whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

آنارکو کاپیتالیسم چیست؟

1401/11/09 ساعت 23:16


از طریق توانایی بلاک چین برای ایجاد یک رکورد غیرمتمرکز از داده ها و تراکنش ها، این پتانسیل را دارد که جامعه را به سمت بهتر شدن تغییر دهد. شفافیت بیشتر، اعتماد بیشتر و اتکای کمتر به خدمات متمرکز می‌تواند منجر به آزادی، انصاف و برابری بیشتر برای جامعه فردا شود.

افزایش تمرکززدایی با استفاده از برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین، دری را برای فلسفه‌های سیاسی جایگزین، مانند آنارکو سرمایه‌داری، برای عملکرد بالقوه در دنیای واقعی باز می‌کند. در این مقاله، در مورد آنارکو کاپیتالیسم و اینکه چگونه بلاک چین می تواند به طور بالقوه یک جامعه آنارکو سرمایه داری پر رونق را ایجاد کند، خواهید آموخت.

در پرشین الیت می‌توانید از انواع خدمات ارز دیجیتال برخوردار شوید. با عضویت در بهترین گروه ارز دیجیتال، انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس را به صورت روزانه دریافت کنید. با اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای در ثانیه عمل کنید و اگر نیازی به احراز هویت بایننس، خرید تتر، اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال و یا خدمات فروش اندیکاتور vip دارید، دستتان را در دست ما بگذارید تا همه کارهایتان بدون نگرانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

آنارکو کاپیتالیسم چیست؟

آنارکوکاپیتالیسم، فلسفه سیاسی و نظریه سیاسی-اقتصادی که از مبادله داوطلبانه کالاها و خدمات در جامعه ای حمایت می کند که به طور گسترده توسط بازار به جای دولت تنظیم می شود. این یک فلسفه سیاسی حاشیه ای است که حذف دولت متمرکز به نفع مالکیت فردی، مالکیت خصوصی و بازارهای آزاد را ترویج می کند. 

آنارکو کاپیتالیسم ریشه در لیبرالیسم کلاسیک، آنارشیسم فردگرا (یعنی آنارشیسمی که آزادی فردی را به جای انجمن های آزادانه افراد در اولویت قرار می دهد) و مکتب اقتصاد اتریشی قرن نوزدهم، که طرفداران قرن بیستم آن شامل اقتصاددانان با نفوذ لیبرتارین فون ویگ بودند، ریشه دارد. میزس و اف ای هایک. آنارکوکاپیتالیسم با حمایت از مالکیت خصوصی و نهادهای خصوصی با قدرت اقتصادی قابل توجه، سایر اشکال آنارشیسم را به چالش می کشد.

آنارکوکاپیتالیست ها معتقدند که در غیاب قانون، جامعه تمایل به خودتنظیمی از طریق انضباط بازار آزاد دارد. آنها همچنین معتقدند که به جای پرداخت هزینه‌های دادگاه‌ها و سازمان‌های مجری قانون به‌طور مرکزی از طریق مالیات، شرکت‌های خصوصی - که توسط مصرف‌کننده انتخاب می‌شوند - می‌توانند این نقش‌ها را با رقابت در بازار آزاد ایفا کنند. آنارکو-سرمایه داران جامعه ای را تصور می کنند که در آن تجارت داوطلبانه دارایی و خدمات خصوصی، تعارض را به حداقل می رساند و در عین حال آزادی و رفاه شخصی را به حداکثر می رساند.

اصطلاح آنارکو-سرمایه داری

اصطلاح آنارکو-سرمایه داری توسط موری روتبارد، یکی از چهره های برجسته جنبش آزادیخواهانه ، مورخ و اقتصاددان آمریکایی از دهه 1950 تا زمان مرگش در سال 1995 که مفاهیم مکتب اقتصادی اتریشی، لیبرالیسم کلاسیک و آنارشیسم آمریکایی را ادغام کرد،ابداع شد. روتبارد یک "جامعه قراردادی" را متصور بود که در آن تولید و مبادله همه کالاها و خدمات، از جمله کالاهایی که معمولاً وجود دارد. واگذاری به دولت از طریق توافقات (قرارداد) داوطلبانه بین افراد انجام می شود. چنین قراردادهایی فقط توسط یک قانون قانونی که قبلاً تصویب شده و مورد توافق طرفینش قرار گرفته است محدود می شود. از نظر روتبارد، قدرت‌های معمولی دولت غیرقابل توجیه هستند، زیرا اعمال آنها به طور غیرضروری آزادی فردی را محدود می‌کند، رفاه فردی را کاهش می‌دهد، و مجموعه‌ای از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ایجاد یا تشدید می‌کند.

موری معتقد بود «سرمایه داری کامل ترین بیان آنارشیسم است و آنارشیسم کامل ترین بیان سرمایه داری است. آنها نه تنها سازگار هستند، بلکه واقعاً نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. آنارشیسم واقعی سرمایه داری خواهد بود و سرمایه داری واقعی آنارشیسم خواهد بود.

آیا بلاک چین می تواند یک جامعه آنارکو کاپیتالیسم ایجاد کند؟

آنارکو سرمایه داری یک فلسفه سیاسی است و مانند بسیاری از فلسفه های سیاسی دیگر، چالش های خود را دارد. ایجاد یک جامعه آنارکو-سرمایه داری کارآمد به بیش از تعداد انگشت شماری ایده آلیست نیاز دارد که معتقدند این مکتب اندیشه آنارشیستی می تواند یک جامعه اتوپیکی ایجاد کند.

برای اینکه آنارکوکاپیتالیسم در دنیای واقعی عمل کند، نیاز به اعتماد وجود دارد. این اعتماد را می‌توان - تا حدی مشخص - توسط خدمات غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین، که می‌تواند جایگزین بسیاری از خدمات عمومی امروزی با مدیریت مرکزی شود، فراهم کند.

اول از همه، همه توافقات قراردادی می توانند دیجیتالی شده و به قراردادهای هوشمند تبدیل شوند . این امر باعث کاهش اصطکاک بین طرف های مختلف در هر دو زمینه تجاری و مدنی می شود زیرا قراردادهای هوشمند غیرقابل تغییر و خوداجرا خواهند بود.

هویت‌های دیجیتالی را می‌توان در زنجیره بلوکی ایجاد و ذخیره کرد که شامل تمام اطلاعات شخصی مرتبط باشد، به طوری که هیچ اتکای به اسناد صادرکننده خدمات بوروکراتیک متمرکز وجود نداشته باشد.

خدمات مالی مانند وام و بیمه ، می‌تواند با استفاده از برنامه‌های بانکی مبتنی بر بلاک چین غیرمتمرکز انجام شود، در حالی که ارزهای دیجیتال می‌توانند برای تراکنش‌های مالی روزانه استفاده شوند.

آیا بلاک چین می تواند یک جامعه آنارکو کاپیتالیسم ایجاد کند

علاوه بر این، مالکیت دارایی و دارایی، و همچنین انتقال مالکیت، می تواند در یک دفتر کل قابل مشاهده برای عموم ثبت شود. این تضمین می کند که هیچ کس نمی تواند به ناحق از آنها سلب شود.

علاوه بر این، یک اقتصاد اشتراک‌گذاری واقعی می‌تواند به شکل غیرمتمرکز ایجاد شود که در آن خدمات محبوب نظیر به همتا، مانند اشتراک‌گذاری سواری و اشتراک در خانه، بدون یک شخص ثالث متمرکز که از مبادلات مالی بریده می‌شود، قابل اجرا باشد. . این به نوبه خود باعث کارآمدتر شدن اقتصاد و ایجاد ثروت بیشتر برای شهروندان می شود.

همانطور که مثال‌های بالا نشان می‌دهند، بلاک چین این پتانسیل را دارد که رویای آنارکو-سرمایه‌داری را برای طرفداران این فلسفه سیاسی یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کند. از طریق تمرکززدایی که فناوری بلاک چین می‌تواند به ارمغان بیاورد، نیاز به خدمات عمومی دولت مرکزی کمتر و کمتر می‌شود.

ارتباط بیت کوین با آنارکوکاپیتالیسم 

آنارکوکاپیتالیست‌ها در حمایت از نظرات خود نمونه هایی از جوامعی را ذکر کرده اند که ارتباط نزدیکی با نظریه آنها دارند. اقتصاددانان آمریکایی دیوید فریدمن و بروس بنسون، برای مثال، استدلال کردند که دوره مشترک المنافع تاریخ ایسلند، که از 930 تا 1262 پس از میلاد به طول انجامید، با وجود فقدان یک بوروکراسی، یک دستگاه اجرایی یا هر سیستم جنایی شاهد پیشرفت اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی بود. قانون جامعه ایسلندی توسط رؤسای یا گوآر رهبری می‌شد، اما ریاست‌جمهوری به‌عنوان دارایی خصوصی قابل خرید و فروش تلقی می‌شد و عضویت در یک رهبر کاملاً داوطلبانه بود. به طور مشابه، روتبارد ایرلند سلتیک اولیه را به عنوان نمونه دیگری از جامعه ای که چندین ویژگی آنارکو-سرمایه داری را نشان می دهد، ذکر کرد. 

ایرلند باستان حول به اصطلاح تواتا یا واحدهای سیاسی (پادشاهی کوچک یا قبیله) متشکل از افرادی که داوطلبانه برای اهداف سودمند متحد شده بودند، سازماندهی شد. به گفته روتبارد، هر یک از تواتاها پادشاهی را انتخاب کردند که وظایفش محدود به انجام "مذاکرات جنگ یا صلح به عنوان نماینده مجالس" بود.

آنارکوسرمایه‌داری توسط آنارشیست‌های اجتماعی به چالش کشیده شده است، به این دلیل که برخی افراد را قادر می‌سازد تا از نیروهای بازار برای کسب قدرت اقتصادی و سیاسی استفاده کنند. در این زمینه، زبان‌شناس، فیلسوف و آنارشیست اجتماعی آمریکایی، نوام چامسکی، اظهار داشت که آنارکوکاپیتالیسم «به اشکالی از استبداد و ستم منجر می‌شود که مشابه‌های کمی در تاریخ بشر دارند» و افزود که «ایده «قرارداد آزاد» بین قدرتمند و سوژه گرسنه او یک شوخی بیمارگونه است.» فریدمن، به نوبه خود، خاطرنشان کرد که کشورهای مشترک المنافع ایسلند با الزام عاملان خشونت به پرداخت غرامت مالی به قربانیان خود، توانستند از آزار فیزیکی ثروتمندان با فقرا جلوگیری کنند. اعتراض دیگری از سوی برخی از آزادیخواهان وارد شده است که ادعا می کنند اتکای بیش از حد به نیروهای بازار می تواند باعث ایجاد تفاوت در استانداردها و اعمال قانون و عدالت شود. فریدمن در پاسخ به این انتقاد اظهار داشت که فرض بر این است که دولت توسط اکثریتی با آرمان های قانونی مشابه کنترل می شود. بنابراین، از نظر او، استانداردها و رویه‌های حقوقی متنوع‌تر مناسب‌تر خواهند بود.

ارتباط بیت کوین با آنارکوکاپیتالیسم 

بیت کوین یک ابزار پولی جذاب است که بسیاری معتقدند به مبارزه با سیستم بانک مرکزی، برنامه‌ریزی اقتصادی فاسد کمک می‌کند و کمک می‌کند گروه کوچکی از افراد از کنترل عرضه پول در جهان جلوگیری کنند. اغلب اوقات بیت کوین با آنارکوکاپیتالیسم، بازارهای آزاد و گاهی اوقات مکتب اقتصاد اتریش مرتبط است. 

کلام پایانی 

با این حال، احتمال تغییر یک کشور مستقل موجود به مدل آنارکو-سرمایه داری - علیرغم اینکه از نظر فنی به لطف زنجیره بلوکی یک امکان وجود دارد - نزدیک به صفر است. آنارکوکاپیتالیسم - مانند اکثر ایده های سیاسی رادیکال - دارای لیست بلندبالایی از مخالفان است و در نهایت، صاحبان قدرت به نفع یک تئوری سیاسی آزمایش نشده که آنها را از بین می برد و به افراد قدرت می بخشد، آن را رها نمی کنند.

در پرشین الیت می‌توانید از انواع خدمات ارز دیجیتال برخوردار شوید. با عضویت در بهترین گروه ارز دیجیتال، انواع سیگنال فیوچرز، سیگنال ارز دیجیتال و سیگنال فارکس را به صورت روزانه دریافت کنید. با اطلاع از قیمت ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای در ثانیه عمل کنید و اگر نیازی به احراز هویت بایننس، خرید تتر، اشتراک کانال سیگنال ارز دیجیتال و یا خدمات فروش اندیکاتور vip دارید، دستتان را در دست ما بگذارید تا همه کارهایتان بدون نگرانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.


جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.