whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

چطور باید در ایران بیت کوین خریداری کرد؟

1401/01/22 ساعت 04:52


بیت کوین یک ارز دیجیتال است که افرادی که به سرمایه گذاری در  تجارت کریپتو علاقه مند هستند، بیش از هر ارز دیگری نسبت به خرید آن تمایل نشان می دهند. این محبوبیت به دلیل سابقه درخشان این سکه در سودآوری برای مالکان آن ایجاد شده است.

روند صعودی این سکه در بازار کریپتو هر سرمایه گذار محتاطی را نیز نسبت به خرید آن ترغیب میکند. از آنجایی که بیت کوین یکی از شناخته شده ترین سکه ها در بازار کریپتو می باشد، و مطمئن ترین سکه برای افراد تازه کار به حساب می آید، در این مقاله نحوه خرید آن و آغاز به فعالیت در دنیای وسیع کریپتو را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

نحوه خرید Bitcoin در ایران

 

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه درباره نحوه خرید بیت کوین در ایران توضیح دهیم به صورت مختصر این سکه دیجیتالی را به شما معرفی می کنیم. بیت کوین یکی از هزاران ارز دیجیتالی در دنیاست که فعالیت خود را از سال 2009 آغاز کرده است. ارزهای دیجیتال نوعی دارایی مجازی هستند که توسط افراد یا تیم هایی متشکل از کارشناسان خبره در زمینه IT ایجاد شده اند. مالکان این ارزهای رمزنگاری شده می توانند معاملات و تراکنش های خود را بدون نظارت بانک ها و دولت ها انجام دهند. این سکه کریپتویی که امروزه به محبوب ترین و معروف ترین آنها تبدیل شده است با تکیه بر نرم افزار P2P یا نظیر به نظیر خود و همچنین بر پایه تکنولوژی بلاک چین عمل می کند.

بیت کوین در سال های اخیر از چنان رشدی در بین ارزهای دیجیتال برخوردار شده که اکنون اکثر خرید و فروش های کریپتویی با استفاده از این سکه انجام می شود. از این رو شما نیز در صورتی که به سرمایه گذاری در  تجارت ارز دیجیتال علاقه مند باشید می توانید به سادگی با خرید این سکه فعالیت خود را شروع کرده و سپس آن را به هر کوین دیگری که بخواهید تبدیل کنید.

 

محدودیت های خرید Bitcoin در ایران

 

امکان خرید و معامله با بیت کوین در ایران

خرید و فروش و تجارت با بیت کوین در ایران برای برخی از سرمایه گذاران تردید و ابهاماتی را به وجود آورده است. دلیل این تردید محدودیت های ایران در اقتصاد جهانی و تحریم هایی که از سوی بسیاری از دولت ها و همچنین شرکت های بین المللی متوجه آن شده است، می باشد.

با این وجود بیت کوین از سال 1398 تا کنون به صورت قانونی در ایران پذیرفته شده است. صرافی های بسیاری در ایران در زمینه ارزهای دیجیتال به صورت رسمی فعالیت می کنند. از آنجایی که بیت کوین یک سکه مجازی می باشد، برای خرید آن نیز نیازی به مراجعه حضوری ندارید. شما به سادگی می توانید با مراجعه به سایت این صرافی ها به شیوه ای کاملا ایمن نسبت به خرید سکه خود اقدام نمایید.

 

خرید Bitcoin از طریق سایت صرافی های معتبر

 

خرید بیت کوین در ایران

اگر در ایران زندگی می کنید، نمی توانید بیت کوین را به صورت مستقیم از صرافی های کریپتویی بزرگی مانند بایننس خریداری نمایید. علت این امر وجود همان تحریم هایی است که قبلا به آن اشاره کردیم. برای داشتن این ارز دیجیتال باید از طریق صرافی ها و شرکت هایی که در ایران و با واسطه این خدمات را به شما ارائه می کنند، اقدام نمایید.

البته بیت کوین را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی مانند تلگرام که در این حوزه فعالیت می کنند نیز می توانید دریافت کنید. این روش نیز بسیار آسان و سریع انجام می شود. اما به دلیل مسائل امنیتی این راه را به شما پیشنهاد نمی کنیم. در هر صورت به راحتی می توانید پس از طی مراحل خرید به سادگی و به وسیله کارت بانکی خود هزینه آن را پرداخت کرده و سکه خود را دریافت کنید.

برای دریافت بیت کوین ابتدا باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک کیف پول آنلاین نصب کنید.
  2. یک صرافی معتبر و قابل اطمینان انتخاب کنید.
  3. مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید.
  4. پس از پرداخت هزینه Bitcoin را در والت خود دریافت کنید. 

کیف پول Bitcoin

 

۱. یک کیف پول آنلاین نصب کنید

والت یا کیف پول بیت کوین در واقع مانند اکانت شخصی شما در بانک است. دارایی شما در این کیف پول ذخیره می شود و تا زمانی که قصد هودل کردن دارایی خود را داشته باشید، همان جا می ماند. رمز کیف پول دیجیتالی شما بسیار مهم است. در صورتی که آن را فراموش کنید و از قبل از آن بک آپ نگرفته باشید، دیگر قادر به بازیابی آن نخواهید بود. حتی در صورت خرابی دستگاهی که کیف پول تان روی آن نصب است، برای بازیابی کیف پول به کدی که در بک آپ به شما داده شده نیاز دارید. پس مطمئن شوید که از آن به خوبی مراقبت خواهید کرد.

کیف پول کریپتویی شما که می خواهید بیت کوین را در آن ذخیره کنید، می تواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد.کیف پول های نرم افزاری را می توانید به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. این کیف ها به سادگی روی گوشی های موبایل یا کامپیوترهای شخصی شما قابل نصب هستند. البته باید دقت کنید که برخی از آنها تنها بر روی یک پلتفرم خاص قابل نصب هستند. به عنوان مثال کیف پول تراست والت که یکی از محبوب ترین کیف پول های کریپتویی به شمار می رود، تنها بر روی پلتفرم های گوشی موبایل قابل نصب است.

 

نمونه ای از کیف پول های سخت افزاری

 

کیف پول های سخت افزاری نیز گزینه دیگر شما برای ذخیره دارایی ارز دیجیتال مانند بیت کوین است. این کیف پول ها از امنیت بالاتری برخوردار هستند، اما باید برای داشتن آنها پول پرداخت کنید. می توانید آنها را به صورت فیزیکی خریداری کنید.

۲. یک صرافی معتبر و قابل اطمینان انتخاب کنید

دومین مرحله برای خرید بیت کوین انتخاب یک صرافی معتبر است. حتی می توان گفت یکی از مهمترین مسائلی که در تجارت ارز دیجیتال با آن مواجه هستید انتخاب صرافی است. صرافی یا فروشنده ای که برای ارز دیجیتال خود انتخاب می کنید را به لحاظ قابل اعتماد بودن، میزان کارمزد تراکنش، پاداش ها و استخرهای آن، پشتیبانی، آدرس و ... به خوبی مورد بررسی قرار دهید. می توانید برای تحقیقات خود از کاربران و سرمایه گذاران با تجربه که در گروه های مختلف رسانه های اجتماعی مربوط هستند، کمک بگیرید.

۳. مراحل احراز هویت را پشت سر بگذارید

سومین مرحله برای خرید بیت کوین احراز هویت است. این پروسه با ارائه اطلاعات شخصی، هویتی و بانکی شما انجام می شود. سپس به منظور افزایش امنیت حساب شما لازم است یک عکس سلفی نیز برای صرافی خود بفرستید. میتوانید برای افزایش سطح امنیت حساب خود هنگام گرفتن سلفی از یک برگه حاوی دست نوشته خود نیز استفاده کنید.

 

احراز هویت در صرافی بایننس

 

۴. پس از پرداخت هزینه Bitcoin را در والت خود دریافت کنید

آخرین مرحله برای دریافت بیت کوین پرداخت هزینه است. پس از پرداخت از طریق کارت بانکی و ثبت سفارش خرید، می توانید دارایی ارز دیجیتال خریداری شده را در کیف پول خود دریافت کنید. البته برخی از صرافی ها ممکن است دارایی شما روی کیف پول های سایت سیو کنند. این مسئله به لحاظ امنیتی توصیه نمی شود. بهتر است اگر قصد مبادله دارایی خود یا تبدیل آن به پول فیات را ندارید آن را در کیف پول شخصی خود ذخیره کنید.

برای اینکه بتوانید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را در کیف پول تان ذخیره کنید، لازم است در هنگام خرید آدرس کیف پول خود را که به منزله همان شماره حساب بانکی شماست ارائه کنید. برای مشاهده این آدرس می توانید به بخش Receive کیف پول کریپتویی خود مراجعه کنید. همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده بدافزارها چندین مرتبه آدرس مقصد را بررسی کنید، سپس نسبت به جابجایی دارایی خود اقدام نمایید.

کیف پول کریپتویی

 

کلام آخر

در این مقاله با مراحل باز کردن حساب کریپتویی و خرید یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین در ایران آشنا شدید. به خاطر داشته باشید هرگز مجبور نیستید تمام یک سکه کریپتویی را خریداری کنید. می توانید هزینه های جانبی مانند کارمزد صرافی را محاسبه کرده و سپس با هر مبلغی که تمایل داشتید تجارت خود را آغاز کنید.

در نظر داشته باشید برای امنیت کیف پول شما رعایت نکاتی همچون استفاده از یک آنتی ویروس قابل اعتماد، به روز رسانی نرم افزار مورد استفاده و عدم باز کردن لینک ها و پیام هایی که برای شما آشنا نیستند، ضروری است.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.