whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

کیف پول بلو (Blue Wallet)

1401/07/30 ساعت 02:50


شاید نام کیف پول بلو به گوشتان خورده باشد، این والت نرم‌افزاری برای نگهداری بیت‌کوین به کار می‌رود و قابلیت پشتیبانی از شبکه لایتنینگ (Lightning Network) را دارد. سرویس‌های کامل بلو با داشتن قابلیت‌های فراوان، به پیاده‌سازی جدیدترین ویژگی‌های بیت‌کوین می‌پردازد تا کاربران مبتدی نیز بتوانند با کمک رابط ساده آن فعالیت نمایند. در ادامه این مقاله با من همراه شوید تا به معرفی این والت بپردازیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بهترین کیف پول‌های بیت کوین را مطالعه فرمایید.

آشنایی با کیف پول بلو (Blue Wallet)

قبل از هر چیز باید بگوییم این والت تنها برای ارز دیجیتال بیت‌کوین توسعه یافته است تا بتواند هر آنچه قابلیت در این شبکه است به کاربران ارائه دهد. نکته مهمی که در رابطه با این کیف وجود دارد، اپن سورس بودن یا متن باز بودنش می‌باشد تا توسعه‌دهندگان بتوانند با مشاهده کدها، نسخه‌ای تکامل یافته‌تر بسازند . در این کیف پول نیز، اطلاعات مهمی چون کلیدهای خصوصی تنها در اختیار خود کاربر است. این والت طوری طراحی شده تا افراد ناشی نیز همانند حرفه‌ای‌ها بتوانند با استفاده از رابط کاربری مناسبش استفاده کنند. در ادامه با ویژگی‌های برجسته این کیف بیشتر آشنا خواهیم شد: 

رابط کاربری (User Interface)

بلو ولت دارای یک رابط کاربری زیبا و ساده است که با سبک آبی و طراحی مینیمالیستی دو صفحه مربوط به کیف پول‌ها و تنظیمات را در برنامه ارائه می‌دهد. در صفحه کیف پول‌ها با موجودی، تراکنش‌های انجام شده و یا تأیید نشده و بازار همتا به همتای بیت کوین و ترید مواجه هستیم و در صفحه تنظیمان نیز، مسائلی مثل انتخاب زبان و امنیت موجود است. در صورتی که در مورد شبکه بیت‌کوین و لایتنینگ تخصص کافی دارید، می‌توانید از عملکرد حالت پیشرفته در والت استفاده کنید.

این کیف دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است. درست است که می‌توانید همانند والت‌های دیگر تراکنش‌هایتان را بر روی بلاکچین بیت‌کوین ثبت کنید، ولی قابلیت استفاده از لایتنینگ بیت‌کوین را نیز دارید تا از تراکنش‌هایی آنی به همراه کارمزد کم بهره‌مند شوید. برای اینکه بتوانید از لایتنینگ بیت‌کوین استفاده کنید باید حتما یک کیف پول معمولی بیت‌کوینی از نوع سگویت (Segwit) داشته باشید و مقداری بیت‌کوین به اپیلیکیشن انتقال دهید. در گام بعدی باید درون کیف پول بلو یک کیف پول لایتنینگ ایجاد کنید و بیت‌کوین‌ها را از کیف عادی به لایتنینگ انتقال دهید. جالب است که در این والت یک فروشگاه آنلاین به نام مارکت پلیس (Market Place) وجود دارد که پرداخت از طیق لایتنینگ را ساپورت می‌کند.

لپس مارکت‌پلیس (Lapps Marketplace) لیستی از سرویس‌ها و برنامه‌های لایتنینگ را در اختیار کاربران قرار می‎دهد تا کاربارن را به استفاده از این شبکه، تشویق کند. البته، برخی از کاربران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند بهLNDHub  شخص خود وصل شوند تا هر گونه ریسکی را حذف کنند. کیف بلو دارای قابلیت درج کم‌ترین هزینه معاملاتی است. پس کاربران این اجازه را دارند تا هزینه‌های تراکنش خود را تعیین نمایند و یا شانس برداشتن ماینر را داشته باشند و یا حتی سرعت را مد نظر قرار دهند ولی هزینه بیشتری بپردازند. از دیگر قابلیت‌های این کیف پول، امکان انجام معاملات دسته‌ای یعنی ارسال به چند آدرس مقصد در یک تراکنش است.

امنیت (Security)

در این والت گزینه‌های امنیتی خوبی موجود است. برای مثال هرگز کلیدهای خصوصی که در اثر آدرس‌های عمومی در کیف پول ایجاد شده‌اند، برای شما نگرانی به وجود نخواهند آورد زیرا آنها تنها در دستگاه شما آن هم به شکل رمز گذاری وجود دارند و تنها در زمان امضای تراکنش به آنها دسترسی خواهید داشت.

از دیگر امکانات این والت، قابلیت استفاده از کلمات بازیابی (mnemonic) است تا در صورت فراموشی پین‌کد یا فقدان موبایل بتوانید دارایی‌های خود را بازیابی کنید. علاوه بر این، شما قادرید تا از طریق مشخصه‌های بیومتریک به بازکردن قفل، تعویض، امضای تراکنش‌ها و عملیات دیگر اقدام کنید.

این والت از رمز عبور جانبی یا ایجاد پسورد نیز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه در این کیف از احراز هویت دوعاملی پشتیبانی نمی‌شود. یکی از نکات امنیتی جالب این والت، اجازه ورود پسوردهای متفاوت است تا به حساب جعلی وارد شوید. اگر رمزگذاری والت را فعال کرده باشید می‌توانید یک حساب جعلی و طعمه داشته باشید تا در مواقع اورژانسی از آن استفاده کنید. 

بلو والت برای حفظ حریم خصوصی کاربران نیز دست به اقدامات مفیدی زده است. اگر امضای یک تراکنش به صورت آنلاین انجام شود، می‌تواند آدرس IP شما را پوشش دهد. از طرفی، می‌توانید با یک اتصال خصوصی و ایمن به گره بیت‌کوین متصل شوید و از مزایای حفظ حریم شخصی (Privacy) برخوردار گردید.

از جمله قابلیت‌های بلو امکان انجام تراکنش‌ها در بسترهای امنی چون وی‌پی‌ان (VPN) و یا اس‌اس‌ال (SSL) است. هر چند که این کیف از تور (Tor) پشتیبانی نمی‌کند.وجود ساختار چندین والت تفکیک‌کننده UTXO به حفظ حریم شخصی کمک می‌کند. علاوه بر این که، روز به روز بر روی قابلیت‌های پیشرفته‌تری چون کنترل کار می‌شود!

کلام آخر

در این مقاله با کیف پول بلو (BlueWallet) آشنا شدیم. این کیف پول به جای پشتیبانی از یک رمز ارز، کامل‌ترین قابلیت‌ها را در بلاکچین بیت‌کوین فراهم می‌سازد. رابط کاربری مناسبی دارد که امکان استفاده از قابلیت‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی کاربران را به وجود می‌آورد. برای آینده این والت، تحولات بهتری قرار است رخ دهد. امیدواریم این مطلب دیدگاه خوبی را در رابطه با این والت به شما داده باشد.

برای دریافت سیگنال ارز دیجیتال و یا خرید اندیکاتور VIP می‌توانید به پرشین الیت مراجعه فرمایید. همچنین پرشین الیت به شما کمک می‍کند تا بتوانید با دریافت سیگنال‌های تحلیل‌شده توسط حرفه‌ای‌ترین تریدرهای بین‌المللی به سود بالایی برسید.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.