجود قرار نمی گیرند. همچنین، کارشناسان می گویند که ارزهای رمزنگاری شده جایگزینی برای ارزهای مستقل مانند دلار، ین یا یورو هستند. چنین ارزهایی در رده امنیت قرار نمی گیرند.

بیت کوین تست هاوی را قبول نمی کند و همچنان باید به عنوان کالا توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) تنظیم شود. ارز رمزنگاری شده با عنصر اول تست هاوی هماهنگ است، اما با عنصر دوم یا سوم هماهنگ نیست. هیچ شرکت مشترکی وجود ندارد که سرمایه‌گذاران وجوه خود را جمع کنند و هیچ صادرکننده یا مروجی وجود نداشته باشد، و موفقیت سرمایه‌گذار به تلاش دیگران بستگی ندارد.

جی کلیتون، رئیس آن زمان SEC اظهار داشت که هر ICOی که دیده است یک امنیت است. با این حال، باید توجه داشت که ICO ها به ندرت در دسترس سرمایه گذاران ایالات متحده هستند، احتمالاً به این دلیل که ICO ها بسیار شبیه به عرضه های اولیه سهام (IPO) هستند.

کلایتون تاکید می کند که دارایی دیجیتال یا توکنی که در آن پولی را به شرکت پرداخت می کنید تا پروژه ای ایجاد کنید و بازدهی سرمایه را دریافت کنید، اوراق بهادار تست هاوی است.

طبق SEC، عناصر اول و دوم آزمون معمولاً برآورده می‌شوند، زیرا دارایی در ازای نوعی ارزش به دست می‌آید و دادگاه‌ها عموماً متوجه می‌شوند که یک «شرکت مشترک» وجود دارد. این موضوع در عناصر سوم و چهارم مطرح می‌شود، زیرا تعیین اینکه آیا توکن رمزنگاری استثنایی از سود دارد یا خیر و آیا این سود از تلاش‌های دیگران به دست می‌آید، مشکل است.

تتر هم مانند بیت کوین ارزی آینده دار است برای اطلاع از قیمت خرید تتر میتوانید به وب سایت پرشین الیت سر بزنید.

حرف پایانی 

تست هاوی به ویژه در صورتی مهم است که پروژه ای از سرمایه گذاران مستقر در ایالات متحده سرمایه جمع آوری کند یا اینکه پروژه در ایالات متحده اجرا شود. اگرچه این آزمون چندین دهه پیش توسط دادگاه عالی ایالات متحده گذرانده شد، اما همچنان یکی از مهمترین ابزارهای SEC برای محافظت از سرمایه گذاران و تنظیم ارزهای دیجیتال است.

عضویت VIP در وب سایت پرشین الیت سبب میشود تا شما به بهترین آموزش ها و بهترین سیگنال فیوچرز و دیگر ابزارها دسترسی داشته باشند و نوسانات قیمت ارز دیجیتال را در سریعترین زمان ممکن مطلع شوید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.