whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

هوش مصنوعی لیاما 2 (Llama 2) با همکاری متا و مایکروسافت

1402/04/28 ساعت 10:55


در تاریخ 18 جولای متا و مایکروسافت با همکاری یکدیگر مدل هوش مصنوعی منبع بازی به نام لیاما 2 (Llama 2) را راه‌اندازی کردند. این مدل که از داده‌های عمومی بیشتری نسبت به لیاما 1 (Llama 1) آموزش دیده است. به ادعای متا این هوش مصنوعی قادر است دو برابر حجم متن را نسبت به نسخه قبلی پردازش کند.

شرکت‌های بزرگ فناوری Meta و Microsoft در تاریخ مذکور همکاری خود را اعلام کردند. همچنین بیان کردند که Llama 2 به صورت رایگان و برای مصارف تحقیقاتی و تجاری در دسترس خواهد بود. به علاوه، برای اجرا در سیستم عامل ویندوز و پلتفرم محاسبات ابری Azure مایکروسافت بهینه شده است.

این همکاری که در تاریخ 18 جولای اعلام شد و شایعاتی که در هفته قبل منتشر شده بودند را تأیید کرد. همچنین اظهار شد که Llama 2 برای کسب‌وکارها و پژوهشگران ساخته شده است تا بتوانند برنامه‌هایی را بر روی تکنولوژی هوش مصنوعی Meta ایجاد کنند.

متا (Meta) ادعا می‌کند که Llama 2 از منابع آنلاین عمومی به میزان 40 درصد بیشتر از مدل هوش‌ مصنوعی قبل آموزش دیده و قادر است دو برابر متن را نسبت به Llama 1 پردازش کند.  این شرکت اعلام کرده است که Llama 2 نسبت به رقبای منبع باز متعدد در زمینه برنامه‌نویسی، شاخص بودن، استدلال و عملکرد در آزمون‌های دانش بهتر عمل می‌کند.

با این حال، متا می‌پذیرد که نسخه منبع باز آن نسبت به رقبایی که منابع آنها بسته است مانند GPT-4 شرکت OpenAI، به همان اندازه کارآمد نیست.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در پستی در تاریخ 18 جولای در اینستاگرام اظهار داشت: « Llama 2 به پژوهشگران و کسب‌وکارها امکان ساخت برنامه با مدل بزرگ زبانی نسل بعدی ما را می‌دهد و این مدل، پایه‌ای برای کار آن‌ها است. »

مارک زاکربرگ با ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت. منبع: اینستاگرام

متا گفته که بعد از عرضه نسخه محدود Llama 1 در فوریه، لیاما از تقاضای فراوانی برخوردار بوده و بیش از صد هزار درخواست دسترسی دریافت کرده است. اما این مدل خیلی زود توسط یکی از کاربران وب سایت imageboard 4chan به صورت آنلاین به بیرون درز کرد.

داده‌هایLlama 1 در مقایسه با ChatGPT بسیار کم‌تر بود که به گزارشی از رویترز در فوریه ، بیش از صد میلیون کاربر در سه ماه اول برای استفاده از این مدل ثبت‌نام کردند.

با این همکاری، مایکروسافت حالا دو بازیگر بزرگ در فضای هوش مصنوعی را حمایت می‌کند. با توجه به گزارشی در ژانویه توسط مجله فورچون (Fortune)، در کجموع این شرکت تاکنون 13 میلیون دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است.

تصمیم متا برای منبع باز کردن Llama در ژوئن، توسط دو سناتور ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفت. آن‌ها مدعی شدند محافظت‌های به‌نظر حداقلی در نسخه اولیه Llama احتمالاً درهایی را برای کاربران مخرب باز می‌کند تا در کارهای جنایی شرکت کنند.

پرشین الیت یک ابرسایت بسیار موفق است که خدماتی بسیار حرفه‌ای و قابل اعتماد در زمینهٔ سیگنال فیوچرز، سیگنال فارکس و سیگنال ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. این سایت به کاربرانش خدمات فوق‌العاده‌ای هم‌چون عضویت در کانال‌ سیگنال ارز دیجیتال خارجی و احراز هویت بایننس یا کوکوین ارائه می‌کند.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.