whatsapp
مشاوره رایگان در تلگرام
ثبت نام در صرافی بزرگ بینگ ایکس با کمترین کارمزد و امکانات حرفه ای (لینک ثبت نام)
همچنین برای مشاهده آخرین اخبار در کانال تلگرام عضو شوید (لینک کانال)
slide
< >

تعریف کلی DeFiChain

1400/12/06 ساعت 00:43


DeFiChain یک پلتفرم نرم افزاری است. این پلتفرم توسط یک شبکه توزیع شده از رایانه ها پشتیبانی می شود که برای تراکنش های سریع اختصاص داده شده اند. به علاوه دیفای چین یک پلتفرم شفاف بوده و برای همه افراد، در هر نقطه و موقعیتی که باشند، قابل دسترسی است.

DeFiChain به طور خاص، برای پشتیبانی از خدمات مالی، مانند قرض کردن، وام دادن، سرمایه گذاری، پس انداز، و هر چیز دیگری که یک بانک تجاری می تواند انجام دهد ساخته شده است. تفاوت بین دیفای چین و شبکه بانکی این است که دیفای چین یک شبکه غیر متمرکز است.
غیر متمرکز بودن DeFiChain به این معناست که هیچ مرجع یا نهاد واحدی نمی‌تواند شبکه را کنترل کند. تمام کاربران می‌توانند برای اجرای پروتکل شبکه روی کامپیوترهای شخصی خود مشارکت داشته باشند. در تمام مراحل اجرای پروتکل شبکه دیفای چین از شبکه پشتیبانی می شود. کاربرانی که از شبکه حمایت می کنند، به عنوان پاداش ارز دیجیتال DFI را دریافت می کنند.
 
image
دیفای چین

ارز دیجیتال DFI 

DFI ارز دیجیتال یا همان توکن بومی شبکه DeFiChain است. این شبکه امکان ساخت و نشر ارزهای دیجیتال یا توکن‌ها را فراهم می سازد. از توکن‌هایی که نشان دهنده دلار آمریکا، بخشی از سهام، سود سهام شرکت، گواهی مالکیت هستند گرفته تا یک دارایی واقعی و … .
در شبکه DeFiChain توکن های DFI، فعالیت های شبکه را همانند توکن های غیر بومی به گردش در می آورند. با این حال، همچنان DFI یکی از ارزهای رمزنگاری شده در شبکه دیفای چین است. برای پرداخت هزینه های انتقال توکن، ایجاد توکن، رای دادن، وام دادن، ارائه وثیقه برای قرض کردن، و سهامداری استفاده می شود. 
در ادامه این مقاله در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع رمز ارزها و دریافت خدمات گوناگون مرتبط با تجارت ارز دیجیتال همچون استعلام قیمت ارزهای دیجیتال، احراز هویت بایننس، خرید سیگنال ارز دیجیتال و… با کارشناسان باتجربه و ماهر پرشین الیت تماس بگیرید.

دلیل ساخته شدن دیفای چین 

حتما با بیت کوین و اتریوم آشنایی دارید. بیت کوین و اتریوم دو تا از بزرگترین شبکه های بلاک چین هستند. بیت کوین قدیمی ترین شبکه بلاک چین تا به امروز است. اتریوم نیز به عنوان اولین شبکه بلاک چینی که به اپلیکیشن ها اجازه می دهد روی آن ساخته شوند، شناخته می شود.
شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا این صنعت به بلاک چین دیگری نیاز دارد؟ واضح است که بیت کوین و اتریوم رهبری مسیر ایجاد تامین مالی غیر متمرکز را به عهده گرفته اند. اما باز هم شبکه ها برای فعالیت های خود با محدودیت های شدیدی مواجه هستند.
 
image
دیفای چین
بیت کوین به دلیل سابقه درخشان امنیتی طولانی مدتش همواره مورد تحسین قرار گرفته است. اما تنها می تواند تراکنش های ساده بیت کوین بین دو طرف را انجام دهد. در اتریوم، توسعه دهندگان می‌توانند برنامه هایی بسازند که می‌توانند تراکنش‌های پیچیده تری مانند قرض کردن و وام دادن را انجام دهند. اما نمی توانند برای حجم در حال افزایش فعالیت های زنجیره ای مقیاس پذیر باشند.
DeFiChain با استفاده از برخی از ابداعات نوین در بلاک چین، قادر است در جهت بهبود مداوم شبکه، مشکلاتی همچون مقیاس پذیری، امنیت و حکومت عادلانه را حل کند. 

DeFiChain مشکل مقیاس پذیری DeFi را حل می کند

در یک شبکه توزیع شده هیچ شخص خاصی شبکه را کنترل نمی‌کند. از این رو کامپیوترهای فردی که گره‌های شبکه نامیده می‌شوند باید در مورد وضعیت مشابه شبکه توافق کنند. مشکل تناقض در اطلاعات باید به طور موثر و عملی از طریق توافق عام در شبکه حل شود.
در بیت کوین و اتریوم، اجماع و توافق با پیروی از اولین گره ای که یک معمای هش رمزنگاری را حل کند، حاصل میشود. پس از آن، این گره رهبری تعیین وضعیت شبکه را به عهده می گیرد. در عمل غیرممکن است که یک گره بتواند برای چند نوبت متوالی رهبری شبکه را در دست داشته باشد. این پروتکل توافقی به عنوان اجماع اثبات کار یا PoW شناخته می شود.
PoW یک سیستم توزیع شده با امنیت بالا را معرفی می کند. اما این  امنیت به قیمت کاهش سرعت تراکنش تمام می شود. برای بیت کوین 10 دقیقه طول می کشد تا 2700 تراکنش را باندل و تأیید کند. در واقع زمان بلاک آن 10 دقیقه است. زمان بلاک برای اتریوم با بهبود قابل توجه 13 ثانیه ای همراه است. بدین معنا که اتریوم می تواند تراکنش ها را 7 برابر سریعتر از بیت کوین تایید کند.
 
image
دیفای چین
 
DeFiChain از پروتکل توافقی متفاوتی به نام اجماع اثبات سهام یا PoS استفاده می‌کند. برای تعیین وضعیت بعدی شبکه در این روش، شبکه برای یک زمان بلاک مشخص به صورت تصادفی یک رهبر انتخاب می کند. PoS در مقایسه با PoW به لحاظ مصرف انرژی کارآمدتر است. همچنین می‌تواند برای برآورده کردن پهنای باند مورد نیاز شبکه مقیاس پذیر شود.
برای تبدیل شدن به یک رهبر شبکه، گره ها باید 20000 DFI را به سیستم خزانه داری شبكه واریز کنند. به این ترتیب آنها عنوان مستر نود را کسب خواهند کرد. از این عمل به عنوان سهامداری یاد می شود. برای تشویق کاربران به سهامداری از یک سیستم پاداش استفاده می شود.

DeFiChain مشکل امنیت DeFi را حل می کند

در طول سال ها، بسیاری از توسعه دهندگان اتریوم را به عنوان گسترده ترین شبکه DeFi پذیرفته اند. با این حال، مشاهدات حاکی از آن است که برخی از برنامه های DeFi هک شدن را تجربه کرده اند. در این هک ها، مهاجمان از طریق پیدا کردن یک خلاء قانونی یا باگ در قراردادهای هوشمند برنامه ها اقدام می کنند.
زبان برنامه نویسی قرارداد هوشمند DeFiChain به دلیل غیر تورینگ کامل بودن آن، گزینه ایمن تری به حساب می آید. این رویکرد دیفای چین برای امنیت قراردادهای هوشمند منحصر به فرد نیست. بلاک چین های دیگری مانند Zilliqa وجود دارند که زبان های برنامه نویسی غیر تورینگ کامل را برای این منظور ارائه می دهند.
 
image
دیفای چین
 
سطح بعدی امنیت از خود بیت کوین می آید. شبکه بیت کوین نمی تواند سرعت تراکنش های مورد نیاز برای اکثر برنامه های DeFi را برآورده کند. با این وجود همچنان به عنوان مقاوم ترین شبکه موجود مورد تحسین قرار می گیرد.
DeFiChain هر چند دقیقه یکبار، از آخرین وضعیت شبکه یک "عکس فوری" کریپتویی می اندازد. سپس آن را در بلاک چین بیت کوین ذخیره می‌کند. تقریبا شبیه به پشتیبان گیری از کامپیوتر تان در فضای ابری یا Cloud. این عمل به عنوان تثبیت یا Anchoring شناخته می شود. در نتیجه DeFiChain به دلایل امنیتی به بیت کوین وصل می شود.
در نهایت، یک لایه امنیتی دیگر به وسیله نیروی مکانیزم اثبات کار اضافه شده است. پروتکل توافقی شبکه، اجماع اثبات سهام است. با این وجود استفاده از اجماع اثبات کار برای برچسب گذاری بلاک ها با شناسه های هش منحصربه‌فرد نیز مفید واقع می شود.
 اجماع اثبات سهام می تواند به نحوی موثر و کارا رهبر بلوک را انتخاب کند و به اجماع برسد. با این حال ساخت بلاک چین بدون گنجاندن شناسه هش منحصر به فرد کافی نخواهد بود. شناسه هش منحصر به فرد را می توان از مجموعه ای از گره های رقیب فراهم کرد. وظیفه اصلی آنها ارائه یک لایه امنیتی کریپتویی بر روی بلاک چین است.

DeFiChain مشکلات حاکمیتی را حل می کند

برای اغلب سرمایه گذاران کریپتو، حاکمیت به عنوان یک مشکل اساسی در نظر گرفته نمی شود. با این حال، یک شبکه ارز دیجیتال برای ادامه فعالیت هایش در آینده، لازم است روند تکاملی خود را ادامه داده و با خواسته‌ کاربران سازگار شود.
 
image
دیفای چین
 
بیشتر بلاک چین‌های قدیمی مانند بیت کوین و اتریوم از نظر امنیت و مشارکت اجتماعی بسیار قوی هستند. آنقدر که تغییرات ایجاد شده در عملکردهای اصلی بلاک چین می تواند به طور بالقوه منجر به تقسیم شبکه شود. این مسئله به نام هارد فورک نیز شناخته می‌شود.
معروف ترین و برجسته ترین هارد فورک را اتریوم تجربه کرد. آن زمان رویدادی به نام هک DAO باعث شد تا بنیاد اتریوم و جامعه آن دچار معضل شود.
در نسخه فعلی اتریوم، توسعه دهندگان شبکه تصمیم گرفتند برخلاف شیوه مرسوم اتریوم، به صورت غیر متمرکز و مستقل از سیاست عمل کنند. کسانی که با این حرکت مخالفت داشتند، متعهد شدند که برای تولید اتریوم به شیوه کلاسیک، هارد فورک انجام دهند.
برای جلوگیری از وقوع هارد فورک، DeFiChain سیستم حاکمیت خود را اصلاح کرد. به این ترتیب که به انجمن سهامداران اجازه داد درباره پیشنهادات بهسازی دیفای یا DFIP رای دهند. سهامداران برای رای دادن به مقداری ارز DFI نیاز خواهند داشت. همچنین به منظور ارائه یک پیشنهاد 500 DFI لازم است.
مستر نودها به پیشنهادات بهسازی رای می دهند. آنها سپرده ای به مبلغ 20000 DFI دارند و در نتیجه باید به سودآورترین پیشنهادات رای دهند.
 
image
دیفای چین
 
هر مستر نود یک رای به حساب می‌آید. رای گیری معمولاً در GitHub که یک منبع متن باز برای فایل های برنامه نویسی است، انجام می‌شود. رای گیری به کمک امضا کردن پیامی با امضای دیجیتالی که برای هر مستر نود منحصر به فرد است، انجام می شود. DeFiChain به وسیله این سیستم حکومتی عادلانه و دموکراتیک، می تواند مطابق با منافع کاربران و ذینفعان تغییر کند.

 کلام آخر

با توجه به مطالب ذکر شده درباره DeFiChain، اکنون فرصت مناسبی است تا با تکمیل اطلاعات خود نسبت به سرمایه گذاری روی این شبکه تصمیم بگیرید. همچنین همواره می توانید از راهنمایی مشاوران مجرب پرشین الیت بهره مند شوید.
به علاوه با تماس با کارشناسان پرشین الیت می توانید از خدمات بی نظیری همچون خرید به صرفه انواع سیگنال ارز دیجیتال مانند سیگنال کانال خارجی، سیگنال فیوچرز و فروش اندیکاتور برخوردار شوید.
 

جایزه 100 دلاری ثبت نام (پیشنهاد ویژه)

کاربران با ثبت نام از طریق لینک زیر و احراز هویت اکانت خود جایزه بونس ثبت نام 100 دلاری خود را دریافت خواهند کرد.

  • کمیسیون معاملات اسپات صفر
  • کمیسیون معاملات فیوچرز در صورت ثبت‌نام با لینک‌ اختصاصی مجموعه PersianElite به صورت مادام‌العمر به 50% کاهش خواهد یافت !
  • قابلیت اتصال به تریدینگ ویو
  • انجام معاملات کپی ترید
  • دارای زبان فارسی
  • بدون احتیاج به فیلترشکن با IP ثابت
  • انجام معاملات گرید اسپات
  • پشتیبانی از اکثر (تمامی) ارزهای دیجیتال در قسمت فیوچرز و اسپات
  • سرعت فوق‌العاده و حجم بسیار بالا معاملات فیوچرز و اسپات
  • بدون حتی یکبار گزارش هک شدن از زمان تاسیس
  • پشتیبانی از بازار فارکس و جفت ارز‌ها ، خرید و فروش سهام‌های بین‌المللی ، معاملات شاخص‌های بین‌المللی ، طلای جهانی (اُنس) ، خرید و فروش NFT و... که این مهم این صرافی را به یک بروکر نیز تبدیل کرده است

💠برای دریافت 100 تتر رایگان می تونید با لینک زیر ثبت نام بفرمایید 👇🏻

ثبت نام با تخفیف کارمزد

این جایزه شامل دو بخش میباشد

  • بونس 40 دلاری که پس از احراز هویت به حساب کاربر واریز میشود و نیاز به هیچ فعالیت دیگری نمیباشد.
  • بونس 60 دلاری که نیازمند انجام ترید و داشتن حجم معامله جهت فعال سازی آن میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.