whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

معرفی ارز دیجیتال STX

1400/11/06 ساعت 22:24


قصد داریم در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال STX بپردازیم. این ارز رمزنگاری شده توکنی است که توسط  پلتفرم استکس Stacks یا که به نام بلاک استک Blockstack نیز شناخته می شود ارائه شده است. پلتفرم استکسStacks  یک مرورگر بر مبنای فناوری بلاک چین می باشد که در ادامه این مطلب با تاریخچه و  چگونگی عملکرد آن و آینده این ارز دیجیتال آشنا خواهید شد. پس تا پایان همراه ما بمانید.

 

image

ارز دیجیتال STX

ارز رمزنگاری شده استکس Stacks یا STX چیست؟

ارز دیجیتال استکس STX همان طور که گفته شد توکن اختصاصی و ارائه شده توسط پلتفرم استکس Stacks می باشد. وظیفه اصلی ارز دیجیتال STX فعال کردن برنامه ها و قرارداد های هوشمند برای بیت کوین Bitcoin است. به منظور اجرا نمودن قراردادهای هوشمند، ثبت دارایی های دیجیتال و پردازش و تایید تراکنش ها در بلاک چین استکس Stacks   استکس به عنوان سوخت برای اجرای قرارداد هوشمند، استفاده خواهد شد. این رمز ارز به دارندگان امکان کسب کردن رمز ارز بیت کوین BTC را به وسیله استیک کردن Staking می دهد. استیکینگ Staking در واقع فرایند مناسب تری جایگزین ماینیگ Maining یا استخراج ارزهای دیجیتال می باشد که به منابع پردازشی کم مصرف و برق کمتری نیاز دارد. قابلیت ورود نمودن با سرمایه هایی کمتر که نیاز به صرف هزینه های گزاف ندارد از مهمترین مزیت های استیک کردن می باشد.

ارز دیجیتال استکس یا همان STX به دنبال توسعه دادن نقاط قوت بیت کوین BTC بدون نیاز به تغییر بلاک چین اصلی و یا ایجاد فورک، با قابلیت های اضافی می باشد. جهت عملی نمودن این مهم از متصل شدن به صورت مستقیم به بلاک چین بیت کوین Bitcoin به وسیله الگوریتم اجماع اثبات انتقال یا  PoXاستفاده می نماید. لازم به ذکر است که در این پروتکل اجماع، به منظور استخراج نمودن ارز دیجیتال STX یا توکن های پلتفرم بلاک استیک Blockstack  ماینرها می بایست بیت کوین BTC پرداخت نمایند. همچنین دارندگان ارز دیجیتال STX در این مدل خواهند توانست با ذخیره نمودن توکن های استک به صورت رایگان رمز ارز بیت کوین BTC در یافت نمایند.

 

image

ارز دیجیتال STX

 

تاریخچه ارز دیجیتال STX

آغاز این پروژه از سال 2013 میلادی بود و در این سال منیب علی Muneeb Ali پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه و رایان شیا Ryan Shea که مهندس نرم افزار بود، بلاک استک Blockstack  را راه اندازی نمودند. از جمله اهداف اصلی این پروژه برطرف کردن مشکلات اساسی اپ های موبایل و وب عنوان شده بود. در تابستان سال بعد رایان شیا و منیب علی به Y Combinator پیشنهاد و طرح خود را ارائه کردند.

در ابتدا بودجه پروژه Stacks به وسیله طیف گسترده ای از صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری بزرگ از جمله  گروه Digital Currency، Y Combinator و Winklevoss Capital تأمین گشت. این پروژه پس از آن توسعه یافت و دفتر مرکزی Blockstack PBC واقع در نیویورک بود. این مجموعه هم اکنون با اسمHiro Systems PBC فعال می باشد و به مجموعه شرکت‌ هایی که بر پلتفرم استکس فعالی دارند پیوسته است.  پس از کار نمودن بر روی تکنولوژی بلاک چین و کسب اولین سرمایه گذاری ها اولین نسخه بلاک استک در سال ۲۰۱۷ راه افتاد که شامل یک سیستم توزیع شده ذخیره سازی و یک مرورگر بود.

 

image

ارز دیجیتال STX

چگونگی عملکرد استکس Stacks یا بلاک استک Blockstack

با اینکه تمام عملکرد پروتکل بلاک استک Blockstack وابسته به بیت کوین  Bitcoinمی باشد، اما اطلاعات را به صورت مستقیم در بیت کوین ذخیره نمی کند و همراه برنامه های موجود بر روی بلاک استیک و تعامل بلاک چین از هم تفکیک شده می باشد. از طرف دیگر پلتفرم بلک استیک به زیرساخت های عملیاتی بیرون از بلاک چین بیت کوین وابسته است. به عبارت دیگر این زیرساخت ها همان بخش هایی می باشند که پروتکل بلاک استیک اجازه اجرا نمودن DApp های خود را می دهد. البته ساختار این پروتکل پس از ارائه دومین نسخه از بلاک استیک به صورت قابل توجهی دچار تغییرات شد.

پلتفرم بلاک استک به منظور محاسبات داخلی تمام برنامه های خود، از زنجیره جانبی استفاده می نماید. این یکی از ویژگی های فعال این پلتفرم می باشد که با آمدن نسخه دوم که همراه با افزودن قابلیت استقرار قرارداد های هوشمند و سایر رم ارزها بود بهبود یافت و کامل تر شد.

در زنجیره یا بلاک جانبی این پلتفرم مجموعه ای متشکل از پروتکل ها و خدمات به منظور توسعه دادن قراردادهای هوشمند در آن و DApp ها ساخته شده است. مهم ترین این خدمات عبارتند از سیستم غیر متمرکز احراز هویت، Gaia یا سرویس ذخیره سازی توزیع شده، خدمات مالی، سیستم غیر متمرکز DNS که البته در آینده ممکن است سایر سرویس های نیز اضافه شوند. وظیفه اصلی سرویس های Gaia و  DNS، امروزه انجام دادن توزیع هویت دیجیتالی می باشد. این سیستم ها در نسخه اول این پروتکل نیز در حال اجرا بودند ولی با آمدن نسخه دوم قابلیت ها و کارکرد های آن ها بسیار توسعه خواهد یافت.

در نهایت می توان گفت بلاک استک Blockstack این اجازه را به توسعه دهندگان خواهد داد که به سادگی  DApp ایجاد نمایند، و سپس آن ها را در این پلتفرم استقرار دهند. به این ترتیب در این پلتفرم چرخه توسعه دادن DApp ها بسته می شود. ( DApp ها همان برنامه های غیر متمرکز می باشند )

اهداف ارز دیجیتال STX

اهدافی که پلتفرم ارز دیجیتال STX جهت طراحی DApp ها در نظر دارد شامل موارد زیر می شود.

- بهبود بخشیدن مقیاس پذیری: از مهم ترین اهداف این پلتفرم افزایش میزان مقیاس پذیری می باشد به طوری که تعداد بسیار زیادی از کاربران بتوانند از DApp های موجود بر آن استفاده نمایند.

- راحتی استفاده: این پلتفرم قصد دارد تا در نظر دارد تا DApp ها یا همان برنامه های غیر متمرکز به سهولت همچون دیگر برنامه ها مورد استفاده واقع شوند.

- کنترل کاربری: منظور از این هدف شناسایی اطلاعات و کنترل کاربران توسط این برنامه های غیر متمرکز می باشد در زمان هایی که بر پلتفرم Stacks در حال اجرا هستند. این مورد برای توسعه دهندگان این رمز ارز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

 

ارز دیجیتال STX یا Stacks از کجا بخریم؟

 جهت خرید و فروش ارز دیجیتال STX همچون سایر رمز ارزها می توان از طریق صرافی هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند، اقدام کنید.

در حال حاضر معامله ارز دیجیتال STX با استفاده از جفت های معاملاتی USDT ،ETH ، BTC و BNB امکان پذیر خواهد بود. در ادامه این بخش به اختصار چند صرافی شناخته شده که از رمز ارز استیکس Stacks پشتیبانی می نمایند را معرفی خواهیم نمود. شما می توانید جهت اطلاع یافتن از لیست تمامی صرافی های پشتیبانی کننده از این رمز ارز به سایت کوین مارکن کپ CoinMarketCap مراجعه فرمایید.

 

image

ارز دیجیتال STX

 

آینده ارز دیجیتال Stacks یا STX

در این بخش از مقاله ابتدا به بیان موارد استفاده از رمز ارز استکس خواهیم پرداخت سپس در مورد آینده پیش روی آن صحبت خواهیم نمود. این توکن جهت ثبت نمودن هویت های بر اساس فناوری بلاک چین مثل دامنه ها و نام های کاربری پرداخت خواهد شد. مورد استفاده دیگر آن پرداخت نمودن بابت اجرا و انتشار قرارداد های هوشمند می باشد. مورد استفاده آخر نیز به عنوان پاداش به ماینرها جهت امنیت شبکه و میزبانی گره ها خواهد بود.

این پروژه یکی از جالب ترین و منحصر به فردترین پروژه های رمزنگاری می باشد که از یک تیم پشتیبانی توانمند نیز برخوردار می باشد. تمرکز زدایی و محفوظ بودن حریم خصوصی در این پروژه از نقاط قوت آن است. با توجه به موارد ذکر شده و اهدافی که استیکس Stacks دنبال می کند، آینده خوبی را در انتظار خواهد داشت.

سخن آخر

ارز دیجیتال استکس Stacks که با علامت اختصاری STX نیز شناخته می شود، یک پروژه نوظهور و با فناوری خلاقانه می باشد، که ایده اصلی آن از ترکیب نمودن چندین تکنولوژی بدون ایجاد تغییر در ساختار آن ها است. در این پروژه هم از بلاک چین بیت کوین Bitcoin بهره گرفته شده است و هم از پروتکل های گواهی اثبات کار و گواهی اثبات انتقال  جهت تامین نمودن امنیت شبکه استفاده می شود. نوسان جز جدا نشدنی از بازار ارزهای دیجیتال می باشد اما در صورت تحقق یافتن اهداف ارز دیجیتال STX آینده آن روشن پیش بینی خواهد شد. برای گرفتن تصمیمات درست در مورد سرمایه گذاری در بازار کریپتو استفاده از سایت های معتبری همچون پرشین الیت توصیه می شود. این سایت خدمات مختلفی برای کاربران در نظر گرفته است مثل ارائه سیگنال ارز دیجیتال و غیره. لذا با مراجعه به این سایت می توانید از محدوده های مناسب و کم ریسک جهت خرید ارز دیجیتال STX آگاه شوید.

فروش اندیکاتور و سیگنال فیوچرز ، ثبت نام و احراز هویت بایننس Binance از دیگر خدمات پرشین الیت می باشد. کانال های خارجی وی آی پی مختلفی نیز وجود دارند که اقدام به ارائه نمودن سیگنال ارز دیجیتال می کنند. پرشین الیت برای راحت تر کردن کار برای کاربران و معامله گران بهترین و معتبر ترین این کانال ها را در یک مجموعه گرد آورده است و شما با داشتن اشتراک آن خواهید توانست به صورت یکجا  از سیگنال کانال های خارجی VIP متنوع و معتبر استفاده نمایید. از این که تا پایان همراه ما بودید سپاسگزاریم.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.